HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Az a helyzet, hogy marhára szívok a bölcsességfogaimmal. Hogy girbe gurbán nőttek ki, az egy dolog, de rendszeresen be is gyullad(nak), szóval fogorvostól fosás ide vagy oda, muszáj most már cselekedni is.

Elsőnek elkezdtem az interneten informálódni és szinte akármilyen módon kerestem rá a dolgokra (szájsebészet, bölcsességfog kihúzása) mindig a Nők Lapja Café forumán lyukadtam ki, ahol tényleg nagyon hasznos tanácsokat találtam és emberek beszámoltak a tapasztalataikról.

Nemem ellen szól most, de pillanatok alatt érzékelhető volt, hogy itt tényleg csak nők írogatnak, hiszen nem volt sehol "noob flamelés", szellemesnek szánt kommentár, mint "Bölcsülsz,bölcsülsz?, berakott kép meg ilyesmik. :D De legfontosabb, mindenki a hozzászólásával igyekezett válaszolni az eredeti kérdésre és mindezt nem 5 szóval.

Persze kevésbé szórakoztató, mintha kanuralmas fórum volna tele majomképpel és vicces beszólásokkal, de információszerzés céljából jóval többet ér.

UI: Rohadjon meg az, aki kitalálta a bölcsességfogakat. Mire jók? Ki rág ott hátul?

Címkék: személyes

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr62964687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bru (törölt) (törölt) 2011.06.07. 15:23:53

Tudtommal, ha rendesen beállnak, és nem maradnak vízszintesen fekve, akkor ambulánsan is kikapható, de ha gyökerük merőleges, és nem rendeződtek rendesen a többi foghoz, akkor (nem tudom kor függő e) de altatásos cafatolás, + pár nap csövelés bent a kórházban. Nekem kb 10 éve műtötték ki mindet, mert kezdték volna összetolni a fogaimat. Nem volt nagy cucc, az ajkaim szexi Angelina Jolie-sak lettek pár hétre,de nme vészes! :D

freddyD 2011.06.07. 15:26:53

@Bru: Kösz, az ilyen rémsztorikat most nagyon tudom ám értékelni ;D

Bru (törölt) (törölt) 2011.06.07. 15:32:38

@freddyD: Azt írtam szexi! Vagy neked Angelinával van bajod? :D
Ha már kint vannak, akár görbe-gurbán is, akkor szerintem pikk-pakk kiszedik, max annyi, hogy két alkalommal, mert mindkét oldalon nem érzésteleníthetik be egyszerre. Nekem ok nélkül, úgy beduzzadtak az ínyeim a bölcsességfogak fölött, hátul, hogy nem tudtam becsukni a szám, mindezt a Velencébe utazás előtt egy nappal, kézbe szorongatva a repjegyeket. :D Gyors röntgen, felszínes orvoslása a dolgoknak, és mire hazajöttem már volt is időpontom. De ekkor még azt sem tudtam, hogy mi miatt van. Szóval, ha már kint van, akkor kösd a kilincshez egy spárgával! :D

algi 2011.06.07. 15:52:14

Gondoltam, megnézem Wikipédián, hogy miért vannak bölcsességfogaink, de olyan horrorisztikus képek vannak a Human tooth címszó alatt, hogy inkább abbahagytam.

ricsaka666 2011.06.07. 19:41:18

Nekem most lyukas az egyik bölcsességfogam.. Még ki se nőtt teljesen, ráadásul nagyon lassan nőnek, viszont mikor egy picit jobban kibújik álmomban mindig széharapom a számat meg a nyelvemet szal rohadt idegesítő.. Tényleg egy hülye dolog..

Puzzleman · http://puzzleprojector.blogspot.com/ 2011.06.07. 21:35:31

Nekem két bölcsesség fogam van: egy fent, egy lent, még jóindulattal sem szimmetrikus.:)

pierdol się 2011.06.08. 16:18:20

Nekem most nől,de olyan szinten fel van dagadva a jobboldala az arcomnak hogy vonat alá vetném magam.

Kingdom Come 2011.06.08. 19:37:44

A bölcsességfogakra az ősembernek volt szüksége, mert olyan brutális étrendet folytatott, hogy 20-25 éves korára erősen megritkult a fogállománya. A mai ember nyilván nem látja hasznát és jó sokat szív a plusz fogakkal. Ezt eddig két helyen is hallottam, de a tudósok is csak feltételezik.

weeez 2011.06.08. 19:40:47

Nekem lassan 2 éve nő már, 3 félig kinn van. Alkalmanként fáj elviselhetően, néha irritáló módon, és a legritkább esetekben annyira is tud feszíteni, hogy az tényleg iszonyatosan fáj, olyankor passzolom az aznapi munkát is.
Amúgy nem vészes, általában nem sok vizet zavarnak.
De tényleg, az emberiség legfeleslegesebb 4 csontja a bölcsesség fogunk :D.

Csődör Johnny 2011.06.09. 13:46:09

nekem is ferdén nött ki az egyik, néha kicsit begyullad, de eddig komoly baj nem volt. persze fogorvos szerint egyszer ki fog lyukadni, és ki kell huzni igyis ugyis, de én várok vele:D
Jobb az ilyen dolgokon kurvagyorsan tul esni. nem filozni rajta, mert attol csak rosszabb. nagy levegő, elmenni a dokihoz, kihuzatni, és kész vége. nem érdemes sztresszelnie magát ezen éveken át az embernek. amúgy meg egy foghúzás nem vészes, ebbe civilizált országokban senki nem halt bele:D és úgy elérzéstelenítenek, hogy az már illegális drog fogyasztásnak számítana.

Dynamo 2011.06.09. 23:14:33

Nekem össze-vissza állnak de szerencsére nem gyulladtak be eddig még. Viszonylag hamar kibújtak és nem volt fájdalmas. Viszont egyik rágófogam folyton begyulladt és feldagadt a pofám tőle rendszeresen. Elvileg gyulladás alatt lévő fogat nem szabad kihúzni de az enyémet kirántotta egy boszorkány. Kellemetlen volt. :]

Dolfin 2011.06.10. 10:26:59

Leva2-nek igaza van, a jelenlegi feltételezés szerint a bölcsességfognak nevezett hátsó 4 fogat ősember korunkban használtuk. Azóta a szánk egyre jobban kisebbedik (evolúciós okokból), az állkapcsunk is egyre kisebb, emiatt a hátsó 4 fognak nincs hely hogy kijöjjön. Már érett fogmag korában elkezd a helyhiány miatt begyulladni... a többit tudjátok.
Vannak olyan szerencsések akiknek nincsen bölcsességfoguk, ugyanis már nincsen nekik hátsó fogmagjuk így sose nő ki nekik, illetve akiknek kicsit nagyobb a szájuk (ezt most szó szerint értve), vagy valami oknál fogva a rágófogakat kiszedték, annak meg minden gond nélkül ki tud nőni és nem okoz problémát.
Egy röntgenfelvétellel könnyen megállapítható hogy a delikvensnek van e fogmagja, hány van neki(mert nem mindenkinek van 4), vagy nincsen.

Analógiaként érdekességként elmondom, hogy a tudósok szerint kb 100-150 év múlva a lábunkon csak 4 ujj lesz, ugyanis a kisujjra már nincs szükségünk, evolúció elbánik vele. Megfigyelhető hogy generációról-generációra egyre kisebb... komolyan.

sheela567 2011.06.11. 19:32:52

@algi: akkor ezért lehet hogy "mindenki" csak feltételezz :D

Stella9.0 2011.08.08. 21:56:29

én mindigis fostam a fogorvosoktól, pontosabban a szerszámaiktól...ebben az egészben van valami ördögi, szemcsés és fekete-fehér...a bölcsességfog rossz, a bölcsességfog fáj, és ennyi fájdalomért minimális bölcsességet sem kapsz, maximum megtanulod a fogorvosod rendelési idejét...
süti beállítások módosítása