HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Szigorúan személyes politikai látásmódok következnek

Nos, újra eltelt négy év és (közkívánatra) újra kifejteném, hogy hogyan is éltem meg ezt a politikai időszakot és hogyan látom a most soron lévő választásokat.

A legutóbbi bejegyzés óta történtek események, amelyeknek hála a közszolgáltatásba jobban bekerültem. Nevezetesen fiam óvodába került és volt 2 műtétem is, amelynek hála kórházak, rendelőintézetek vendégszeretetét élvezhettem  huzamosabb ideig. Mindkettőre azt kell mondjam, hogy a körülményekhez képest, mindkettőn azt láttam, hogy próbálkoznak a legtöbbet kihozni az egészből. Az oviban persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a szülők visznek gyümölcsöt, papírt,ceruzákat, wc-papírt (…) és emellett alapítványi pénzt is fizetünk, mert ha leírnám, hogy mennyi támogatást kap a fiam csoportja egy egész évre (szülőin meg lett mondva), akkor csöppet arcpirító volna. De a gyerek érdekében mindenki szívesen vállalja az ilyen áldozatokat, szóval részemről ez belefér.

Az, hogy a kórházban vinni kellett sok mindent (meg az orvosnak is zsozsót), azt már nem részletezném. A második alkalomnál speciel ágyam sem volt és másnap mondhatni a műtétre kellett betoppannom (igaz, annyira nem is bántam). A nővérek iszonyatosan túlhajszoltak voltak, de még így is többnyire próbálkoztak empatikusak lenni (bár lehet a nem komplikált személyiségű emberekkel már ők is másképp beszéltek). Szóval mondani lehet, hogy nekem szerencsém volt, de a híreket hallani mindenhonnan, hogy mekkora bajok vannak. Nem véletlenül kampánytéma az ellenzéknél, hogy az egészségügy romokban, mert bizony így van. Mikor vizsgálatokra kellett mennem, sok hónappal később kérhettem volna egyáltalán időpontot(!). Aki nem tudja kifizetni a magánpraxisokat, azoknak alapból sokkal rosszabb esélyük van bármire. És ez mélységesen elszomorít.

 

Amióta szavazati jogom van, mindig éltem vele, mert úgy vagyok ezzel, hogy aki nem szavaz, az ne panaszkodjon később. Abban is egyetértek, hogy sokszor úgy érzi az ember, hogy nincs senki, aki képviselje őt, de ilyenkor is meg kell találni a lehető legkisebb rosszt. Szavaztam én már gyakorlatilag mindenre ebben a lassan 2 évtized alatt, még olyanra is, mint a Kupa Mihály féle Centrum Pártra is, mikor történetesen úgy éreztem, hogy mindenki szar. Hogy nem vagyok ugyanakkor a Fidesz irányának a híve, az már 4 éve sem volt titok. Hogy ez az egész, már azóta még rosszabb lett (sőt, ENNYIVEL), az már egyenesen félelmetes.

FIDESZ:
Nem is tudom, kell-e írnom egyáltalán valamit. Annyira hosszasan lehetne írni róluk, de igazából felesleges, mert per pillanat nulla esélyt nem látok arra, hogy valamikor is újra rájuk adjak bármiféle voksot. Annyira vérlázító, ahogy elosztják maguk között az országot, hogy egészen elképesztő, hogy egy ilyen EU-n belül létezhet egyáltalán. Ilyesmi nyomokban volt már régen is, ugyanakkor mostanra már a látszatra sem adnak. Egyrészt mert az ő szavazórétegüket nem érdekli, senki nem fogja őket ezért elítélni (ilyen ügyészségnél), a lakosság nagy része az irányított médiánál meg úgysem fog róla tudomást szerezni. Majd az EU pár év múlva küld egy enyje-bejnyét, fizetnek pár milliárd büntetést és kész.
Migrációra felhúzná lassan egy egész 4 éves ciklust rohadt lusta hozzáállás. Igen, a témáról beszélni kell és én sem vagyok feltétlenül barátja a keveredésnek. A fejkendős emberek látványa pl a sok berlini kiruccanásaim alatt mindig meghökkentettek, de igazából a szokatlanság miatt. Ahol lakom, már most is sok fejkendős nőt látok és nem érzem megfélemlítve magam. De tetszik vagy nem, teljesen mindegy. EU-ban vagyunk és én európai felfogásúnak is tartom magamat. Ennyi EU-s lóvé és közösködés után igenis szolidarizálni kell a többi országgal és EGYÜTT megoldani ezt a dolgot. Ha ez azt jelenti, hogy 1000 menekültet be kell fogadni, akkor ez így van (mint időközben kiderült, ennél már többet úgyis befogadtunk). Olyan nincs, hogy tartom a markom, de amint valamilyen baj van, akkor sarkon fordulok.

Ez az egész migráns/Soros dolog meg annyira gyenge, hogy felfoghatatlan, hogy hogyan tudnak ezen évek óta rugózni. Még aki el is hiszi ezt, már annak is unnia kell az egészet. Soros előráncigálása meg teljes agymenés. Ez az ember nélkül könnyen lehet, hogy a Fidesz sosem lett volna kormánypárt és évekkel ezelőtt még az ő kedvében kedveskedtek. Soros nyilván sok dologban megkérdőjelezhető karakter, de amit ő vele itt művelnek az utóbbi években, egészen egyszerűen már egy modernkori Voldemortnak megfelelő műpara. Nem is értem, hogyan lehet ez az egész egyáltalán legális. Ez a mesterséges bűnbak kikiáltása egészen félelmetes időkre emlékeztet.
Igazából tényleg csak címszavakban az, ami egyáltalán eszembe jut:


-ORIGO ellehetetlenítése, majd átvétele
-Népszabadság kinyírása egy éjszaka alatt
-Mészáros irtózatos meggazdagítása
-ELIOS ügy
-Orosz/Török buzulás
-Kormpánypropaganda minden létező terjeszkedése a médiában és az utcákon. Egy halom adópénz meg el igénytelen és szükségtelen sajtótermékek mesterséges fenntartására, hogy propaganda szócsőként ott legyen.
-Stadionok és még több stadion (amikre koncepció sincs, mert sokszor üzemeltetni alig tudják)
-Németh Szilárd kb minden megszólalása a pofátlanság definíciója, meg amit a nemzetbiztonsági üléseken megenged magának.
-“Nem nyilatkozunk XY médiának”. De nyilatkozzál rohadt életbe, elvégre ez a rohadt munkád és annak is be kell fizetnie az adóját, aki nevezetesen azt a médiát fogyasztja
-Bayer lovagkeresztje
-Az egész Dózsa László ügy kezelése, ami jelképes kb mindenre, hogy “Nekünk akkor is igazunk van és kész”
-Orbán parlamenti válaszai: “Boldog karácsonyt”
-Kövér kettős mércéje meg úgy általában bármelyik megszólalása
-A kopaszok minden megjelenése
-Demonstráción megjelenők vegzálása
-Már az ENSZ-szel is sikerül összeveszni

A listát tényleg lehetne még rohadt sokáig folytatni, elég volt.

KDNP: Na ennyi felesleges időm tényleg nincs.

JOBBIK: Nos, négy éve elég rövidre fogtam ezt a pártot, most nem lesz ilyen egyszerű dolgom. Rohadt nagy dolgok történtek itt, ugyanis látván, hogy a Fidesz gyakorlatilag már náluk is radikálisabb, elkezdtek néppártosodni és helyet cserélni a jobboldalon. Leállt a cigányozás, zsidózás és megváltak pár ebbe már nem illő figurától is (bár nem annyitól, mint én az elvárnám, ha ezt komolyan gondolják). Sokáig kerülték a konfliktust a Fidesszel, mert az is békén hagyta őket. Elvégre meg vagyok győződve róla, hogy örömmel léptek volna koalícióba velük. Aztán jött a Simicska féle G-Day, ott jöhetett a boksz, amely azóta is tart. A Jobbik felől értelmes kritikával, a Fidesz felől arra futotta, hogy Simicska csicska és a Vona buzi (vagy most épp radikális iszlamista. Már ők sem tudják szerintem. Holnap transznemű lesz). Az egész néppártosodás kapcsán elég szkeptikus voltam, és bevallom, még vagyok is valamennyire. Nem tudom, ha Vona kormányra jutna, nem találná-e meg újra a gárdás szerkóját, de úgy vagyok vele, hogy került ő már ezzel konfliktusba újabban a régi szavazótáborával, hogy lehet már nem evezne vissza ENNYIRE. De tudja a franc. Úgy vagyok vele, hogy a mostaninál csak jobb lehet, így egyéniben még akár rájuk is voksolnék, ha fogcsikorgatva is. Az én lakhelyemnél mondjuk ez pont nem áll fenn, de attól elméletben igen.

Amit értékelek náluk, hogy a parlamentben többször már akcióztak együtt az ellenzékkel, ami nem volt mindig jellemző rájuk, ugyanakkor a választásnál többet reméltem tőlük. Az mondjuk tény, hogy rohadt nehéz helyzetben vannak: Ővék a legnagyobb ellenzéki part és nagy presztízsveszteség lenne, ha mondjuk akár közvetetten is, de egy Gyurcsánnyal összefognának. Ugyanakkor meg nagyban az ő felelősségük is lesz, ha pont ezen múlik sok egyéni körzet. Tudniu kéne, hogy hol van keresnivalójuk, hol érdemes átengedni a terepet. Annyira még a Jobbikos szavazók sem lehetnek csökönyösek, hogy míg pl én rájuk voksolnék ilyenkor, ők ne tudnának mondjuk egy LMP-re szavazni most az egyszer.

A párt programjában amúgy vannak értelmes pontok, szóval nagyon izgalmas lesz nekik ez a választás, mert gyakorlatilag eldönti a párt jövőjét/jövőbeli irányát.

MSZP-PM: Az MSZP a múltkori választás után marha kényelmesen elalibizett jó sokáig, láthatóan tök jól elvolt a harmadik helyével. Pár kínos arctól ők is megváltak szép lassan (vagy legalábbis nem tolják annyit a kamera elé), de úgy elég langyibandin üzengettek, de nem olyan látványosan, mint a többi ellenzéki párt. Aztán előhúzták a Jolly Jokerüket miniszterelnöknek, akitől a Fidesz joggal foshatott. Egyrészt jó előre kijelölték, hogy Botka indul a versenyen illetve ő Szegeden egy nehézsúlyú politikus. Közkedvelt, kemény, de valahogy fair. És én is így láttam őt, mint akiben megvan az a bizonyos valami. Kevés kapaszkodót is talált benne a Fidesz (pár röhejes Rolex-es lejáratással, ami Rogán „Helikopter” Antaléktól elég kínos) és ami a legfontosabb, elég célratörő nyilatkozatokkal jelezte az utat, hogy ő ezt komolyan gondolja. Ki akarta paterolni az alibizőket és az ellenzéknek is rohadt csábító együttműködési ajánlatokat is tett. MSZP-e vall, hogy őt aztán belülről fúrták ki, pont az olyanok, akik ellen fel akart lépni. Fideszes beépített emberekre utalt, amit én simán el is hiszek, hogy így van. Elnézve ami pl Hódmezővásárhelyen zajlott azzal az egyéni (ex)MSZP-s indulóval, ez nem hinném, hogy összeesküvéselmélet lenne.

Aztán ki tudja hogy a francba, de előrántották Karácsonyt mint miniszterlnökjelölt, akiről kb már másnap kiderült, hogy mi a francnak vállalta el ezt az egészet. Igazából én sem értem. Egy jó kiállású fickó, de eddig nem sok mindent tett le az asztalra és nem is feltétlenül akarnám azt, hogy ez a „srác” vezesse az országot. Orbánnál ő is jobb, meg még Mesterházynál is legutóbbról, de azért ne ez legyen a mérce...
Vannak az MSZP-ben értelmes emberek, és egyre inkább a fiatalabbaknál, szóval ha lemegy még egy generációváltás, akár egy újrakezdés is benne van a pakliban. Vagy formájukat tekintve a teljes megsemmisülés.

LMP: Négy éve kritizáltam őket, hogy már az első ciklusuk után elkezdtek töredezni, szerencsére azóta sikerült stabilizálni magukat. Mikor Schiffer közölte, hogy neki elég volt ebből a teljesen céltalan politizálós játéknak (ő beterjeszt valamit, Fidesz leszavazza) én azt hittem, hogy most már végleg végük lesz. Furcsa mód egyáltalán nem így lett és Szél Bernadett nem hogy átvette Schiffer helyét, hanem szerintem túl is tesz rajta. Megtalálja a helyes szavakat, pont kimondja azt, amit én is gondolnék ott és huszadjára is visszamegy és emblematikusan táblákkal tiltakozik a parlamentben, holott tudja, hogy a bajszos alak ezért meg fogja büntetni. Szerintem messze a legtökösebb ember a parlamentben, még ha anatómiailag deficittel is indult. Emellett Hadházyval és Demeterrel jó partnerekre is talált. Jellemző, hogy mindkettő máshonnan jött át az LMP-hez. Én mindig is annak voltam a pártolója, ha sok nő van a politikában és ő róla remekül el is tudnám képzelni, hogy jól mutatna miniszterelnökasszonynak. Itthon ez elég utópisztikus, mindenesetre drukkolok neki.

Ami a visszalépéseket illeti, ott viszont az LMP messze nem olyan kompromisszumképes, mint amilyennek én látni szeretném. AZ LMP a saját jelöltjeinek vonzerejét nem kicsit túlgondolja és igencsak átengedhetne ott a többi ellenzéki jelöltnek több szavazatot. Az LMP listás párt, egyéniben nem hiszem, hogy nagy esélyekkel indulnának. Emellett Ron Werber tanácsadó alkalmazása ritka amatőr hiba volt. Tök felesleges (és valahol jogos) támadási felületet adtak ezzel és semmi olyan váratlant nem húzott, ami miatt megérte ez az egész cirkusz vele.



Együtt: Na ez az a párt, amire nem értem, mi szükség van. Programban, tartalomban gyakorlatilag megegyeznek az LMP-vel, akkor nem értem, mi a francért jó nekik, ha megosztják a szavazókat. Igaz, van egy Juhász Péterük, aki néhol a zseniális (lásd pl köztévés szereplése nemrég) és rém kínos között zsonglőrködik (pl facebookos vlogjai). Néhol értékelem, ha a direkt módszereivel felidegesíti a rezsimet, ugyanakkor nem vagyok benne biztos, hogy ez a fajta kocsmapolitika az, amire ennek az országnak szüksége van.


Magyar Kétfarkú Kutya Párt: Sok éve figyelemmel követem munkásságukat és alapjában nagyon értékelem, amit csinálnak. Nem szabad lebecsülni a szatíra erejét és igenis van létjogosultsága a humorpártoknak. Nálunk lényegesen fejlettebb demokráciákban is jelen vannak, akkor pont nálunk ne legyenek? Plakátkampányaik nagyon nyerők voltak, ahogy pl az ellen békemeneteik is. Leginkább az adományokkal fenntartott kutyák viszont szerintem nem jól döntöttek, hogy most indulnak a választásokon. Ez a választás túl sorsfordító az országnak, mintsem hogy poénszavazatokra menjenek el az értékes voksok. Mert ha kevesen múlik hogy a Fidesz megszerzett többséget, akkor ebben a Kutyáknak is lesz felelősségük. Én vártam volna még 4 évet ezzel. Persze elnézve a választási törvények átszabását, lehet akkor már indulni sem fognak tudni, szóval ki tudja... Szóval hajrá MKKP, de voksot tőlem (legalábbis most) nem kaptok.

 

Momentum: Egy éve még fogalmam sem lett volna, hogy kik ezek, de a NOlimpia óta berobbantak a politikába. Az az akciójuk jó volt és be is fostak tőlük Viktorék rendesen. Annyira gyorsan robbantak be, hogy ez nem is tett jót nekik. Már náluk is voltak törések (rekordgyanús) emellett olyan arrogánsan nyilatkoztak jó előre a választásokról, hogy sokan el is fordultak. Valahol azért pofa kell, hogy egy semmiből előbukkant mikropárt hirtelen előadja, hogy ő önmagában indul és a többi ellenzéki párt kapja be. Ez azóta szerencsére relativizálódott, de addigra sokan már inkább másfelé kacsintgatnak. Úgy érzem pár jól sikerült politikai performansz még kevés, hogy ők ilyen sztárallűrösen viselkedjenek. Kétségtelenül nekik volt szerintem a legprofibb választási marketingjük, ugyanakkor nem csodálkoznék ha vidéken kutya sem ismerné őket. Nekik is érdekes lesz ez a választás a jövőre nézve. Tetszik ez a fiatalos hozzáállás, de egy kicsit még korainak érzem őket, mint komoly politikai tényező.

DK: Bár örvendetes, hogy Gyurcsány nem akar potenciálisan nagy szerepet vállalni egy bejutás esetén, de attól ez még ugyanúgy Gyurcsány pártja. És Magyarország szerintem jobb hely lenne, ha Gyurcsány már nem politizálna.

 

Szóval ez lett volna a választás 2018 ahogy én látom. Sorsfordító lesz itt sok mindenre, ha az eddigi trendet figyelembe vesszük. Lehet túlzónak tűnik, de nem csodálkoznék, ha az EU tagságunk is felkerül most tétnek. EU-n belül alig van már szövetséges ahhoz, amit Orbánék képviselnek és pár éve röhögtünk volna azon, ha azt mondjuk, hogy a britek is kilépnek az EU-ból. Aztán tessék.

Az a baj, ezzel a választási rendszerrel a Fidesz pontosan tudja, hogy kiket kell megtartania és azokat mivel tudja kontroll alatt tartani. Az összes többi nem kell, hogy érdekelje őket, mert közepes részvételi aránynál, ez is bőven elég lesz neki, hogy maradjanak.

De döntsetek a szívetek szerint és legyen akármilyen rossz idő vagy hiábavaló, menjetek el szavazni!

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr5813814636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dav111 2018.04.06. 19:18:35

18.4.8.
Igazából a Nemzeti Dal ismét tökéletesen ide illik ehhez a dátumhoz...

Kandras 2018.04.07. 08:14:22

Sajnos én borúlátóbb vagyok, mivel az ellenzéki pártok megegyezése nem sikerült túl fényesen és tetszik vagy nem, a Fidesz olyan választási rendszert talált ki, ami borzasztóan leejt a legerősebb párt felé (több egyéni, mint listás képviselő, a kerületek újraszabása, a győztes kompenzáció abszurd rendszere, satöbbi) és amíg akárcsak 2-3 párt is van a Fidesz ellen, addig nincs sok esély leváltani. A szomorú ebben az egészben az, hogy én arra számítok, hogy listán megint 50% alatt lesz a Fidesz, ami azt jelenti, hogy ha megvalósult volna a teljes összefogás, akkor még nem túl magas átszavazási hajlandóság mellett is úgy érzem, hogy simán váltható lenne a kormány.

Épp ezért én előéletétől függően minden olyan pártot becsülök meg az idei szavazáskor, aki láthatóan hajlandóbb volt az átlagnál a kompromisszumokra és a visszaléptetésekre. Persze megy a megmondás, hogy ezek csak látszat dolgok, a Fidesz kottájából játszanak és hasonlóak, de ezzel nem tudok mit kezdeni, lehet, hogy így van, lehet, hogy nem, pletykák és tinfoilhat elméletek helyett én a tények alapján igyekszem dönteni.

Egy dolgot szeretnék külön kiemelni az pedig a Jobbik esete. Ők ugye végig egyedül akartak indulni, amit bevallom többé-kevésbé meg is értettem. Nade amivel végleg elvágta nálam magát a párt az idei választások kapcsán az az, ahogy Vona nyilatkozik ezzel kapcsolatban. Én simán hajlandó vagyok elhinni, hogy megváltoztak, azt is, hogy nem csak politikai célból teszik, azt is, hogy ha hatalomra kerülnek majd elmarad a korábban beígért zsidólistázás meg tévészékházdózerolás. Viszont Vona Gábor azzal, hogy mindenhol előadja, hogy szerinte ők 70%os részvétel esetén önállóan fognak tudni kormányt alapítani nálam teljesen leírja magát. Minden értelmes ember tudja, hogy ez nem több, mint populista hazugság, amit a választók megtévesztésére vet be. Aztán majd ha a közvélemény kutatók által jósolt 65% körül lesz a részvétel majd feltartja a kezét, hogy "hát ő 70%ot várt, a választópolgárok lehettek volna lelkesebbek".Én ennél többet, őszintébbet vártam volna tőlük. És az már csak hab lesz a tortán, ha kijön valami olyan végeredmény, hogy egyébként ha a Jobbik néhány helyen megegyezett volna és a választóinak akárcsak a 20-30%-a elment volna átszavazni, akkor kormányváltás lett volna.

Vona jól láthatóan arra épít már, hogy 2022-re (esetleg valami gazdaségi válság vagy az EUs pénzek megcsappanása miatt) meggyengül a Fidesz és akkor ő léphet majd a helyére, de az, hogy ehhez egyértelmű hazugságokkal téveszti meg a választópolgárokat nekem borzasztó ellenszenves és ezek után tartok tőle, hogy az egész néppártosodás is csak politikai színjáték és ha beválik a terve, akkor 2022-ben csak az egyik rasszista, hazug, manipulatív kormányt fogjuk cserélni a másikra.

Kandras 2018.04.07. 09:43:25

Még egy dolog, hogy szerintem a taktikai szavazás létezése nagyon fontos és ha látok egy szikrányi esélyt is arra, hogy bármi érdemleges történjen holnap akkor az azért lesz, mert a taktikai szavazás el tudott terjedni széles körben és meg is értették az emberek, hogy az nem pártszimpátiáról szól, hanem kormányváltásról. Persze nagy illúzióim nincsenek, mert maga az ellenzék egy része is elzárkózott tőle és az emberek nagyon széles rétege szerintem vallásos fanatizmussal húzza az X-eket.

Minden esetre kifejezetten szimpatikus lenne, ha érezhető hatása lenne a dolognak, mert ez egy igazi alulról, a néptől jövő, demokratikus dolog lenne, amit lenyomnánk a pártok torkán akkor is, ha ők túl önzők voltak hozzá, hogy belássák, erre van szükség. Persze, tiszta sor, hogy alapvetően az embernek minden listán szíve szerint kéne szavazni, de lássuk be, ilyen tudatosan összetákolt választási rendszernek csak tudatosan szavazó tömegek tudnak véget vetni.

T.zoli 2018.04.07. 10:01:59

Épp egy két rövid mondat erejéig bepofátlankodom a véleményemmel. A FIDESZ volt amit jól csinált, ezt nem a védelmükben írom, csak megemlítem, hogy miket hiányolok a többi pártban.
I. Migránspolitika
Azért mert EU-s támogatást kapunk, még hadd döntsük el, hogy mi kivel szeretnénk élni. Igen befogadott Magyarország több száz menekültet. Azokat a menekülteket akik:
1. Ide akartak jönni és nem Németországból passzolták vissza őket
2. Valami tőkét, valami pozitívumot is hozhatnak az országnak.
II. Stabil álláspont
Egy stabil pont. Közel sem tökéletes a FIDESZ, de tudjuk mit várhatunk tőle. (Sorosozást, korrupciót, rezsicsökkentést stb.). A Jobbik sajnos ilyen téren a nullához közeledik, identitászavaros.(pl a következő téma)
III. Külhoni magyarokkal szembeni álláspont és uszítás
Igen, erdélyi vagyok. Igen, szavazok. Nem, nem azért szavazok mert "üveggyöngyért vették meg a szavazatom" (Szotyori). És köszönöm az "elhülyülésre hajlamos masszának" (Szotyori) tagjának sem tartom magam. Ezután, és ezzel az emberrel még a pártjában jön Vona Gábor Erdélybe szavazatokat gyűjteni. Most döntsük el, vagy a külhoni magyarok hülyék és el kell venni a szavazati jogot tőlük, vagy ha nem tartjuk őket komplett idiótáknak akkor pedig próbáljanak meg kampányolni, és kiállni ez mellett. Nem lehet úgy kampányolni (hipotetikus), hogy Budapest minden kerületében egy másik kerületet szidunk és utána meg oda megyünk szavazatért... Na most a baloldal: Olyan uszítás folyik a külhoni magyarokkal szemben, hogy az fájdalmas. Támogatást eddig is kaptunk, és emlékeim szerint ennek ellenére Magyarországon még mindig van nyugdíjra pénz. Válószínű, hogy a korrupció több pénzt visz el évente az államkasszából, mint az, hogy ide pénzt küldenek.
Nem kellene sok, hogy a külhoni magyarok ne a FIDESZ-re szavazzanak. Egy annyi támogatás, mint amennyi eddig volt, és az a biztonság, hogy nem veszik el az állampolgárságot elég. El sem tudják egyesek képzelni, hogy mennyit segít az az egy tény, hogy az ember hivatalosan magyarként mehet valahova. Ez már off-topic. Ha eddig elolvastad és a második bekezdés után még nem kezdtél a hajszálaid egyenkénti kitépésébe, köszönöm, hogy végighallgattad ezt a kis véleménynyilvánítást. És a gyengébbek kedvéért: Nem istenítem a FIDESZt, kiemeltem azokat a dolgokat amiket hiányolok más pártokból.

Kandras 2018.04.07. 11:34:51

@T.zoli:
I. itt ne felejtsük el, hogy egyrészt baromira nem tudjuk, kiket engedett be a Fidesz (voltak sztorik Fidesz által betelepítettek körüli bűntényekről is) és a letelepedési kötvényen keresztül (ami már önmagában is elég könnyen levezethetően egy adót magánvagyonná formáló korrupciós intézmény) viszont bizonyítottan olyan embereknek is adtak magyar állampolgárságot, akik más országok terrorista listáin szerepelnek, egyértelműen kapcsolatba hozhatóak terrorszervezetekkel, a legminimálisabb átvilágítással kibukott volna, hogy nem szabadna nekik ilyet adni.

II. ezzel az a hatalmas probléma, hogy csak az a stabilitás, hogy a Fidesz politikájának az alapja a gyűlöletkeltés és a félelem. Hol a norvégok ellen, hogy az EU ellen, hol Brüsszel ellen, hol a romák ellen, hol a menekültek ellen, hol a civil szervezetek ellen, hol a diákok ellen, hol Soros ellen. Ez nem stabilitás, mert mi van, ha holnaptól pont én is egy olyan csoportba esek, amit a Fidesz kipécézett és elkezd ömleni mindenfelől a gyűlölet felém? Ma már kisgyerekek az iskolában sorosplakátokat rajzolnak a tájképekre és az ovisok ha valakit meg akarnak sérteni migránsnak vagy sorosnak mondják. Persze ezek a dolgok Erdélyből nem látszanak, teljesen megértem, hogy ott nem vagytok ezzel képben. De elég csak megnézni Szirmai Gergely legújabb videóját, milyen módon csinálnának akár a jutúberekből is karácsonygyűlölő közellenséget egy pillanat alatt, ha épp olyanjuk lenne, hogy úgy érzik, hogy a jutúberek nem szolgálják a politikai érdekeiket.

III. az a baj, hogy itt Ti csak szélsőségekben tudtok gondolkodni. A legtöbb magyar ember nem szélsőségesen gondol Rátok. A legtöbb erről értelmesen és nem csak szélsőségekben gondolkodni tudó ember erről valahogy úgy gondolkodik, hogy kapjon kettős állampolgárságot, aki szeretne, de a magyar választás eredményét ne legyen joga befolyásolni annak, aki teszem azt nem ide fizet adót. Bevallom túlságosan nem vagyok képben azzal kapcsolatban, hogy melyik politikai párt és melyik ország hogyan kezeli ezt a problémát, de szerintem ez egy természetes és logikus rendszer lenne. Vagy akár minden ember szavazhasson az egyik választáson, ha a magyaron akar akkor ott, de akkor a románon nem. Mondjuk ez csak ahhoz vezetne, hogy mégtöbb pénz menne ki Romániába. Pénz az van addig, amíg az EU nem zárja el a pénzcsapokat, de a legóvatosabb elemzések szerint is az EU pénze nélkül igen csúnyán beomlana a magyar gazdasági rendszer. Őszintén nem gondolom, hogy helyes az, hogy a magyar emberek adójából Romániában építenek dolgokat azzal együtt, hogy továbbra is egyetértek azzal, hogy akinek érzelmileg ez fontos az lehessen bátran kettős állampolgárság. És akkor még bele se megyek azokba a botrányokba, amik ennek kapcsán a felszínre jutottak, hogy hány halott ember nevében van leadva szavazat határon túlról, miért nem kapták meg a nyugaton élő kettős állampolgárok időben a szavazó borítékokat vagy ott a legújabb botrány, hogy kettős állampolgárokat bejelentenek magyar lakcímre, akik aztán nyugdíjért/segélyért cserébe átjárnak négyévente szavazni a Fideszre. És ez utóbbi úgyfest tömeges jelenség, több falvat találtak, ahol 2-3-szorosára is nőtt akár a népesség, kis családi házakba, pajtákba, de akár üres telkekre is több tucat lakos van bejelentve és vasárnap rendkívüli határnyitvatartás lesz tudjuk, hogy miért. Szóval sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy innen ebben a kérdésben tényleg objektív, hírek alapján ítélő oldalról nekem nagyonis úgy fest, hogy a Fidesz nagyon is hatékonyan szavazógépezetet csinált a határon túli magyarokból és pont ők tehetnek arról, hogy másoknak ilyen rossz a megítélése veletek kapcsolatban. És részemről őszintén a legnagyobb tisztelet minden olyan határon túli magyar kettős állampolgár felé aki megpróbálja ezt objektívan átgondolni és arra jut, hogy számára a kettős állampolgárság érzelmi és nem magyar belpolitikai kérdés és nem él a szavazati jogával.

Savanyú 2018.04.07. 13:47:41

Az Együtt és LMP programja, ideológiája közel sem azonos. Az LMP zöld, globalizációkritikus, gazdaságilag sok baloldali elemet tartalmaz. Az Együtt liberális, ők például támogatták a TTIP-et. Nyilván ezek sokat most nem számítanak, de egy jobb helyzetben mindkettő párt releváns lenne.

medveavatar 2018.04.07. 13:53:32

Mivel (még) nem szavazok, ezért nincs egy annyira kiforrott véleményem, de:
Amit a Momentum youtubeos spamjéből és megnyilvánulásaiból láttam illetve leszűrtem, hogy ők igazából a mindent átható Fidesz-gyűlöletre húztak fel. Túl nagy karriert nem fognak befutni szerintem, nyilvánvalóan a "nagyonelégedetlen", csak a problémákat látó fiatalokra építenek. Ettől függetlenül kíváncsi leszek, hogy bejutnak-e, és ha igen, akkor fognak-e érdemi munkát végezni.
Az MSZP-t én sajnos minden porcikámmal elítélem, Kunhalmi Ágnesre csak egy uniformist kéne adni és tökéletes komisszárasszony (ezen a gondolatmeneten elindulva Baló György pedig a Kommunizmus Szelleme személyesen :D ) lehetne belőle. Szerintem egy generációváltás nem lesz elég...
A Jobbikot tartom talán a legmeghatározóbb ellenzéki pártnak, de szerintem egyedül nem kapnak elég szavazatot a kormányra kerüléshez. Emellett én sem feltétlenül bízom a "pálfordulásuk" során kijelölt irány teljes megtartásában. Jó a programjuk, az ifjúsági csoportuk révén a fiatalok nagy részét meg tudták szólítani. Majd kiderül mire lesznek képesek, de ha most nem is, '22-ben esélyesnek tartom őket.
DK... Gyurcsányt minimum zártosztályra, de inkább a Dunába, aztán egy koalíciós indulás az LMP-vel négy év múlva.
A Fidesz hatalmasat csökkent a szememben ezzel a Sorosozós f*ssággal, stobtáblákkal, 'ájjonmegamindenkivel. Ennek ellenére nem ítélem el a bevándorláspolitikájukat, én mondjuk nem éreztem magam biztonságban amikor ott éltek a keletinél (diákmunkán ott dolgoztam), erre ugye jön az érv hogy "de nem maradtak", igen mert elvitték őket buszokkal. De javítsatok ki ha tévedek, tényleg. Sajnos az oroszoktól nem csak a gázt vesszük át, hanem a szokásokat is, elkezdődött az oligarchásodás itt is.
Alig várom hogy ez az egész lemenjen, nagyon fárasztó és idegesítő az összes reklám, szórólap, telefonhívás, jehovatanúi ("egyközevéleménykutatástvégzünk..."), sorolhatnám.

Tudom hogy itthon nem túl rózsás a helyzet, de ha csak azt hangoztatjuk, hogy "itt már semmit se lehet tenni, szar az egész" akkor a végén majd el is hisszük ezt.

T.zoli 2018.04.07. 15:01:02

@Kandras: Hol is kezdjem, hol is kezdjem.
I. Ha az EU küldte volna ide az embereket akkor tudtuk volna, hogy kiket küld ide? Ugyanakkor szeretném informálni magam a terroristákkal kapcsolatosan, tudnál küldeni egy megbízható forrást? (nem index, nem 444)
II. Nem mondtam, hogy a FIDESZ stabilitása jót jelent. Csupán azt jelenti, hogy kiállunk valami mellett (általában valami ellen) és akkor azt csináljuk. A FIDESZ mindaddig amíg meg nem okosodik a magyar nép Sorosozni és rezsit csökkenteni fog. A Jobbikról nem tudom eldönteni mit fog csinálni, ha egyszer jobbra egyszer balra húz, döntse el végre, hogy mit akar és álljon ki mellette.
III. " de a magyar választás eredményét ne legyen joga befolyásolni annak, aki teszem azt nem ide fizet adót" végignéztem Magyarország összes adónemét de egy sem tűnt fel amit azért kellene fizetni, mert valaki állampolgár. Mit fizessek neked? Az utaidat amin te jársz? A korházaid amit te használsz? Elfelejtitek, hogy az adót azért fizetitek, hogy meglegyenek bizonyos szolgáltatások amikkel a valamilyen szintű jólétet biztosítják nektek. Az állampolgárságnak köze nincs ezekhez a szolgáltatásokhoz azon kívül, hogy az igénylésükhöz kell. Amikor a korházaitokat akarom használni akkor 1 évre előre le kell tennem az adót, annak érdekében, hogy magyar állampolgárként ellássanak, és az így is van rendjén. Kicsit ellentmondásos, hogy tőlünk akartok adót szedni miközben nem helyeslitek, hogy magyar pénzből épüljenek itt a dolgok. A támogatást pedig nem azért kapjuk, hogy egy Porsche-t vásároljunk a Ferrarink mellé, hanem azért, hogy legyen magyar nyelvű oktatás. Tudjunk felnevelni olyan embereket akikbe több magyarság szorult mint egyes Magyarországiakba. Nem mondom, hogy az erdélyi szavazatok mind tiszták és sérthetetlenek. De ugyanaz a helyzet, mint Magyarországon, van egy értelmes réteg, és van egy kevésbé értelmes réteg. Éppen annyi, hogy a Jobbik és a baloldal még az értelmes réteget is messze elűzi magától. "kettős állampolgárság érzelmi és nem magyar belpolitikai kérdés" és aztán érzelmesen elveszik tőlünk a kettősállampolgárságot. A mi érdekünk is az, hogy ha egyszer oda kerülünk, hogy Magyarországra költözünk, vagy teljesen véletlenül Magyarország terjeszkedik idáig, egy olyan vezetőnk legyen aki a mi érdekeinket is (ha csak a szavazatért is) de képviseli. A rossz megítélésről pedig nem mi tehetünk hanem a drágalátos baloldali médiátok, ami nem rosszabb de nem is jobb a FIDESZ-énél, csak az utóbbinak megvan a háttértámogatása hozzá. Ha már becsületről van szó, mi megtettük amit megtehettünk, kaptunk szavazólapot halott családtag részére, és nem szavaztunk vele.

freddyD 2018.04.07. 16:26:40

@Kandras: A visszalépésekre kíváncsi lettem volna, hogy hogyan alakultak volna Hódmezővásárhely nélkül. Mert ott indult be igazán, kicsit kapkodva is. Mi lett volna, ha mondjuk már jó 1-2 hónappal ezelőtt megállapodnak mindenben? Nem tudom mi a francra vártak

freddyD 2018.04.07. 16:51:37

@T.zoli:
1. A Fideszt nem lehet komolyan venni a migrációs témában, mert olyan nincs, hogy elutasít mindent, ugyanakkor éveken keresztül meg fizetett hirdetésekben engedte a bevándorlást dúsgazdag embereknek. Amik között gondolom egy halom bűnöző van, akinek ez egy szuper kiskapu, hogy Schengenen belül mozoghasson. Ráadásul ezzel az egésszel is csak a haverok jártak jól, mert az állam nem. Fel lett derítve ez azóta már rendesen, egy kompetens ügyészségnél itt is már rég sitten lenne jó pár ember. Emellett az 1000 menedékkérő átvilágításon átesett ember volna tudomásom szerint, szóval nem igazán különbözne azoktól, akiket már így is befogadtunk, csak éppen egy államtitkár elszólása miatt derült ki egyáltalán.

2. Nem értem, hogy lehet pozitívum a stabilitás ebben a témában. Számomra megnyugtatóbb lenne, ha mondjuk nem uszító témában lenne ilyen marha nagy egyetértés (igazából szerintem nincs is, csak annyira piramisrendszerű ez a párt, hogy a felső 5 mondja meg a maradék ezernek, hogy mit mondhat egyáltalán). Nem akarom elhinni, hogy tényleg vannak ilyen amőba egyszerű emberek, akik bekajálják, hogy mindig állandóan mindenki más hülye az egész világon (EU,ENSZ,Soros), de csak Orbán lát mindig mindent tökéletesen. Ez a folyamatos bűnbakkeresés olyan szinten üres blöff, hogy Hódmezővásárhely után már ugyebár a Fidesz média is már jelezte, hogy ennél több kell (aztán rájuk is rá lett szólva és jöhettek a még hitványabb STOP reklámok).

Örülnék, ha mondjuk egyszer pozitív eredményekben lenne ilyen stabil háttér a kampányukban. Mert mint olyan, nekik már vagy 12 éve nincs olyan, mert vagy "Gyurcsány, vagy Folytatjuk".

3. Az erdélyi szavazati joggal tudtommal érdemben csak a DK foglalkozik. Az az uszító videó tényleg elég tré volt, de szerintem ők úgy voltak vele, hogy már úgy sincs mit veszíteniük ebben a témában. A többi párt meg szerintem nem pocsékolt fölösleges energiákat arra a szavazatkörre, mert az úgyis a Fideszé lesz. Az ottani szavazati jog amúgy kényes téma, nyilván van pro és kontra vele kapcsolatban.

Ugyanakkor nem lennék meglepődve, ha a Fidesz igazából nagy ívben tojna az Erdélyiekre. Ők előre tudták, hogy az állampolgárság majd szavazati jog megadásával több évtizedre van egy fix szavazóbázisa. Az ilyen Csíki sör féle műbalhés akciókra is csak emiatt volt szükség. Szerintem ha majd a Fidesz elkezd leszállóágba kerülni, az ellenzéki pártok közöl jó pár elkezd majd rástartolni arra a vidékre is

T.zoli 2018.04.07. 19:20:07

@freddyD:
A FIDESZ a szükséges látszaton kívül valószínűleg nagy ívben tojik az Erdélyiekre, de a látszat már elég neki, főleg ha a többi párt (az általánosítás elkerülése végett akkor vegyük példának a DK-t és a Jobbikot) alapot is szolgáltat neki.
A stabilitás tényleg nem volt jó példa, csupán azt akartam érzékeltetni, hogy a Jobbiknak ahhoz, hogy releváns párt legyen, el kell döntenie, hogy mit is akar és ki kellene állnia mellette (no meg ki kellene rakni Szotyori szűrét, de ez már csak az erdélyiek szívfájdalma).
A FIDESZes kampányra én sem tudok jobbat mondani, minthogy undorító (rosszabat tudok de az már nyomdafestéket nem tűr).
Az EU-s átvilágításon átesett migránsokban én őszíntén nem tudok hinni, az EU-s migránspolitika szerintem alapjaiban rossz, és ha tovább folytatják akkor csak a szélsőjobbot (no meg természetesen Orbánt) erősítik, ami már egy kb fél évszázada se volt egy jó ötlet.
Az, hogy dúsgazdag migránsokat engedett be kicsit eltér attól amire én gondoltam a korrekt migránspolitika alatt, de utólag belegondolva nem fejeztem ki elég világosan magam.
A bizonyos migránsok beengedése abban különbözik a mainstream migránsválságtól, hogy itt a saját választott kormányunk mondta meg, hogy ki jöhet és ki nem. Ha úgy gondoljuk, hogy rosszul döntött a kormány (egy ideális esetben) leváltjuk. Nekem nem fűllene az a fogamra, hogy olyan embereket erőltessenek ránk akiknek meg volt ígérve, hogy ők Németországban majd úgy élnek, mint a kiskirályok, aztán valamilyen kritériumok alapján visszadobják őket egy nem annyira fejlett országba, ahol ha rossz helyen pofáznak még meg is verik őket, mert a magyar nem az az elkényelmesedett nép.
Olyan világra se vágyom (ez most nem hipotézis, megtörtént eset Belgiumban és nem a hírekben hallottam) ahol a fővárosban azt mondják a turistáknak, hogy a Hotelből a négy irányból csak egy felé mehetnek, nehogy megkéseljék őket. Tehát a migránspolitika helyességéről (kampányt kivéve!) fenntartom a véleményem, még akkor is ha az egész csak Orbán feltűnési viszketettsége miatt alakult így.

Kandras 2018.04.07. 20:17:56

@T.zoli: "Ha úgy gondoljuk, hogy rosszul döntött a kormány (egy ideális esetben) leváltjuk".

Itt jön be az a probléma a képbe, hogy a Fidesz a 2/3ot felhasználja kinyírta az alkotmányt és a választási rendszert. Elég csak megnézni a legutóbbi választást, akkor sokkal kevésbé volt Fidesz ellenes a hangulat Magyarországon, mint most, mégse érte el listán a Fidesz az 45%-ot se, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy az emberek többsége le akarta váltani a Fideszt. Ezzel együtt a Fidesz által kitalált választási rendszerben hogy-hogynem kétharmados párt lett belőlük.

Én nagyobb összegben mernék fogadni arra, hogy a Fidesz társadalmi támogatottsága a lista alapján holnap se lesz 50%os. És ezzel együtt továbbra is azt jósolják az elemzések, hogy kétharmados vagy aközeli kormányt fog tudni alapítani. Persze az 50%-os tippemet még meglátjuk, elvégre kétszer annyi lett a kettős állampolgár (ha jól tudom már annyian vannak/vagytok, hogy 2014 körüli részvétel mellett ha akarnák egy saját pártot is bejuttathatnának a parlamentbe pusztán listáról) és még több a közmunkás, akiknek sokhelyütt fotóval kell igazolniuk, hogy a Fideszre szavaztak. Minden esetre holnap este meglátjuk.

Minden esetre az tényként kijelenthető, hogy a Fidesz leváltása nem akkor fog megtörténni, ha a társadalmi támogatottsága 50% alá esik, hisz az már rég megtörtént, határon túliak nélkül 43, velük együtt 45% körül jártak 4 éve. Így belegondolva 4 éve Ti dönthettetek arról, hogy legyen kétharmada a Fidesznek, ami gondolom Részedről továbbra is egy oké dolog, de tényleg sajnálom, én nem tudok mást mondani, mint korábban. Szeretem, tisztelem, becsülöm az erdélyieket, többször jártam már ott, jóbarátaim is élnek arra, de nekem akkor is nonszensz, hogy kétharmad dőljön el olyan emberek szavazatain, akik nem tapasztalják, milyen a magyar egészségügy, milyen a magyar oktatás, satöbbi... Nekem az anyósom műtétre várva halt meg, 2 hónapja várt, még nagyjából ugyan ennyit kellett volna várnia. Azért ha ezeket a dolgokat tartósan megtapasztalnák a határon túliak szinte biztos vagyok benne, hogy nem lennének/lennétek ilyen elégedettek a kormánnyal. És akkor itt most a konkrét kisember apró-cseprő dolgairól, életéről beszélek csak, nem azokról az elképesztő arrogáns korrupciós ügyekről, amiket Freddy fentebb megemlített.

Egyébként az én ideális jövőképem egy sokpárti parlament 1% körüli küszöbbel és akár 10-20 kis párttal (és nyilván néhány nagyobbal), akik ügyek mentén állnak össze és nem 1-2 párt akarata érvényesül az egész országban. Szerintem ezáltal sokkal jobbá válna a népképviselet. De sajnos a jelen rendszerrel kapcsolatban már tényleg ott tartok, hogy ennél részemről bármi jobb, úgyhogy holnap elvégzem a magam taktikai szavazását és bízom benne, hogy sokakhoz eljutott az üzenet.

T.zoli 2018.04.08. 08:12:40

@Kandras: "Fidesz az 45%-ot se, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy az emberek többsége le akarta váltani a Fideszt." Nem elég, hogy le akarják váltani a FIDESZ-t. Volt egy nagyon jó hasonlat erre, amelyben egy egy ebédről van szó, meg kell szavazni, hogy mit együnk. 45% a rántott húsra szavaz. A többi 55 eloszlik a többi étel között. Most akkor mit együnk? Töltsük össze a többi ételt és azt a keveréket együk meg?
A többiről nincs mit mondanom, mi Erdélyiek is tudjuk milyenek az olyan kórházak és iskolák, hiszen itt is van egy párt amelyik nem tervez távozni egyhamar. Szomorú, hogy ennek így kell alakulnia. Ugyanakkor nem vagyok meggyőződve arról, hogy a kormányváltás nem csak rablóváltás lenne.

Kandras 2018.04.08. 09:21:57

@T.zoli: épp az a baj, hogy a posztkommunista országok egy része nem tanulta még meg a képviseleti demokráciát. Hozzá vannak szokva az egy vezérhez és el se bírnák képzelni azt, ha több kis párt, ügyek mentén kötött szövetségeken keresztül kormányozná az országot. Pedig a fejlettebb európai országokra nagyon is jellemző tud lenni ez a fajta demokrácia. A rántotthúsos hasonlatot ennyivel kéne csak finomítani, a demokrácia nagyon jól tud úgy is működni, hogy svédasztal van és így mindenki eheti azt, amit szeret, sőt, többfélét is, nem kell mindenkire rákényszeríteni a rántotthúst.
A svédasztal azért is jó hasonlat, mert a svéd parlament 8 pártból áll és a legnagyobb párt a helyek nagyjából 32%-át birtokolja csak, mégis tökéletesen tudnak működni úgy is, hogy nem mindig az van, amit a 32%-os párt akar.
Egy példa a magyar "demokráciára", Szél Bernadett (LMPs képviselő) az elmúlt 4 év alatt több, mint ezer indítványt nyújtott a magyar országgyűlés elé. Tippelj ebből hányat szavazott le a fideszes többség. A fideszes politikusok nagyja 5-nél nem többet. Tippelj ezekből hányat szavazott meg a fideszes többség. Tényleg jobb ez így?

A másik feléről annyi jut eszembe, hogy és Romániában szavaznál arra a pártra, amelyik olyanná züllesztette a kórházi ellátást? Tegyük fel, hogy igen, de minden székely szavazna rájuk? Akkor a magyar választásnál miért nem mérlegeltek ilyen szempontok alapján is és szavaz 95%-otok a Fideszre? 95% elképesztő, ilyen mértékű homogenitás semmiféle demokráciában nincs, ahogy Freddy írta a többi párt ezt egyszerűen elengedi, mert úgyis tudják, hogy az erdélyi szavazók nem látják, hova züllesztette a Fidesz az országot, ezért lelkiismeret-furdallás nélkül szavaznak rájuk. Te tényleg hiszel abban, hogy ha odamenne teszem azt egy LMP és ismertetné az oktatáspolitikáját Csíkszeredán, akkor hirtelen az emberek elkezdenének rájuk is szavazni? Pénzt költeni Erdélyre pedig nyilván csak a Fidesz tud, mert neki van hatalma a mi adónk felett, tehát olyan tuti, hogy nem lesz, hogy bármelyik ellenzéki párt 15 milliárdot tol erdélyi templomfelújításokra, mert nekik nincs miből.

Érdekesség még ezzel kapcsolatban, de most egyszerűen nem találom, hogy volt olyan 2 éve pont egy LMP-s javaslat határon túli magyar iskolákkal kapcsolatban, amit persze leszavazott a Fidesz, szóval ha akarna se tudna ellenzék Veletek jót tenni, mert leszavazzák, aztán benyújtják saját indítványként.

És még egy példa a Fidesz hozzáállásáról. Amióta a magyar állam oroszbaráttá vált, azóta, mivel Ukrajna Oroszország ellensége, ezért Magyarország nagyon masszívan lobbizik az ellen, hogy Ukrajna NATO taggá válhasson, ami a kárpátaljai magyaroknak is fáj, de az orosz érdek előbbre való.

Nade mindegy is, túl is ragoztuk a dolgot, örülök neki, hogy tudtunk erről értelmesen beszélgetni, ha szeretnél még valamit hozzáfűzni nyugodtan és még egyszer köszönöm a beszélgetést és minden jót kívánok Neked és családodnak!

Mr. Schreck 2018.04.08. 10:34:31

Per pillanat Bécsben dolgozom, a mostani és a korábbi munkahelyeimen is a legkülönfélébb nemzetiségekkel dolgoztam együtt (afgán, pakisztáni, szíriai, iraki, tunéziai, szomáliai, filippínó stb). Van közük akiket rühellek, vannak akiket a barátaimnak mondhatok, ez teljesen személyfüggő. Etnikum, vallás alapján nem lehet leírni senkit, első kézből mondhatom. Ennek ellenére sem támogatom a fékeveszett multikulturalizmust. Otthon a Fidesz és az amerikaiaknál Trump méltatlanok hogy képviseljék a jobb/konzervatív oldalt. Ha valami csoda folytán a baloldal nyerne, biztos vagyok benne hogy rögtön csontig benyalnának az EU-nak. Jelenleg a Jobbikban lenne a legtöbb bizalmam.

Ulámá 2018.04.08. 21:01:35

Én egyáltalán nem támogatnám a betelepítéseket. Nem azért, mert utálom a migránsokat, hanem, mert szeretném úgy látni az országokat, ahogy a saját hosszú történelmük során kialakultak. Ha Dániába megyek, magas, vörös és szőke szakállas "vikingeket" szeretnék látni. Ha Japánba megyek, kicsi ferde szemű elegáns fazonokra számítanék. Arab országokban elvárnám, hogy mindenki a saját népviseletében flangáljon, míg indiában elfogadnám, hogy néhol csak egyetlen szál ágyékkötő-szerűségben mászkáljanak a népek. Így színes a világ. Minden országnak az lenne a jó, ha megmaradnának a jellemzői. Nekem volt már chilei, kínai, és pakisztáni haverom is életem során, úgyhogy van tapasztalatom. Teljesen más személyiség mind, de az eredő jóság ott volt bennük fajuktól függetlenül. Londonban ismerkedünk össze, és sokszor beszélgettünk a multikultúráról. Én személy szerint mindig ellene voltam. London utcáit megnézve nem azt látod, hogy milyen az angol történelem egyik darabkája, hanem egy hatalmas olvasztótégely-szerű társadalmat. Amikor Kínában voltam, ott viszont láttam Kína történelmét. Magába szippantott az ország, és éreztem a több ezer éves atmoszféráját. Angila? Franciaorszák? Semmi ilyesmit nem nyújtott számomra... És ez szerintem nem jó... Kelet-Európa az utolsó bástyája tán az eredeti "europid" nagyrassz kizárólagos jelenlétének. Én örülnék neki, ha ez legalább így maradna.

Én soha nem foglalkoztam a politikával, úgy voltam vele, hogy amíg megkapom a magam kis fizetését, a napi betevő falatomat meg tudom enni, a számlákkal elboldogulok, addig nem igazán érdekel, ki mennyit lop össze-vissza ott fent. Mert mindenki lop. Ki többet, ki kevesebbet. De az, hogy a magánnyugíjamat annak idején lenyúlták, ami több millió forint volt, na az minden határon átment. Akkora aljasságot azóta se követett el se élő, se holt. Onnantól nem érdekelt, ki mit lop ezen felül, de örök haragot és háborút fogadtam a fidesz ellen, mert pont azokat támadta ezzel meg, akik gondoltak a saját jövőjükre. Tőlem aztán győzzőn bárki, legyen a miniszterelnök maga a sátán, vagy állítsanak oda egy kecskét, de ez a mocsok utolsó kormány takarodjon végre a keserves bús pi... nyóba...

Ulámá 2018.04.08. 21:20:09

Amúgy 21:18, és még mindig sorban állnak a bocskai úton... Nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de el tudom képzelni, hogy nem véletlen ez az időhúzás... Végül is, egy esetleges bukás esetén jópár iratot meg kell semmisíteni, még a kormányváltás előtt, és ez ugye idő...

freddyD 2018.04.08. 21:49:21

@Ulámá: Ebben az egészben az a legszörnyűbb, hogy azt a pénzt konkrétan teljes egészében elköltötték már és semmi garancia arra, hogy valaha is viszontlátod majd. Mert egyéni nyugdíjszámlák azóta sincsenek, pedig nem 1 éve ígérték ezt...
süti beállítások módosítása