HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

A tavalyi filmes évösszegzőmet így kezdtem "2019 a filmes szuperlatívuszok éve volt!". Na most mondjuk el ezt 2020-ról. Az, hogy ez az esztendő nem éppen a filmszerető emberek éve volt, az nyilván nem újdonság, de mondhatni teljesen hatodrangú is, mikor hivatalosan legalábbis csak itthon minimum 11.000 ember halt meg jelen állás szerint a koronavírusba, hány gyászoló embert jelent ez, hányan küzdenek még azóta is a szövődményekkel. Hány ember hosszasan felépített egzisztenciája ment tönkre pár hónap alatt és vajon ugyanolyan élet lesz-e az egész után, mint azelőtt.

Vannak mindenesetre jó oldala is az egésznek, amit lehetőségként kell felfogni:

A home office már nem kell, hogy egy egzotikus lehetőség legyen a kiváltságosoknak, nem kellenek túlméretezett irodák, nem baj, ha a maszkhordás mostantól majd az influenzás időszakban is egy tök természetes dolog lesz (mint ahogy Ázsiában már évtizedek óta praktizálják) és nem bánom azt sem, ha nem kell mindenkivel kezet ráznom, ha nem feltétlenül akarom.

Nem volt nekem sem könnyű sok szempontból a 2020, bár én még mindenképp a szerencsésebb emberek közé tartozom. Nem vesztettem (még) el az állásomat, otthonról dolgozhatok most már lassan egy éve. Én valószínűleg júliusban pont az év egyetlen igazi nyaralása előtt átestem a koronán, bár a tesztem negatív lett.Olyan számomra sosem korábban átélt dolgokon mentem keresztül, hogy igencsak csodálkoznék, ha nem a covid miatt lett volna. Pillanatok alatt nagyon felment a lázam 39 fölé, amihez nálam mindig legalább 2 nap kellett, most elég volt pár óra. Hetekig mellkasi fájdalmaim voltak, amit kivizsgálni is nehéz volt teszt nélkül, szóval amíg az meglett tovább élhetett az ember azzal a tudattal, hogy most tulajdonképpen infarktusom van vagy valami más. Ráadásul pár napig olyan hihetetlen fáradékony voltam, hogy nem egyszer este fél 8, 8 körül (a gyerek előtt!) le kellett feküdnöm aludni, vagy ami a legszörnyűbb volt, hogy egy olyan szimpla dolgot, mint a mosogatást pár perc után abba kellett hagynom, mert úgy érzem mindjárt összeesek. A családon ugyanakkor nem vettem észre, hogy átéltek volna hasonlót, szóval én ezért hálás voltam. Készült is egy Filmbarátok podcast ebben a szar időszakban, pechemre pont egy zárthelyis is, csodálkoztam, hogy nem hallották ki emberek, hogy nem voltam éppen a legjobb passzban.

Plusz az ember hiába imádja a gyerekét, ez a karanténi időszak, plusz 2020-ban úgy általában, hogy nem nagyon tudta 1-2 napra "leadni"  gyereket nagyszülőkre, azért nagyon kemény falat volt. Szerintem szülők pontosan értik mire gondolok.

A podcast mellett két hobbim maradt: A hokimeccsek, mozizás. Előbbit márciusban elkaszálták, pont mikor az én Újpestem a Ferencváros ellen volt az elődöntőkben és következtek volna a hazai derbik, mikor elkaszálták az egészet... Egy napra rá meg kihirdették a Ferencvárost és a Csíkszeredát megosztott bajnoknak, amit mai napig a Magyar Jégkorong legszégyenteljesebb akciójának tartok. Semmilyen más bajnokságban nem hirdettek bajnokot, nekünk csak sikerült, egy pofáncsapás volt ezt megélni... Aztán az új szezonban már ki lehetett menni meccsekre: Maszkban, távolságtartással. Nem volt az igazi, de én úgy éreztem, hogy nekem erre idén szükségem van, mert végképp be fogok kattanni, ha még ez sincs továbbra sem. 2 hónap után már azok is zárt kapusak lettek, de legalább a meccseket tudom nézni itthonról. Abszurd belegondolni, hogy mikor márciusban elkaszálták a bajnokságot, napi pár új beteg volt. Az új szezon alatt  több EZER új fertőzött volt és mentek a meccsek közönséggel.

Szerencsére koncertek terén én pont 2019 végén és 2020 elején nagy kedvenceket nézhettem meg, úgyhogy trauma nem ért lemondott előadások terén (vicces, hogy pont Papa Roach koncert alatt olvastam az első magyar fertőzöttekről, mikor vártuk a bandát)

Na, de hát mi a helyzet a mozikkal?

Ígéretesen indult az év, sok Oscar jelölt filmet meg tudtam nézni, és a Kisasszonyokon és a Két pápán kívül tetszettek is mind. Az év első filmje a "Botrány" volt, amely szerintem messze nem kapta meg azt a figyelmet, amit megérdemelt volna, de mindenesetre egy jó start volt. Aztán jött február végén a "Sötét vízeken", ahol talán még nem sejtettem, hogy hosszú hónapokra ez lesz az utolsó mozifilm, amit látok majd. Ekkora kihagyás filmek között szerintem másfél évtizede nem volt nálam.

Párat távmoziztam otthonról, amely meglepően jól működött és szerintem egy tök jó kezdeményezés volt, de a filmkínálat messze nem volt olyan erős, mint ahogy azt reméltem. Így is azét sikerült pótolnom a "Nyomorultak"-at, amely nálam 2020 egyik legjobbja volt.

A mozik újranyitása után legfontosabb pótolnivalóm az "Előre" volt, amely a negyedik kedvencem lett tavalyról.
Úgy havonta 1-2 alkalommal mentem utána moziba, fontos volt nekem, hogy valahogy elcsípjek egy Jay és Néma Bob Reboot vetítést, még ha sok köszönet nem is volt benne. Nagy tömeg már nem volt mozikban, igyekeztem a rizikót minimalizálni és minél távolabb ülni emberektől. Ez általában nem is jelentett nagy kihívást, még egy Tenetnél sem, igaz ott a Corvinos Korda teremben volt elég hely. Fura mód, az emberek nagy része egyáltalán nem foglalkozott ezzel, ugyanúgy középen ültek egymás mögött/mellett. Maszkot én csak a helyemen vettem le, mások nem is hordtak egyáltalán. Egy idő után aztán már kötelező is lett a maszk, a Téboly volt az első, amit így néztem. Már eddig is más volt mozizni, ezek után meg pláne. Valahogy nem tudtad úgy átadni magad a filmnek, mint egy évvel azelőtt és ez iszonyatosan frusztrált, ami meg csak még jobban elterelt... Nehéz lehet ezt átadni egy olyan embernek, aki nem mozizik ilyen intenzíven, én nagyon rosszul éltem meg. Az év utolsó filmje nálam moziban a "Greenland" volt, egy apokaliptikus film ebbe a hangulatba ideális volt, nagyon meg is lepett, milyen jó kis alkotás ez. Ez is megérdemelt volna sokkal nagyobb figyelmet, de hát ilyen időkben esélye sem volt.


Szóval összességében 15x moziztam csak, ehhez még hozzáadom a 2 távmozit és a Békeidős Vimeo megjelenést, akkor 15+3. Siralmas magamhoz képest, ha a körülményeket figyelembe veszem, talán kihoztam belőle amit lehet.

Moziban megnézett filmek:

2011: 32 film
2012: 32 film
2013: 44 film
2014: 26 film
2015: 37 film
2016: 46 film
2017: 46 film
2018: 52 film
2019: 57 film
2020: 15+3* film  (Távmozik)


Jó jó, mozizni nem lehetett, de attól otthon még mehetett a filmnézés ezerrel,nem?

Meglepő, de nekem ez sem ment idén olyan jól. A karanténi hónapok azt jelentették, hogy az óvodák sem voltak nyitva, a gyerek is itthon volt hosszú hónapokig, sokszor csak velem (miközben dolgoztam ugyebár). Ne akarjátok megtudni, ez milyen iszonyatos helyzeteket teremtett. Se dolgozni nem tudtam rendesen, ő is igényelt foglalkozást és nem lehetett lefárasztani sem, szóval későn is feküdt le. Tehát itt este sem volt már nagy filmnézés, max vele együtt (az viszont kiderült 2020-ban, hogy a filmszeretetemet mindenképp megörökölte a fiam, egyben végignéz sok filmet, hála égnek egyre jobban el lehet mozdulni a butácska gyerekfilmektől is. Pl hogy simán megnézett velem egy 1956-os Moby Dick-et, az ledöbbentett).

Úgyhogy privátban feleségemmel inkább rövidebb dolgokat néztünk, pl lassan a Félig üres (Curb your enthusiasm) végét is elérjük.

Azért mielőtt nagyon depisnek hangzana a dolog, 219 filmet azért így is megnéztem, szóval ez szintén csak magamhoz képest volt jelentős visszaesés. Vagy csak tényleg a 2019 volt túl nagy falat, amivel felesleges versenyeznem.

Megnézett filmek:

2011: 194 film
2012: 169 film
2013: 248 film
2014: 134 film
2015: 174 film
2016: 167 film
2017: 189 film
2018: 224 film
2019: 289 film
2020: 219 film

A Filmbarátok podcast évösszegzőjében ez volt a TOP 5 filmem 2020-ból


5: Richard Jewell balladája
4. Előre
3. 1917
2. A nyomorultak
1. A Greyhound csatahajó (de jó lett volna ezt is moziban látni)

Még meg kell említenem a Colectiv című lehengerlő román dokumentumfilmet, amely pontilag benne kéne legyen a TOP 5-ben, de valahogy inkább játékfilmekre koncentráltam ott, úgyhogy csak így versenyen kívül mindenképp meg szeretném említeni.

A legrosszabb a Hubie, Halloween volt, elképesztő szenvedés volt ezt végignézni. A 365 nap és a Pesti Balhé, Mank csak egy kicsivel mögötte a tavalyiakból. De szintén az év elején láttam a Six Undergroundot, ami szerintem szintén egy vállalhatatlan mocsok, plusz bedőltem egy kult-trashhorror tippnek és megnéztem egy "Spookies" című filmet, amegy bár trashnak trash volt, de nézhetetlen is. A plakátja mindenesetre jobb, mint a film.

3 10 pontosra értékelt filmet láttam tavaly, mindegyik jól bevált örök favorit (Drive, Shaun, a bárány film, Összeomlás).

Az év utolsó napján családilag megnéztük a "Maszk" filmet, amely jó látni, hogy a mai napig milyen szórakoztató és a 7 éves fiamat is sokszor megnevettetett.

Jöjjön akkor a szokásos listám, benne ismét jó sok Bud Spencer és Folytassa a filmmel. Idén már tényleg összehozom azt az epic Folytassa bemutatót, kemény projekt lesz.

Pirossal jelölve a mozizások



Folytassa doktor 4
Akik nem öregszenek meg 8
Botrány 7,5 *
Six Underground 3
A kokainkölyök 7,5
Szellemírtók 7,5
Tőrbe ejtve 7,5 *
Remélem legközelebb sikerül meghalnod:) 8
Herbie Monte Carlóban 6
Fargo 8
Aranyeső Yuccában 6
A bőrömben 6,5 *
Érzelmek tengerében 5
E.T. 9
Jojo Nyuszi 7 *
A két pápa 5
Judy 7,5
1917 8,5 *
Spookies 3
A család kicsi kincse 8
Mit szólnátok az Adolfhoz? 6,5
Kisasszonyok 4
Zootropolis 8
Repülők, vonatok, autók 7,5
Úriemberek 7 *
Richard Jewell balladája 8,5 *
Folytassa a Khyber-szorosban! 6
Klaus 7
Tudom mit tettél tavaly nyáron 6
Ellenségek legjobbika 7
Dicsőség ösvényei 7
Sötét vízeken 7 *
Csiszolatlan gyémánt 8
The golden job 4,5
Télapu 6,5
Út a pokolba 5
Végső visszaszámlálás 7
A búcsú 7
Rossz versek 8
Night of the comet 5,5
Füves Daltry 4,5
Harry Potter és a bölcsek köve 7
Talpig fegyverben 6
Crown Vic 7,5
Orvlövész 5,5
Folytassa újra doktor 5
Zöld könyv 9
Folytassa a dzsungelben 5,5
Amerikai nindzsa 5 4
Senki többet 6,5
Folytassa a szerelmet 5,5
Aladdin (2019) 5,5
A platform 6
Vadászat 6,5
M – Egy város keresi a gyilkost 8
Drágám a kölykök összementek 6,5
Segítség, felnőttem 7,5
Robin Hood (Disney) 9
Folytassa Henrik 3,5
Préda 7
Dóra és az elveszett aranyváros 7,5
Riki Oh: The story of Ricky 4
Muppets 7
Szerepcsere 6
The boat (2018) 6
Hudson Hawk 4,5
Kutyák és macskák 6,5
A túlélő (2015) 7,5
Verdák 7
Vivarium 8
Munsters, go home 4
The Munster's Revenge 5
Verdák 2 4
Karácsonyi lidércnyomás 4
Szellemírtók 2 6,5
Lángoló Mississippi 8
Körhinta 6
Hét év Tibetben 7
Leon, a profi 7
Tarzan (1999) 8
Troll 2 5
Romlott oktatás 7
Superargo contro Diabolikus 3
Colectiv 9
Shaun, a bárány – A film 10
Airplane! 7,5
A feltaláló 5 Távmozi
A nyomorultak 8,5 Távmozi
Az ördög jobb és bal keze 8
Az ördög jobb és bal keze 2 7,5
A pénznyelő 6
The room 4
Bibliotheque Pascal 4,5
Békeidő 7,5 Vimeo
A katasztrófaművész 7,5
Ernelláék Farkaséknál 8
Star Wars I. Baljós árnyak 7
Nyelés 7
Zsivány Egyes 8
Herkules New Yorkban 3,5
Az interjú 6,5
Tortúra 8
Volt egyszer egy vadnyugat 8
Szörny egyetem 8
Star Wars: Ewoks – Harc az Endor bolygón 6
Ami sok, az sokk 8
L'ecsó 7
Némó nyomában 7
Erőszakik / In Bruges 8
Ator, a harcoló sas 4
Playmobil: A film 7
Mindörökké Batman 6,5
Összeomlás 10
Szent Tour 6
Égi tűz 6,5
7500 7,5
Sikoly 3 7
The room (2019) 7,5
Sikoly 4 7
A hamis Izabella 7
Előre 8 *
Micsoda csapat! 8
Némó kapitány (1954) 7
Banksy és a tiltott művészet felemelkedése 6
Folytassa amikor önnek megfelel 6,5
The water babies 6
A Greyhound csatahajó 8,5
A halhatatlan gárda 4
A fülke 8,5
Palm Springs 7
Testvériség 7
4x4 7
Törésvonal 6
Viharlovagok 8
A stepfordi feleségek 5
Tűzgyűrű 7
Jay és Néma Bob visszavág 7
A showbiznisz gyermekei 7
Pesti balhé 3,5 *
Folytassa főnővér 7
Aki bújt 7 7
Karate kölyök (1984) 7,5
Dom Hemingway 8
Staten Island királya 6,5
Jay és Néma Bob Reboot 5,5 *
365 nap 3
Egyik kopó, másik eb 6
Folytassa külföldön 7
Túl a csúcson 7
Eredet 8
Bajos csajok 6,5
Hivatali eltávozás 4
Tenet 6,5 *
The deadly spawn 4
A holt költők társasága 8
Jumanji – A következő szint 7
A Poszeidon katasztrófa 6
The hater 7
Übergáz 7,5
Az átok háza 4
Spíler 7
FOMO 4
Bill & Ted face the music 6,5
Téboly 7 *
Folytassa lányok 6
Koldus és királylány 6
Harry Potter és az azkabani fogoly 8
The babysitter 2 5,5
Harry Potter és a tűz serlege 7
Mindig az ördöggel 7
Ne játssz a tűzzel 6
Bad Boys – Mindörökké rosszfiúk 7,5
Visszatérés Epipóba 7,5
Csendes környék, jó környék 7
Harry Potter és a Főnix rendje 7
Állj mellém! 8,5
This is Paris 7
Harry Potter és a félvér herceg 6
DellaMorte DellAmore 5
Becsületes tolvaj 6,5 *
Hubie, a Halloween hőse 3,5
Dragon Ball Super: Broly 4
Borat 2 7,5
537 szavazat 7,5
Tűzgyűrű: Lázadás 6,5
Tűzoltó Sam: Tűzvész Körmöspálcán 5
Greenland – A menedék 7 *
Grand Piano – Hibátlan előadás 6
A chicagoi hetek tárgyalása 7,5
Harry Potter és a halál ereklyéi 1. rész 4
Harry Potter és a halál ereklyéi 2. rész 8
A vágyak szigete 4
Stockholm 5
Love and Monsters 7,5
Személyes háború 7
SpongyaBob: Spongya szökésben 7
David Attenborough: Egy élet a bolygónkon 8
Reszkessetek betörők 6
Moby Dick (1956) 8
The final girls 8
Drágám, a kölyök marha nagy lett 6
Corpus Christi 5,5
Drive 10
Jackass 3 9
21 bridges 6
The invisible guest 8
The night eats the world 7
Jackass 3.5 7
Piedone Afrikában 6
A tökéletes fegyver 7
Éjféli Expressz 6
A Bronx-erőd 6
A dinó.tesó 6,5
I see you 7
Szuper haver 9
Aranypolgár 5
Feketeszakáll szelleme 7
Mank 3,5
A maszk 7

 

Címkék: film személyes

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr2116395370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feiertag Erik · http://fastfoodcentral.blog.hu 2021.01.19. 10:42:13

Ej, ha kicsit megemberelem magam végre egyszer megverhettelek volna éves mozizásokban :D De megnézett filmek számában legalább ismét győzedelmeskedtem! :D

Az én évértékelőm, ha érdekel valakit: halkonzerv.wordpress.com/2021/01/01/filmnaplo-2020/

Ulámá 2021.01.21. 13:39:34

Érdeklődve olvastam az irományt, és sok mindennel tudtam azonosulni. Egyet értek azzal, hogy a vírusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, és a home office szerintem egy baromi jó dolog. Te osztod be a magad idejét, nincs feletted egy "tanárnő", aki folyamatosan nézi, mit csinálsz éppen rosszul. Átérzem én is a sok kihagyott életesemény fájdalmát. Nekem 2019 év elején nagy fogadalmam volt például az edzés, hogy formába hozom úgy magam, mint még soha. Na ebből aztán mindenféle konditerem bezárások lettek, meg a súlytárcsák ára is felszökött az egekbe, hiszen mindenki kénytelen volt otthon edzeni, aki időben kapcsolt, még korrekt áron vehetett súlyt, de aki lemaradt, az a megcsökkent készletet olykor csak háromszoros áron kínálva találhatta már meg... Velem együtt... Aztán persze elég nagy érvágás volt számomra, hogy elmaradtak a fesztiválok, hogy nem lehet welnessezni menni (kimaradt így a tradicionális újévi walness hétvége, ami igen nagy feltöltődés lehetett volna számomra...), és tényleg vannak olyan dolgok, amik csak ritkán történnek meg az ember életében, hiányuk mégis jelentős. Az a legrosszabb, hogy nem lehet semmit tervezni. Nem lehet nyaralásokról álmodozni, színházak, mozik, koncertek kilőve, de még az sincs hogy beülsz valahova. És ennek is van szép oldala, mert ha egyszer vége lesz, akkor mindent ötször jobban fogsz értékelni (legalább is a "3 napos csoda" lejártáig), csak kérdés, hogy MIKOR lesz vége? Kezd olyan lenni ez az egész, mint egy háború. Mindenki várja a végét, próbálják megoldani ezt az egészet, de fixen pozitív jövőkép még nincs. Lehet hogy évekig is elhúzódik még, bár személyes véleményem hogy az Olimpiáig azért csak összeszedi magát a világ. A vakcinától kicsit tartok, mert egyik este furcsát álmodtam. Azt álmodtam, hogy a vakcina egy afféle "agykiölő" granulátum, ergó, aki bekapja, az onnantól agyhalott báb lesz, akit a társadalmi vezetők arra vesznek rá, amire akarják. Afféle lobotómiás hatást értek el vele, hogy ne legyen senkinek egyedi gondolata. Kicsit Black Mirroros álom volt, és emlékszem, hogy én menekültem a vakcina elöl, és körülöttem már mindenki zombivá lett oltva. Amúgy nincsenek összeesküvés elméleteim, és alapvetően utálok is felülni ezekre a rémhírterjesztésekre, de hát az álom az álom. Azt a tudatalatti sugározza az elmébe, nincs rá befolyása az embernek :D

freddyD 2021.01.21. 22:38:10

@Ulámá: Igen, aki aktív életmódváltásba akart kezdeni, annak igen nehéz dolga akadt. Kisebb hobbik, kézügyességek kitanulására praktikus lehetett, én pl elég sok makettet raktam össze 2020-ban, és a gyerekkel több tucat Lucky Luke-ot olvastam el, amit már évek óta szerettem volna. Még így is van jó sok hátra. Könyvet viszont egyedül nem tudtam elolvasni, mert állandóan alapzaj volt.

Pont azon dolgok miatt, amit írtál sok embertől hallom ugyanazt, mint amit én is éreztem, hogy rendkívül hosszúnak tűnt az év, mert kevés élménnyel gazdagodtunk

Frederick2 2021.02.27. 07:18:49

@freddyD: Ez picit OFF. Meg 4 éves podcast. De mivel megemlítenek benne téged, vagyis a munkásságodat, gondoltam, érdekelhet. Youtuberek beszélgetnek arról a Youtube-ról, azon belül is Youtuberekről.

www.youtube.com/watch?v=KRZXQ6vFXB8&t=554s

Bár lehet, hogy hallottad már. 2 órás, de érdemes végighallgatni. Szórakoztató és tartalmas beszélgetés.

freddyD 2021.02.28. 12:58:04

@Frederick2: Köszi, meghallgatom majd :)

Garott 2021.05.18. 16:46:05

Valahogy lemaradtam a postodról, pedig mindig érdelődve olvasom az ilyen statisztikai adatokat. Pedig ennek kapcsán akartam megosztani veled az alábbi videómat:
youtu.be/Lr1J9nUgQwQ
Nem tolakodásnak szántam, remélem, nem is úgy érzed, csak filmrajongóként gondoltam én is megosztom a saját statisztikáimat, csak én ezt a formátumot választottam. Nem lett túl jó, utólag inkább úgy szerkeszteném, hogy podcastként is működjön, de ami késik nem múlik, majd a következő évben.

freddyD 2021.05.18. 21:05:15

@Garott: Teljesen jó ez, köszi, hogy megosztottad. Holnap meló mellé benyomom majd. Szépen könyvjelzőzve tematikailag, nem rossz :)
süti beállítások módosítása