HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Ahogy itt a blogon is olvashattátok, nálam az utóbbi évtized "felfedezése" a sorozatok voltak. Míg a 90-es években még kifejezetten negatív szónak számított (A nagyi meg a sorozatai...), mostanra mondhatni a társadalom kihagyhatatlan kelléke lett. Nálam minden a 24-gyel kezdődött és söpört végig mindenen. Azelőtt is néztem már sorozatokat, de inkább sitcomok voltak, vagy olyanok, amelyek epizódjai nem folytatódtak (kivétel talán a Dallas, de mentségemre mondjam, a 90-es évek elején csak ezt lehetett nézni :D ).

Már beszámoltam itt a 24-ről, Lost-ról, Shieldről. Visszagondolva a Shield nálam még mindig az abszolút #1, de nincs mese, kellett valami újat találni. Külső ajánlásra belekezdtünk a Breaking Bad-be, amely egy tüdőrákos kémiatanárról szól, aki utolsó hónapjaiban a családjának biztosítani akarja a jövőjét, úgyhogy belekezd kimagasló minőségű drog gyártásába. Nehezen tudtuk elképzelni, hogy hogyan lehet ebből sorozatot csinálni, de elég hamar meggyőzött minket, hogy bizony lehet.

A sorozatnak van egy üdítő tulajdonsága, hogy semmi pénzért nem kapkod.Viszonylag kevés a karakter, sokszor akár 10 perces párbeszédet is megfigyelhetünk és ezzel olyan mélyreható karakterjellemzésteket is kapunk, hogy más sorozatok kifejezetten felületesnek tűnhetnek. Dráma ide vagy oda, van jó pár rész (csak azt mondom Tuco), ahol a feszültség olyan mértékű, hogy te is verejtékezel, mintha te lennél ott... A máspdik évad elbénázott végétől eltekintve (a harmadiké kárpótolt) csupa jót tudok mondani róla, tényleg érdemes belekezdeni. A főszereplő Bryan Cranston egymás után 3x(!) nyerte meg érte a legjobb férfi főszereplőnek járó Emmy díjat, úgyhogy nem túlzok.

  

Kivétel nélkül minden nap néztünk egy epizódot, aminek köszönhetően pár hét alatt el is fogyasztottuk mind a 3 évadot... Úgyhogy kezdődhetett előlről a pótlás. Az AMC csatorna másik slágere a "The Walking Dead", amely most nagyon felkapott sláger lett. A történet igazából olyan, mintha a "28 nappal később"-ből sorozatot csináltak volna. Az egész egy képregénymegfilmesítés, de azt nem olvastam, úgyhogy ahhoz nem tudok hozzászólni.

Zombik ellepték a földet és a túlélők megpróbálnak boldogulni. Igazából ennyi is az egész, de abszolút nem baj, hogy viszonylag szimpla a történet. Nem emlékszem rá, hogy mikor láttam utoljára ennyire ütős sorozatnyitányt, de ez még a Shield-ét is verte. Nagyon jól néznek ki a zombik, profik a maszkok, örülök, hogy főként nem CGI-al dolgoznak. Zombik gyilkolása helyett főként a túlélők konfliktusain van a hangsúly, amely legtöbbször működik is. Van jó pár logikai hiba, de összességében tetszett az első évad (csak 6 részes). Az utolsó két epizód már nem tudta azt a színvonalat tartani, mint az évad első fele, de még korrekt volt. Várjuk a folytatást, ahol a karaktereknek igazából megint minden kezdődik előlről. Kis túlzással a második évaddal is el lehetne kezdeni majd a nézést. 

Én már egyszer láttam ugyan, de freddyné nem, úgyhogy most belekezdtünk az MI:5 nevű brit sorozatba, amely úgymond egy angol 24-nek is nevezhető, csak kicsit realisztikusabb. Az első évadot szégyenletesen alacsony áron vettem anno (most is kapható 1000 forintért), mindez úgy, hogy digipackos kiadás. 6x50 percből áll a az évad és nekem másodjára is bejön. Van egy visszafogott brit sármja az egésznek, de viszonylag modern a tálalás, még ha lassan 10 éves részekről is beszünk éppen. Sajnálatos módon itthon sosem jelentek meg a további évadok, pedig még most is vetítik a BBC-n és 9 évad mellett még spin-offot is kapott. Ettől függetlenül úgy gondolom megéri megvenni a kiadást, van pár merészen sokkoló jelenet és elég durván fejeződik be.

Itt egy kis részlet, ahol a Dr House-os csávó is játszik (nem, NEM láttam a House-ból egy részt sem) 

Ha mindez nem volna elég, jelenleg még ezeket nézzük rendszeresen dvd-n vagy követjük figyelemmel

V/Rém rendes család/Tom&Jerry/Veronica Mars/Beavis and Butthead/Férjek Gyöngye/Simpsons/South Park/Futurama

Van egy rossz szokásom, hogy könyveket, filmeket akkor is végig olvasom/nézem ha már hamar körvonalazódik, hogy pocsék lesz. Sorozatokkal is így vagyok (lásd Lost, ahol a 4. évadnál már egyszer majdnem kiszálltam), eddig egy kivételről tudok, ahol rendszeres nézés után feladtam, mert idegesített. Ez a Hősök volt. A második évad nagyon bugyuta volt már, nem kínoztam magam tovább. A Flash Forward-ból és Dexterből is láttam 2-2 részt, de felhagytam velük, mert láttam, hogy ez nem nekem való.

A hozzászólásokban ha spoileres infókat írtok, előtte jelezzétek, hogy ne rontsuk el azoknak a hatást, akik nem tartanak ott, vagy nem kezdtek még bele

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr702509445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LoGi 2010.12.11. 18:44:32

én nekem is lenne mit vallanom :D

algi 2010.12.11. 19:04:02

Ez a Breaking Bad tényleg furán hangzik. De az a tapasztalatom, hogy minél képtelenebb egy alapötlet, annál igényesebb a megvalósítás (merthogy muszáj annak lennie). De a téma egyszerűen nem foglalkoztat. (Így vagyok a Treme-mel is: marhára nem érdekel se New Orleans, se az ottani zene. Ha már New Orleans-i katasztrófa, akkor már jobban érdekel, hogy mit rontott el a kormány, meg mit művelt ott a Blackwater.

Az, hogy milyen brutális filmtrükkök lehetnek egy sorozatban, először a Buffy-ban döbbentett meg. Bár az CGI, de - látszólag - minden egyes leszúrt vámpírnál újramodellezték, ahogy porrá törik. Legközelebb a Csillagkapum lepődtem meg, ahogy kinyílik a féregjárat, de gondolom azt úgy oldották meg, hogy 6 szögből lerenderelték, aztán abból a 6 szögből mutogatták utána.

De ma már gyakorlatilag megkapjuk a sorozatokban is azt a látványt, amit a filmekből megszoktunk.

Amúgy a britek tényleg jól nyomják: náluk még a közszolgálati tévé is ontja magából az igényes sorozatokat (pl. Doctor Who: egy közszolgálati adó, ami sci-fisorozatot gyárt!) Legutóbb a Life on Marshoz volt szerencsém, ami feltehetőleg valamikor a Duna TV-n fog menni magyarul Élet a Marson címmel.

Na, jó, most abbahagyom, mielőtt wall of text leszek.

HardRic 2010.12.11. 19:22:42

Ó, pedig Heroes jó, én nagyon szerettem, csak a végén lényegében egy buzit csináltak Sylerből. Jobb lett volna egy mindenki vs. Syler megacsata, sok vérrel.

freddyD 2010.12.11. 19:34:13

@algi: Nézd meg a Breaking Bad első részét, utána már úgyis érdekelni fog ;)
De igazad van, maga az ötlet nem hangzik valami érdekesnek, de tényleg első osztályú.
Illetve az első évad pl csak 7 részes, az egész 3 évad együtt meg talán 30, úgyhogy nem kell félni nekiállni ;)

A Life on Mars első évadát én is láttam, tényleg egy nagyszerű sorozat! Külföldön egyszer majdnem megvettem a második évadot, de marha drága volt (pedig az is csak 8 részes) és inkább mást választottam.

@HardRic: Meg kellett volna halnia az első évadban. Az volt a legnagyobb bajom a hősökkel, hogy volt 500 karakter, amelyből 495 nem érdekelt. Ahogy hallottam az évadok egyre nevetségesebbek lettek, úgyhogy talán annyira nem is baj, hogy feladtam a második közepén

HardRic 2010.12.11. 19:50:12

@freddyD Nem vesztettél sokat, én élveztem végig, kivéve a legvégét. Főboss a szökés zsebese volt, a színész nevét nem tudom. Elég jó szerepet kapott, de szerencsétlen mindig ezt a karakter játssza el. (szökés, hősök, stargate universe)

A zombis sorozatot meg köszönöm, hogy megismertetted, mert nemsoká végzek a Supernaturallel (legjobb sorozat ever), és kell valamit nézni tavaszig.

2010.12.11. 20:00:29

Nekem is van egy ilyen "rossz szokásom", hogy nem tudok befejezni egy sorozatot, ha már x részt láttam belőle, most is benne vagyok egyben, a sorozat pedig nem más mint a The Event. 10-ről nullára ment. A Walking Dead nagyon csábító, hogy rövid az első évada, 6 részes, mint a The Office (ami egyébként jó sitcom). Ha már sitcomok, akkor annyira ez a téma nem köt le, 3 sitkomot követ(ek/tem): The Office, Big Bang Theory, Joey. Sok más sitcomtól undorodom, amilyen pocsékak. A Lost nekem a hatodik évadnál tett be, főleg mikor [spoiler]csattanó nélkül csak úgy kinyírják a főszereplőket[/spoiler]. A Simpsonsnak 20 évadát láttam, korrekt sorozat, nem egy "all time favourite", de leköt. A Futurama a kedvenc rfsorozat nálam (természetesen a szörnyű szinkron nélül) mivel erős poénokkal van tele. Egyébként most, hogy a lost véget ért, a Rejtély (Fringe) lett a kedvenc, ez egy X-akták stílusú sorozat...csak jobb ;)

algi 2010.12.11. 20:04:00

@freddyD: Most megnéztem a Breaking Bad trailert. Először ismerős volt a fickó, de nem tudtam, honnan. Aztán megnéztem. VAZZZ! :D

Sülttök 2010.12.11. 21:27:27

Dr. House-szal mi a bajod, abba (szerintem, lehet én buta vagyok), de azért magas szintű és érdekes filozófiai tanulságok vannak, és a karakterek között konfliktusok állandóak (nem csak House tahózására célzok)

kófic 2010.12.12. 13:34:49

ha szereted a rajzfilmeket ajánlanám a Comedy Centralon nem rég debütált Ugly Americans-t(Furcsa Amcsik)ha jól tudom a Futuramas arcok készítették (bár ebben nem vagyok biztos) Egy alternatív világban játszódik ahol a szörnyek együtt élnek az emberekkel és a főhős pedig itt dolgozik mint szociális munkás...
Másrészt pedig régóta szerettem volna ajánlani egy sorozatot is még pedig a Ments meg-et (Rescue Me) sajnos az RTL-klub nézhetetlen időpontokban játszotta de egy másik csatornán már az ötödik évadot játszák... eszméletlen (bár igaz eléggé hímsoviniszta) humorú mégis komoly drámát is felvonultató sorozat, főszerepben egy kiváló stand-up-ossal Dennis Leary-vel... Bár évadonként itt is vannak sajnos hullám völgyek de az első két évad kihagyhatatlan... rég láttam ennyire vicces és mégis emberi mély karakter ábrázolást és drámát egy sorozatban... csak ajánlani tudom..

anarfa 2010.12.12. 17:25:01

freddyd jóbarátokat sose néztél? ha már írtad a sitcomokat az elején

freddyD 2010.12.12. 17:44:57

@anarfa: Egy ideig néztem. Úgy kb a Tom Selleck-es évadokig. Addig jó volt, utána szerintem radikálisan lecsökkent a színvonal, mikor már mindenki összejött mindenkivel

KeCCeg 2010.12.13. 10:12:52

nekem sorozatoknál elsők között volt Jóbarátok, Dexter, Dr.House. mindhárom nagyon nagy kedvenc még mindig. az újabbak közül meg a Rejtélyre az Így jártam anyátokkal-ra vagyok rákattanva. de az örök kedvenc az Ergo Proxy. mondjuk az nem klasszikus értelembe vett sorozat, inkább egy film, ami 23 részre van földarabolva, ráadásul rajzolt, és még japán is. :) de attól függetlenül egy zseniálisan megírt történetet mond el, megmutat egy lehetséges jövőbeni világképet, elég mély dolgokat érint... és sok ember nem szereti. :) de szerintem egyszer mindenképp érdemes megnézni.

BoZsÓ 2010.12.13. 17:53:05

Jó ez mind, csak beszippantanak mint az állat :) Főleg, ha úgy kezded el nézni, hogy már 3-4-5 évad lement belőlük... napi 5 rész :D
Amúgy Így jártam anyátokkal, Odaát rulez! 8)

BoZsÓ 2010.12.13. 17:55:14

Ja és a scrubs (dokik) :)

zsotya123 2010.12.13. 18:09:18

Minden elismerésem a tiéd, ez rengeteg sorozat és ha jól tudom dolgozol, meg a rossz pc videókkal együtt ez nagyon sok, szerintem!!!
De egy dolog elkeserít, hogy pont a Hősöket hagytad félbe, nem mondom hogy nagyon jó de azért szerintem megérdemli hogy végignézze az ember!!!

2010.12.13. 18:27:13

@KeCCeg:-nek igaza van, nézz Rejtélyt, freddyD

algi 2010.12.13. 20:23:33

@zsotya123: Ezt sosem értettem. Miért nézne végig bárki egy olyan sorozatot, ami még csak nem is "nagyon jó"? (Gondolom, ezért néznek annyian brazil szappanoperákat, meg Dallast.) Szerintem csak olyan sorozatot érdemes végignézni, amire azt mondja az ember, hogy "tök szuper".

Mutek 2010.12.13. 21:49:10

Annyi érdekelne csak freddy, hogy milyen hibákat láttál a walking deadben?
Én követtem a sorozatot és tetszett, várom a folytatást.

zsotya123 2010.12.13. 22:24:03

@algi: Azért a nagyon jó fogalomban én nem 500 sorozatot értek, csak az olyanokat amit tényleg akár többször is végig lehet nézni. A Hősök szerintem kiesik ebből, de én megnéztem és tetszik, és csak kiálltam mellette mert ennyit megérdemel: De nem azt mondom hogy muszáj mindenkinek megnézni, de hogy ez az egyetlen amit nem nézett végig ez elszomorít. És ezért írtam pár sort hogy védjem, lehet hülye vagyok de legalább nem tagadom:P

freddyD 2010.12.14. 05:38:50

@Mutek: Pl azt nem értem, hogy a zombivérrel való érintkezés elvileg fertőzéssel jár, erre ők előszeretettel turkálnak abban, szétloccsintják a fejük előtt, hogy az csak úgy spriccel és simán berepülhet szájukba,szemükbe de ők ezzel nem foglalkoznak. A 28 nappal később e tekintetben sokkal komolyabban vette ezt a dolgot

Mutek 2010.12.14. 09:54:03

@freddyD:
Igen, ez nekem is feltűnt anno, azt hittem mást is láttál :)

algi 2010.12.14. 16:33:10

@freddyD: Hát, nemtom. Ráugrott valakire a zombi, összevissza fröcsögött a vér, aztán kiderült, hogy "nem harapta meg", meg hogy "nem ment bele a szájába". Ennél azért sokkal könnyebb verekedés közben megsérülni, illetve ha valami szerteszéjjel fröcsög, azt nem ilyen könnyű elkerülni.

Ezért szerintem nem is fair alapelv, hogy ha a vér a számba kerül, akkor megfertőződtem, mert ennyi erővel puskával se érdemes szétdurrantani a fejüket, ha már közel kerültek. Ilyen feltételekkel egyszerűen már lehetetlenség megúszni a dolgot, hacsak nincs valaki totál felkészülve egy zombitámadásra.

kocsolas 2010.12.14. 19:58:39

Sajnálom. a Dexterrel leírtad magad:D semmi személyes, de a Dexter az Dexter:D

blady 2010.12.15. 21:14:18

@kocsolas: +1 :D
csaj létemre magyarázkodva ültettek le, h "valószínűleg nem fog tetszeni, de nézz meg pár részt és imádni fogod".
Pont az első 2 résznél volt mélypont :D utána adtam neki még1 esélyt és mára kedvenc sorozattá nőtte ki magát. Képtelenség rávenni, de legalább a 4. évadnak ess neki, ha lebetegszel, vagy vmiért túl sok szabad órád lesz.:D Ha az sem jön be, tényleg nem neked való :) pletykákkal ellentétben dex sosem a vérről szólt, sokkal inkább a karakterfejlődésről.
damn, ha kocsolas nem jegyzi meg, nem szalad meg a kezem:D

Walter Hartwell White 2011.01.26. 21:57:18

Ha már animációs, akkor Family Guy - parádésan szórakoztató. Akár egyetlen rész megtekintése garantáltan bearanyozza a napomat. :) Sajnos a spinoffjának tekinthető The Cleveland Show-hoz még nem volt szerencsém, és ha jól tudom, az alkotó készített még egy sorozatot American Dad címmel.
süti beállítások módosítása