HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

freddyD: Filmbarátok2

Sokat kellett rá várni, de végre sikerült összehozni egy új adást a Baaadmovies-os srácokkal.

Szerintem túlzás nélkül mondhatom, hogy ez lett eddig a legkaotikusabb kiadás, de pont ettől lett olyan jó. Sok a cukkolás ;)

A kitárgyalt filmek:

Drive
Bronson
---Bosszúfilmek---
Bosszúvágy
Bosszúvágy 2
Harry Brown
Halálos ítélet
A másik én
A Holló
I saw the devil
Köpök a sírodra (I spit on your grave) 1978-as verzió
Oldboy


Itt letölthető a 7. rész (101 perc; 98 MB)

Itt el is lehet indítani egyből a fájlt.

Az első 6 rész egyben letölthető itt, feljavított hanggal! Már nincsenek halk részek

Itt letölthető

Címkék: filmbarátok podcast

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr323283442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2011.10.06. 20:18:48

Az az ötletem támadt, hogy jól jönne egy tartalomjegyzék, hogy melyik filmről milyen timecode-nál kezdtek beszélni, és akkor elkerülhető a spoiler.

freddyD 2011.10.06. 20:45:02

@algi: Nem nagyon spoilerezünk igazából sehol sem (talán az Oldboy végénél sikerült így utólag elgondolva). Az a helyzet, hogy több részletben rögzítettük az állandó technikai hibák miatt (van amit ki is vágtam), úgyhogy ott helyben nem tudtam már írni. Így utólag meg bevallom lusta voltam ;)

algi 2011.10.06. 20:45:08

Charlie Bronson a valóságban egyébként magához tért végül. Pl. könyvet írt arról, hogyan lehet magánzárkában gyúrni, meg ilyenek. (Ez ugye azért érdekes, mert nem kell drága gépeket vásárolni hozzá.)

Amúgy szerintem Bronson filmbéli figurája nem is annyira a Bane-re emlékeztetett engem, hanem a Jokerre. Egyes jelenetekben festve volt az arca, meg a sztori szerint a bűnözők elmegyógyintézetében (a valóságban Broadmoor, a képregényben Arkham) csinált börtönlázadást.

Ráadásul Nolan Batmanje elég realisztikus, szóval bár szerintem Heath Ledger zseniális Joker volt (mondhatni miatta érdemes megnézni a filmet), de ha Nolan szigorúan betartotta volna a saját realisztikus koncepcióját, akkor ahhoz Bronson karaktere közelebb állna, mint a Heath féle Joker.

Ez a Tom Hardy amúgy egy igazi alakváltó. Erre akkor figyeltem fel először, amikor megnéztem egy bronsonos interjút: a háttérben a poszter az izompacsirta karakterrel, az előtérben meg egy vézna, görnyedt színi tanhallgató kinézetű gyerek ücsörög és dumálgat szerényen. Az Inceptionben direkt figyeltem, hogy mikor fog jönni, és nem ismertem fel.

Itt összeszedtem egy-egy képet azokból a filmekből, amikben láttam:

blog.algi.hu/node/1128

Nincs két egyforma (na, jó, Clarkie és Eames hasonlítanak). Tom Hardy egy kibaszott alakváltó. Ja, és ő lesz Mad Max is.

algi 2011.10.06. 20:46:08

@freddyD: Mondjuk én a Drive-val úgy vagyok, hogy már a trailer is sokat árult el nekem, de ez az én egyéni szoc. porblémám. :)

penge96 2011.10.06. 21:06:38

Ezt vártam már mióta!! :D

Dynamo 2011.10.06. 22:00:59

@freddyD: Ryan Gosling szerepel a Stay-ben is. Ha még nem láttad akkor érdemes megnézni.

VIDEACITY5 (törölt) 2011.10.07. 11:01:08

Mitévőlegyek, pszichopata... ezeket elsütöm majd pár helyen. :)

algi 2011.10.07. 12:06:06

Na, jó, ezt muszáj magamból kiadnom:

Ha látsz egy olyan filmet, amiről látod, hogy jól van megcsinálva, meg is szólít, és egyedül azzal van problémád, hogy mi legyen a reakciód az üzenetére, és mi is pontosan az üzenete; akkor elárulom, hogy ez a jó film definíciója.

Egy fokkal rosszabb, ha automatikusan egyetértesz.

Egy fokkal rosszabb, ha automatikusan elutasítod.

Ez alatt meg jönnek azok a fokozatok, amikor a filmkészítők nem voltak a szakmájuk csúcsán.

Őszintén szólva nem tudom, mi többet vársz egy filmnél, mint azt, hogy foglalkoztasson az amúgy tökéletesen tálalt üzenete. Nekem nagyon tetszett a film, de őszintén szólva sokkal könnyebben "elsétáltam mellette." Letudtam annyival, hogy tetszett, és kész. Szóval szerintem neked sokkal jobban "bejött" ez a film, mint nekem. Attól függetlenül, hogy neked nem szimpatikus ez az élmény. Én éppen ezért az élményért nézek filmeket. Úgyhogy cserélhetnénk. :)

vazzegabi 2011.10.07. 12:17:21

A harcos-t meg a fekete hattyút mért mindig úgy mondjátok, hogy az idei legjobb film? Az egy dolog, hogy nálunk 2011-ben mutatták be, de azok 2010-es filmek. Számomra így kicsit össze vissza van ez amikor az év legjobbjairól beszéltek. Én ha az év legjobbjairól beszélek akkor a 2011-es filmeket sorolom oda.

freddyD 2011.10.07. 13:04:47

@algi: Ahogyan hallható is volt, nehezen tudtam állást foglalni a Bronsonnal kapcsolatban. Foglalkoztatott, meg nem is. Foglalkoztatott, mert vártam váratlan fordulatokat Bronson jellemében, de úgy a film 2/3-tól már nem nagyon foglalkoztatott, mert leszartam az embert, mert nem tudtam mit kezdeni vele. Nem érdekelt, hogy úgy marad, nem érdekelt, hogy megváltozik.

Kicsit olyan volt ez a film, mint az Informátor Matt Damonnal, ahol a karakter nekem már túl sok volt és inkább negatívan hatott rám.

Ugyanakkor a Bronson tapsot is érdemel, mert jó rendezéssel mert egy ilyen összehasonlíthatatlan filmet csinálni.
Szóval nálam abszolút 2 véglet a film, ezért adtam neki 5/10-et.

@vazzegabi: Mivel magyarok vagyunk, magyar filmes évben gondolkodunk. Nekem a harcos idei mozifilm volt. Oscar szezonilag persze tavalyi, de most magánemberként beszéltünk róla, nem zsűrisként.

mesterjani 2011.10.07. 14:07:12

Dogville - A menedék-et ajánlom még a bosszú filmekhez talán, egy kicsit ideillik. Nekem nagyon tetszett. Goslingnak a Maradj! c. filmje tényleg nagyon jó, nekem a Drive-nál is jobban tetszett.

uccse 2011.10.07. 18:13:17

Az Ichi the Killer nem bosszúfilm. De a rendezőnek van egy zseniális darabja, az Izo. A történet kb. annyi hogy a főszereplő visszatér a halálból, de nem csak a gyilkosain, hanem az egész világon bosszút akar állni.
Nagyon durva film, de mindenképp érdemes megnézni.

General Forgeron 2011.10.08. 09:47:28

Kill Bill filmek nincsenek is a listán? :O

freddyD 2011.10.08. 10:14:18

@General Forgeron: Az elején megemlítjük, hogy nem említjük meg ;)

algi 2011.10.08. 16:51:52

@valinor: A Dogville szerintem nem bosszúfilm. Nem elég, hogy bosszú van a filmben, az sem elég, hogy bosszúban csúcsosodik ki, hanem az is elvárás, hogy a főhős tettei a film eleji bonyodalom megbosszulásából álljanak. A Dogville-ben a főhős nem bosszúból cselekszik egészen a film végéig, hanem azért, hogy elrejtőzhessen.

kófic 2011.10.09. 07:09:12

az oldboyra visszaterve kicsit:talan azert lehetett hianyerzeted a bosszubol mert az elejen felspanoljak az embert,"15 ev eleg felkeszules e

bosszut allni." de igazabol pontosan h rajta allnak bosszut."uldozobol uldozott" ez az alap koncepcio

zeneszerzo 2011.10.09. 16:28:09

@valinor: @algi kommentjét folytatva: másrészt rámondani hogy bosszúfilm nagy spoiler szerintem. lars von Triernél eleve a folyamatos feszültségkeltés a fontos, és az út, ahogy oda jut, ahova... az Antikrisztus és a Hullámtörés ebből a szempontból talán jobban sikerült, igaz, teljesen más stílusú az a két film, mint a Dogville. persze szerintem remekmű mind3, nagy favoritom von trier :)

algi 2011.10.09. 16:49:00

@zeneszerzo: Lars von Triernél van értelme a spoiler fogalmának?

zeneszerzo 2011.10.09. 17:09:17

@algi: jogos kérdés. igazából egyik filmje esetében sem olvastam előre, hogy mi történik, szóval tapasztalatból nem tudom. de ettől még nem biztos, hogy nem rossz, ha ismerjük a végét :) még akkor is, ha 'nem számít' igazából.

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.10.30. 00:19:16

Amit hiányoltam a felsorolásból, az a 2010-es The Tortured volt :)

IceMaN 2011.11.05. 13:25:15

freddy, mér ilyen minőségű? Az az 240p-s asszem

Robb20 2011.11.22. 15:55:15

Freddy nem vagy egyedül, nekem se jött be az Oldboy.

freddyD 2011.11.22. 16:15:02

@Robb20: Na, ennek örülök :)
süti beállítások módosítása