A 2011-es illetve 2012-es filmes visszatekintőm elbújhat az idei mögött, mert mind a megnézett filmek száma, mind a moziban megtekintett alkotások darabja durván megnövekedett. Ez egyszer a szerintem rendkívül színvonalas és változatos filmkínálatnak köszönhető, illetve a jó 3 hónapos munkanélküliségemnek, ahol munkakeresés mellett masszívan kihasználtam a plusz szabadidőt.
De beszéljenek a számok:
Megnézett filmek:
2011: 194 film
2012: 169 film
2013: 248 film
Moziban megnézett filmek:
2011: 32 film
2012: 32 film
2013: 44 film*
*Vissza a jövőbe trilógiát is beszámítottam 3 darabnak
Gyanítom a hamarosan megékező utódom miatt mind a két szám drasztikusan csökkenni fog, de mindenképpen igyekszem azért rendszeresen időt szakítani egy-egy mozizásra. Legalább olyan havi kétszer azért be szeretnék menni, de a szerintem kicsit gyengébb kínálat miatt eleve nem lesz olyan nagy dömping, mint idén.
Az idén megnézett filmeknek átlaga:
2011: 6,5/10
2012: 6,7/10
2013: 6,47/10
Mondhatni kicsit lejjebb is ment a színvonal, de ez szerintem annak köszönhető, hogy egy halom 99 forintos DVD csodát néztem, illetve becsúszott egy 1/10 illetve 1,5/10 is. Amire a filmes naplózásom óta nem volt példa.
Az egy ponttal a '9 dal' című valami büszkélkedhet, amit még Purgától kaptam a Horror-Mirrortól. Mondta, hogy nagy szar, de nézzem meg, mert ilyet ritkán látni. És valóban. Az egész nem más, mint egy epizódikus művészpornó, amit aztán koncertfelvételekkel szakítanak meg. Mindezt olyan silány és amatőr módon, hogy fel nem fogom, hogy egy ilyen hogy talált magyar forgalmazót. Egy katasztrófa.
Az 1,5 pont meg nem más, mint a Filmbaátok Podcast eddigi szégyenfoltja, a Nép Akaratában kisorsolt Saló. Ezt a kegyelem fél pontot amiatt érdemelte ki, hogy az első 10 percben legalább megpróbált valamit felépíteni, amit aztán a maradék másfél órában szisztematikusan lehányt. De a 9 dallal ellentétben legalább valahogy filmnek lehet nevezni, még ha olyan is, amilyen.
Cserébe láttam három 10/10-et is (District 9; Túl a fenyvesen, A nagy balhé).
Ezek közül az utolsót a januári Filmbarátokban be is fogom mutatni. Már láttam egyszer és akkor is teljesen odavoltam érte, de most másodszor megnézve komolyan mondom, hogy szerintem az egyik legtökéletesebb film, amit életemben láttam.
A mozis felhozatalból 5 filmnek adtam 9/10-et (Gengszterosztag, Zero Dark Thirty, Feledés, Vissza a jövőbe 2, Philips kapitány), de mivel Marty McFly zseniális kalandját kicsit csalás volna 2013 legjobb mozis élményének beállítani, én talán a Zero Dark Thirty-t emelném ki. De 8,5/10-ből is volt jó sok, szóval tényleg nem volt sok ok panaszra.
Legrosszabb mozis élménynek egyértelműen a Die Hard 5 (2,5/10) illetve a Spring Breakers-t (3/10) mondanám. Az előbbi egész egyszerűen felháborító volt, utóbbi meg egy szűnni nem akaró kínszenvedés. De hasonlóan szörnyű volt még az Iron Sky illetve a Gyilkos Vágyak is. Valahogy mintha a kimagaslóan filmekre jutott volna egy elég nagy mozis arcon csapás is. Ennyire rosszul mint idén nem szoktam filmeket előre megítélni. Igaz, jó párnál az előzetes enyhén szólva átverte a nézőt. Mondhatni, ennek lettem én is az áldozata (lásd Die Hard 5,Iron Sky vagy Spring Breakers).
Ahogy korábban, idén is érdekelnek a ti listáitok is, főképp hogy úgy látszik egyre többen naplózzák filmezési szokásaikat (holott elég sznobos időtöltés egy kicsit :D )
De akkor itt vannak az idei filmjeim, pirosan a moziban megnézett darabok:
Valami Amerika 2 8/10
Boogie Nights 7/10
16 Utca 5,5/10
Columbo: Végzetes nyom 7/10
Dogville 9/10
Hazugságok hálójá 7,5/10
A végzet napja 6/10
Nyolc tanú 6/10
A vizsga (2009) 7/10
Futball Faktor 6,5/10
Das Millionenspiel 6/10
Akárki Joe 5,5/10
Felhőatlasz 6/10
Napos oldal 8/10
Megtorlás Hadhitában 7,5/10
Argo 5/10
Pokoli torony 7/10
Jesse James meggyilkolása (…) 8/10
Bill és Ted haláli túrája 5,5/10
Columbo: Legveszélyesebb éjszaka 5/10
Erőnek erejével 7/10
Django elszabadul 7,5/10
Shrek 4 6/10
Joint Security Area 8/10
Raid – Rajtaütés 7,5/10
Pirosszka 6/10
Nexxt 6,5/10
Restrepo 6,5/10
Gazdatest 5/10
Acélizom 4/10
Gengszterosztag 9/10
Lincoln 6/10
Stay Alive 4,5/10
Elhagyott szoba 2 7/10
Mortadelo és Filemón nagy kalandja 5,5/10
Underworld – Vérfarkasok lázadása 6,5/10
Megtört város 7/10
Die Hard 5 2,5/10
Holtak háza 2,5/10
Az országút fantomja 7/10
Zero Dark Thirty 9/10
Fék nélkül 7,5/10
Class of 1999 6.5/10
Csontdarálók 6,5/10
The Imposter 9/10
9 dal 1/10
Vadállatok 6/10
A fekete ruhás nő 8/10
Zűrös manus 2,5/10
Az óriás 6/10
Harcosok klubja 8/10
Kényszerleszállás 8,5/10
40 és annyi 4,5/10
Gyilkos Joe 5/10
Sikoly 7,5/10
Lopakodók 4/10
Bújj bújj szellem 3,5/10
Sping Breakers 3/10
A csodaszer 9/10
Red State 5,5/10
Zombieland 8/10
AI Mesterséges értelem 7/10
Horrorra akadva 4 5,5/10
Horrorra akadva 3 7/10
Keresztapa 8/10
Keresztapa 2 7/10
Csatorna 3,5/10
Wallace és Gromit és az elvetemült veteménylény 8/10
Végső visszaszámlálás 7/10
Menekülő ember 5/10
Keresztapa 3 5,5/10
Ponyvaregény 7/10
Feledés 9/10
Ivanhoe (1952) 7,5/10
54 6/10
Piedone Hongkongban 7/10
Johnny háborúba megy 6/10
Gyilkos vágyak 3/10
Fél Nelson 8/10
Gingerclown 4/10
Repo – Genetic Opera 6/10
A hitetlen 5/10
Mellékhatások 7,5/10
Szellemírtók 2 7/10
Pillangó 7/10
Armadillo 6/10
Vasember 8/10
A hívás 7,5/10
Nagy hal 6/10
Pocahontas 2 5,5/10
Project X 3,5/10
Drága besúgott barátaim 7,5/10
Kémek a sasfészekben 6/10
Simpson család film 9/10
Maniac 7,5/10
Apró titkok 9/10
Az ördög ügyvédje 6/10
A legsötétebb óra 5/10
Folytassa a Khyber-szorosban 6,5/10
Fegyencjátszma 3/10
Embervadászat Bin Laden után 7,5/10
Folytassa, fakabát 7/10
Minden héten háború 8/10
Menekülés New Yorkból 5,5/10
Az ördög jobb és bal keze 8/10
REC 8,5/10
Hasta la Vista 7/10
Tökös srác 5,5/10
Kilencedik légió 7,5/10
A dolog (1982) 8/10
Az újságos fiú 7,5/10
A dolog (2011) 7,5/10
Az ördög jobb és bal keze 2 9/10
A legveszélyesebb játék 7/10
Elit halálosztók 8/10
REC 2 4/10
Transz 4/10
Dracula 2000 4,5/10
Adele és a múmiák rejtélye 3/10
Insidious 6,5/10
A.C.A.B. Minden zsaru rohadék 8,5/10
Taxisofőr 8/10
12 dühös ember 8,5/10
Szemfényvesztők 5/10
Feketeszakáll szelleme 8/10
Crank 2 6/10
Koktél 4/10
Esőember 8/10
Az élőhalottak éjszakája 5,5/10
Movie 43 2,5/10
Bloody Mary 2/10
A rémület foka 3,5/10
Kísértés 3,5/10
Valhalla Rising 3,5/10
Z Világháború 6/10
Terhelt terkel 5/10
Szörny Rt 9/10
Elit halálosztók 2 9/10
Gettysburg 8/10
Metropolis 8/10
Szörny Egyetem 8/10
Bloodrayne 2,5/10
Hold 9,5/10
Mielőtt felkel a nap 7/10
Braindead 7/10
Mielőtt lemegy a nap 7/10
Evil Dead (2013) 7,5/10
A ravasz, az agy és a két füstölgő puskacső 6,5/10
13 – A gyilkos száma 3/10
Vampire Hunter D: Vérszomj 5/10
Bizánci tűz 6,5/10
Katakombák 3/10
Bailout: Assault on Wall Street 6/10
Ketten a hadsereg ellen 3/10
A vasöklű férfi 7/10
Natural City 5,5/10
Bus 174 8/10
A dominó elv 6,5/10
1408 6.5/10
Sorozatgyilkos születik 3,5/10
Harmadik típusú találkozások 7/10
211-es cella 8/10
Polisse 6,5/10
Alone in the dark 4/10
Túzgyűrű 6,5/10
Állatolimpia 5/10
Red Dawn 6/10
Maffia 7,5/10
District 9 10/10
Női szervek 7/10
Aki legyőzte Al Caponét 8,5/10
Csak isten bocsáthat meg 7/10
Túl a fenyvesen 10/10
Mad Max 6/10
Sucker Punch 4,5/10
Blue Valentine 8/10
Cukorfalat 6/10
Pain & Gain 5,5/10
Elysium 7/10
Hellboy 2 7,5/10
Saló, avagy a Sodoma 120 napja 1,5/10
Roger nyúl a pácban 6,5/10
Elhagyott szoba 9/10
Terrorbolygó 6/10
A sas leszállt 6/10
Hajsza a föld alatt (2009) 4/10
Fejlövés 5/10
The act of killing 6/10
Conan, a barbár 6,5/10
Vakság 7,5/10
Amikor a farok csóválja 4/10
Scott Pilgrim a világ ellen 4/10
A kísérlet (német) 7/10
Démonok között 6/10
Lopott idő 3,5/10
Chloe 6,5/10
Bíbor folyók 2 6/10
Project Nim 4,5/10
Moby Dick (1956) 7,5/10
Őrült, dilis, szerelem 8/10
Csodás álmok jönnek 6,5/10
Mad Max 2 7,5/10
Gravitáció 9/10
A nyár királyai 7/10
Hajsza a győzelemért 8,5/10
Vissza a jövőbe 9,5/10
Vissza a jövőbe 2 9/10
Vissza a jövőbe 3 6/10
Diploma előtt 7/10
Iron Sky – Rendezői változat 3,5/10
Közösségi háló 8/10
Pofonok földje 7/10
Senna 8/10
Interjú (2013,magyar) 6,5/10
Beyond the mat 7,5/10
Machete gyilkol 6,5/10
Tűzben edzett férfi 8,5/10
Szupercella 6,5/10
A sebezhetetlen 8,5/10
Dumbo 8/10
Sötét óra 4/10
Holló 2 5/10
Cincinatti kölyök 7,5/10
Triangle 8/10
Erőszakos múlt 6/10
Phillips kapitány 9/10
West of Memphis 9,5/10
Az éhezők viadala 9/10
Beetlejuice 4/10
Pofa be 4/10
Hanna – Gyilkos természet 6/10
Plasztik szerelem 7/10
Éhezők viadala: Futótűz 8,5/10
Úttalan út 4/10
7 élet 7,5/10
Robot és Frank 7/10
Törjön ki a frász! 7,5/10
300 8.5/10
A komornyik 6/10
Amerikai pszichó 8/10
Nyomás utána 8/10
Másodpercenként 5 cm 6/10
Gilbert Grape 6,5/10
Searching for Sugar Man 9/10
Erőszakik (In Bruges) 8/10
A nagy balhé 10/10
A Wall Street farkasa 8/10