HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Tudjátok, hogy én a moziknak a nagy híve vagyok és próbálok minél több embert rávezetni arra, hogy a mozizás egy olyan élmény, amely nem pótolható még a legfaszább házimozival sem (bár nincs sok különbség). Még szeptemberben voltam ugyebár mozis túrán, ahol betekinthettem a vetítőtermekbe és megtudhattam olyan infókat, amelyekre eddig sosem kaptam választ.

Ott derült ki az is, hogy egy mozinak egy vetítés (legalábbis ott, ahol mi voltunk) kb 23%-os látogatottságnál térül meg. Belegondolni is szörnyű volt, hogy ez általában hányszor szokott csak összejönni (pl. én idén eddig 16-szor váltottam mozijegyet és nagy jóindulattal talán 6-7 alkalommal jött ez össze (a teltház talán 2x).És ezekben benne voltak a nagy Oscar esélyes filmek is, amelyek jobban vonzották az embereket)

Nézem a moziműsort, holnaptól indul ugyebár a Másnaposok 2, amely eddig elég lesújtó kritikákat kap, de ettől függetlenül garantáltan globális siker lesz. Szóval érthető, ha a mozik főleg az első héten vetítik rendesen. De így túlzásokba esni...

Az Aréna Plázás mozi holnap csütörtökön összesen 17(!) alkalommal fogja vetíteni, egyszer már éjféltől, majd reggel 10:30 tól óránként. Pénteken már 18 alkalommal...

Sosem értettem, hogy szinte mindegyik multiplex miért vetít rendszeresen már reggeltől filmeket, ez nyugaton egyáltalán nem jellemző. Aki tud 10-kor nézni, tudna 12-től is és máris megspórolnák pár veszteséges vetítés kiadását. Megkockáztatom, hogy a Másnaposok 18 vetítéséből talán 6-7 lehet nyereséges (vagy nullszaldós) tehát amit ott nyernek, a többi potyával ugyanúgy el is veszítik. Ők sem gondolhatják komolyan, hogy annyi ember fog odarohanni, hogy 17-szer tömegnyomor lesz. Aki megnézné, biztos megnézné egy órával későbbi időpontban is. Semmi értelme óránként vetíteni, főleg nem már reggeltől...

A többi helyen is elég tisztességes arányban vetítik, de még vállalható mennyiségben. Az Aréna a legextrémebb példa, de jellemző, hogy sok mozi magának keresi a bajt. Kezdve azzal is, hogy a Cinema City-k (amelyek hála égnek felvásárolták a Palace mozikat...) nem fogadnak el Üdülési Csekket, hanem mindenféle más szar kulturális jegyet, ami meg alig van valakinek, mert durva adót nyomtak rá... Idióták

Címkék: elmélkedés

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr602932377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2011.05.25. 19:33:05

legutolsó mozis élményem Gyöngyösön volt, a Szex és New York 2-t néztük barátnőmmel... ott is fél ház volt (kb. 35 ember), amiből 3-an voltunk pasik :D

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.05.25. 19:39:33

A miskolci Cinema City-ben szombatra tervezik a legtöbb vetítést. Akkor is 7 előadás lesz, de kizártnak tartom hogy 2-nél több telt házas legyen. Itt az emberek nem járnak moziba, vagy csak nagyon ritkán :/

Legközelebb hétfőn nézem az új Karib-tenger kalózait, de az biztos, hogy nem délelőtt. Mikor legutóbb moziztam délelőtt mi voltunk ott a barátnőmmel, kb. 10 óvónéni, meg a hozzájuk tartozó 30-40 óvodás! Nagy élmény volt! :D

tonyrulez 2011.05.25. 19:55:03

amelyek hála égnek elvásárolták a Palace mozikat...
Ezt miért mondod?

konor94 2011.05.25. 20:15:00

Off: Ma voltam forráskódon és rajtam kívül volt egy ember .16.00kor kezdődött a vetítés .Érdekes .Azért megnézném a másnaposok 2 -nél ugyanekkor

freddyD 2011.05.25. 20:48:17

@tonyrulez: Irónia volt. Pont azért nem szeretem a Cinema City mozikat, mert nem lehet üdülési csekkel fizetni. Én meg általában azzal szoktam

Galzra 2011.05.25. 21:09:36

Nem baj, legalább lehet majd rá jegyet kapni. Nem úgy mint pl az Avatar-nál akkor csak kínkeservesen tudtam jegyet venni.
Azt viszont remélem hogy nem rontották el nagyon a Másnaposokat, mondjuk egy ilyen első rész után nehéz lesz jobbat csinálniuk. De lehet hogy már nem is az számít hogy jobb legyen hanem hogy mennyi pénz jön belőle össze.

Lennox 2011.05.25. 22:19:27

Sajnos a nagyfejek a pénzt látják mindenhol. Olyan dolgokból akarják kisajtolni a pénzt, amikből nem is lehet, de ők úgy hiszik, hogy lehetséges. Tipikus emberi idiótaságot tükrözi ez a vetítés dolog is.
Sokszor egyedül ülök a moziban, ami tök jó dolog, de belegondolok, hogy ez megéri a mozinak? Nem. Mennyire elkényelmesedtek az emberek a sok moziverzsönös felvétellel...ejj. :-(

Bru (törölt) (törölt) 2011.05.25. 22:23:17

Nem értetlenkedni akarok, de ezt a 23%-ot nem értem! Ezt mi alapján mondta a gépész, vagy a "túravezető"? A Cinema City-k a nézőszámra hajtanak mindig.
A megoldás abban rejlik, hogy a multik a bevételük jelentős részét nem a filmvetítésekből nyerik, hanem a büfék forgalmából. Így a nézőszám és a büfé látogatottság alapján értékelik ki a mozijaikat. Így válik értelmetlenné a 23% és válik valóra az átlagos 1 nézős jelenség. :)

zeneszerzo 2011.05.25. 23:10:49

@Bru: én mondjuk nem értek hozzá, de én általában nem szoktam többet otthagyni a büfében, mint amennyibe a jegy kerül. szerintem a legtöbb zsét a reklámokból szedik a mozik, és hát 17 előadás az 17 reklámot jelent. pontos számadatot nem tudok, de pár éve valami médiaszakember egy előadáson azt mondta, hogy a tv-ben látható reklámok darabja százezres nagyságrendű pénzekbe kerülnek. nyilván a moziban jóval kevesebbe kerül leadatni ezeket, hiszen jóval kisebb közönég látja.

tpeti97 2011.05.25. 23:28:24

Véleményem szerint is jócskán beleszámít a nyereségbe a büfé. Nálunk mindig azt látom hogy az emberek mindig elég nagy adagokat vesznek (amivel semmi baj addig még nem a földön köt ki).
De egyébként logikus lenne lecsökkenteni az előadások számát még ha nem is sokkal. Mondjuk erről én nem nyilatkozom én nem Pestre járok moziba nálunk csak kicsi van és kevés előadás és elég filmfüggő hol mennyien vannak de általában összejön.

Bru (törölt) (törölt) 2011.05.26. 00:18:35

@zeneszerzo: Lehet, sőt biztos. Ez nekem túl összetett, mivel a Fórum Home is CC-s, így joggal lehet teljes a képzavar a marketingjük terén. Van közöm a CChez, és ez alapján tényként közölhetem, hogy a jegybevétel kismiska a büféhez képest. Ennek okozója lehet a néhol 4szeres ár (pl feles víz közel 400 ért), míg a jegynél jóval érezhetőbb lenne ez. És mégis veszik! Akár 60 forint a különbség a dupla akkor kukorica és a kisebb között, akár nem, a tünci hölgy nem felezné be a barátnőjével, akkor is a kicsit veszi light colával vagy vízzel, mert ez a trendi. A reklám, promó és a filmekkel kapcsolatos döntések (pl melyiket meddig vetítik és melyik teremben) azt nem itthon döntik el, még annak ellenére sem, hogy elég sűrűn jelennek meg magyar produkciók. Tehát erről ezért nem tudok. Lehet. Az biztos, kalózkodás ide vagy oda, a CCéknél megy a szekér. Meg eleve, a vásárláshoz értenek. Majd jól lelakják a kedvenc kis westendemet is, hogy forduljanak fel! :(

Bru (törölt) (törölt) 2011.05.26. 00:23:40

@Bru: Ja, és hogy a büfé az úr! :D
Volt olyan, hogy megkésett a nachos szállítmány és teljesen kifogyott a büféből, így kb 2 délelőtti óra telt el nachos nélkül, ezalatt 6 jegyet kellett visszaváltani, mert Ők így nem mennek be a filmre. :D

freddyD 2011.05.26. 07:24:03

@Bru: Egy vetítés "előállítási ára" akkor térül meg, ha legalább 23%-os annak a vetítésnek a kihasználtsága. Ebbe beletartozik a gépész fizetése, áram, licenc díj(?), nem tudom már pontosan.

sheela567 2011.05.26. 08:47:09

@Je m'appelle Théo: ezzel nem
büszkélkednék... :D

blady 2011.05.26. 10:49:14

én ezt egyszer úgy megkérdezném egy fejestől..múltkor mi is beültünk bnőmmel Scre4m-re és össz 4-en voltunk a teremben Mammutban, persze ez kb 13órás vetítésen volt. de rajtunk kívül az a 2 fő sem tudott kussban maradni, vagy kikapcsolni a telefonját, h ne járkáljon ki 2 percenként.
Ki kéne erre találni vmi normális rendet, h mondjuk szerdán meg 7végén vetítenek egész nap, hét többi napján meg csak 3-4-től. De mint sok más dolohba, nyilván ebbe is szarnak bele.

tonyrulez 2011.05.26. 14:07:40

@freddyD: Nem hallottam róla, hogy felvásárolták, akkor viszont gáz van, mert én is ÜCS-vel szoktam néha fizetni. Legalábbis a tatabányai Palace-ban pár hónapja tudtam még vele fizetni...

freddyD 2011.05.26. 14:15:01

@tonyrulez: www.kisalfold.hu/belfold_hirek/a_cinema_city_megvette_a_palace-mozikat/2199567/

Műsorújságokban már másképp néz ki szinte mindegyik Palace mozi "kirakata/ajánlója", de még Palace a nevük. Azonban az ÜCS funkció már nincsen jelen...

Csődör Johnny 2011.05.26. 21:07:30

ehhez mit szólsz freddy jegkorong.blog.hu/2011/05/26/nem_lesz_rangers_meccs ? Kiváncsi vagyok mi lesz ehelyett az arénában...........

freddyD 2011.05.27. 07:02:28

@rollerpig: Annyira nem izgat, mert én nem mentem volna ki. Nem érdekel az NHL és 10-20-ezres jegyáraknál pláne nem. Azokat sajnálom, akik elmentek volna, de ha már más lefoglalta, nincs mit tenni. Azoknak is joguk van bérbe venni. Hülyén alakult

Csődör Johnny 2011.05.27. 09:49:03

@freddyD: én régóta követem az NHL-t, világbajnokságokat, téli olimpiát, nekem nagy élmény lett volna egy ilyen csapatot élőben látni (habár valószínűleg nem úgy játszottak volna, mint egy Stanley kupa döntőn). Ez van :(

Callinicus 2011.05.27. 10:06:23

Én sajnos nem vagyok egy nagy moziba járó, - nincs rá pénzem, még minden alkalommal Pestre vonatozni sem, lehet ez szeptembertől változni fog - de van egy kedves barátom, neki van egy kb. 600k-s házimozija, most vett hozzá még nagyobb plazmát meg blúréjt. E mellé egy olyan 700 db eredeti DVD, és mindig azt mondja, hogy egy-két extrém kivételtől eltekintve (Avatar) nem éri meg moziba menni, mert alig valamivel később, ugyanolyan kép és hangminőségben nézed meg, csak épp nem pofáznak, mászkálnak, böfögnek bele. Persze ehhez kell egy pár év munka, amíg az ember összespórol magának egy ilyet. :) Ja és még egy apróság, a DVD-t X+1-szer nézheted meg ugyanannyiért.

Ma láttam 3000 forintért egy tuskóban a RED-et. Ha lesz pénzem biztos megveszem, senki ne hagyja ki azt a filmet, lényegesen jobb lett mint az Expendables! Azt biztos moziban is szívesen megnéztem volna, mert még látványos is, csak múlt hónapig nem is hallottam róla. Pedig mind a színészek, mind a költségvetés, mind a film ott van a szeren.

freddyD 2011.05.27. 10:14:19

@Callinicus: Tény és való, hogy nemegyszer zavaró a moziközönség (pl a "Következő 3 nap" című filmnél a sok kretén nem bírt a helyére leülni és összevissza mászkáltam előttem; vagy leül eléd egy afro hajú) de ugyanakkor sokszor egy plusz örömöt ad egy közösségi élmény. Sosem felejtem el, ahogy a Star Wars epizód 1-nél az első napokra még sikerült jegyet vennem és tapsoltak az emberek. Helyenként jelmezben.

Vagy amikor külföldön megnéztem a Simpson mozifilmet és televolt magadfajta Simpsons család mániákussal, aki pont értett minden utalást és akkor nevetett, hörgött fel, mint te. Ez pótolhatatlan.
Illetve sokkal jobban koncentrál egy ember a filmre, ha moziban ül, jobban tudja értékelni, belemerülni. Itt nincsenen olyan zavaró tényezők, mint otthon, hogy elkezdesz dumálni, csörög a telefon, kimész wc-re, gyertyát gyújtasz stb...

Persze én könnyen beszélek, hogy 6 hónap alatt 16x voltam moziban, mert Budapesten azt láthatok, amit akarok, egy kis városban/faluban ez már jóval nehezebb lenne. Én sem vonatoznék egy film kedvéért, vagy csak nagyon ritkán.

Lennox 2011.05.27. 10:32:56

Én nagy mozib*zi vagyok, szószerint. Minden évbe kb. 20x megyek moziba. Tavaly 22x voltam, és hát sajnos vidéki vagyok. Szombathelyre minden egyes alkalommal be kell vonatoznom\buszoznom, aztán néha a film előtt vagy után várnom kell két és fél órát vagy kevesebbet, aztán elkezdődik a film, izgatott vagyok, és néha van egy olyan vagy több olyan néző, akik ezt a hangulatot, ezt a katarzist megzavarják. 40 km-t utaztam a filmért, és akkor nem tudom átadni magam a filmnek, mert a nézők zavarkolódnak. A legidegesítőbb az volt, amikor a Robin Hood-on voltam, ami ugye feliratosan ment a mozikban. Látom, hogy egy család jön be a terembe egy kb. 7 éves gyerekkel. Elgondolkoztam, hogy most az a gyerek hogy fogja megérteni a filmet. Deee semmi gond, mert az anyja hangosan végigolvasta a filmet, és pont mellettem ültek, de sztem nemcsak engem zavart. Ez volt a legidegesítőbb moziélményem. Nem értem néha az embereket. Ha a gyerek nem tud olvasni, akkor várják meg a dvd-verzsönt. Meg különben is, az új Robin Hood picit sem 7 éveseknek való.

Callinicus 2011.05.27. 17:17:41

@freddyD: A Tron Legacyt moziban nézett meg, kifejezetten irritált a film felénél már, hogy nem tudtam pauset nyomni és kimenni WC-re. :) Mondjuk ehhez az is hozzájárult, hogy olyan ritka unalmas film volt, hogy meg is bántam a mozijegy(ek mert leányt vittem) árát. Majdnem kimentem.

Tényleg a Baljós árnyakról senki nem ment ki? Pl. amikor Anakin felrobbantja a droidvezérhajó generátorát, vagy JarJar megszólal? Fanboys utolsó mondata, miszerint "Srácok! Mi van ha szar a film?" nálam nagyon talált, végig sajnáltam szegény rákos fickót, hogy ezzel kell eltávoznia. Lucas simán nagyobb gonosz mint az uralkodó. :)

Terminator 4-re is megbántam anno, hogy elmentem, a G. I. Joet is moziban néztem meg - kétszer - az nagyon bejött, jó kis popcorn mozi. :) Az Avatar érdekes volt imaxban, de tényleg csak a látványtechnikai megoldások miatt. Alighanem legközelebb csak olyanra megyek el, amit előzőleg letöltöttem, mert nem akarok megint pénzt kidobni az ablakon, valami szemétre. Utóbbi négy mozilátogatásomból kettő csalódás.

paitodeck 2011.05.28. 11:05:58

Szerintem a mozikat nem kell félteni... ha pénzhiány lesz, akkor takarékoskodnak. Egyébként hatalmas bevételeik vannak a reklámokból, a moziban eladott kajákból, piákból (érdemes megnézni hány %-os haszonnal adják el az egyes termékeket). A másik dolog, ha nem érné meg a moziknak ennyi vetítés naponta akkor nem így csinálnák...
süti beállítások módosítása