HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Ahogy írtam, tiniként bejött a film, azóta nem láttam. Azt kell mondjam, a film feléig kifejezetten élveztem (bár megborzongva vettem észre, hogy Rob Schneider idióta feje ide is bepofátlankodott...), mert ezek a muris jövős jelenetek még viccesek is voltak.

A film második fele (vagy inkább utolsó harmada) már más tészta, mert durván ellaposodik, unalomba fullad az "alvilágos" történetszálnál. Kár volt ezt az egész összeesküvéses dolgot belevinni.

De van egy teljesen másik dolog is, amely nekem kicsit elrontotta az egészet. Teljesen logikátlan az egész, de olyan mértékig, hogy már nem lehetett szemet hunyni felette. Kérem szépen, az egész történet ugyebár 2032-ben játszódik és addigra teljesen elpuhult a társadalom, a rendőrök évek óta nem kellett, hogy bűncselekménnyel foglalkozzanak. Stallone-t a meglehetősen öreg rendőrfőnök rendszeresen leősemberezi meg hasonlók. Helló! Annak a pasasnak magának is élnie kellett akkor a korban, mikor Stallone-t elítélték és befagyasztották. Hogy nem tudta az ő "elavult" gondolkodásmódját megérteni? 30 év különbség azért nem olyan nagy, hogy több generációnyi ember lecserélődhessen.

Szóval ez az egész kicsit hülyén jött ki, szerintem aki emlékszik a filmre, tudni fogja, hogy mire gondolok. Teljesen érthetetlen, hogy miért nem mondjuk 2150-ben játszódik, aztán ez az egész problematika nem jöhetett volna létra.

Sajnos összesítve nekem felnőttként kicsit csalódástkeltő volt a film, de nosztalgiának jó volt.

4,5/10

UI: Azt sem teljesen értem, hogy miféle büntetés végrehajtás az, hogy befagyasztják az elítélteket? Ezzel nem oldják meg a problémát, hanem csak elhalasztják. Majd szarakodjanak velük a következő generációk... 

Címkék: film

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr902813466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Covery 2011.04.10. 09:25:43

Felnőttként tényleg nem nagy szám,de a maga korában (rengeteg scifi volt akkoriban ha jól emlékszem),nagyon élvezhető movie volt, igaz már akkor is tudtuk, hogy azért nem úgy fognak rá emlékezni,mint a Nyolcadik utasra, de gondolom nem is ez volt a cél. Inkább egy kicsit parodikus feelingje van a filmnek. Nekem a muzeumos rész a kedvencem, illetve a kagylós. Az dátum kiválasztása tényleg korai, de gondolom nem akarták erőltetni ezt az akkoriban elcsépelt szálat, hogy pl 2300-ban az emberiség bla bla bla...
Amúgy a lefagyasztas elméletileg azzal is járt,hogy közben minden féle atnevelo programot kaptak (az mondjuk megint kérdés hogy a francba lehet a jeges agyat programozni,mind1), így tanult meg Stalone kötni és Rodman programozni. :) Szvsz ez a része aránylag logikus.

uccse 2011.04.10. 09:38:18

Hát akkor:
Nem szállok vitába, mert én elfogult vagyok, és megértem, hogy valakinek más az ízlése, csak kicsit megvédem a filmet.
Bob Gunton (aki a rendőrfőnököt játssza) a forgatáskor 48 éves volt, szerintem itt sem játszik sokkal többet, de az egyszerűség miatt legyen 50. 35 év telik el a lefagyasztás és a kiolvasztás között, tehát emberünk 15 éves volt a történet elején, és mondjuk 20, mikor a Cocteau-terv megvalósult. Most én 19 vagyok, és ha most beütne egy ekkora változás, 30 év agymosás alatt valószínűleg nekem is megváltozna a gondolkodásom. És szerintem emberünk valamelyik felsőbb rétegből származik (a beszédből és a testtartásból következtetek). Szóval szerintem ez nem olyan nagy hiba.

A hibernáció alatt az elítéltek személyiségfejlesztésen mennek keresztül, egyféle "második esély program", csak hát Phoenix rossz programot kapott.

És egy kis érdekesség:
Nemere István állítja, hogy a film történetét az ő regényéből lopták. A Holtak harcából.

Covery 2011.04.10. 09:53:01

@uccse: Értem amit mondasz, csak azért 30év agymosás, nem csinál ennyire tohonya embereket, mondjuk hozzá teszem szerintem 5000év sem. :) Az hogy lopták az ötletet. Jaj. Azért nem annyira nagy durranás, hogy lopni kelljen. Ez sztem annyira szánalmas. :S
Ja, én Snipes én nem Rodman. Rosszul írtam, keverem őket.

Njugi · http://belabafs.blog.hu/ 2011.04.10. 10:56:12

Hú, ezt a filmet én elvből nem nézem meg. Annyit szívtam a (Grand Theft Auto) Vice Cityben anno az azonos nevű küldetéssel (kishelikopteres-bombalerakós), hogy a filmtől is elment a kedvem, bár tudom, mennyi köze van hozzá.

blackbird84 2011.04.10. 10:59:47

Üdv mindenkinek, szerintem a film egyik legfontosabb mondanivalóját teljesen kihagytátok. A lényeg az, hogy ez egy társadalomkritika, pontosabban a "píszí" ( hu.wikipedia.org/wiki/Politikai_korrekts%C3%A9g ) nézőpontot figurázzák ki, méghozzá brutálisan (a média cenzúrázása vagy inkább erkölcscsőszködése), szexualitás elnyomása, "csúnyább" szavak büntetése gépek által (lásd wc-papír szerzése) személyiségi jogok semmibevétele, önálló gondolkodás és kezdeményezőkészségek leépítése és a másképp gondolkodók elnyomása) ami teljesen életképtelen és konzumidióta személyiségek kialakulásához vezetett. Szerintem inkább ez volt a lényegi mondanivalója ennek a műnek, és ezért érdemel nálam kb. 6,5-7/10-est.

freddyD 2011.04.10. 11:41:10

@Covery: @uccse: És ilyen átnevelést nem lehet valós időben csinálni, jegelés nélkül? Ez nekem kicsit furán jött át.

AR5T7 2011.04.10. 11:43:33

Freddy, egy kis filmajanlo: Buried (Eltemetve). kis koltsegvetesu spanyol rendezesu amerikai film, az egeszet egy koporsoban vettek fel. igazan szanhatnal neki egy posztot, mert az utobbi idok legegyedibb filmje, amit lattam.

Covery 2011.04.10. 12:20:54

@freddyD: XD Persze hogy jegeles nélkül is lehet átnevelni, de akkor egy Plasentville szerű filmet kaptunk volna. :)

Covery 2011.04.10. 12:22:29

@AR5T7: A filmbaratokban volt róla szó elég hosszan.

freddyD 2011.04.10. 12:41:28

@Covery: Hát, őszintén szólva szerintem a Pleasentville jobb film ennél :D

Covery 2011.04.10. 12:54:42

@freddyD: Jó, persze hogy jobb, röhögj ki, de a TOP50 filmek között van számomra (már mint a Plasentville). :)

Kolonel 2011.04.10. 14:45:53

Alapvetően egy a hülye '90-es évek-beli akciófilmek közül. De szerintem a túlzott szemérmesség kifigurázása messze a többi hasonló akciófilm felé emeli.
Utoljára vagy 7 éve láttam a filmet, de még mindig fel tudom idézni a kagylókat, a virtuális sexet, amikor Stallone elkezd varrni, a pánikot okozó grafitit, a földalatti ellenállók patkányburgerét, és még sorolhatnám.
Ezt ilyen szinten nálam nem sok film éri el (még azok közül sem, amiket fiatalon láttam), tehát szerintem rengeteg kreativitás van benne. (A jó pár logikátlanság mellett.)

És van még valami, amit úgy látom eddig senki sem írt, de szerintem a film egyik legjobb eleme: Simon Phoenix. Annyira pofátlan, tenyérbemászó egy viselkedése van (és közben mégsem hülye), amit tanítani kéne a filmfőgonoszok kiképzőiskolájában.
Nálam ő Biff Tennen-i magasságokban van a legemlékezetesebb rosszfiúk között.

Covery 2011.04.10. 15:08:18

@Kolonel: "Nálam ő Biff Tennen-i magasságokban van a legemlékezetesebb rosszfiúk között."
Szvsz Biff Tennen teljesen más stílusù és minőségű karakter.

Dynamo 2011.04.10. 15:51:01

Keveslem a "4,5"-öt. :] Nem mai szemmel kell nézni a filmet. Azt le kell hunyni és kinyitni a régit. Amúgy minap néztem újra a Dredd Bíró-t. Na ilyet nem csinálnak manapság. Látvány nagyon jó és a történet is illő. Manapság nem nagyon használnak maketteket...akármilyen fejlett is mára a cg, még mindig nem stimmel. Érzed, hogy az nem valós...huh ezt ki kellett adnom. :D

Nem vagyok fideszes 2011.04.10. 16:55:12

Hát, azért szerintem a humor faktor 4.5 fölé emeli. Elég csak, ha eszembe jutnak bizonyos jelenetek (Stallone pulóvert köt Huxleynak + odaadja neki azzal a fergeteges dumával, Stallone beszólása a múzeumos verekedésnél, amikor egy tévét megpörget a zsinórjánál fogva, majd Snipes-hoz vágja: "Bekerülsz a tévébe!!!", amikor a vérgagyi nótát hallgatják a rendőrkocsiban, amitől Stallone visszakívánkozik a hűtőbe, a tengeri kagylók, a beszéderkölcsi kihágás stb.) és azonnal elröhögöm magam.

Jamie tha killa 2011.04.10. 16:57:32

Ezzel a kritikával nem értek egyet, igazából egy szavával se.De persze ezt nem kötekedésből vagy akármiből írom.

algi 2011.04.10. 17:14:56

Hát, mondjuk elég gyorsan változik ma is a világ, és én harminc éves fejjel aránylag jól tudok alkalmazkodni. Tíz évvel ezelőtt nem volt netbook, nem volt vlog, ma mégis teljesen megszokottak nekem ezek a szavak.

Hogy eltunyulhatunk-e ennyi idő alatt? Hát, szerintem a személyiségem is alaposan megváltozott az előző 10 év alatt a környezet hatására. Nagyjából 20 éve van nálunk kapitalizmus, és bár nagyon jellemző Magyarországon a szocializmusból megszokott viselkedés, de már illetlenségnek számít. Szóval szerintem reálisan a Pusztítóban max. elégedetlenség lehetne jelen az erőltetett pacifizmussal szemben, de gyakorlatilag elfogadnák.

Feltéve, ha ez egy reális film lenne. De nem az.

Kolonel 2011.04.11. 16:51:50

@Covery: Az egy dolog (és így is van), csupán azt mondtam, hogy ugyanolyan magas helyet foglal el nálam a legemlékezetesebb "főgonoszok" listáján, mint Biff.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.04.12. 12:41:05

Simon Phoenix tényleg minden idők egyik legjobb főgonosza. Gyakorlatilag majd minden beszólása örökérvényű. (Mikor lefejelteti a figurával a plexi-t: "Jaj bocsánat nem vettem észre", vagy mikor meglátja, hogy Spartan és Friendly beszélgetnek: "Valami nagy jót tehettem előző életemben... Bár ez kizárt") Eszméletlen úgy ahogy van. Szerintem Snipes megérdemelné, hogy Stallona őt is rehabilitálja az Expendables 2-ben, mert mostanság sajnos nagyon Zs kategóriás sztár lett belőle.

freddyD 2011.04.12. 12:57:08

@Giggsy: Hát tudomásom szerint Wesley Snipes jelenleg sitten trónol, úgyhogy őt nehéz lesz rehabilitálni

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.04.12. 18:13:54

Akkor most legfeljebb a Vitathatatlan legújabb DVD-re készülő epizódjában szerepelhet csak ezek szerint? :))

algi 2011.04.13. 01:18:32

@Giggsy: @freddyD: Annyira azért nem tökös gyerek, mert adóügy miatt csukták le, és nem azért, mert lekaratézott valakit. :)

freddyD 2011.04.13. 07:17:57

@algi: Al Capone-t is adócsalás miatt csukták le. Mégis tökösebb volt annál ;)

Primitív 2011.04.17. 15:57:30

Én imádom ezt a filmet,főleg a szöveg ami nagyon teccik benne,az nagyon el lett találva.Kedvenc filmjeim egyike.Az hogy van akinek nem tetszik azt megértem,nekem se tetszik minden olyan film ami sok embernek a favorit.
süti beállítások módosítása