HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

freddyD: eden lake dvdNemrég jelent meg hazánkban ez a 2008-as brit horrorfilm, amelyről korábban nem hallottam semmit és csakis a pozitív visszajelzések miatt gondoltam úgy, hogy ez a zsákbamacska megér nekem 2000 forintot. És milyen jól tettem!

A történet nem hangzik forradalminak, de ez ne hangoljon le senkit. Egy huszonéves pár leutazik egy bányatóhoz, hogy ott édeskettesben töltsék a hétvégét, azonban egy csapat neveletlen kamaszkorú elrontja a hangulatukat. Az agresszív kutyájuk a kezdet, bömböltetik a zenét, majd a kocsijukat is ellopják. Mikor a férfinek elege lett belőlük és elszámoltatná őket, történik egy baleset, amitől elszabadulnak az indulatok...

A fiatalkorú gátlástalan "huliganizmus" ma már sajnos nem fikció, elég csak a tv-t bekapcsolni és szembesülhetünk azzal, hogy kialakult egy új generáción belül egy korcs réteg, amelynek nincs sok köze az én akkori csínytevős éveimhez. Főleg Angliában mindennapos a késelés, piálás, agresszivitás. Szóval viszonylag realisztikus ez a prezentáció és bizony ritkán utáltam így filmbéli karaktereket, mint itt. Komolyan mondom, nem emlékszem, hogy mikor gyűlöltem így figurákat, drukkoltam a lehető legbetegebb lemészárlásukért. És ez persze a film erőssége, hiszen pompás színészi teljesítményt láthattunk, mind a férgek, mind a főhős pár részéről. Heves érzelmeket váltott ki és ezt nem sok film mondhatja el magáról.

Van benne pár elég gyomorforgató jelenet, de nem kell feltétlenül trancsírozós horrorra gondolni, inkább beleborzad az ember, ha próbálja átélni a látottakat...Nem semmi.

Nagyon izgalmas, jó a rendezés és amit különösen értékelni tudok, hogy nincs elhasznált szaga az alkotásnak, mert friss is igényes.

Két apróbb levonást tudnék csak említeni:

-Van egy pár nehezen felfogható cselekvés, amiben nem sok racionális gondolkodás volt. SPOILER: Nem értettem pl, a csaj miért bújkált a bokrok között órákig, miközben elfuthatott volna segítségért?! Helyette végignézte férjének kínzását, amiről csak később szerzett tudomást
-A film vége engem kiborított. Vannak filmek, ahol egy nem happy end jót tesz, de itt határozottan rosszul érintett. Megérdemelte volna, hogy megmeneküljön. Eléggé megviselt bennünket amikor így lett vége. Nehezen tértünk magunkhoz... Persze van akinek pont ez tetszett, én mást kívántam volna.

A DVD kiadás felemás, hiszen a kép és hang jó volt, de extra egy előzetest kivéve egy szál sem volt. Sajnálom, ebből szívesen megnéztem volna egy akár 5 perces werkfilmet is.

Összefoglalva: Az utóbbi évek legjobb horrorját láttam, kemény falat, számítson arra az ember, hogy egy jó ideig nyomot hagynak benne a látottak... 9/10

És egy jó tipp. NE nézzétek meg a trailert, mert nagyon sokat elárul. Olyan, mint a film 2,5 perces verziója. Elég meglepő, hogy ezt gondolták előzetesnek. Úgyhogy ezt be sem linkelem.

Gondolom úgyis hiába beszélek, hogy ne töltsétek le, hanem vegyétek meg, de ahogy gondoljátok. Hamarosan gyanítom úgyis csak 990-be fog kerülni, megéri ez akár a háromszorosát is...

A kommenteknél SPOILER jelzéssel vitassuk meg a filmet, ne rontsuk el másoknak az élményét!

Címkék: film

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr822719405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PIZZADOX (törölt) · http://fyeahstickchat.blog.hu/ 2011.03.07. 20:13:24

Valaki nem tudja hogy ezt lehet-e kapni Miskolcon?

JÓ PC GAME NERD (törölt) 2011.03.07. 20:51:21

Erről a filmről még nem hallottam.

Bru (törölt) (törölt) 2011.03.07. 21:26:10

Eléggé régen láttam a filmet, de valóban hatásos...

SPOILER->
...amit egyértelműen a film vége eredményez.
Enélkül feledhető lett volna, a néző kiadhatta volna a feszültséget, de így meg megmaradt a keserű és valóságszagú vég.
<-SPOILER

Számomra itt-ott eléggé öncélú volt, de a tehetetlenséget nagyon szépen megragadták néhol a filmben.
Technikaibb szemmel, kimondottan átlag horroros elemekkel dolgoztak, mint bevált recept.
Úgy értem, hogy nem éreztem azt, hogy ötleteztek volna, hogy honnan és hogyan forduljon ki a kamera, amikor a térdemre csapok, hogy 'ez de szép volt'.
Fő cél a lehető legrealisztikusabb kivitelezés volt, amit el is értek, de a brit filmgyártás kapcsán erre sosem volt sztem panasz. :)

Habbobitas 2011.03.07. 21:30:53

Freddy: Szerintem ezt érdemes elolvasnod:
horrormirror.blog.hu/2010/02/11/a_legnyomasztobb_horror_film_evor

Amúgy érdekel a film, csak azon gondolkodok, hogy ha ez ennyire nyomasztó, akkor érdemesebb-e reggel megnézni, hogy tudjak este aludni.

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2011.03.07. 21:34:01

Ütős film! Tetszett, de volt néhány negatívuma, például hogy szerintem a kissrácok nem félelmetesek, csak simán idegesítőek, és nem azért kívánja az ember a halálukat, mert "Jaj, de félek tőlük!", egyszerűen csak "Tűnjenek már el a képből ezek a gennygócok!"
A másik a finálé, amiben egyetértek freddy véleményével.

Egyébként ha ez tetszett, javaslom Az utolsó ház balra című filmet, ami köröket ver az Eden Lake-re!

Clois 2011.03.07. 22:04:09

Hmmm érdekesnek hangzik :) ennek a filmnek majd én is utánanézek :)

Amúgy FreddyD, a te fiatalkori csínytevéseknél mire gondoltál ? Szóval mi volt a nagy mánia "akkoriban" ? csak mert én már inkább az újabb generációhoz tartozok (bár hozzá kell tennem,hogy a nyugodt fajtához.Konkrétan én leragadtam a "lenyúltam apámtól 100 Ft-t egy csokira" :) )

Petya21 2011.03.08. 02:07:44

Az ajánlód alapján megnéztem a filmet, amit én nem is értékelnék, amit felvetnék, amellett most a filmelemzés apróság volna. Ha már ennyire "életszagúnak" nevezted, akkor szeretnék kicsit erre a részére kitérni a dolgoknak:

"A fiatalkorú gátlástalan "huliganizmus" ma már sajnos nem fikció, elég csak a tv-t bekapcsolni és szembesülhetünk azzal, hogy kialakult egy új generáción belül egy korcs réteg, amelynek nincs sok köze az én akkori csínytevős éveimhez. Főleg Angliában mindennapos a késelés, piálás, agresszivitás."

Na, hát ez a késelés, piálás, agresszivitás annyira nem egyedül Anglia esete, hogy példaképp amíg Magyarországon még csak beszélni sem lehet erről a "válságról", addig Finnországban már az utcán lelövik az emberek azokat, akik késelnek, bűnöznek, erőszakosak. Ráadásul ami a filmet valóságossá tette volna, de kimaradt, az az, hogy ez a huliganizumus erősen köthető a kisebbségi, eltérő vallású, tradíciójú körökhöz, mélyszegénységben élőkhöz. Még csak faji alapon sem kell a kérdést kezelni. Egyszerűen nincs visszatartó ereje a "rendfenntartó" erőknek. Még a rendőrt büntetik meg ha intézkedik... Barátom mesélte, hogy a rendőriskolában akarták lebeszélni arról, hogy rendőr legyen. Mégis tanult rendőrnek egy ideig, mesélt is jópár sztorit, ami jellemzi a jelenlegi helyzetet. De idesorolhatjuk az oktatást is. A tanárok nem tudnak fegyelmet tartani, mert éhező, szocializálatlan, gettóból előtántorgó, agresszivitását máson levezető gyereket nem lehet szépen kérni, hogy ne verekedjen. Ha a tanár mégis közbelép, akkor őt is megverik...
A te gyerekkori csínytevéseid is pontosan ezért nem fajultak idáig, mert meg volt húzva egy határ ameddig elengedtek, és a környezetedben sem volt gyanítom hajlam a bűnözésre. Olyan értékeken szocializálódtál, távol a mélyszegénységből, amiből fakadóan teljesen természetes hogy eszedbe se jutott ilyesmi. Nem volt ami előhozza belőled az állati ösztönöket.

Szóval összességében csak ezen akadtam fönn, hogy a filmet úgy kezeljük "valóságként", hogy önmagában ilyen nem fordul elő sehol.

Remélem nem törlöd ki a kommentet, elnézést hogy eltértem a tárgytól, de szeretném ha meggyőznél, hogy akkor mégis egészen pontosan mitől valóságos ez a film?

freddyD 2011.03.08. 07:20:09

@Clois: Vízzel telített lufik kidobása a suli ablakából, hógolyóval megdobni a tanárt meg ilyenek...

@Petya21: A filmben volt egy fontos jelenet, amely a mai kor rákfenéje: A csoport nyomása.

SPOILER

Amikor sorra kínozták a férfit, jól lehetett látni, hogy igazából csak csoport kb 1/3-a akarta, hogy idáig fajuljon az egész de nem mertek ellenszegülni a csoportnak (meg az aggresszív vezérnek). Fel is vették az egészet (ami ma már szintén mindennapos), ami egyben fegyver aki birtokolja, hiszen így mindenkiről van terhelő felvétel.

Azonban jó húzása volt a filmnek, hogy a végén megláttuk a szülőket is, amely jól rávezetett arra is, hogy volt kitől tanulniuk.

SPOILER VÉGE

Angliából alakult ki ez a "Happy Slapping" divathullám, amely mára szerencsére kihalt. Ennek lényege, hogy ártatlan embereknek találomra jól behúznak egyet, röhögve rögzítik az egészet, azt tovább futnak. Csöveseket is felgyújtottak.

Ilyenekre gondoltam, amikor azt írtam, hogy valóságos. Ez nem új téma egyébként, korábban is volt ilyen, csak talán nem voltak ilyen gátlástalanok a huligánok.

Van egy régi film "Class of 1984" címmel, amely szintén egy eldurvult "iskolai" bandáról szól. Azok hasonlóan durvák, mint ezek az éden folyósok, de az egész úgy van ábrázolva, hogy nem tűnik realisztikusnak, inkább egy sötét víziónak.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.03.08. 08:14:12

a magyar cím nagyon gáz. nem tudom, h miért nem lett volna elég annyi, h "Eden-tó" vagy ilyesmi

viszont én biztos, h csak 990-ért fogom megvenni, hiszen itt tényleg csak az az "extra", h 5.1 magyar és angol... de egyértelmű, h a polcon a helye:)

sheela567 2011.03.08. 13:38:55

@BlackSheep89: Igaz, "csak" idegesítőek, de ha már csapatban vannak, és van náluk egy kés, meg egy dög kutya, ráadásul egyedül vagy velük az, és nem csak magadat, hanem a nődet is védelmezni kell, akkor azért egy férfi ember (is) félhet tőlük.
Szerintem ettől oylan emberi a félelem, vagy nem is tudom hogy írjam...

Dynamo 2011.03.08. 13:40:40

Ezt a filmet 2009ben láttam. Nekem elég irritáló volt, hogy a kis csókák pattognak. Helyenként megrugdostam volna őket. Ezért nem is igazán tetszett. Számomra a Martyrs volt az igazán felkavaró és oly értelemben, hogy emellett vagy emiatt tetszett is, és még egy alternatív soundtrack-et is írtam hozzá. :)

TANDRY 2011.03.08. 17:04:46

valaki mondja már meg mi a film vége :P (csak arra lennék kiváncsi! :P)

Tsirke 2011.03.08. 18:13:25

@TANDRY: Ha a bejegyzésben kijelölöd az "-A film vége" utáni részt, elolvashatod.

freddyD 2011.03.08. 22:11:39

@purga: Mi baj a magyar címével? Szerintem ez a gyilkos kilátások kifejezetten jó lett.
Eden tó meg hülyébben hangzik, mint Eden Lake.

AR5T7 2011.03.09. 06:12:01

Nekem most volt szerencsem a Dead Set nevu, ugyancsak brit horror-sorozathoz. elso ranezesre valami szar, kis-koltsegvetesu izenek hittem, amibol lehet, hogy az utobbi igaz, de szarnak egyaltalan nem neveznem. Nagyon jo az operator, a zombik maszkja teljesen gyonyoru, ez az egesz ugy beleillik egy amolyan 28 nappal/hettel kesobb vilagaba. Kicsit zavaro, hogy neha az operator ugy razza a kamerat, hogy a szemem kiesik, de a hangulat az ott van a toppon....

AR5T7 2011.03.09. 06:18:00

Ezt pedig vgkepp NEM reklam celjabol tuzom ide ki, ha freddy ugy gondolja, eltavolitja, ha nem, hat nem.:
zombiebuzi.freeblog.hu/archives/2010/03/15/Dead_Set_2008/

az egyik legjobb leiras amit talaltam anetet, szinte pontosan ugyigy ereztem a sorozattal kapcsolatban.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.03.09. 09:06:52

@freddyD: hát nem tom, nekem nem gyere be... meg nem igazán szeretem, ha a magyar címnek szinte semmi köze nincs az eredetihez.

kófic 2011.03.09. 11:01:55

Igaz még nem néztem meg a filmet, (de felkeltette az érdeklődésemet) de hasonló sztorin alapszik az Ils vagyis Ők c. francia horror... ami egyébként ahhoz képest h francia, éppenséggel még szolídnak is nevezhető (értsd nem szokásos slasher felé hajló) inkább idegtépő ijesztegetős.. viszont amikor azt mondtam h a téma hasonló sajnos a poént is lelőttem vele.. szerintem mindenképp érdemes rászánni kis időt.. megéri

Heroin hős (South Park) 2011.03.09. 22:22:59

Én láttam ezt a filmet és nagyon bejött. Nagyon beleéltem magam és a vége (miután a nő a kocsival hajt), egyszerűen így jó a sztori.

Amúgy sajnos tényleg egyre több ez a "bandák" beli elnyomás, vagy hogy fogalmazzak. Sajnos az előző iskolámban is tapasztaltam. (mármint szemtanú voltam, nem én voltam az áldozat). A nagyobbak a kisebbikre mindent rátukmálnak.

hptr 2011.03.11. 20:49:48

Huh, ez egy nagyon kemény film volt. Tetszett, bár néhol kifejezetten rosszul éreztem magamat, annyira kegyetlen jelenetek voltak benne, pedig erős idegzetű vagyok. Miután vége lett, éreztem, hogy nyomot hagyott bennem. Eléggé megviselt, talán nem kellett volna egyedül, az éjszaka közepén néznem. :) Na mindegy...
Eddig a Mártírok című alkotást tartottam a legelborzasztóbb filmnek, de az Eden Lake igencsak magasra tette a mércét. Érdemes volt megnézni 7,5/10

FearItself 2011.03.15. 02:29:03

@ufig: Hát szerintem a Mártírok sokkal durvább ennél, viszont az semmilyen nyomott nem hagyott, míg ezen el lehet gondolkodni.

AR5T7 2011.04.02. 02:49:41

@BlackSheep89: Ez valami vicc, ugye? pont 2 napja lattam azt a filmet :D es igen, nagyon tetszett :D de az eden lake talan a vega miatt utosebb. egy szo mint szaz, azert nem annyira FU DE ELGONDOLKODTATO, MELY SEBET HAGYO FILM, mint amit itt jopar ember leirt. 21 grams, valaki? annyi borzasztoan gyonyoru es elgondolkodtato drama film van, ez a nyomukba sem er. attol meg elveztem (: a bandavezer jateka meg iszonyatosan jo volt. tehetseges a srac.

blady 2011.04.02. 13:44:05

@AR5T7: 21grams-t osztom. Arról vhogy a Bábel is eszembe jut néha, persze ezutóbbi messze nem olyan jó:D

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2011.04.02. 17:51:04

@sheela567:
Amit írtál, az jogos: ha a főhős helyében lennék, bezony, be lennék tojva tőlük. Csakhogy például Az utolsó ház balrá-ban nem kellett, hogy a főhős helyében legyek, elég volt látnom őket, és már ez is képes volt félelmet kiváltani.

@AR5T7:
A 21 gramm nagyon szép film, bár a végére ellaposodik, de hatásos és szívszorító mestermű. Összehasonlítani szerintem nem lehet Az utolsó ház balrá-val, mert az egyik dráma, a másik horror. Ráadásul mindkét film üt, de míg a 21 gramm az ember lelkét célozza, addig az Utolsó ház balra a gyomrát. Nem mindegy!

blady 2011.04.02. 22:21:36

@BlackSheep89: azért Utolsó ház balra esetében eléggé (krvára) hazavágta a lelkemet, h
SPOILER
végig kellett néznem, amint megerőszakolnak egy csajt, nem akármilyen módon...
spoiler off.

sheela567 2011.04.03. 17:05:01

@BlackSheep89: Értem én amit írsz,az az igazság, hogy sok minden befolyásolhatja a félelmet, van akinek nem kell sok,( mint pl nekem... :))és ott vannak azok, akiknek a félelem szintjük magasabb.

Viszont hogy blady spoiler részét is elolvastam, azt hiszem nem fogom megtudni, mennyire tojok be az Utolsó ház balrától... :P

blady 2011.04.03. 17:34:48

@sheela567: inkább idegesítő, mint félelmetes:D

Robb20 2011.07.04. 16:00:10

Na ha már szóba került itt a Mártírok, meg hogy mi nyomasztó mi nem... a Betolakodót látta valaki? Szintén francia alkotás és hát elég kegyetlen :/

csaky000 2011.12.12. 17:14:39

@PIZZADOX: Ha Miskolcon van Auchan, akkor nagy eséllyel meg tudod venni, mert én a fehérváriban a következő verzióban vásároltam meg: KultHORRORok a neve, és tartalmazza még a Barlang 2. részét, és a Hibrid című filmet, 2999-ért!:)

fbbalázs 2012.02.03. 21:52:51

Életem egyik legjobb filmje. 10/10 Egyébként köszönöm freddyD. Ha te nem írod ezt a cikket akkor nem hiszem hogy valaha megnéztem volna.
És had ajánljam neked Az Árva című filmet. Az is megér minimum 3000 ft-ot!
süti beállítások módosítása