HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Pár hete egy podcastben meséltek egy mondhatni lifehack-et, hogy aki szeretne az ágyban hallgatni valamit, anélkül hogy mást zavarna, annak tud ajánlani egy hangfalas párnát. Én gondoltam, micsodát? Erre rá kell keresnem és valóban. Ez egy létező termék. Akár itthon is.

Nekem ez ideális, mert pont aktuális. Én mondhatni évtizedeken keresztül zenére majd inkább hangjátékokra/hangoskönyvekre aludtam el. Elképesztő gyűjteményem van, amely bővül is, szóval van is mit. De aztán ahogy freddynével összeköltöztem, ez egye inkább visszaszorult, mert ő sokszor egyrészt nem is érti a nyelvet, illetve nem tud aludni tőle. Na meg hozzá kell tenni, hogy én marha gyorsan el tudok aludni (akár 3-4 perc) és így van hogy egy héten keresztül ugyanazt a fejezetet hallgattam, mert sosem értem a végére :D Ő meg kicsit már idegbajt kapott tőle.

Szóval mikor hallottam ezt a találmányt, egyből felcsillant a szemem. Kicsit utánaolvasva a témának, kiderült, hogy ez egy igenis működő dolog, szóval megkockáztatom a vásárlást (még ha freddyné ki is nevetett, hogy nem vagyok normális).

Az itthon kapható változatot azért nem választottam, mert utánajárva, mintha transzmitteres megoldás lenne, ami egyrészt egy plusz kemény fizikai elem a párnában illetve egy plusz potenciális hibaforrás, úgyhogy passzoltam. Végül az amazonon csaptam le erre a termékre, amelynél lett volna olcsóbb, cserébe nem szállítják Magyarországra...

Másfél hét múlva jött a meglepetés. Ez a párna ROHADT NAGY. Mikor csak a dobozát megláttam, azt hittem, hogy valami 50 darabos étkészletet kaptam helyette. Persze én vagyok hülye, világosan ki voltak írva a paraméterek, de a képekre hagyatkozva arra nem is fordítottam figyelmet. A képeken meg egy sima kispárnának tűnt. Én meg inkább kispárnás ember vagyok, úgyhogy kicsit hidegzuhanyként ért a dolog. De ezen most már nem tudok változtatni, nézzük magát a terméket.

Demonstrálásképp. A zöld-fehér csíkos a mostani párnám egyike, amely egy memóriaszivacsos. Látni, hogy kb magasságra a harmada az újnak, igaz sokkal keményebb is.


A párna egy sima párna, kényelmes, jó minőségű. NEM a párnán belül van bevarrva a hangfal, hanem egy külön kis zsebbe. Tehát simán mosható is, illetve a hangfal is mozgatható, ahogy éppen szükséges.

 

A párna oldala cipzározható, és onnan vezet ki a jó

fél méternyi kábel, amely bedugható bármilyen 3,5 mm-es csatlakozóba. Én az mp3 lejátszómat dugtam rá, amit a párna alá raktam. Arra azért nem árt gondolni, hogy ne egész éjszaka menjen, én fejezetekre osztottam a mappákat, így 2 fejezet után leáll a lejátszóm, majd 2 perc után ki is kapcsol.

A hangfal minősége meglepően jó. Nyilván senki ne várjon hi-fi minőséget, de ahhoz képest még magas hangerőn is jól szólt a szöveg, még a zene is. Simán értettem a hangjátékokban a dialógusokat, nem recsegett semmi.

Fontos tényező azonban, hogy hogyan alszik az ember. Én az esetek 90%-ban hason alszom, oldalt kicsit magam alá gyűrve egy párnát is (így alakult). Így a fülem eléggé rá van nyomva a párnára és ha a hangfal nincs ara a környékre rakva, bizony nem igazán hallasz semmit. De ha egy nem túl tömény párnát használsz (pl memóriapárna) akkor nem szabadna hogy baj legyen ebből.

Ha valaki háton fekszik, akkor sima ügy, egyszerűen maga mellé tolja a hangfalat és kellemesen belemuzsikál a fülébe. Hangerőtől függ ugyanakkor, hogy az ágytárs is hall-e ebből valamit. Freddynével tesztelve ugyanakkor nekünk bevált, ő nem igazán észlelt semmit az egészből.

A hangfal jó nagy darab, azt hinné az ember, hogy jobban irritálja a fület, de a puha párnának hála teljesen jól elvegyül

Kapni amúgy ezeket a kis hangfalakat külön is, az ár töredékéért. Csak épp nem szállítottak amazonról hazánkba, illetve nincs is nagyon olyan párnám, amit felszabdaltam volna ezért, úgyhogy inkább választottam a drágább megoldást.

Igazából egy olyan terméknek tartom ezt a zenepárnát, aminek simán van létjogosultsága. Nekem bevált, bár a párnát még szoknom kell, de ez már egyéni preferencia kérdése. Lehet idővel átrakom egy másik párnába a hangfalat, de azért még tesztelgetem egy pár hétig.

Én azt mondom, aki már unja a fülhallgatós megoldásokat az ágyban, annak ez egy simán jó opció. Még utólag freddyné is bevallotta, hogy annyira nem is hülyeség.

UPDATE: Időközben több hónapnyi tesztelés után kijelenthető, hogy mindennapi alvásom része lett, sokkal több hangjátékot bírok hallgatni, mint régebben. Azt csinálom most már, hogy a hangfalat nem a párna huzatába rakom alulra, hanem kivettem a párnából és a párna alá rakom. Így sokkal egyszerűbb elhelyezni, hogy a füled környékén legyen, mint mindig benyúlni a párnába.

Ajánlom mindenkinek, nekem nagyon bevált :)

Címkék: személyes

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr2012311191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása