HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Politikai témával foglalkoznék egy olyan embertől, aki életében eddig 5 különböző pártra adott már le voksot, úgyhogy előre is leszögezném, nem vagyok elfogult.

Igazából arra már rájöttem pár választás után, hogy olyan, hogy "jó kormány" nincsen, legfeljebb mérsékelten rossz. De inkább rossz. Hogy mennyire rossz, azt nagyban befolyásolja annak ereje, amelynek új dimenzióját a jelenlegi kétharmados elit mutatja. Lehetne egy párt akármennyire szuper, ilyen hatalommal, szerintem még a legjobbnak is elborulna az agya. Tényleg érdekelne, hogy azok, akik könnyes szemekkel büszkén szavaztak a jelenlegiekre, nem érzik-e magukat elég csúnyán átverve? Mert szerintem hisztérikusan komikus, hogy míg az előzőeket végig azzal cseszegették, hogy "hatalomvágyból nem mondanak le végre", addig ők magukat úgy bebunkerezték, hogy pl a médiatestületekbe beimportált sajátok a következő utáni(!) kormánynál vesztik el a megbízásukat. 9 év! Ez ijesztő. Nem új ötlet, hogy a médiatestületek élére "kedvező" embereket helyeznek, de ennek a dimenziója már félelmetes. Hasonló a köztársasági elnök, ahol míg korábban legalább burkoltan próbáltak nekik szimpatikus embert berakni, most egy korábbi párt alelnök ül, aki annyira papucs lesz, hogy még csak nem is tagadja.

Egy őrült javaslat a másik után. Felháborító alkotmánymódosítás, nyugdíjak lenyúlása (engem még annyira nem érint, mert nem régóta voltam magánnyugdíjpénztárban, de szüleimet speciel igenis érinti), ijesztő médiatörvény -> (ahol azt kell csinálni, amit mondanak), új rendőri szervek(magyar CTU), amelyekről azt sem tudni, hogy mit csinálnak, szociális munka érettségihez (gyanítom az iskolások majd a nyári szünetben csinálhatják, hogy soknak még diákmunkára se lehessen lehetősége).

Folyamatos a vallás benyomása a törvényekbe,alkotmányba, amit nagyon nem tartok jónak, mert a vallást és a kormányzást külön kell tartani. Ezt még az amerikaiak is felfogták, pedig ha valahol, akkor ott nem csodálkoznék, ha nem így volna.

Szóval összefoglalva, nagyon nem tetszik az irány, hogy egy túlzottan konzervatív és korlátozó (már-má cenzúrázó) irányítás felé haladunk, amely sokat tutyimutyizik mégis konkrétumok nélkül.

Egyébként ajánlom az Index parlamenti összefoglalóit. Ijesztőek, de marha szórakoztatóan van tálalva :D 

UI: comment blogos cikk: Vita köztévés módra. És ez mind mai cikk

Címkék: elmélkedés

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr662514615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kolonel 2010.12.14. 13:23:22

Hát, szerintem sejteni lehetett, hogy valami ilyesmit terveznek. Utaltak is több ízben is rá, hogy az ország működésének egy új irányt szabnak, ahol mindenki ugyanabba az irányba megy, ezt nevezték el nemzeti összefogásnak. Csak ebbe persze legtöbben nem gondoltak bele, mert "á, csak általános kampányszöveg".

Persze az "összefogás" egyben azt is jelenti, hogy nincs helye ellenpólusnak, de még vitáknak se nagyon, ergo meg kell nyirbálni az ellenfelek hatalmát, és akkor fog minden olajozottan működni, ha minden pozícióban olyan ember van, aki kérdés nélkül engedelmeskedik a felülről jövő utasításnak.
Ez pusztán egy módszer, ami nem feltétlen elítélendő, pláne egy olyan országban, ami nem éppen a zökkenőmentes együttműködésről híres.

Az már másik kérdés, hogy a kétharmados többség korántsem jelenti azt, hogy mindenki (mármint azok közül, akik rájuk szavaztak) egyetért a kormány elveivel, ahogy azt vélik.
Én sem hiszek egyáltalán abban, hogy majd ők kitalálják, hogy mi lesz nekem jó. Illetve, amit kitalálnak az úgy jó lesz-e a magyarságnak. De lehet, hogy kellemesen csalódunk majd, ez még elválik, mindenesetre most kaptak egy ilyen lehetőséget, van 3 és fél évük, ami már az övék, szerintem erről fölösleges is beszélni, amíg nem tudjuk, hogy mi sül ki belőle.

Ami komoly negatívum viszont, és engem igazán bosszant, hogy ezek a központosítások irtózatosan megnyirbálják az intézmények önállóságát (s áttételesen szerintem az emberekét is). Nem gazdálkodhat el szépen magának egy intézmény (legyen az TV vagy kórház), mert lehet, hogy váratlanul egyszer csak megvonják a támogatás jelentős részét, mert éppenséggel csökkenteni kell az államadósságot, vagy jaj, nem szabad hagyni, hogy csődbe menjen a vasút. Így lehetetlen fejlődni. Ha pedig bajban van az intézmény, meg sem fordul majd a vezetőség fejében önállóan kimászni, hanem várja majd, hogy állambácsi kisegítse, mert hát azt ígérték, hogy megóvják őket.

U.i.: máshova szavaztam.

Kandras 2010.12.15. 16:56:01

Erős lesz, elnézést...

Primitív, hatalomimádó csürhe.
Én is nézem az általad említett parlamenti összefoglalókat, de szoktam néha külön is nézni élőben.
Komolyan mondom általános iskola első osztályban kihajítják az olyan gyereket, aki úgy viselkedik, mint egy átlag fideszes, ők meg még havi sokszázezret is kapnak érte.
Ha épp kell a kétharmad bemennek, szavaznak, az összes ellenzéki felszólalót letojják, ha mégis bent vannak beszélgetnek, neteznek, zabálnak, telefonálnak.
Az egy dolog, hogy emberileg primitív, szánalomra méltó viselkedés ez, de mégis hogy tud úgy felelősségteljesen szavazni valamiről, hogy tojik rá? Ja hogy pártkatonák, akik oda ikszelnek, ahová a vezér mondja?
Minden MSZP-s hozzászólót fikáznak, hogy "az elmúlt 8 évben", aztán KIRÖHÖGIK (nem túlzok). Miféle stílus ez?
Mellesleg számomra inkább ők idézik a kommunista időket ezzel a teljhatalmi, tekintélyelvű rendszerrel.
Aztán ott az új adórendszer, fura mód A Főnöknek 500ezer forinttal nőni fog a fizetése, ez persze senkit nem háborít, de amikor bevezetik, hogy legyen 100 forint a vizitdíj, hogy ne egész nap unatkozó öregasszonyok és suliból lógni akaró fiatalok vegyék el az időt a valódi betegektől, akkor indul a monnyonle, meg a népszavazzunkhőőő!

Én rájuk szavaztam, hiba volt.

Kandras 2010.12.15. 17:00:13

@Kolonel: én pont azért szavaztam rájuk, mert nemzeti összefogásról papoltak.
Szerinted az a nemzeti összefogás, vagy akár csak annak alapozása, amit ők csinálnak? Mert akkor egészen más képünk van erről.
engem ez sokkal inkább emlékeztet a Rákosi korszakra..

blady 2010.12.15. 21:01:35

Pont emiatt a rossz-mérsékelten rossz miatt nem mentem el szavazni. Bánom is, mert youtube-on olyan videók, riportok köszönnek vissza állandóan, h az emberből akarva-akaratlanul is kitör a monitor előtt, h a bsszameg az ég, egy ilyen fél lábbal a sírban álló agyatlan barom döntött a jövőmről? no fuckin way.
Bármelyik is kerül ki nyertesen választások végén, mindig lesznek elégedetlenkedések, meg pocskondiázások, pacskeros ivászatokon mások meggyőzése, h de nézd meg mit csinálnak, a nép most megkapja, amit megszavazott blabla, de olyan érzésem még korábban sosem volt, mintha vmi börtönben laknék és nem látom tisztán a jövőmet..
Múltkor ebben a vv4-es marhaságban elkaptam az egyik elmeháborodottól egy olyan mondatot, h "barátom ami itt van bent, az a szabadság, nem az, ami kint van"
Hát ebben az egyben igaza van, akármennyire is teszi magát az ország bohócává. 5(?) hónapig nem kell azon rágódnia, h fizeti ki a következő havi villany/gáz/telefon/akármilyen számlát, mit fog enni a jövőhéten.. dehát emberek vagyunk, pont az különböztet meg az állatoktól, h gondolkodunk és fel tudjuk mérni a helyzetet és akárhogy is, de meg tudjuk oldani - idővel

Kandras 2010.12.15. 21:25:19

@blady:
"de olyan érzésem még korábban sosem volt, mintha vmi börtönben laknék"

""barátom ami itt van bent, az a szabadság, nem az, ami kint van"
Hát ebben az egyben igaza van, "

Ezt jól átgondoltad? :)

blady 2010.12.15. 21:29:46

@Kandras: mit nem értesz? :) az ha kb olyan körülményeket teremtenek, h szinte semmibe ne legyen beleszólásod, az nem olyan, mint vmi börtön? bár itt most hatalmasan túlzok, tegyük hozzá.

blady 2010.12.15. 21:35:37

bár fura, h 2 külön gondolatot kötöttél össze, mindegy most leoltom magam a kérdésedre válaszolva: nem, mert a nők és a politika olyan, mint a nők és a technika - nem fér össze :)

freddyD 2010.12.16. 07:28:13

@blady: Szerintem maximálisan összeférne. Sőt, megkockáztatnám, hogyha minden ország élén egy nő volna, sokkal jobb világban élnénk, mint jelenleg... Nekem egyáltalán nem okozna fejfájást, ha egy nő volna a miniszterelnököm.

E tekintetben megemlíteném, hogy a jelenlegi kormányban a legkevesebb a nők aránya ;)

algi 2010.12.16. 08:34:52

@freddyD: És az Országgyűlésben? Nekem úgy tűnik, hogy sokkal több nő van a mai Országgyűlésben, mint eddig. Vagy lehet, hogy csak az ellenzéknél van így.

Kolonel 2010.12.16. 08:53:50

@Kandras: alapvetően nem az, mert az összefogás azt jelenti, hogy mindenki egyetért valamiben (illetve legalább részben), ezért közösen cselekszenek.
Na most az várható volt, hogy az ország nem fog egyetérteni velük, innentől az összefogás második részének (azaz a közös cselekvésnek) egyedül úgy lehet megteremteni az alapját, hogy összefogásra kényszerítik az országot.
Így aztán várható volt, hogy egy olyan cél érdekében, amivel nagyjából mindenki egyetért (államadósság csökkentése), olyan forrásból tegyenek, ami kb. senkinek se tetszik (magánnyugdíjalap).

Amúgy a legdurvább diktatúrák sem úgy kommunikálják le a létezésüket, hogy "én vagyok hatalmon és kuss", hanem "én vagyok hatalmon, mert én tudom, mi kell az országnak, és erős egésszé fogom össze a népet (aki ebben akadályoz, az a nép ellensége, azzal le kell számolni)".

blady 2010.12.16. 12:22:31

@freddyD: én ezt úgy értettem, h egy szimpla laikus nőnek nem való politika, mert nem mindig tud pasik számára érthetően érvelni - vegyük pl ezt a szitut. :)
Aki meg erre áldozza az életét, az tökéletesen megállja a helyét, ezt nem vitattam soha, sőt hiányolom én is a mi felhozatalunkból.

Kandras 2010.12.16. 14:36:54

@Kolonel: hogy jön ide a diktatúra? Akkor ez most mégis csak diktatúra?
Látom kezded kapisgálni.

algi 2010.12.16. 16:12:02

Gyerekek, most ne diktatúrázzatok, mert totál hiteltelenek lesztek, amikor tényleg baj lesz! Most azon parázunk, hogy a demokratikus berendezkedést garantáló intézményeket leépítik. De ez nem diktatúra. Ha ezt extrém módon művelik, akkor idővel eljutunk a diktatúrához, de az még hosszú út, és út közben folyamatosan lehet kiabálni, hogy nem jó, nem jó. Ha majd odaértünk, akkor ott már senki se fog merni kiabálni.

BoKK 2010.12.17. 23:29:48

Én kicsit most mutogatnék. Ha ez a diktatúra az mi amikor a tüntetőket fejmagasságban lövik és viperával ütik? Ha most valaki Tibetre gondolt rossz helyen keress (bár ott is van/volt ilyen)ez MO.-on volt. Szerintem várjátok meg inkább ,hogy a GDP, állam adósság és világgazdasági verseny képességünk jobb vagy rosszabb lesz-e.

algi 2010.12.18. 07:54:12

@BoKK: Tüntetők alatt azokra gondolsz, akik kocsikat gyújtogatnak, barikádokat emelnek, törnek-zúznak, és egy alkalommal szétverték a rebiszeseket? Nos, azok nem tüntetők, hanem randalírozók, rendbontók. A rendőri tevékenység úgy működik, hogy: első lépésben fel kell számolni a törvénysértést, második lépésben megvizsgálni, hogy ez szabályosan történt-e. Aki kocsikat gyújtogat, meg kommandósok sípcsontját üti vasdoronggal, az ne lepődjön meg, ha eltalálja egy gumilövedék! És természetesen előfordul, hogy egy indulatból cselekvő rendőr haragból nem testre fog lőni, hanem fejmagasságban.

Megjegyzem, nem tudom, ki az, aki azt hiszi, hogy ha elkapják a rendőrök, akkor udvariasan, kesztyűs kézzel bánva fogják letartóztatni. A rendőrök ugyanúgy emberek, ugyanúgy elkövetnek erőszakos túlkapásokat, ahogyan bármelyik civil. Ha már láttál olyan embert az utcán, akiről nyilvánvaló volt, hogy pórul jársz, ha beszólsz neki, na, olyanok vannak a rendőrségen is. Tippelj, hogy milyen funkcióban! Igen, éppen őket rakják a REBISZ-be, akiknek az a feladata, hogy izomból lenyomják a tömeges rendbontókat.

Szóval, igen, szabálytalan módon jártak el azok az állatok, akik mindenhol ott vannak, a rendőrségben is, de ha valaki ebből azt a következtetést vonja le, hogy Gyurcsány egy véreskezű diktátor, annak gratulálni tudok a realitásérzékéhez.

Az meg aztán végképp nevetséges, hogy a gazdasági teljesítmény alapján állapítsuk meg, hogy mi diktatúra, meg mi nem. Tudod, melyik a gazdaságilag legsikeresebb állam ma? Kína. Mármint a Kínai Népköztársaság, nem a másik. Ha Orbánnak ugyanúgy fontosabb a GDP, mint az emberi jogok, mint a kínai kormánynak, akkor nagy szarban vagyunk.

Kolonel 2010.12.18. 14:44:20

@Kandras: igen, ebben igazad van, az eszközök diktatórikusak.
Viszont 4 év múlva le lehet majd váltani a kormányt, amire diktatúrában nem lenne lehetőség.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.12.31. 12:04:02

@Kolonel: Ne vegyél rá mérget, a választási törvény (1997. évi C. törvény) ugyanúgy kétharmados, mint a többi. Most mondhatnám, hogy épelméjű országban az alkotmányban rendelkeznek efelől, de épelméjű országban nem 2/3-ddal módosítható az alkotmány. Szóval sejtésem, hogy az utolsó pillanatban módosítanak rajta egy gyönyörűt, hiszen ekkora együttműködésben a választás már nem indokolt. Jelenleg úgy néz ki, hogy összevonják a választókerületeket és nem lesz megyei, csak országos lista, tehát az a felállás, hogy aki az egyéni kerületek felében tud állítani, annak van megyei, aki 7 megyeiben, annak van országos, kilőve, tehát egyértelműen arra mennek, hogy minél kevesebb pártnak legyen országos. Ehhez járul hozzá, hogy mostantól minimális a lista alapján bekerülés, az egyéni listák győztesei foglalják majd el a székeket. Tehát az LMP felett lesz kb. meghúzva a csík, hacsak valami baklövést nem követ el a felső 3, akkor marad a jelenlegi felállás, csak jóval kisebb létszámban mutatkozik meg mind a pseudo-baloldal, mind a szélsőjobb.

Számomra az megdöbbentő, hogy anno egy Öszöd elég volt kész lázadáshoz (amit követően már békés tüntetni sem volt szabad, tegyük hozzá, ami szintén nevetséges), jelenleg viszont struccpolitika tapasztalható a nép, az istenadta nép részéről. Pedig a szólásszabadság haldoklik, mindent a nagyvállalkozók sikerére tesznek fel, megyei és helyi önkormányzatokban durvább a lopás, mint valaha (sajnos vannak kapcsolataim, és beszámolnak erről-arról), a nőket visszakényszerítik a konyhába (jól írta freddy, hogy most a legalacsonyabb a nők aránya (és az idegen nyelvet ismerőké is), pedig a kvótás egyenlőség okán zipzár elv van ajánlva az országos listán, ezt egyedül tudtommal az LMP tartotta be, illetve a Jobbiknak voltak helyi szinten sokan), a szegénységellenes politika teljesen elburjánzott, marginális jelleget vett fel, nem a munka világába vezet vissza, hanem kirekeszt.

És az egészben a legnagyobb pofátlanság, hogy a most megvalósuló ügyek nagy részét a Jobbiktól nyúlták (Csak szépen eladják saját köntösben. Tessék elolvasni a Fidesz választási programját, azt bármelyikünk megírta volna.), így azok játsszák az alkotmányvédő szerepet és sorra fordulnak olyan szervekhez, amiket a nézeteik alapján a kormányalapítást követően azonnal beszüntetnének. Tiszta Kabarészínház ez, Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Kolonel 2010.12.31. 13:21:54

@Member: igen, az rendkívül megérné nekik (az idei eredményekből kiindulva), ha csak területi lista lenne. (Akkor összesen 3-4 nem-Fideszes képviselő lenne a parlamentben.) Viszont nem hinném, hogy meglépnék a változtatást, legalábbis nem ennyire átlátszóan. Már csak azért is, mert elég sokat veszítenének egy ilyen lépéssel a népszerűségükből, és kivágnák maguk alól a fát.

Amúgy a választási rendszer is hagy kívánni valót maga után szerintem, nekem egy olyan kompromisszumos megoldásnak tűnik (a mostani rendszer), ami minden elvet szeretne kielégíteni, de igazán egyiket se sikerül.
Az elmúlt 3-4 választásnál (meg szerintem az ezután következő legalább 3-4-nél is így lesz) úgy láttam, hogy az embereknek a nagyonnagytöbbsége pártszimpátia alapján szavazott (az egyéni listán is), és nem a képviselő személye miatt. Az ennek megfelelő választási rendszer az lenne, ha csak országos lista lenne (1-2 speciális szabállyal kiegészítve, hogy függetlenek is bekerülhessenek).
De ezt sem biztos, hogy érdemes lenne meglépni, mert 30 év múlva már lehet, hogy máshogy lesz, és nem számít ennyire a pártállás.
A Fidesz meg pláne nem fogja, mert ez őket kedvezőtlenül érintené.
Ergo nem hinném, hogy a közeljövőben a választási törvény módosításától kellene félnünk.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.12.31. 13:34:04

@Kolonel: Igen, jól látod, a Napi Gazdaság fogalmazta meg kiválóan, hogy a székláb is bejutott volna a parlamentbe, ha a Fidesz színeiben indul. Olyan emberek, mint Botka, veszítettek olyan senkik ellen, akik abban a régióban még csak nem is éltek, nem hogy tevékenykedtek volna (Botkát persze az agglomeráció buktatta meg).

Szerintem különösen nagy gond, hogy mennyiségi alapon lehet egyáltalán jelöltet állítani, tehát akinek kiterjedtebb a baráti, vagy családi hálója, az nagyobb eséllyel indulhat, mint aki talán értene hozzá és elkötelezett, ám valamiért helyben nem ismert (pl. mert dolgozni Pestre jár fel). Ennek eredményeként gombnyomkodó pártkatonákat juttatunk be, akik nem hogy az adott régió ügyeit nem tudják képviselni, de még saját véleménnyel sem bírnak. Talán az Együtt Somogyért volt az egyetlen, amelynek sikerült anno ténylegesen képviselnie.
Volt egy javaslat, mely szerint a jelölt komolyságát, rátermettségét kellene vizsgálni (gondolom életút és szakmai program alapján), csak itt meg felvetül a kérdés, hogy ki döntsön felőlük?

Primitív 2011.02.11. 20:02:03

Én a mostani kormánnyal szimpatizálok.Ugyanezt csinálnám, mint most ők.Van egy célom,az ország helyreállítása.Ezt legkönnyebben akkor érhetem el, ha nem akadályoznak állandóan az ellenzék soraiból.Mit teszek?Saját embereket állítok az intézmények vezető pozícióiba így jelentősen megkönnyítem a munkámat.Felmerül a kérdés, hogy de akkor mivan azzal aki nem erre a korményra szavazott,annak nincs beleszólása az ország ügyeibe?!Van, csak kevés,de ez kell ahoz, hogy a dolgok tudjanak folyni a saját medrükben.A fidesz 4év alatt ezzel a politikával megmutatja hova jut,ha nem érnek el eredményt le lehet őket váltani és ennyi.

A másik.Amikor a rendőrök kilövöldözték az emberek szemeit,nehogy már egy természetes dolog legyen.Azok a tüntetők TELJESEN jogosan voltak felháborodva és teljesen jogosan lázadtak.Az MSZP-s politikuoknak akkor aznap lógniuk kellett volna, azért amit tettek.Az a szégyen, hogy még egyátalán szabadlábon vannak...

freddyD 2011.02.11. 20:13:19

@Daffy: Na ja, csak ők nem 4 évre bunkerezték be magukat, hanem helyenként 9-re. És még alkotmányt is módosítottak, belenyúltak az eddig stabilan működő nyugdíjba.Ha netán elveszítenék a választást 2014-ben, jó nagy meló lesz ezt megint visszaállítani.

Primitív 2011.02.11. 20:29:48

"Stabil nyugdíj"?Én mindig úgy gondolom,mindkét oldalt meg kell hallgatni és az alapján meghozni a legjobb döntést.A magánnyugdíj rendszer nem működött és ezt el is ismerték,sőt,volt olyan aki azt mondta előbb utóbb összeomlott volna.Ezen kívül ez a pénz nem veszett el, hanem az államadóság törlesztésére lett,lesz fordítva.Valahol megértem azokat, akik becsapva érzik magukat mert hozzányultak a "megtakarított" pénzükhöz,csak sajnos ez a megtakarítás valójában növelte az állam terheit.Igyekszem több helyről összeszedni az infókat,de pl az MSZP-nek egyszerűen azt sem hinném el ha azt mondaná hogy az ég kék,még ha tudom is, hogy az.Bár úgy érzem ezzel a 8évvel kiérdemelték ezt a fajta bizalmatlanságomat.Most bízom az új kormányban,remélem nem fogok csalódni.

Primitív 2011.02.11. 20:34:15

@freddyD: Más:Linkeltél egy indexes videót egy összevágott parlamenti közvetítésről.Azzal maximálisan egyetértek, hogy ami ott megy az gyalázat!Viszont nem egyszer tapasztaltam, hogy az idex baromira el tudja fedíteni az eseményket és nem a leg megbízhatóbb forrás,de lehet csak én vagyok így vele:S

gabrocki 2011.02.18. 23:55:35

éljen! ezaz! csókolom a Führer kezét, hogy megválasztotta őt drága népe kétharmados töbséggel! ráadásul pofátlan módon lenyúlja a nyugdíjakat?
ezt nem gondolhatja komolyan... jézusom...

gabrocki 2011.02.18. 23:56:58

@Kolonel: ki tudja, én ebből a führerből azt is kinézem, hogy mégse lehet váltani 4 év mulva a kormányt.. kezükben van még az alkotmány is, ez bármit megtehet!!!! lol
süti beállítások módosítása