HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

petrus.sorozatok: inception poster 13

Premier történt, ugyanis még sosem történt eddig olyan, hogy freddyné mondta volna, hogy "Ezt meg szeretném nézni moziban". Általában én vagyok a kezdeményező és én választom ki a filmeket. Nem mintha tilos volna neki, általában így alakul ki. Az esetek 90%-ban jól is járunk vele, hasonló a filmízlésünk és sokszor ugyanazt néznénk meg eleve. Persze volt olyan, amire ő nem kiváncsi, ilyenkor megnézem egyedül (pl a Légió :D ). Na szóval ilyen volt ez ennél a filmnél. Bevallom, az "Eredet" trailere annyira nem keltette fel az érdeklődésemet, főként hogy nem igazán értettem, miről is szól az egész. De persze megnéztem vele, könnyen lehet, hogy a lelkes visszhangnak hála eleve megnéztem volna én is valamikor.

Szóval beültünk tegnap és úgy kezdődött, ahogy vártam: Nem értettem mi a fene folyik ott. Természetesen vagy 20 perc után összeáll a kép és elém tárult egy nagyon komplex történet. Emelem a kalapom Nolan előtt, mert ilyet kigondolni egy dolog. De mindezt forgatókönyv formájában úgy leírni, hogy más is felfogja, na az már nem semmi. Ti hogy tudnátok ezt a történetet másnak elmagyarázni? Hát nem valami könnyű,ugye? Még di Caprio is bevallotta, hogy a forgatás közben nem nagyon értette a sztorit, csak mikor visszanézte a teljes alkotást. Ez az a film, amit látni kell, különben kimaradsz.

Zoly-val ellentétben mondjuk azt nem állítanám, hogy önkívületi állapotban voltam és hogy kultuszfilm született, de tény, hogy egy nagyon összetett és eredeti film az Inception. Az utolsó jó 45 perc nagyon látványos volt, a film vége meg... Legyen annyi elég, hogy mikor fekete lett a képernyő az egész mozi egyszerre eleresztett egy "Baaazz..."-ot. És egyetértettem velük ;) Az ilyen befejezéseket lehet vagy imádni, vagy utálni, mindenesetre illett egy ilyen film végére, ahol az álmvilág és a realitás között ingáztunk folyamatosan.

Külön döbbenet volt számomra, hogy Tom Berenger feltűnt egy ilyen filmben. Hogy mit keresett itt a sokak számára már szakmai holtnak hitt 80-as évek B-filmcsillaga, az jó kérdés. Mindenesetre jó volt újra látni, mégha gyaníthatóan plasztikázott feje néhol kicsit már komikusnak hatott. Illetve az is feltűnt, hogy miért volt az egyik csapattagnak folyamatosan lenyalva a haja. A lebegős résznél nem akarták megnehezíteni a saját dolgukat, hogy másfelé lóg a haja, mint amerre éppen tart a gravitáció ;)

Összefoglalva, talán egy picit hosszabb volt a kelleténél és a Toy Story 3-at nem tudta az idei termésből legyűrni, de mindenképpen érdemes megnézni, mert nagyon nagy pancser leszel bármely filmes társalgásból, ha erre azt mondod, hogy "Ezt nem láttam".

8/10

Címkék: film

29 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr492174462

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Eredet (Inception) 2010.11.03. 09:02:07

Alapsztori: Egy férfi, aki álmok útján próbál beférkőzni mások elméjébe, egy igen nehéz feladatot kap, hogy cserébe visszatérhessen a gyerekeihez. Húzónév: Christopher Nolan rendező / Leonardo DiCaprio, Ellen Page, Ken Watanabe, Cillian Murphy, Tom Ber...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cs@tLós 2010.07.25. 19:30:50

Egyetértek. Egyáltalán nem olyan elsöprő, mint amilyen a hájpja, mindenki jön azzal hogy tökéletes, stb, pedig elég sok logikai bukfenc volt benne, pont a sztori csavarossága miatt...de teljesen jó volt, jó moziélmény, és dvd-n biztos, hogy soxornézős lesz :) 8/10 nálam is.

Kandras 2010.07.25. 20:44:25

Túl sokat volt erőltetve a volt feleséges szál, ami miatt a film egyrészt fél órával hosszabb lett, mint kellett volna lennie, másrészt elsikkadt egy csomó fontos dolog.
Ezen kívül az imént említett logikai bukfencek is levontak az értékéből.
Sokkal többet ki lehetett volna hozni abból is, hogy álomvilágban vannak, ahhoz képest, hogy az elején hogy variálják a világot (felrobbanó környezet, felhajtott város, semmiből kinövő lépcső, tükrök, satöbbi) a tényleges bevetés során gyakorlatilag semmi előnyét nem élvezik annak, hogy álomvilágban vannak, maga a film is egy szimpla lövöldözős akciófilmbe csapott át.
A linkelt videóteszt-féleség pedig teljesen komolytalan, egy Nolan fan ömlengése és fröcsögése mindenkiről, akinek nem tetszik a film valós elemzés nélkül.

Sülttök 2010.07.25. 20:56:57

@Kandras: De így legalább izgalmas volt a vége, ilyen COD6 fellinges lett nekem picit:)

Mellesleg érdekesnek találtam, csak igen, néha kicsit könnyű benne eltévedni, és most itt mennek a viták otthon h Álombamaradt v a valóságban. Ez ugye nem derül ki a filmből, v mi voltunk figyelmetlenek?:O

freddyD 2010.07.25. 21:20:03

@Kandras: A feleséges szállal kapcsolatban egyetértek veled. A történet szempontjából fontos volt, de szerintem feleslegesen fordítottak ennyi időt rá. A nő még csak szimpatikus sem volt, szóval nem láttam szívesen, mikor állandóan elővették

Kandras 2010.07.25. 21:35:47

@Sülttök: Dicaprio az álmokban jegygyűrűt viselt, a valóságban nem. A végén nem volt jegygyűrűje.
És elvileg a limbo a "legmélyebb szint", szóval nem aludhatott el a limboban és álmodhatta meg azt, amit.
Szerintem egy olcsó módja volt annak, hogy kihozzák az emberekből a b+-t a film végén, onnantól kezdve, hogy kiderült, happy end lesz tudtam, hogy ez lesz a film utolsó jelenete, túl magas labda volt ahhoz, hogy kihagyja a rendező. :)

Kandras 2010.07.25. 21:41:54

@freddyD: egyébként szerintem az egész filmet az jellemezte, ami a felséges szálat is: mindent túl akartak magyarázni, ami aztán ahhoz vezetett, hogy csak logikai bukfencekkel tudtak kikecmeregni a saját maguk által feleslegesen állított nagyon szűk mozgástérből, illetve túl sok idő ment el magyarázatokkal, pedig engem inkább az érdekelt volna, hogy milyen elképzelhetetlen dolgokat hoznak ki abból, hogy az egész film egy álomban játszódik. Ahogy az imént is utaltam rá, ezt hiányoltam a legjobban, a film alapötlete zseniális, de a megvalósítás egy akciófilm frusztráló "szerelmi szállal".
Ennek ellenére azért szerintem is mindenképp nézős darab.

Cs@tLós 2010.07.25. 22:18:41

@Kandras: jaja, abszolút egyetértek, nekem is ez volt az érzésem, hogy túlcsavarták, a szerelmi szál is emiatt lett inkább idegesítő, mint izgalmas, hogy db-onként rakjuk össze, hogy mi történik, ehelyett csak azt érezte az ember, hogy mivan? megint itt a csaj? A kiscsaj+Cobb+Moll a szobában rész teljesen felesleges volt.nekem plö az is elég lett vna, ha Cobb többször zavar be a kis üldözési mániás , lelkiismeretfurdalásos tudatalattijával, nem csak a vonattal, azért az nagyot ütött- a város közepén robogó tehervonat.

Vark 2010.07.25. 23:27:07

Kedden megyek megint megnézni. Kell még valamit mondanom? :)

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2010.07.26. 00:01:29

Nálam abszolút 10/10, én is önkívületi állapotban voltam a film után, de valamennyire még most is, 3 nappal a megnézése után.

sheela567 2010.07.26. 09:43:10

Tök jó hogy egyesek, elárulják a film végét...

Sülttök 2010.07.28. 08:42:12

@Cs@tLós: Igazad van, mint mindenkinek, sok volt a feleségből. De ez a mindent túlmagyarázást én annyira nem éreztem, mivel eléggé bonyolult volt, lehet, hogy neked minden világos volt végig, de szerintem el lehetett benne veszíteni a fonalat...

@sheela567: Ha nem láttad a filmet nem nagyon értheted, hogy miről van szó. És így is jó lesz, ne félj

2010.07.28. 18:50:07

@Sülttök: hát igen, nekem sikerült is elveszteni a fonalat.
engem se hozott annyira lázba mikor olvastam a sztorit, de mivel mindenki ódákat zengett róla, már nagyon kíváncsi voltam. hát sajna nem sikerült lenyűgöznie a filmnek, pedig szerettem volna. ez az álmos alapötlet egész jó volt, de én a sok akciójelenet közben már majdnem elaludtam, és a vége felé már nem is nagyon értettem mi van. a zárójelenet viszont 5* volt.
egyszer azért érdemes megnézni, de nálam csak 6,5/10.

kocsolas 2010.07.30. 16:26:40

8?? vicc:D 11 minimum:D

MousePower 2010.08.02. 16:31:30

@chrome covered clone: "vége felé már nem is nagyon értettem mi van" azért mert túl hülye vagy ehhez a filmhez.... 10/10

MousePower 2010.08.02. 16:33:44

@sheela567: "Tök jó hogy egyesek, elárulják a film végét... " lehetséges hogy nem kéne a megnézése előtt kommenteket olvasnod...

MousePower 2010.08.02. 16:38:23

@sheela567: "Tök jó hogy egyesek, elárulják a film végét... " lehet nem kéne kommenteket olvasnod filmnézés előtt

sheela567 2010.08.04. 20:28:23

@MousePower: Te viszont olvashatnál, mert elötted írtam, hogy már láttam.

Mellesleg nekem tetszett, de egyáltalán nem mondanám, hogy 10/10 pontot kapna.

attttti 2010.08.06. 14:06:37

fasza hogy mindenki a "logikai bukfencek"kel jön, mondanátok egyet is ti ügyeletes zsenik? :D pl. cs@tlós ha olyan sok volt mondj EGYET.

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.08.13. 11:01:13

fostaliga volt a film, szarul megcsinálva, túlbonyolítva, klisékkel teletűzdelve

nem is értettem, hogy miért csaptak ennek ekkora hírverést

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.08.13. 13:27:03

de persze, hogy ne csak vagdalkozás legyen...

tizenéves tini csaj mindenkinél mindent jobban tud, persze, alap...
a film végén a gyerekek pont ugyanúgy, pont ugyanott, mint addig ezerszer a filmben...
a repülőről telefonál a japó, már majdnem landolás közben és törlik egy gyilkosságért kiadott körözését a csókának...
az alaptörténet meg eleve szutyok, mert miért nem ölték meg inkább a srácot? vagy akármi...
nem volt mögöttes jelentése, nem volt átvitt értelem, nem azon kellett gondolkozni, hogy a szerző mit akar láttatni, hanem arra, hogy most melyik szar álomból melyik szar álomba mennek át, mikor, kit, hogyan és miért kell kibillienteni/kirobbantani...

az ilyen álmagyarázatos "személyes kivetüléses, önmagára támadó személyiségek közötti nem szeretik, hogy az álmukba férkőzöl, álomvédői, gondolatvédői vannak" jellegű dolgoktól egyenesen komolytalan lett a film

az az érzésem volt végig, hogy a lehetetlen történetet csak baromi szar álmagyarázatokkal lehetett megvalósítani és ez mocskosul elvette azt az érzést, hogy itt most figyelni kell...

aki pedig a Mátrixhoz hasonlítja, hát nem tudom... a Mátrix sokkal több lett, mint amennyinek készült, ez a film viszont sokkal kevesebb

én nem ajánlom, csak olyanoknak, akiknek mindegy, hogy milyen filmet néznek meg

attttti 2010.08.14. 16:39:57

"tizenéves tini csaj mindenkinél mindent jobban tud, persze, alap... "
Mivan? Direkt kiválasztottak egy tehetséges valakit szaal azonnal tudott várost hajtogatni, ennyi a tudása, ja meg dommal lelkizik.
"a film végén a gyerekek pont ugyanúgy, pont ugyanott, mint addig ezerszer a filmben..."
Francot pont ugyanúgy, de ugyanott tényleg, ne akarjál már ilyen okos lenni dvd sreenshotok nélkül, amúgy is ha szimbolika kell nesze az pont egynek a része, emészd meg.
"a repülőről telefonál a japó, már majdnem landolás közben és törlik egy gyilkosságért kiadott körözését a csókának..."
büdös életben nem tudtuk meg japónak milyen kapcsolatai vannak szóval ez miért is hiba?
"mert miért nem ölték meg inkább a srácot? vagy akármi..."
Na akinek ezt nem sikerült megérteni nem is csodálom, hogy csak szintek közti barmulást lát a filmben jáj. Jó akkor nézzük melyik könnyebb lemészárolni az örököst, a vén csókát aki megkapta volna a céget ha a srác meghal, meg a tanúkat, vagy először megpróbálni felbérelni egy extraktort hogy akkor talán így oldják meg, utána meg ha nem jön össze még mindig meg lehet mindenkit ölni.
"személyes kivetüléses, önmagára támadó személyiségek közötti nem szeretik, hogy az álmukba férkőzöl, álomvédői, gondolatvédői vannak" igen ez jól kifejezi a kommented, a mondatnak semmi értelme nincs.
lehetetlen a történet de klisés? Mivan? A mátrix több lett? Ööö ja mert feltalálta a bullet timeot meg jól alkalmazta ezt a bekapcsolósdit a virtuális világba, de ott mondjuk például ott meg az baromság hogy diónyi kódokból "raknak össze" egy embert...aha. meg neo a kiválasztott, de hogy miért...és hogy ez miért pont akkor esik le mindenkinek. A mátrix sztorija egy lineáris valami volt ez meg egy totál szubjektív valami, azt képzelsz bele amit akarsz, ha ez neked baj, hát ennyivel vagy kevesebb, szomorú ;)
Ja amúgy mondanál akár egy álmagyarázatot is? Vagy mi volt ezen szarul megvalósítva? Mert ezeket nem sikerült alátámasztani.

attttti 2010.08.14. 16:41:36

@AdamT: ja és én csak azoknak nem ajánlom akiknek nem sikerül megemészteni hogy egy film nem feltétlenül vési kőbe a történéseket, így mindenképpen lehúzzák. ;)

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.08.15. 23:10:13

@attttti:

én egy filmről mondtam el a véleményemet, Te meg prosztó módon rólam.

alapvetően leszarom, hogy habzó szájjal bámultad végig ezt a szutyadék filmet, mert ez aztán engem a legkevésbé sem minősít, azt viszont kevésbé tudom megemészteni, hogy nem jutottál előrébb egy hároméves gyereknél...

nem akarok tételesen végigmenni az összes soron, mert tényleg nem érdekel, hogy neked tetszett, vagy sem

az idézőjeles mondatom azért volt idézőjelben, mert nem tőlem származik, valóban gondolatkatyvaszokat írtam, szándékosan

ez a film semmit se vés kőbe, egy pattogatott kukoricás, egyszer megnézős, holnapra felejtős film lett, de a marketingje tényleg ütött

attttti 2010.08.21. 19:30:11

@AdamT: Én is leszarom hogy te méregtől habzó szájjal mentél haza, hogy erre adtál ki pénzt, szomorú. Előzőleg egy filmről mondtad el "prosztó módon" a véleményed, most meg rólam, jajdejó.
"nem jutottál előrébb egy hároméves gyereknél"
A) Én leírtam kábé milyen színvonal szerintem az, ha az adott mondatot komolyan gondoltad
B) Ezt a mondatrészt előzi meg panaszod, gratulálok, na akkor ki is a gyerekes?
"nem akarok tételesen végigmenni az összes soron, mert tényleg nem érdekel, hogy neked tetszett, vagy sem" Na ha erre eddig nem jöttél rá, akkor megintcsak közöd nincs a szövegértéshez, szép volt. (megintcsak HA komolyan gondoltad)
Az idézőjellel kapcsolatos kommentárod teljesen jogos, visszaszívva.
Normális érv, panasz meg még mindig nincs részerdől a film felé, csak jelenlegi utolsó mondatod, ami korrekt és helyes, hiszen az egy vélemény, egészen addig buta okoskodás, aztán mégbutább kioktatósdi ment sajna.

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.08.22. 21:40:49

@attttti:

azt hiszem, hogy kőkeményen elbeszélünk egymás mellett, de sebaj, simán tudok nyugodtan aludni akkor is, ha tök mást gondolunk a filmről...

nem genyózásból, de tényleg már csak emlékfoszlányaim vannak a filmről, úgyhogy tényleg nem tudok túl sok konkrétumot mondani, de igyekszem úgy megfogalmazni a lényeget, hogy ne tudj belekötni

szóval szerintem kétféle történet létezik:
a, megtörténhet
b, nem történhet meg

szerintem mindkét esetben lehet nagyon jó filmet csinálni, ezt számtalan példával alá lehet támasztani. az én igazi problémám ott van, hogy az Eredet valóságosnak akar tűnni, úgy "tesz", mintha ez megtörténhetne... na ez az, amitől komolytalanná válik és ezer oldalról támadhatóvá

erre írtam a Matrix-ot, mert az a film egy igazi fikció, minden pillanatában és meg se akar győzni az ellenkezőjéről

az Eredet viszont olyan, mintha a tipikus tökéletes bűntényes filmet (bankrablós, gyémántelrablós tucatszarok) tuningolták volna fel abszurd dolgokkal, így viszont hiteltelen lett és erőltetett

attttti 2010.08.25. 13:14:24

@AdamT: Na akkor most szeretném megköszönni, hogy tényleg kultúráltan kifejtetted a problémád, csak ezzel volt bajom, hogy hát eddig izé.. na mindegy.
Visszatérve témánkhoz:
Tehát az a problémád, hogy nem képes megtalálni műfaját, mintha megragadt volna a peremen, vagy teljesen szürreálisan ábrázolna egy már létező műfajt, igazából ez jogos is hiszen tényleg egy új világot illeszt be az ismert világba és azt mutatja be, szóval ilyen formában ez szinte elkerülhetetlen volt. Ilyen megközelítésből tényleg kétféleképpen lehet a filmhez viszonyulni -újdonság -marhaság ezek szerint te utóbbit vallod, de mondjuk nálam ilyen alapkoncepció még nem csapja ki a biztosítékot így talán mélyebben tudtam elemezni a részleteket, amik meg tényleg rendkívül kidolgozottak, idén nem is tudom volt e még egy ilyen "történet orientált" alkotás. Szóval nekem meg azért jött be mert a sztori ugye mint ahogy levonhatjuk végre a konzekvenciót bonyolult és eléggé hajlamos megosztani a közönséget, a látvány szerintem eléggé ütött, külön öröm volt, hogy nem 100%osan úgy oldották meg a 0 g harcjelenetet hogy akkor most cgi lesz minden. a zene meg megint elég megosztó, szerintem azt is eléggé eltalálták, de azt meg már olyan vádak érték, hogy lassú, idegesítő stb.
süti beállítások módosítása