HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Filmbarátok Podcast #55 (2014. Augusztus) 204 perc

Beszélgetnek: Blacksheep, Zoly, Gergő, freddyD

Téma:

-Országúti bosszú
-Lucy
-A part
-Herkules: Feltámadás
-Hobo with a shotgun / Koldus puskával
-A csodálatos pókember 2
-Az ördög dublőre
-21 Jump Street
-Amadeus
-The Zero Theorem
-A Wall Street farkasa
-Major Fraud - Who Wants To Be A Millionaire
-Top Secret


A felvétel itt letölthető mp3 formátumban (186 MB) 204 perc


Honlap ahol rákereshetsz a kibeszélt filmekre: http://filmbaratok.blog.hu/

Facebook oldal

Csatolmányok:

A Legyen Ön is Milliomos átveréses dokumentumfilmje


A magyar Legyen Ön is Milliomos nyertese és a köhögés


History Channel dokumentumfilm Uday Husszeinről

Címkék: filmbarátok podcast

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr266600515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sakktanár 2014.08.14. 08:07:14

Szerintem nem használja az ember folyamatosan az agya 100%-át, de ha megtenné, szó szerint rövidzárlatot kapna. Mint a dopping, ami felpörgeti a teljesítményt, de az se a tízszeresére, hanem jó esetben +10-15%-ot ad hozzá a teljesítőképességhet, és már az iszonyú káros. Úgyhogy se a Csúcshatás, se ez a film nem túl reális.

Nagyon örültem hogy ilyen hosszú volt ez az adás, az első 40 perc csak full beszélgetés, de igen hangulatos, elhallgatnám bármeddig :)

Zoly-nak meg, ha gonosz akarsz lenni, vedd meg nászajándékul ezt a filmet :D :

www.port.hu/egy_agyban_az_ellenseggel_sleeping_with_the_enemy/pls/w/films.film_page?i_film_id=6167

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2014.08.14. 13:43:33

Azért sajnálom, hogy Robin Williams kapcsán nem emlékeztettek meg az olyan komoly és rendhagyó szerepeiről mint a Sötétkamra és az Álmatlanság (ezt Nolan rendezte, Al Pacino a másik főhős) című thrillerek negatív főszereplői vagy a Világ Legjobb Apja, ami nem egy nyálas családi film, hanem egy tragikomikus társadalomkritika, szatíra. Szerintem élete legnagyobb alakítását itt nyújtja. Írók is róla hosszabban, amint megjön a DVD (sajnos mind3 elég nehezen hozzáférhető itthon)

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2014.08.14. 13:43:40

Oké most megkövezem magam. Az Álmatlanság és Sötétkamra végül mégis csak meg lett említve. Ezért nem szabad, soha az első indulattól vezérelve, idegből kommentálni :D Mondjuk sok szót nem vesztegetettek rájuk, pedig szerintem ezekből derül ki, hogy sokkal jobb színész volt mint komikus (pedig annak sem volt rossz). De a Világ Legjobb Apját mindenképpen ajánlom, azaz utolsó igazán jó (sőt szerintem kiemelkedő) filmje.

Aki amúgy nagyon kikerült Hollywood látómezejéből, az Mike Myers. Ő tíz éve nem csinált semmi (max 1-2) olyat aminek nincs köze a Shrekhez. Adam Sandler meg az antiszínész Vince Vaughn évről évre gyártja a szarabbnál szarabb filmjeit, de Myers akinek tényleg vannak kultikus (Wayne világa, Austin Powers, Shrek) filmjei teljesen eltűnt. Mi lehet vele? A Love Guru ilyen szar lenne, hogy kettétörte a karrierjét?

freddyD 2014.08.14. 13:51:02

@The Man Who Laughs: Mike Myers sosem volt szívem csücske (talán a rémes Austin Powers filmek miatt vesztette el szimpátiámat), de valóban keveset hallani róla. Volt még az a légiutaskísérős filmje, az is nagy bukta volt emlékeim szerint, szóval a Shrekek nélkül már lehet ő is lassan Asylum filmekben gondolkodhatna. Vagy majd jön egy új Austin Powers vagy Waynes World hakni, másra már nem húzónév.

Mit Martin Lawrence, neki is már csak egy Bad Boys tudna mit lendíteni karrierjén, a Gagyi Mamiknak (szerencsére) befellegzett így 4(?) rész után

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2014.08.14. 18:16:52

@freddyD: Na be is jelentette, hogy jön a Bad Boys 3 :D

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2014.08.14. 18:17:49

Sosem értem Zolynál, hogy miért kell hiperurbanisztikusnak lennie mindennek, még egy képregény és egy szörnyfilmnek is? Nekem speciel pont az nem tetszett a Nolan filmekben (összességében azért ettől eltekintve élveztem őket), hogy nem volt semmi hangulatuk, ellenben a Tim Burton féle Batman filmekkel, amiket pont a kiváló képregényes atmoszféra miatt sokkal jobban szerettek. Persze lehet, hogy az új Pókember szar film, nem láttam. De Zoly már nem egyszer köt bele olyanban ami nem a film minősége (forgatókönyv, színészek, látvány színvonala), hanem maga az alapanyag része. Lehet, hogy szar az új TNMNT film, de miért ne lehetne 2014be csinálni egy szórakoztató teknős filmet, ha mosómedvéset lehet? A rinocérosz ruha és zöld manó karaktere ilyesmi a képregényekben is, ezek már az előzetesekből kiderülnek, hogy hogy fognak kinézni, ha ennyire nem tud elvonatkoztatni a valóságtól akkor milyen elvárárassal nézi meg? Elhiszem, hogy maga a Godzilla mint film nem tetszett, mert vannak hibái, de egy óriásszörnyes filmben miért hiba az atomsugár? Anélkül reálisabb lenne? Mert, hát ugye szörnyek sincsenek. Miért ne lehetnének egy 2014-es filmben ilyen fantasy elemek. Én például rohadtul unom már, hogy sok blockbuster próbálja mímelni a Nolan féle, sötét és komor stílust, miért ne lehetne egy közönség film könyedd, szórakoztató (akár elborult?). Ugyanúgy lehet jó filmet csinálni teknősökkel, manókkal meg atomsugárral csak jó forgatókönyvet kéne írni hozzájuk.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.15. 07:28:53

Én nem akarok tényleg rosszindulatú lenni, de az internet korában ezeket a gyászhíreket már körbelengi egyfajta képmutatás, mintha divatból csinálná az ember. Robin Williams-t rengeteg ismerősöm "megsiratta" a facebookon, de olyan emberek, akiknek a szájukból egyszer nem hallottam elhangzani azt a nevet, hogy Robin Williams. Most pedig irkálják, hogy mekkora hatalmas kedvenc volt. Persze kedvelhet úgy az ember valakit, hogy nem mondja ki folyton a nevét, de itt tényleg TÖBB TUCAT emberről van szó. Lehet, hogy tényleg gyászolnak, csak ez nekem olyan fura. A facebook oldalán is valami 2 millióval nőtt a like-ok száma a halálhíre óta.

Freddy, az Amadeust mindenképpen újrázd, az egyik kedvenc filmem. Az Országúti bosszú vége tényleg fantasztikus, az év egyik legerősebb jelenete. Gergő és Blacksheep is említette a Franket, de szerintem nem érdemes moziban megnézni. Egy nagyon lassú folyású, elvont film, már-már a művészfilm határait súrolja. A 21 Jump Street körüli hype-ot sosem értettem, nálam csak közepes a film. Látom benne a lehetőséget, de nem tudott igazán lekötni.

Ja és a trashfilmek. Meg fogtok érte kövezni, de én herótot kapok ettől a műfajtól. Egyszerűen nem tudom, hogy mi a jó abban, hogy direkt gagyi, ZS-kategóriás filmet csinálnak. Az Asylum stúdiót ellenben mindenki lehúzza, holott ők is szándékosan csinálnak szart. Akkor ők miért rosszabbak? Nem kötekedni akartam, csak szeretném, ha valaki érvelne a trash mellett.

freddyD 2014.08.15. 07:36:30

@Powerful900: Egyetértek, Michael Jacksonnál is ez volt. Hogy amint meghalt, mindenkinek örök kedvence lett hirtelen, holott halála előtti évtizedben közröhej tárgya volt. Szerintem mi tök helyén kezeltük Williams halálhírét. Ahogy mondtuk, egyikünknek sem volt kifejezetten kedvence, de elismertük munkásságát és így meghalni ilyen korban, az tragikus a filmvilágnak

2014.08.15. 10:51:24

Sikerült kibeszélnetek az egyik kedvenc filmem. Én nem tudom nem szeretni a Top Secretet. Noha így belegondoltam, amit mondtatok, miszerint, hogy egy poént kétszer is megmutatnak, hátha lemaradtál, meg hogy időhúzó dalbetétek vannak (bár az utóbbiakba is sikerült egy csomó jó poént belerakni), meg VK sem egy LN. Azt mondom, OK, ez egy olyan podcast, ahol mind a négyen a saját szubjektív véleményeteket mondjátok el minden adásban. Én a megjelenést megelőző este újranéztem a filmet és természetesen megint begörcsölt a rekeszizmom. Egyszerűen, amikor berakom én végigröhögöm minden egyes alkalommal, egyszerűen valami eszméletlen jó film! XD

De hogy kevésbe vidám vizekre evezzek, én úgy tudtam meg, hogy reggel bekapcsolom a TVt, az első szavak, amit hallok, hogy TV2 bejelenti a hírt. Én is sajnálom szerencsétlent, de nekem is egy olyan ember maradt meg benne, aki minden percben bohóckodik, viszont egy remek színész is. Kár hogy az utóbbi években többek közt a Family Guy is csak oltani tudta. www.youtube.com/watch?v=_ylJRbVGasQ

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.08.17. 20:52:35

Zoly: az utolsó beszólásod miatt mindent megbocsátok amit eddig elkövettél a hallgatókkal szemben :D

a hőbörgésed viszont nem értem, el kéne fogadni hogy minden kornak meg vannak a tendenciái, számoljatok vissza hány képregény film készült az elmúlt 6 évben és ki fog jönni legalább 30, szal 40 egyáltalán nem sok, (meg a felét úgyis csak tervezik, eltolják, stb.)

és miért lenne gáz, hogy szuperemberek ütik a szuperhősöket, ezt nem így kell felfogni?

az nem volt gáz, hogy Schwarzenegger egymaga kinyírta fél Bolíviát? vagy Clint Eastwood lelőtt egymás után 4 embert, amikor a valóságban gyakran tíz méterről nem találták el egymást a nagy párbajhősök? Freddy struccpolitikáját se értem, de ő legalább nem hőbörög miután megnézte, épp azt látjuk hogy totál más tónusú képregényfilmek készülnek mint a 2000-2008-as érában, vagy mint a 90-es években, ez egy folyamat ahol még bőven van hová fejlődni

ugyanez a fejlődés megtörténik a 80-as években csak papíron, amikor bejött Alan Moore, meg Frank Miller, ti meg úgy csináltok mintha ez egy lenézendő műfaj lenne

mert "inkább vegyenek egy könyvadaptációt" már bocsánat de az miért lenne jobb? főleg hogy a könyvadaptációk 90%-a szarabbul sikerül mint az eredeti

azért mert az könyv, és az komoly műfaj? a filmet száz éve lenézte a nyárspolgár, manapság meg művészetnek tekintik

jelenleg a képregényt ütik, meg a videojátékokat, 50-60 év múlva lehet ez is megváltozik, minthogyha egy könyv nem lehetne rossz

ez egy más elbeszélő forma, ennyi, és még csak nem is vagyok elvakult képregény rajongó, csak nem értem az éveiteket

Csodálatos Pókember 2 - a rinocérosz tényleg ratyin nézett ki :D tényleg nem értem hogy senki nem szólt közbe, hogy ez gáz

ugyanakkor kritikával élek a műsor iránt

1. most mondom, hogy ez a rész már iszonyat hosszú volt, és dagályos, legalább egy órát simán kivághattatok volna, többször megállítottam, meg visszatekertem, pedig nem szokásom

2. minek beszéltek olyan filmekről amiket ezer éve megtárgyaltatok? pl. Wall Street Farkasa, csodálatos Pókember 2? aki nem jött el a podcastra, az így járt, de ha ebből tendenciát csináltok, az szerintem nem lesz valami hajdejó, pont ezért lett 3 és fél órás az adás, a két óra még oké, kettő és fél oké, de három és fél, ez már szilveszteri külön kiadásnak is beillene

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.08.17. 20:53:55

A Top Secretről nekem sose volt jó véleményem, pont az ilyen Tudok egy kicsi németet szintű poénok miatt tartom egy hihetetlenül fárasztó ökörségnek, a Csupasz pisztoly fényévekkel jobb

A partot már moziban is utáltam. És másnap egy haverom akinek tetszett mondta, hogy épp ez a jó a filmben, hogy érzelmileg megmozgat. de szerintem csak feldühített, hogy tényleg tele van tömve idiótákkal, akik csak füvezni meg dugni akarnak. És nem képesek egy társukkal sem törődni.

Koldus puskával nekem tetszett, de azért nem mondom hogy olyan hú de nagyon jó volt. Gergő értetlenkedését megint nem tudom hova tenni. Miért lenne az lenézendő/értetlen ha valakinek az a vágya, hogy vegyen egy fűnyírót? Sok embernek ennyi célja sincs? Vagy még nem jár abban a korban, ahol a művelem a kertemet szólás érvényesülne (Voltaire ismerős?).

Amadeus - fáking mestermű, nem értem hogy lehet ilyen előítéletesen közelíteni hozzá, hogy jaaaaaj zeneszerzésről szól. SÁNUPSIKET!

Az viszont szíven ütött, hogy készült suttyomban egy Terry Gilliam film amit 1. eddig nem hoztak be moziba. 2 még csak egy blog se adott róla hírt, szal megérte 4 éve hallgatni ezt az adást mert végre hallottam valami újat. És pont Zolytól.

Ez az ördög dublőre is érdekesnek tűnik, szal elmondhatom, hogy mostanában ajánlotok egész érdekes filmecskéket. Még ez a Legyen ön is milliomos csalás is vicces, megnézni azért nem fogom, de elmondásotok jó volt róla.

Robin Williams téma - a blogunkra írtunk egy memoárt, egy óra alatt kapott kb. 40 lájkot. Az Index tele volt Robin Williams filmekkel.

És én is mindenkitől azt hallottam, hogy mennyire szerették. Miközben legalább tíz éve totál el volt tűnve - az a téma amit Zoly feszegetett a műsor elején különösen idegesített, hogy találkozik egy internetes meg egy nem internetes, és alig várja a következő Robin Williams filmet... én kérek elnézést.

SENKI NEM VÁRT MÁR TŐLE SEMMIT!!!!

a 90-es meg előtte lévő filmjeit emlegetik fel, az utolsó amit megemlítenek tőle az a Good Will Hunting

amúgy egyetértek Freddyvel szerintem is ott szúrta el hogy túlságosan ilyen gyerekeskedő, hülyéskedő figurákat formált meg, tele van a filmográfiája hülye filmekkel, én sose szerettem, mint embert persze sajnálom hogy meghalt, DE aki öngyilkos lesz az választja hogy meghaljon, már bocsánat (állítólag parkinson kórban szenvedett, és nem akarta megvárni míg elhatalmasodik)

"az üzenetben olyan kifejezést használtál ami tiltott, fogalmazd át" - ööö keressem ki hatezer karakter közül?

freddyD 2014.08.17. 21:00:34

@scal: Miért baj, hogy ha valamit másodjára is előveszünk? Sőt, lehet hogy valami év végi visszatekintésnél lehet elő fog jönni harmadjára is. Ha valami újra előkerül, általában rövidebb szokott lenni és mivel ennyi év után a nézők már nagyjából be tudják kategorizálni egy-egy résztvevő ízlését, szerintem totál helyén van, hogy már csak érdekességből is megtudja egy-egy említésre méltóbb darabnál a plusz véleményt.

Rendszert nem csinálunk belőle, de pl ha az előző adásnál valamilyen film nagyon be lett ajánlva, akkor esélyes, hogy a legközelebbinél legalább említés szinten valamilyen megerősítést/ellenvéleményt hallhattok majd. (Zoli megnézte az Amadeust és én is meg fogom addigra)

Capowne 2014.08.18. 05:45:06

@freddyD: teljesene egyet értek veled, és nagyon reménykedek benne hogy ez az egész mentalitás nem fog változni a jövőben, pl sin cityről is volt már ugyan szó, de a második rész kapcsán a következő adásban nyilván szóba fog kerülni. egyébként biztos vagyok benne hogy a többség örül a hosszú adásoknak, szóval nagyon bízok benne hogy még ha az elégedettek tábora nem is olyan hangos, de eljut hozzád ugyan úgy mint a scal félék véleménye.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.08.18. 18:41:47

@freddyD: szerintem egyik esetben se volt rövidebb mint már első alkalommal, - év végi visszatekintés teljesen más tészta, annak van miértje - de pl. Pókember 2, mozikba már nem játsszák, DVD-n még nem kapható, mert most látta Zoly?

ráadásul általában mindegy hogy egy ember vagy három beszél egy filmről mert átlagban szinte mindenről ugyanannyi időt beszéltek, és egyrészt más filmek elől veszik el az időmennyiséget, és most az a legkevesebb hogy hosszú az adás, de ugye azt fel kell venni, és most ez legalább négy de inkább öt órátokba került ahogy hallottam, szerintem nem mindegy mire áldozzátok az időt

a másik az aktualitás, ami eddig jellemző volt a podcastre, a legutóbbi műsorban is volt már egy ilyen, ott csak felvontam egyik szemöldököm, hogy ezt most miért, de itt meg már kettő is volt

te műsorod, csak jeleztem az észrevételeimet

Mate11 2014.08.19. 05:51:59

Szerintem abszolút nem baj, hogy ilyen hosszú az adás (én ennek nagyon örülök, jobban szeretem ezeket mint az ilyen "beszéljünk 4 filmről 1 órában adásokat.) Ha hétköznap nem érek rá, max várok szombatig és akkor délután játék közben hallgatom meg az ilyen hosszú adást. Nyilvánvalóan időt vessz el, de örüljünk annak, hogy hónapról hónapra ilyen fasza színvonalas adást hallgathatunk (holott 4-ből 3-an dolgoznak, család és egyéb elfoglaltságok is vannak). Egyébként meg 1 filmről maximum talán 3-szor beszélnek (3. nyilván az év végi összefoglaló), engem abszolút nem zavar, hisz meghallgathatom más véleményét is az adott filmről. Freddy: Csak így tovább! MÉG MÉG MÉG! :)

Sanosuke 2014.08.19. 17:32:46

már régóta meg akarom kérdezni.
az új filmeket amik nemrég mentek vagy még mennek azt mind moziban nézitek meg, vagy csak a jobbakat , és a többit meg letöltitek ?

Sanosuke 2014.08.19. 21:19:31

@The Man Who Laughs: vannak páran ilyen anti színészek.
sandler, shneider, rogen, vaughn stb, csak a hírsebbek közül :)

Pampalini13 2014.08.20. 19:48:22

Nekem sincs bajom a hosszabb adásokkal, ha egyhuzamban nincs időm végighallgatni, akkor több etapban hallgatom meg, nincs ezzel semmi gond, szerintem pont az lenne a gáz, ha másfél órányi anyag kerülne ki csupán.

Egy kicsit én is unom a képregényfilmeket, bár nekem alapból szinte teljesen kimaradt a képregény a gyermekkoromból, és pont ezért nálam még az igazán jó képregényfilmek is általában az egyszernézős kategóriába esnek, viszont a faterom aki 60 fölött jár nagyon tud lelkesedni a szuperhős filmekért,a pókember pedig pont az egyik nagy kedvence. Amikor rákérdeztem a miértekre, kendőzetlen őszinteséggel válaszolta, hogy pont az "egyszerűségük" miatt szereti ezeket a filmeket, hiszen a jó győz a gonosznak meg szétrúgják a seggét.

Én személy szerint annyi kritikát fogalmaznék meg a műsorral szemben, hogy nagyon kevés magyar film kerül szóba, holott ahogy '90-től haladunk vissza az időben exponenciálisan nő a kurva jó filmek száma.

sakkos 2014.08.23. 09:56:30

Amikor én néztem pár éve az Amadeus-t, az olyan hatással volt rám (amatőr zenészként), hogy nem tudtam kiverni a fejemből a klasszikus zenét, folyamatosan különféle dallamokon kattogott az agyam, még elalvás előtt is, és ha jól emlékszem, még álmomban is. Nem tudtam szabadulni a gondolatától, de nem is bántam, a zenéknél csak maga a film volt jobb.
süti beállítások módosítása