HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Aki vicces videóra vágyik, bele se kezdjen. Egyszerűen csak szeretném megismertetni a házi kenyérsütőket, hogy igenis klassz dolgok. Az így sült kenyér a boltinál egészségesebb, finomabb, mindig van otthon ha kell és a friss kenyér illata megunhatatlan.

Fontoljátok meg, szerintem nektek is úgy be fog válni, mint nekünk

Címkék: személyes

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr745370103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bioLarzen 2013.06.20. 13:23:09

Mi anno kipróbáltuk, csináltunk ilyen-olyan kenyereket - és tényleg finomak voltak - de pár hónap után egyre inkább leszoktunk róla, mert túl sok szöszmöt meg mosogatnivalót jelentett - és két házzal mellettünk volt egy pékség, ahol iszonyat jó kenyeret lehetett kapni, sokkal profibban megcsinálva, és gyaníthatóan nem sokkal drágábban, mint amit mi csináltunk :D

Igazság szerint én nem annyira szeretem a tömör kenyereket, nekem minél puhább és szellősebb, annál jobb - de, persze, ez szigorúan ízlés kérdése. Apám például a több napos, közepesen szikkadt kenyérért volt mindig is oda :)

Szóval, irigyellek ;)

bio

T.zoli 2013.06.20. 13:23:19

Ha már kenyereknél tartunk én is a házi kenyeret szeretem jobban viszont annyi különbséggel, hogy az kemencében sül. (Dehát nem lehet mindenkinek egy házi kemencéje tehát ez sem rossz megoldás. Nekünk annyi szerencsénk van, hogy a boltban is a helyi két pékségből származó kenyereket adnak tehát arra sem lehet panaszunk. :)

Cs@tLós 2013.06.20. 14:24:46

Hmmm, anno nekünk is volt kenyérsütőnk, most gondolkoztam rajta, hogy venni kellene megint, pontosan amiatt amit mondtál, hogy a boltiak kritikán aluliak, főleg pesten.
Aztán kiderült, hogy glutén, és laktózérzékeny vagyok, így mindenféle kenyérnek búcsút mondhattam...(sajnos nekem kukoricát sem lehet, így a kukoricaliszt is kiesik). Úgyhogy én már nem vagyok lekenyerezhető, de te élvezd ki helyettem is a kenyerezést! :D

Írták itt többen, hogy helyi pékség, naja, az tényleg egy fokkal jobb mint a boltiak (ízre legalábbis), de azok is tele vannak nyomva tartosítókkal. Szóval ebből a szempontból jobb amit otthon gyártasz.

Newcomer 2013.06.20. 14:24:50

Tejport hol veszel és milyet ? Én nem nagyon találtam sehol sem boltban , mondjuk neten lehetne rendelni.(csokit is akartam gyártani , ahhoz kerestem eredetileg)

freddyD 2013.06.20. 14:26:24

@Newcomer: Tejport kapni simán közértekben, csak a kávék között keresd. Én mindig csak egyfajtát találok (kék csomagolása van), márkát most nem tudok mondani, mert áttöltöm egy üvegbe.

@Cs@tLós: Uhh, az szívás. Sajnálhatod

@T.zoli: Ha lenne kemencém, lehet én is úgy csinálnám, de ez így nem túl elterjedt :D

bioLarzen 2013.06.20. 16:52:51

@Cs@tLós: "Írták itt többen, hogy helyi pékség, naja, az tényleg egy fokkal jobb mint a boltiak (ízre legalábbis), de azok is tele vannak nyomva tartosítókkal. "

Azért ez így talán egy kicsit túl nagy általánosítás... Nálunk például egy olyan pékség volt - szinte helyben - akiket jól ismertünk, mármint a családot, emberként is, nem csak "boltosként" - és tudtuk, hogy egy szem olyan dolgot nem raknak a kenyérbe, amit nem kell.

Mondjuk, tönkre is mentek pár év alatt... De, bacchus, az kenyér volt :)

bio

bioLarzen 2013.06.20. 16:52:53

@T.zoli: Igen, nekem is jobban bejönnek a kemencében sült kenyererk - valszín azért, mert azok általában lágyabbak, kevésbé tömörek.

bio

Cucuminator 2013.06.20. 16:52:54

Na most majd ráveszem az ősöket, hogy szerezzünk be egyet. Mondjuk örültem volna, ha a végén mutatsz egy szeletet, milyen belülről.

2013.06.20. 21:14:49

A FreddyD konyhája című műsor első és egyben nagy valószínűséggel utolsó adását láthattuk. Nekünk is van egy otthon, viszont az azzal készült kenyeret apám nem szereti, így sajna nem használjuk. Pedig sztem abszolút ehető, meg viszonylag olcsóbban megússzuk.

Ja és továbbra is hülye a hüvelykujjad. ;)

Sir David, The nuclear guy 2013.06.20. 21:14:51

Tényleg jó dolog ez, főleg a hagymás/fokhagymás kenyér említése hozott lázba.

Egyébként ismerős az "én magam hoztam létre" élménye, nálunk a belvárosi gangon muskátli helyett uborkát, retket, babot nevelgetek (a házbeli nyugdíjasok meg is lepődtek, én meg kérdeztem, hogy hol van megírva, hogy csak virágokat lehet ládában tartani..?). Nagy királyság, amikor kimegyek és szakajtok magamnak az ÉN uborkámból/retkemből. :-)

Khon 2013.06.20. 21:42:54

Vennék én is, de eddig csak teflonosakat találtam. Úgy nézem ez a mulineksz is olyan.
Az a nyamvadt PFOA meg nekem legalább olyan gáz mint az a bizonyos E a bolti kenyérben. Ki is hajítottam itthonról minden régi teflonos vackot. Helyette ott a tartósabb hiper-modern nano akármilyenes kerámiabevonat, vagy a rozsdamentes acél, esetleg a sérülésmentes zománc, ami tuti :)
Mellesleg nem minden E káros. Például a C-vitaminnak is van saját E jele.

üdv

freddyD 2013.06.21. 09:12:15

@Cucuminator: Erre nem gondoltam akkor (forrón felvágni meg nem jó dolog, mert még nagyon puha kívül és szétnyomódik/morzsolódik). Nagyon tömör belseje van, semmi buborék/lyuk.

Mr. Schreck 2013.06.21. 14:38:19

Az utóbbi időben én is gondolkodtam házi kenyérben, de azt hittem sokkal rázósabb dolog megcsinálni. Köszi a videót!

Cs@tLós 2013.06.21. 16:35:51

@bioLarzen: Jaja, tényleg általánosítottam, biztos, hogy vannak olyan pékségek, amik házi jellegűek, és tényleg semmit nem tesznek bele, és ha személyesen ismered őket, akkor pláne tökéletes a helyzet, de sajnos a pékségek többsége nem ilyen tapasztalataim szerint.

@Khon: Tényleg vannak az E-k között természetes anyagok, aszkorbinsav, kármin, vagy karragén, de ezek gyakorlatilag a kivételek. A többsége nagyon is káros, jópárnál már bizonyított, hogy nagy mennyiségű (ami csak pár gramm!) rendszeres fogyasztásuk rákot okozhat..érdemes elkerülni őket. Ugyanakkor a pár természetes anyag E számát érdemes megtanulni, hogy tudd, hogy melyik cucc az amiben tényleg plö sima c-vitamin a tartósítószer (E300, plö konzerveknél).

Newcomer 2013.06.22. 08:16:13

@Cs@tLós: Sok természetes EREDETŰ anyagnak van E száma , de attól még nem biztos hogy nem káros ( pl. vegyszerrel vonják ki a természetes anyagból az összetevőt , vagy szennyezett - génmódosított az anyag). A margarin is növényi olaj alapú , mégis a hidrogénezés során transzzsír keletkezik benne. Illetve nem biztos hogy pl. a piros gyümölcsös(nek árult) termékben a gyümölcs helyett bíbortetveket akarok enni. (kármin ! )

bioLarzen 2013.06.22. 12:44:19

@Newcomer: Igen, a természetes is simán lehet káros - lásd a légyölő galóca mérgét pölö: 100% természetes, de valahogy mégsem szívesen fogyasztanám :)

bio

szemétpasi 2013.06.22. 14:50:18

@Khon: Tudtommal a teflon az PTFE :) Amúgy arról azt kell tudni, hogy csak egy bizonyos hőfok felett kell kezd el degradálódni. Eleve 327 fokon olvad és még e fölé kellene hevíteni ahhoz hogy degradálódjon és károsan elkezdjen kigőzölögni. Láthatóan nem olvad meg a kenyérsütő belseje tehát ettől nem kell félned. A serpenyőknél ez azért gáz, mert az emberek hajlamosak túlhevíteni, meg a gázon felejteni. Itt szabályozott max hőmérséklet van, tehát nem veszélyes. Feleslegesen ne féljünk a dolgoktól.

Nekünk is van kenyérsütőnk, de nem használjuk. De most majd beüzemelem, mert emlékszem az egyik osztálytársam a gimiben mindig házi kenyereket hozott és nagyon finom volt.

Newcomer 2013.06.22. 17:27:28

@bioLarzen: Igen, bár azt ritkán rakják kenyerekbe. :)

bioLarzen 2013.06.23. 07:54:42

@Newcomer: Igen, az viszonylag ritka adalékanyag :)

bio

Cs@tLós 2013.06.23. 16:21:59

Jah, és a c-vitaminba miért nem kötött bele senki? Nagy mennyiségű fogyasztása (1000 g-pedig van ekkora kiszerelés tablettában) vesepanaszokat, vesekövet okozhat...jóból is megárt a sok, ahogy mondani szokták.

Cs@tLós 2013.06.23. 16:22:11

@Newcomer: Ha valami módosított, azt jelölniük kell. A kármint tövbszörös lepárlással nyerik, az pont nem káros. Aki meg elhiszi, hogy létezik olyan, hogy "növényi zsír", az mutasson nekem egy kövér napraforgót :) a margarin jó példa, annak a puszta léte is megkérdőjelezhető, már rég bebizonyították, hogy inkább növeli a köleszterint, minthogy csökkentené. És az íze is borzasztó,
Egy komment során nem lehet mindenre kitérni, és mindenbe bele lehet kötni, nyilván vannak olyan cuccok mint plö az említett margarin, ami önmagában gáz, nem kell hozzá E, hogy az ember ne akarja megvenni. Nyilván amit kígyóméreggel tartósítanak (bár ilyenről nem tudok), azt nem veszem meg, hiába természetes. Itt C-vitaminról, karragénről (csodálom, hogy nem kommentelted be, hogy nem akarsz algát enni), meg kárminról volt szó (nekem spec ezzel semmi gondom, aki meg inkább a 100%-ban mű festékkel szinezett cuccot szereti, egye azt).

Rowell X 2013.06.23. 19:10:24

Kipróbáltam ma otthon és nagyon finom lett, nagyon jó ötletet adtál köszönöm szépen esetleg tudnál még ajánlani más fajtájúakat? Először hagymásat csináltam és az finom volt kíváncsi lennék milyeneket próbáltál ki eddig?

freddyD 2013.06.23. 19:14:56

@Rowell X: Ahogy mondtam, néha kísérletezgettem fokhagymakrémmel, paprika-gulyáskrémmel is. Érdekes színe lett tőle és pikánsabb is, de ezeket csak ritkán kreáltam.

Néha még raktam bele bazsalikomot, de annyira nem lehetett érezni. Ja, egyszer mustáros kenyeret is kipróbáltam, az egész jó volt.

A sütőhöz kaptunk egy könyvet, tele elég extrém kenyér ötletekkel , de csak keveset próbáltunk ki, mert néha elég érdekes ritka hozzávalói vannak, aztán ezen elbukik a dolog

Khon 2013.06.23. 22:38:52

@nemlehet4: Igen, hivatalosan Poly(tetrafluoroethylene). Viszont ha megnézed még a Szent Wikipédián is írja, hogy:
"A polimer gyártási folyamata során PFOA keletkezik, és annak kiderítése, hogy ez okozhat-e rákos megbetegedést, jelenleg folyamatban van az Egyesült Államokban."

Ejj, ötletem sincs kik tarthatják vissza az eredményeket :)
Pár szó a teflont feltaláló DuPont-ról:

"Az amerikai cég mintapéldája a felelőtlen vállalati magatartásnak, története során ártott saját dolgozóinak, a gyárak környékén élő lakosságnak és vásárlóinak is: eltitkolta, hogy a teflont előállító munkások között megnövekedett a máj- és pajzsmirigyrák előfordulása, azt hazudta, nem tudott arról, hogy a gyárak perfluoroktánsavat juttatnak a vízrendszerbe, ami megnövelte a lakosság körében többek között a prosztata- és petefészekrák gyakoriságát, és akadályozta a teflon egészségkárosító hatását kutató vizsgálatokat. "
Bővebben: tudatosvasarlo.hu/cikk/teflon-tapadasmentesseg-elonyei-es-hatranyai

Gondolom a Tefal sem viccből reklámozza magát újabban azzal, hogy edényei nem tartalmaznak PFOA -t (perfluor-oktánsav), ólmot és kadmiumot.

Szerintem minden teflon elkopik idővel, ami jó eséllyel a kajába, onnan meg a fogyasztóba kerül. Onnan meg hogy kikerül-e azt már csak a Dupont és társai sejthetik :)

Én is leettem már a teflon bevonatot pár edényről (mai tefalok is elkopnak 1-2 év alatt) aztán váltottam 18/10-es nemesacél edényekre meg kerámia serpenyőre. Arról még legalább nem derült ki, hogy kiakar nyírni :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.28. 08:09:49

te FreddyD tényleg fel kellett volna vágnod, hát úgy az igazi aztán bohócálarc mögé betolni két karéjjal :D - a sütést se vártad meg hanem kivágtad, úgyhogy a hűlést is kivághattad volna - alapvetően egy ilyen kenyért nálam egy napig se tartana, mert simán megeszek fél kilót főleg tavasszal, nyáron

de abszolút megértem hogy van haszna, mert Pesten basszus ha nem laksz pékség mellett, egyszerűen nem lehet friss kenyeret venni, és egy idő után már hánytam a kockakenyerektől, meg a kibaszott áruktól amiért van pofájuk vesztegetni

vidéken viszont ez tuti nem terjed el, mert tele vannak jobbnál jobb pékségekkel, ha igazi kenyeret akarok enni haza kell menjek anyámékhoz (ha szerencsém van sikerül kifogni hogy épp akkor sütötték és akkor ünnep van, akkor egy kilót be tudok falni zsírral :D)

de egy lakótelepen pl. áldás lehet egy ilyen kenyér, hányszor volt velünk is, hogy megéheztünk este, és pont elfogyott a kenyér, és lehetett kimenni a tescóba a picsába, mert csak az volt nyitva

én a Senseo gépemnek örültem ennyire, meg a nőm is :D
szódakészítőt nem akartok venni, mert az is jónak néz ki, már szemezek vele

Newcomer 2013.06.29. 07:32:22

@Cs@tLós: C vitamin szerintem nem gáz , nem hiszem hogy annyit tudsz belőle enni hogy veseköved legyed , pláne nem kenyérből felvéve. Mondjuk az aszkorbinsav szintetikus , szóval az sem teljesen természetes már.
A kárminra nem írtam hogy káros hanem hogy nincs kedvem tetveket enni mondjuk meggy , eper vagy cseresznye helyett.
Az algákkal meg semmi bajom , sőt hasznosak. :)

algi 2013.06.29. 12:32:22

@Newcomer: Az exemtől kaptam egyszer gyümölcstortát. Evés közben:

- Mi ez az átlátszó izé rajta? (Igen, ilyen kulturáltan beszélek, ráadásul teli szájjal.)
- Zselatin.
- Azt látom, hogy zselé, de mi ez?
- Ezt konkrétan úgy hívják, hogy zselatin.
- Jó, de miből van?
- Állatból.
- (furán néztem)

Ettől egyébként még ugyanúgy megeszem a zselatint.

Newcomer 2013.06.29. 14:42:44

@algi: Igen , a húsipar sem dob ki semmit. Ami már a párizsiba is gázos lenne nagy mennyiségben (értsd bőr , szőr , ín , porc , csont) azt feldolgozzák zselatinnak. Nem káros de én nem szoktam pénzt adni vágóhídi hulladékért.

algi 2013.07.01. 00:07:32

@Newcomer: Én nem vagyok finnyás. Ha ízlik és nem káros, nem látok okot rá, miért ne egyem meg. Ha folyton azt osztályozgatnám, hogy nekem mit derogált volna megenni feldolgozás előtt, akkor nagyjából éhen halnék.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.07.02. 18:33:23

mondjuk a gyümölcstorta zselatinjában már inkább a gyümölcs dominál, semmint valami állati aradék

bioLarzen 2013.07.03. 06:15:44

@Newcomer: "Az algákkal meg semmi bajom , sőt hasznosak. :)"

Medencetisztító-vállalkozásod van? :P

bio

Newcomer 2013.07.06. 10:26:16

@bioLarzen: Keress rá : chlorella , spirulina.

Tigris:D 2013.08.01. 15:28:12

Hali! Nálunk Hauser típusú gép van és ezen csak 1.5 és 2.0 lb van..750 mennyinek felel meg a méretnél? neten azt olvasom 1.6.. így 1.5-re állítottam, az jó? köszi
süti beállítások módosítása