Idén is elérkezett az összegzés ideje, tavaly a kisfiam miatt ugyebár durván visszaesett a megnézett filmek száma. Idén féligmeddig sikerült regenerálódni, ami annak is köszönhető, hogy most már azért lényegesen egyszerűbbek a hétköznapok egy jó 2 éves gyerekkel. Ennek ellenére még így sem tudok annyi filmet nézni,amennyit szeretnék, mert korai munkakezdésemnek hála sokszor már este 10-kor alig bírok ébren maradni.
Gyakori a bealvás, ezért sajnos idén is egy gyakori tényező, hogy sok részletben tudok csak megtekinteni egy-egy alkotást. Meg lehet szokni és úgy veszem észre, hogy végső soron nem ront nekem egy film összképén. Még ha nyilvánvaló számomra, hogy nem ez kéne, hogy legyen az optimális.
Na de akkor itt vannak a mutatók.
Megnézett filmek:
2011: 194 film
2012: 169 film
2013: 248 film
2014: 134 film
2015: 174 film*
*The Guest, Kung Fury 2x megnézve.Ezek nincsenek duplán beleszámítva
Moziban megnézett filmek:
2011: 32 film
2012: 32 film
2013: 44 film
2014: 26 film
2015: 37 film
Kerekítve jó másfél hetente egy mozi és másfél naponta egy film. Körülményeimhez képest ez egyáltalán nem rossz, főként hogy nem kevés sorozatot is néztem. Persze az epikus 2013-hoz képest ez még mindig aránylag kevés, de ott a jó 3 hónapos munkanélküliségem alatt hódoltam e nemes hobbimnak rendesen.
Mielőtt még elemeztem volna kis filmes naplómat, az volt az érzésem, hogy idén minőségibb évet zártam mint tavaly és valóban, a számok is azt mutatják.
2011: 6,5/10
2012: 6,7/10
2013: 6,47/10
2014: 6.5/10
2015: 6,7/10
Jóval kevesebb igazán nagy szart láttam, abból is az egyik legrosszabb a Nép Akaratában lett kisorsolva (Káposztaleves). Hasonlóan rettenetes volt még az Ed Wood féle 9-es terv az űrből, amelyre szerintem max az elején igaz, hogy "Annyira szar, hogy már jó". Egy idő után egy kínszenvedés az egész, nem ment ezen a szándékosan rossz magyar szinkron sem. 2015 legrosszabbja címet ugyanakkor egy 2012-es német művészfilm kapja tőlem. "A fal" egy elég idegtépő darab, egy leírás alapján érdekesnek tűnő sztorival, de rájön az ember, hogy itt csak az idejét vesztegeti és felesleges várni bármiféle csattanót is, ami ezért kárpótolna. Szenvedés volt, nem ajánlom senkinek.
Azt a 89. Filmbarátok Podcastben már elárultam, hogy az idei kedvenc mozifilmem a Shaun, a bárány film volt. Igazi gyönyör volt elejétől a végéig, nagyon vicces és kreatív egyaránt. A maximális 10-es pontszámot még 3 film érdemelte ki, amelyikből az egyik itt biztos a nevetség tárgya lesz, de én nem bánom. A Texas Chainsaw Massacre remake nekem örökre egy nagy kedvencem marad, emellett a The Two Escobars dokumentumfilm is lenyűgözött. Ritka, hogy a podcast Nép akaratában kisorsolt film megkapja tőlem ezt a szép kerek pontszámot, de járt neki. De a "The Guest" volt talán a legnagyobb meglepetés számomra, totálisan odavoltam érte mindkét megnézés után. Drive-nál éreztem még hasonlót akkoriban, hogy így megvett kilóra és nem is véletlen a párhuzam, mert sok dologban emlékeztet rá. Aki a podcastben hallott prédikációm után még mindig nem nézte meg, talán most kaphat még egy kis lendületet hozzá. Nem fogjátok megbánni.
Na, ez volt a kis összegzésem, várom a ti statisztikáitokat, kíváncsi vagyok rájuk idén is!
Következzenek az idén megnézett filmjeim és a pontszámok. Pirossal jelzettek a moziban lettek megtekintve
Nichts als die Wahrheit | 8 |
Alien | 8 |
Skating to New York | 7 |
Gamer | 5 |
Pókerarcok | 5,5 |
Szárazon | 8 |
Aliens | 8 |
Columbo: A türelmetlen hölgy | 5 |
Otto – Der Film | 8 |
Columbo: A szuperintelligens gyilkos csődje | 5,5 |
Birdman | 7,5 |
Alien 3 | 6,5 |
A mindenség elmélete | 6,5 |
Kódjátszma | 7,5 |
Alien 4 | 6,5 |
Citizenfour | 6,5 |
Whiplash | 8 |
Keresztút | 9 |
A Grand Budapest Hotel | 5 |
A követés | 4,5 |
Észvesztő | 6 |
Gengszterek klubja | 6,5 |
Foxcatcher | 8,5 |
The unbelievers | 4 |
Amerikai mesterlövész | 8 |
Förtelmes főnökök | 7,5 |
Columbo: Gyilkosság telefonhívásra | 8 |
A tuti balhé | 5,5 |
Beszélj hozzá | 6 |
SpongyaBob Kockanadrág: Ki a vízből | 6,5 |
Chappie | 6 |
I declare war | 7 |
Shaun, a bárány – A film | 10 |
Fácángyilkosok | 8 |
9-es terv az űrből | 2,5 |
Megszólít az éjszaka | 5 |
Indiszkrét | 4 |
Így neveld a sárkányodat | 8 |
God Bless America | 7 |
Így neveld a sárkányodat 2 | 7,5 |
Végképp eltörölni | 7 |
Bram Stoker's Dracula | 4,5 |
A nyughatatlan | 7 |
Columbo – Holt tárgyak | 8 |
71 | 8 |
44. gyermek | 6,5 |
Columbo – Képek keret nélkül | 7 |
Kéjlak (2008) | 6 |
Gyilkos kobold 4 | 4 |
Star Trek – Sötétségben | 7,5 |
Indiana Jones és a kristálykoponya királysága | 4,5 |
A vihar kapujában | 5 |
Hasadás | 5 |
Drakula (1931) | 6,5 |
Fegyvertársak | 9 |
Káposztaleves | 2,5 |
Mad Max: A harag útja | 9 |
Aki szelet vet | 8 |
Columbo – Gyilkosság tervrajz alapján | 7,5 |
Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan | 8 |
Who saw her die? / Chi l'ha vista morire? | 6,5 |
Kung Fury | 8 |
Francia kapcsolat | 7 |
Columbo – Fekete etűd | 6,5 |
All this mayhem | 8,5 |
Halális ítélet | 5 |
Saul fia | 8,5 |
The overnighters | 6,5 |
Jurassic World | 5,5 |
Őrült dilis szerelem | 8 |
Vasököl | 6 |
X Polgártárs | 7,5 |
Nyomtalanul | 8 |
The guest | 10 |
Testvérek | 7 |
Valami követ | 6 |
Agymanók | 7,5 |
Piratensender Power Play | 6 |
Die Supernasen | 4 |
Terminator:Genesys | 6,5 |
Az utolsó esély | 8,5 |
The Texas Chainsaw Massacre (1974) | 4 |
A csupasz pisztoly 2és ½ | 9 |
Otthon, biztonságban | 7 |
Who am I | 7,5 |
Blöff | 7,5 |
A texasi láncfűrészes (2003) | 10 |
Mátrix | 8 |
Mátrix újratöltve | 6,5 |
A fal (2012) | 2 |
Mátrix forradalmak | 5 |
The Death of "Superman Lives": What Happened? | 5 |
Pixel | 5,5 |
A titánok harca | 8 |
A titánok haragja | 6 |
Fegyvernepper | 8 |
Északnyugati átjáró | 7 |
Fenegyerek | 8 |
Akihez beszél a föld | 7 |
Lidérces órák | 7 |
Beépített hiba | 3 |
Angry Video Game Nerd: The movie | 6 |
Túszjátszma | 7,5 |
Isteni színjáték | 5 |
Vörös hadsereg | 8 |
Sinister 2 | 6 |
Dark Skies – Sötét égboltok | 7,5 |
Robin Hood – A fuszeklik fejedelme | 6 |
A cipőbűvölő | 7 |
Columbo – Két detektív, egy gyilkosság | 7,5 |
Az Eichmann-Show | 7,5 |
Az ajándék | 8,5 |
Halott Menyasszony | 5 |
Vakáció | 8 |
A halál csöndje | 8 |
Itt a vége | 8 |
Borat | 9 |
Az angyalok is esznek babot | 4 |
Charleston | 3,5 |
Mr. Milliárd | 4 |
A fekete múmia átka | 7,5 |
Vigyázat Vadnyugat | 8 |
Az útvesztő: Tűzpróba | 6 |
Bronxi mese | 8 |
The killing room | 7 |
Popeye | 4 |
Mentőakció | 7 |
Victoria | 6,5 |
Batman – A rém álarca | 5 |
Kötéltánc | 5 |
A keményfejű | 6 |
Columbo – Negatív reakció | 9 |
Mélyütés | 9,5 |
Szuperhekusok | 6,5 |
Az első igazi nyár | 8 |
Hercule és Sherlock | 3,5 |
Nitro Circus – A film | 5 |
Sicario | 8 |
The Two Escobars | 10 |
Bombajó bokszoló | 6,5 |
Columbo – Hajnali derengés | 7 |
Fél lábbal a paradicsomban | 7 |
Az élet értelme | 3,5 |
Hot Tub Time Machine / Vissza a jelenbe | 8 |
Deephan – Egy menekült története | 7,5 |
És megint dühbe jövünk | 8,5 |
Knock Knock | 5,5 |
Columbo – Visszajátszás | 7 |
The Price of Gold | 8 |
Az éhezők viadala – A kiválasztott 2 | 6 |
Az ezüst-tó kincse | 6,5 |
Once Brothers | 7,5 |
The last Gladiators | 6 |
X-Men | 5,5 |
The Green Inferno | 5,5 |
Biciklitolvajok | 7,5 |
Bűnvadászok | 9 |
Különben dühbe jövünk | 5 |
Lake Mungo | 6 |
Vörös Zsaru | 6,5 |
Marley meg én | 7 |
Scientológia, avagy a hit börtöne | 7,5 |
Kémek hídja | 8 |
Columbo – Fogas kérdés | 6 |
Cartel Land | 8 |
A tenger szívében | 7,5 |
Locke | 7,5 |
Nevada Smith | 8 |
Babe 2 | 9 |
A hihetetlenül zsugorodó ember | 7 |
Star Wars VII – Ébredő erő | 7,5 |
Mindent bele fiúk | 4 |
Nevem Senki | 6 |
Ítélet Nürnbergben | 8,5 |