HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Még a Karamalz bejegyzésem kapcsán ajánlották többen is, hogy próbáljam ki a Somersby cider-t. A Borsodi Friss almás lötty nagy kedvelőjeként természetesen megfogadtam a tanácsotokat és valóban, ízletes egy ital, azt kell mondjam. Azért jóval komolyabb kategória, mint a kevert sörös, ez nem is lehet vitás. Utóízében jól érezni az alkoholt, ami azért megadja a tiszteletet iránta. Két kivetnivalóm van csak: Nem értem, hogy külföldön miért csak 0,33 decis üvegekben/dobozokban tudnak gondolkodni... Ráadásul nem is volt éppen olcsó (ami nem meglepő, hiszen import), de pont ilyenkor tud különösen dühítő lenni, hogy sokat fizetsz és keveset kapsz csak. Az a hiányzó 0,17 ilyenkor sokat tud ám számítani. Ennek ellenére köszönöm a tippet, biztosan nem most ittam utoljára.

freddyD: cider

Címkék: személyes freddy ajánlásával

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr893556399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Freedy23 2012.01.16. 23:13:58

Tényleg nagyon jó ital, bár nekem a körtés jobban ízlik. Amúgy decemberben akciós volt a tescoban, 200Ft volt egy üveg 300Ft helyett. Múlt héten megint néztem, megint akciós, de mostmár 255Ft, ami még mindig jobb mint a 300.

kófic 2012.01.16. 23:16:35

Múltkor láttam egy magyar Strongbow cider reklámot valamelyik csatornán... kinn csak olcsóbb márka, itthon viszont arany áron mérik, de attól függetlenül egy kipróbálást megér... én éppenséggel szeretem, de vannak sokkal jobbak nála... (főleg ha tudnád mennyibe kerül angolhonban két liter belőle és mennyiért adják itthon a 0,33-ast:D)

ketiozz 2012.01.16. 23:19:42

sziasztok ajánlom figyelmetekbe ezt az új blogot
www.internetlesen.eoldal.hu/cikkek/2012-januar/

kakaparancsnok 2012.01.17. 02:36:10

Kicsit utána néztem a témában, mert egyrészt nagyon trendi lett mostanában cidert inni, másrászt meg a StrongBow (továbbiakban: SB) reklám tényleg egész jó, hatott rám a PR. Tehát. Hasonlóan a söröknél, itt is ugyanaz a helyzet, külföldön, amit vennél a márkanév alatt, sokkal másabb (valszeg jobb) ízvilággal rendelkezne. A SB palackon, ha jól emlékszem eleve rajta van, hogy Heineken Mo., gondolom itt is valami liszensz vételről van szó, nem pedig egyenesági importról. A Sommersbynél nem tudom, így van-e. Annyi még a SB-ről, hogy több helyen is azt olvastam, a legjobban fogyó cider név a világon, a hazainál lényegesebben nagyobb kínálatot nyújtó piacon, másodvonalbelinek semmiképpen se mondanám. DE! Az árérték arány. Ezzel nem vagyok kibékülve (én most csak a SB-val kapcsolatos tapasztalataim alapján írom). Vettem múltkor a boltba 300 ft körül. Finom, finom, de megmondom őszintén engem kicsit a rosé fröccsre emlékeztetett, abból pedig jobbat keverek... Egyébként is ez tudtommal valami fröccsszerű dolog, alapja az almabor, amit 1 meghatározott almából erjesztenek (JAVÍTSATOK KI HA TÉVEDNÉK). Na most ez azért is érdekes, mert haverom Angliából hozott haza sima almabort (papírdobozos volt). Aszittem nagyon tré lesz a minősége, de nem. Nagyon finom volt, és a fentebb említett körülményt tekintve gondolom, nem is olyan drága. Végül azt ittuk meg fröccsbe, és simán odaverte ízre mondjuk ezt a SB-t. Összegezve: finom (de külföldön finomabb), de drága. Ja és van másik (fröccs).

bioLarzen 2012.01.17. 23:27:05

Az íz természetesen ízlés kérdése (pun intended), de szerintem a Somersby erős középmezőnyös a ciderek piacán. Az igazán jó ciderek általában a csapoltak. Úgy jó egy éve (előírások miatt) még nem lehetett csapolt cidert kapni itthon, de épp akkoriban változtatták meg a regulákat, úgyhogy elvileg már lehet... A Kaledonia nevű skót pubban (az Oktogontól pár percre van) pölö nagyon készültek rá (akkoriban nagyon sokat jártam oda, azóta költözés miatt alig), sztem ott érdemes rákérdezni ;)

bio

bioLarzen 2012.01.17. 23:27:57

Ha már innivaló... Karácsonyra többek között Dr. Peppert kaptam a kedvestől, állítólag valami magyar cégtől szerezte, kiszállítással... Freddy, megkérdezzem az elérhetőségüket?

bio

bioLarzen 2012.01.18. 00:41:27

(Ja, és sokféle cidert lehet nagy, félliteres dobozban is kapni - csak a Tescoban láttam vagy 4-5 félét minimum. Mondjuk, Somersby nem volt köztük :D)

bio

freddyD 2012.01.18. 07:04:08

@bioLarzen: Ha megadod a forgalmazó nevét, az már elég

tuki 2012.01.18. 13:41:16

Ha már Dr Pepper: www.britishstore.hu/index.php?productID=479.
Ez eredeti brit, az ára még szerintem elég elfogadható. Bár nem tudom mennyire van neked közel freddyD.

Puffy100 2012.01.18. 18:50:01

Hali!

Tudom nem idevaló a kérdésem de annó FreddyD mivel rögzítetted a játékokat a rossz pc játékokon? win7 van a gépen és van is egy progim de a játékoknál fehér a háttér ( Camtasia Studio 7.1)
Még egyszer is bocs hogy ide írtam és válaszodat köszönöm!

bioLarzen 2012.01.18. 23:17:15

@tuki: Eredeti brit? A Dr. Pepper Amerikából származik ;)

bio

bioLarzen 2012.01.18. 23:25:51

Freddy,
rákérdeztem, az asszony innen szerezte:

www.thebritishpantry.hu/

260 forint egy 3 normál dobozos, mondjuk... De legalább ingyen házhoz szállítják :)

Egészségedre!

bio

freddyD 2012.01.19. 07:13:41

@bioLarzen: De angliában (is?) gyártják. Erre én is emlékszem, hogy a dobozon angol gyártási infók voltak. Azonban mikor régen voltam egyszer Írországban, és venni akartam, nem is hallottak róla...

260 ft még egész tűrhető...Egyszer-egyszer belefér

freddyD 2012.01.19. 07:14:56

Tuki linkjét már csak 215 ft :) Az még jobb

bioLarzen 2012.01.19. 10:49:57

@freddyD: Persze, csak csipkelődtem :) Gondolom, ez a British Pantry is onnan hozza be.

bio

Cs@tLós 2012.01.19. 14:34:42

Freddy, van ez a somersby üvegesben is, az több mint ez a dobozos (én még nem is láttam ilyen dobozos verzióban :S), én tapasztalatból azt mondom, hogy érdemes az üvegest megkóstolni, mindennek más íze van üvegből, mint fém dobozból, nekem mindig nagyon kijön a különbség (nyilván a bort sem véletlenül érlelik meghatározott fajtájú hordókban). Ja, és a körtésnek szintén feltétlen adj egy esélyt, sztem nagyságrendekkel jobb mint az almás.
Nálunk a 13. ker-ben az egyik éjjelnappaliban szokott lenni dr pepper olyan 300 ft körüli áron van. És az örök kedvencem, az almdudler is, képes voltam 1000 ft körüli összeget áldozni egy két literesre (egy évben egyszer belefér, amúgy se jön szembe többször, ahol 1x kapok, ott fél évig nincs újra)...

bioLarzen 2012.01.19. 14:57:30

@Cs@tLós: Na, az Almdudlernek van még egy érdekes íze...

Mondjuk, mit dumálok én, akinek a Kofola az egyik kedvence, a Cockta meg a másik :D

bio

tuki 2012.01.20. 14:32:21

@Cs@tLós: Az almdudler az egyik kedvencem :)
itt is lehet kapni a kisboltban , de 1 literes 500 Ft... úgyhogy,csak akkor veszek ha "sógoréknál" járok :D.

freddyD 2012.01.20. 15:20:56

@Cs@tLós: @bioLarzen: @tuki: Almududlert én is nagyon szeretem. Nem is értem, hogy miért tűnt el a magyar piacról úgy a 90 években.

Piacon volt egy pasas, aki mindenféle külföldről árult dolgot árult és akárhányszor volt nála nagyobb kiszerelésű Almdudler, vettem. Ha mind a 4 2 literest megvettem, adott is kedvezményt. Olyan 400 forintot kért a két literért. Később már csak 1,5 literese volt, mikor azt is megvettem tőle, már nem láttam többet :(

bioLarzen 2012.01.20. 20:27:48

@freddyD: Én azt várom, hogy a Kofola bejöjjön az országba - és nem csak a Szlovákiával határos területeken :)

bio

tuki 2012.01.22. 11:34:44

@bioLarzen: néhány éve lehetett kapni 1-2 hónapig vagy az Auchanban vagy a Coraban aztán sajnos eltűnt...

bioLarzen 2012.01.22. 12:56:06

@tuki: Ja. Én kétszer is láttam Kofolás kamiont Bpesten, mindkétszer elkezdtem reménykedni, de semmi... :(

Viszont tegnap felfedeztem, hogy itt nem messze tőlünk (Rákospalota) egy éjjel-nappaliban lehet Almdudlert kapni :)

bio

Yew Damer Armador · http://armador.blog.hu/ 2012.02.19. 15:26:09

@freddyD: Sopronban lakom, közel az osztrák határhoz. Almdudlert cserélek cider-re :D:D

bioLarzen 2012.02.19. 23:58:36

@Yew Damer Armador: Sopron Szlovákiához is közel van... Kofola? :D

bio

bioLarzen 2012.02.20. 20:01:31

@Yew Damer Armador: Hát, most zsigerből azt mondanám, hogy poróbáld ki, de lehet, hogy nem kéne... :)

bio

bioLarzen 2012.02.21. 21:22:27

@tuki: Ja, igen, emlékszem, vettem is párszor.

Sajna tényleg nem lehetett sokáig kapni - sejtem, miért :D

bio

levla 2012.05.04. 22:07:59

Szia FreddyD letudnád nekem írni a program nevét amellyel a Rossz Pc Játékok Sorozat intróját készítetted?

freddyD 2012.05.05. 05:43:20

@levla: Mire gondolsz pontosan?

levla 2012.05.05. 09:20:00

www.youtube.com/watch?v=2FSvXJEPPPQ
ennél amikor az a ember berúgja az ajtót...

freddyD 2012.05.05. 15:56:36

@levla: Ugyanazt használtam, mint úgy általában mindenre: A Cyberlink Power Director-t

levla 2012.05.05. 20:02:52

oké köszönöm a választ!
süti beállítások módosítása