HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Remélem nem.

Nyilván aki kicsit is ismer, tudja, hogy imádom a jégkorongot. Ennek tükrében napi rutinom része, hogy e nemes sportnak a hazai fellegvárára felnézzek napi számtalan alkalommal, magyar bajnoki meccs előtt és után még inkább.

Amit az oldal mögötti csapat összehozott lassan egy évtized alatt, az példás és nagyon tisztelem őket azért, hogy mennyi önzetlen munkával vált egyre profibbá.

A hozzászólások ott viszonylag jó színvonalon vannak, egyes pikáns témánál néhol elfajul a dolog, de ezeknek az aránya elenyésző és megfelelő lépésekkel (bannolás, hozzászólás beszüntetése) simán orvosolható lenne az egész.

Valahogy mégis szerintem sokszor túlzott hisztériával kezelték az ügyet, hol már idő előtt meglépték a komment-stopot, vagy egész egyszerűen 1-2 évig (?) nem volt egyáltalán hozzászólás. A blogrendszert otthagyva lett saját oldaluk, szintet léptek a még profibb tálalás felé és újra lehetett kommentelni. Tök jó volt minden szerintem, néha volt kis durcizás két drukkerhad között egy-egy sérülés, meccs után, de ez az internet. Aki ezen kiakad, nézze meg, milyen színvonalon megy a beszélgetés akár egy origo-n,tube-on, port.hu-n. Máris nem olyan szörnyű.

Április elsején aztán kijött egy kommunikáció, ahol előre leszögezték, hogy ez nem tréfa. Júniustól csak úgy lehet majd hozzászólni, ha a profilodnál látható lesz a

-neved
-arcképed
-e-mail címe (nem lesz látható, csak lehet küldeni az érintettnek)

Ráadásul azonosítás szempontjából bankszámla átutalással kell hitelesítened magad (a pénzt visszautalják).

Ezzel akarják elérni, hogy emelkedjenek a hozzászólások színvonala, ne lehessen anonimitás mögé bújva trágárkodni meg ilyenek.

Őszintén szólva, köpni nyelni nem tudtam.

Az én személyes helyzetem különleges, mert videósként extrán ügyelek privátszférámra, de ezt most bele sem veszem az egészbe.

Ilyen jellegű akciót nem hallottam még sehol, nem hogy egy magántulajdonú sportoldalnál... Mert ha egy kormányportál csinálná, akkor már ott húznám a számat, de legalább lenne valami értelme. De hogy jön ahhoz egy jégkorongoldal, hogy publikussá tedd a neved, arcképed és amúgy még bankszámlaszámot is villants.

Hiába legyintenek, hogy semmi alapja nincs, de adatvédelmi szempontból is elég aggályos húzás.

Poén az egészben, hogy a szerkesztők által ismert törzsszurkolók persze mentesülnek a beazonosítás/bankszámlás rész alól, amitől ennek egy kicsit olyan haveri Közgép/Mészáros jellegű fílingje van, hogy nem mindenki indul egyenlő feltételekkel.

És itt most lehetne jönni, hogy mitől parázol, ha nincs mit szégyellned? Ugyanez elmondható a rettegetett Fradi stadion vénaszkennerétől is. Csak ott az a különbség, hogy a klub tárolja az adatokat, nem pedig mindenkinek megtekinthetőek. Emellett én bármikor vállalok bármit, amit a hokiblogra írtam, de ez egész egyszerűen egy elvi kérdés, hogy ők belekényszerítenek valamibe, ami ütközik az elveimmel. Nem vagyok fenn facebookon sem, nem rakok ki képeket magamról. Ez egyeseknek paranoia, másoknak egészséges óvatosság.

Hogy működhet ez másképp, azt jelzi a Filmbarátok Podcastünk, ahol a Tube kommentárjai kifejezetten színvonalasak. Emberek beszélgetnek egymással, jó gondolatokat eredményezve. Mintha nem is ugyanaz a platform volna, ahol egy átlag videónál kínos beleolvasni a hozzászólásokba. Mondjuk a jó 3 órás adások elég nagy szűrők ahhoz, hogy a végére csak tényleg az maradjon, akinek van is mit közölnie.

Különösen bosszantó, hogy a a hokiblogon legtöbb aggodalmas visszajelzésre helyenként elég pökhendi válaszok jönnek, mintha ez egy tök átlagos helyzet volna, ahol már úgy is el van döntve minden. Elfelejtve, hogy az oldal sikeréhez a törzsolvasók is hozzátettek.

Úgyhogy ha ez így ebben a formában marad, akkor köszönöm szépen, én júniustól már csak magamban fogok hozzászólni és sok szórakozást kívánok a szurkolói elitnek.

Akit érdekel a téma, olvassa el a belinkelt bejegyzést és nézhet még indoklást, technikai hátteret az egészről. Ti belemennétek?

Címkék: random baromság

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr657333996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Capowne 2015.04.02. 19:35:12

Nem vagyok érintett, de kívülállóként is dúrva volt ezt olvasni. Azt még meg tudom valahol érteni hogy próbálkoznak tenni valamit az évről évre egyre gyalázatosabb netes kommentelési szokások ellen, de azért ez erős túlzás. Reménykedek benne, hogy ebből a kezdeményezésből nem lesz tendencia, mert én magam is egész életemben elvből nem adtam meg nyilvános helyen személyes adatokat. És igen, én is megkaptam már párszor emiatt, hogy biztos paranoiás vagyok, meg hogy mi rejtegetni valóm van, de ilyesmiről szó sincs. A témához kapcsolódó összeesküvés elméleteteket nevetségesnek tartom, és szabadidőmben sem szoktam terrortámadásokat szervezni... tehát röviden, nincsenek rejtegetnivaló dolgaim, DE hiszek a magán szféra fontosságában. Azzal is tisztában vagyok, hogy vannak a földön exhibicionista emberek, amivel nincsen gond, mivel szüksége van a világnak bohócokra, és színészerke, szóval nem ítélem el az ilyen beállítottságú embereket, de vannak hozzám hasonló, zárkózott mentalitású emberek is, akiknek nem olyan könnyű megnyílni, és csak olyankor teszik, amikor szükséges. Számomra ezért lenne sértő, ha valaki arra kötelezne, hogy osszam meg idegenekkel hogy hogyan nézek ki, vagy hogy milyen névvel kutathat utánam a neten.

Sakktanár 2015.04.02. 22:27:28

Pont Április elsején előállni ilyen cikkel, én biztos nem hittem volna nekik :D

Amúgy, kevés az a platform, ahol normális hozzászólások keringetek, főleg a sportban. Én focirajongóként botránkozok nap mint nap, amikor különféle oldalakon komolyan 90%-ban abból áll a kommentelés, hogy "Ronaldo egy b*zi", "SZARcelona" meg "fúj Bayern, rohadt Fritz-ek" és akkor úgy elmegy a kedvem az egésztől. Magát az ötletet jónak tartom, hogy igényes kommentfelületet létrehozni, de ez a módszer minden határt átlép ezzel a bankszámlás dologgal, ha tényleg így van. A név meg a kép még nem is lenne nagy baj, mert simán létre lehetne hozni kamufelhasználót kamunévvel, de gondolom pont ezt akarták kikerülni ezzel a bankszámlaszámos dologgal. Így viszont ágyő kommentelés.

egerszaloki 2015.04.02. 22:40:34

Pont mint a Newsroom-ban, csak ott Will az iskolai végzettséget is kérte :D

egerszaloki 2015.04.02. 22:49:59

BTW szerintem is marhaság. Jóhogy nem Ügyfélkapuval lehet csak majd belépni. Név, arckép, email cím, számlaszám...
Ugyanazt mondanám mint Jörgen Mörgensen dán váltóőr, amikor az Osló-Koppenhága gyorsvonat levágta mindkét kezét és mindkét lábát: Hát a f*szom nem kéne?

Terrordrone 2015.04.02. 22:50:57

Én annyira nem tartom vészesnek a dolgot, bár a bankszámlás dolog tényleg hülyeség. A blogot nem ismerem, de ha meg nem olyan nagy számú kommentek születnek, akkor meg elég lenne bőven a sima moderáció.

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2015.04.14. 21:43:54

Mikor 15-16 évesen masszívan, szinte már versenyszerűen űztem a CoD2-t nekem is volt egy ilyen ötletem. Gyakorlatilag a magyar clanbase-t akartuk létrehozni, ahol mindenki az eredeti nevével és arcával játszik. Mi nem a kommentek minőségét akartuk feltornázni, hanem a csalókat akartuk kiszűrni, mert a clanbase és a különböző online kupák szinte már játszhatatlanok voltak. Sajnos nem lett belőle semmi.

Egyébként adatvédelmi szempontból nincs ebben semmi olyan, ami a mai világban ne lenne "megszokott". Aki nem akarja nem adja meg az arcmását és a nevét, cserébe nem kommentelhet. Ez ugyanolyan, mint annak idején a myvipen a hitelesítés funkció. Az annyival rosszabb volt, hogy a személyigazolványról kértek másolatot.(Azt hiszem a facebookon is van valami hasonló lehetőség.)

Viszont az ismerősökkel való kivételezés undorító.
süti beállítások módosítása