HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

freddyD: episode1

 

Cikis és sokaknak biztos érthetetlen bejelentést teszek most közzé, de (hasonlóan a sokat gyűlölt Pókember 3-mal) kedvelem a Star Wars Episode 1-et... Ebben biztosan közrejátszik a nosztalgiafaktor is, mert igen kellemes emlékek fűződnek az akkori mozilátogatás köré (kosztümős őrültek között ültem, tapsvihar az elején) és bizony rám is hatott az a hájp.
 
A film után úgy ültem fel onnan, hogy ez jól elszórakoztatott. Már akkor is tisztában voltam, hogy a film messze nem hibátlan (ahogyan a IV-VI sem volt az), de nem volt rossz. Az unalomig támadott tényezők egy részével egyetértek, a másikkal ugyanakkor nem. Most részletezném, hogy engem mi hangolt le, ugyanakkor mi tette szerethetővé is a filmet.
 
+A zene: Már a film megjelenése előtt megvettem a film zenéjét és nem bántam meg. Egyrészt most már a lányoknál intellektuálisnak is eladhattam magam, mert elmondhattam, hogy „hallgatok klasszikus zenét is”. Másrészt tényleg jól sikerült, főleg az a kórusos rész. Na már ott a trailernél megvett. John Williams megint nagyot alkotott.
+Pod Race: Azt nem mondom, hogy egy Ben Hur szerű eposzt hoztak össze, de azért szerintem marha látványos lett a végeredmény, a film egyik legjobb része. A hangeffektek bravúrosak.
+Darth Maul: Méltatlanul keveset szerepelt, pedig a film messze legérdekesebb karaktere. Azzal a dupla fénykarddal meg automatikusan több szimpatizánst szerzett, mint mondjuk Qui-Gonn. Nem bántam volna, ha életben hagyják a harmadik részig. [Tegnap a film végén freddyné megkérdezi: Vajon a feje alatt hogy megy tovább a mintázata?]
+Díszletek, jelmezek, lények: Pl. Amidala hercegnő amilyen röhejesnek tud tűnni első pillanatban, mégis van valami méltóségteljes, nemes kisugárzás, ami megfogott. Hasonlóan királyak voltak a harci droidok [Roger, Roger], az űrsiklók, bázisok, podraceres masinák, Anakin jelmeze stb... Még valahogy egy jó kompromisszum volt a régi és az új stílus között. A 3. részben pl már túllőttek a célon.
+A befejezés: Az a harc a Jedik és Darth Maul között nagyon bejövős (ahogy ott állnak egymás előtt, a lézerpajzs vagy micsoda állja csak útjukat), de akár zöld mezőn lévő a csatajelenet is tetszett. Ahogyan a droidokat mint valami gardróbszekrényből kipakolják, aztán életre kelnek, azt csípem nagyon.
 
Van még sok dolog, amihez többé kevésbé semlegesen állok hozzá, most azonban jöjjenek a negatívumok:
 
-Jar Jar Binks: Persze, mi lenne Epizód 1 fikázás, Jar Jar Binks nélkül... Előre leszögezem, én sem rajongok érte. Az egy dolog, hogy hangja már legkésőbb a 3. Jeleneténél idegesítő [maxizavar], de az a szándékosan bugyuta bukdácsolásai fárasztóak és lassítja a filmet. El lehet sütni 2-3 akár 4 alkalommal is, de hogy szinte kivétel mindig valami húdevicces bakit hoz össze, azért kár volt. Azonban messze nem tartom akkora sátánnak, mint egyesek beállítják. Ilyen fajta olcsó (és béna) geg voltak már a régi részeknél is (Tarzan kiáltásos Ewok valaki?), de tény, hogy nem ennyi. Ha jeleneteinek a felét kivágták volna, garantálom, hogy nem örvendezne ilyen közutálatnak.
 
-Idétlen: Sok jelenet egyszerűen bugyuta és hülyén hat. Nehezen lehet elfogadni azt a tényt, hogy egy 6-7-8(?) éves kölyök szerelőzseni, de azt, hogy podracerkedik, azt már még kevésbé. Az is meglehetősen idétlen, hogy Lucas nagyon izzadtságszagúan próbálja az egész Star Wars univerzumot összefogni. Például, hogy Anakin építi C-3PO-t (régebbi részeknél erről miért nem volt soha utalás? Ja igen, mert IDÉTLEN!), sőt egy hála égnek kivágott résznél Anakin még Greedo-val is verekszik (őt lövi le ugyebár Han Solo). Ezek az erőltetett összefonódások később is folytatódnak. Sokan kritizálták az Anakint alakító színészt is és bár szerintem is volt pár elég béna jelenete (Whoaaa, Oooops), szerintem rendben volt a kölyök. Néha kifejezetten tetszett is a játéka. Nem egy színészlegenda (ha jól tudom, fel is hagyott színészi pályájával) de vészesnek nem nevezném. Az is idétlen volt, mikor a droidok „ööö”-ztek. Könyörgöm, mégiscsak robotok.
 
-Yoda fosul nézett ki. Talán az egyetlen érthető döntése Lucasnak, hogy őt a Blu-Ray kiadásra CGI-re cserélte. Nem értem, hogy a régi részeknél ugyanúgy babát használtak, mégis hogy nézhetett ki ennyivel jobban, mint az, amit itt láthattunk?
 
Én adok neki egy teljesen korrekt 6,5/10-es értékelést és kérdezném, hogy ti hogy viszonyultok ehhez a sokat támadott alkotáshoz?

Címkék: film

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr693247570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hoymatesi 2011.09.23. 11:11:30

A többi Star Wars hoz képest szerintem ez nem jó kb 5/10

-Tud valaki valami jó horror filmet?

MichaelKnight 2011.09.23. 12:12:40

Sok mindenben egyetértek veled, és tényleg elég drámai a végső párbaj, de könyörgöm, az a hely mire való? Miért építettek a palotába egy olyan szobát, amiben egy bazi nagy gödör van (korlát nélkül) és semmi más, és oda is csak egy olyan folyosón lehet bemenni, ahol lézerfalak random mozognak? Élmény lehet ott dolgozni... Mondjuk ilyen hülyeségek az eredeti trilógiában is vannak: miért járőröznek a Halálcsillagon...soha semmi ellenség nem tud oda csak úgy bejutni, illetve amikor egyszer mégis bejutott, akkor se találták meg őket egy könnyen + az a kapcsoló, amivel Kenobi lekapcsolja a vonósugarat miért egy olyan vékony platformon van, amit csak oldalazva lehet megközelíteni (ugyancsak nuku korlát)?

Nem vagyok fideszes 2011.09.23. 12:20:56

Mivel messze nem vagyok SW fan (bár annó 5 évesen a klasszikus Junosztyon még nagyon magával ragadott), így nekem ez a rész is olyan, mint az összes többi: ha éppen megy a tévében és éppen nincs jobb dolgom, megnézem.

Annó én is moziban láttam ezt a részt, az én élményeim kevésbé kellemesek: elkövettem azt a hibát, hogy szomjasan érkeztem meg a moziba, úgyhogy egy literes naracsleves küblivel ültem be a filmre, amit sikerült is szárazra szlopálnom kb. 10 perc leforgása alatt. Gondolom lehet mindenkinek egy tippje, hogy milyen iszonyatosan kellett már a végére pössentenem. Ezzel még nincs vége a kínos sztorinak, ugyanis miután végre a sorbanállás után a piszoárhoz jutottam, annyira frusztrált a mögöttem álló várakozó tömeg, hogy nem ment a dolog, úgyhogy dolgom végezetlenül raktam vissza a madarat a kalitkába. Egyfelől ez külön ciki volt, másfelől szenvedtem tovább hazáig.

Nem vagyok fideszes 2011.09.23. 12:22:46

@MichaelKnight:

Az ilyen totálisan lehetetlen marhaságok engem is mindig idegesítettek a filmekben, pl. az epikus Han-Darth duett alatt is azon agyaltam, hogy mi az a k*rva nagy luk ott..?

Nem vagyok fideszes 2011.09.23. 12:30:04

Egyik kedvencem a bash.hu-ról, pont a témábavág:

"Ez hihetetlen... Bent vagyok a tescoban a haverjaimmal... piát veszünk...
erre mondom nekik kimegyek megkönnyeztetem a hernyót. bemegyek a wc be és mit látok benn??XD
két fullra beszívott csávó egy wc kefével(mellesleg tiszta kula volt a kefe) és egy wc pumpával kardoznak miközben az egyik csávó kiabálja
ÁLLJ ÁT A SÖTÉT OLDALRA LUKE...
Azt hittem ott hugyozok be:D de nembirtam kihagyni odakiabáltam nekik... Vader nagyúr a királyXD
erre abbahagyják a kardozást és felém fordulnak majd egymásra néznek és elkezdenek orditani... NEM VAGY AZ APÁÁNK!!!!
na ennyi elég volt elkezdtem kiszaladni és futottak utánam a wc kefével és a pumpával :DDDD azt az 1. biztonságiőr ráugrott az egyikre és a másik meg aztmondta: Invázióóó vissza a hipertérbe és fejbebas*ta a biztonságiőrt a kefével majd elszaladt... Na azthittem hogy a folyosóra pisálok a röhögéstől...."

freddyD 2011.09.23. 13:03:50

@Lófasz Hadnagy: Hát ja, a hólyag meg a mozi nem a legjobb barátok :D

@MichaelKnight: Szerintem az ilyeneken kár gondolkodni. Akkor akár abba is beleköthetnénk, hogy a Stormtroopereken mi a francnak van sisak? Mi pluszt ad az nekik? ;)

Nem vagyok fideszes 2011.09.23. 13:29:54

@freddyD:

Marha érdekes kérdés, hogy egy sci-fi mennyire hiteles, honnantól ciki/inkonzisztens, vagy mi olyan logikátlanság, ami már gáz. Erre egyszer valaki azt mondta, hogyha egy film/sorozat a saját univerzumának megfelel, tehát a saját világából nem lóg ki, akkor hitelesnek tekinthető, ha viszont a saját szabályait hágja át, akkor az már hiteltelen. Szerintem ez egy jó magyarázat, simán elfogadható.

phara000 2011.09.23. 14:26:43

Lehet, hogy most ez egy "kicsit" off lesz, de nem értem, hogy valaki, aki szerette az első két pókember filmet, hogy nem szeretheti a 3-at.
Még mindig remek színészek, és itt gondolok May nénire ,James Franco-ra, és J.Jonah Jameson-ra.
Továbbra is megmaradt egy vicces, de mégis felemelő hős sztorira, nekem kedvenc pókember filmem.

freddyD 2011.09.23. 15:03:41

@phara000: Szerintem a harmadik tényleg nem olyan jó, mint az első kettő, de attól én még szeretem. Egyáltalán nem olyan vészes, mint sokan mondják

haldyr 2011.09.23. 15:09:48

Teljesen egyet értek ...
De nekem nem lenne szívem 6,5/10 pontot adni neki mert hát mégis csak STARWARS ami nálam minimum 8/10 ... (a pókemberből nekem majdnem a 3. tetszett a legjobban... arról nem
blogolsz egy ugyan ilyet ?)

phara000 2011.09.23. 16:27:55

@haldyr: @freddyD:
Jah, tök jó ötlet, szívesen olvasnám el egy Pókemberről szóló átfogó cikket :)

Clois 2011.09.23. 17:24:03

Őszintén, én nem értem, hogy miért kapott ennyi negatív megjegyzést sok fele. Nekem nagyon tetszett,még ha el is tekintek attól, hogy a gyerekkorom egy része ebben van, még akkor is szórakoztatónak tartom. Nekem soklla több bajom volt a II-vel, az szerintem elég unalmasra sikerült (kivéve a vége fele). Bár igaz, hogy az egy se tökéletes, de én pl. az itt felsorolt "negativumainak" a felét észre se vettem, nekem megér ez egy 7-8/10-et is :)

DarkPrince07 · http://www.darkprince.blog.hu 2011.09.23. 18:38:57

Szerintem valamilyen szinten érthető, hogy kicsit gyerekesre vették a figurát, elvégre mégis Anakin gyerekkoráról van szó, és én kisgyerekként, mikor ezt a filmet először láttam azonnal kedvencemmé vált Jar Jar. :D Nem is a hülye dumája miatt, hanem a kinézete tetszett anno, meg viccesnek is tartottam, lehettem olyan 5-6 éves mikor ez a film kijött. :D Azóta meg eltelt bő 10 év, és ma már annyira nem tartom viccesnek Jar Jar-t, és egyetértek, túlzásba vitték a szerepeltetését. Szerencsére a második részben csak 1-2 percre tűnik fel, és nem is idegesítő ott már, a 3-ból meg kivették...

C3PO-ról annyit, hogy a 3 végén mondják, hogy töröljék a memóriáját, valószínűleg ezért nem ismeri a készítőjét... bezzeg ha R2 tudna beszélni... :) Amúgy én azt sem értem, hogy R2 és C3PO hogy lettek olyan jó haverok a III. és IV. rész között :D

ldani7492 2011.09.23. 19:32:20

Ha van időd, és még ezt nem láttad, mindenképp érdemes megnézni: redlettermedia.com/plinkett/star-wars/star-wars-episode-1-the-phantom-menace/

Meg persze a 2-3. részről szólót is, bár azok még hosszabbak, viszont tényleg nagyon jó az egész. Elég részletesen mond el mindent, és az előadásmód is baromi jó szerintem :)

Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2011.09.23. 19:38:30

@Excalibur: Freddyné gondolom a testére gondolt, hogy ott milyenek azok a minták.

Szerintem lélektipró az előzménytrilógia, logikus, hogy ebbe az 1. rész is beletartozik. Amit a legeslegjobban utálok benne, az az, hogy Darth Mault, a film - és talán az egész trilógia - legérdekesebb karakterét sikerült kinyírnia Lucasnak az 1. részben és igen, ahogy írtad, akár a 3. részig is megtarthatták volna. Én emlékszem, 1. osztályos voltam, amikor megjelent a film és annyira örültem neki, hogy végre egy SW film, és világűr és minden, milyen jó lesz. Aztán évekig nem láttam. 2009 nyarán újra elővettem a sorozatot és csak a nosztalgia miatt nem nyomtam ki az első félóra után a filmet. Egyszerűen borzasztó, néhány apró ötleten - droidok kicsomagolása, etc. - kívül semmi értékelhető nincs benne, talán annyi, hogy Natalie Portman és Ewan McGregor ezen filmek által vált A-kategóriás színészekké.

Pont tegnap vettem meg amúgy a Vox magazint - nem tudom, olvasod-e, én most vettem meg először - és abban leírták, hogy az 1. epizód azért lett olyan, amilyen, mert Lucas azt akarta, hogy a gyerekeinek tetsszen. Szép munka! Egyébként biztos nagy élmény lehetett a jelmezes SW fanekkel mozizni:D Nem tudom, mit nem adnék egy olyan vetítésért...

sheela567 2011.09.23. 19:44:57

@Excalibur: ez a feje a képeken, azt mindenki tudja, hogy néz ki, a kérdés szerintem, a nem látható részekre irányult ;)
Ami engem is kíváncsivá tett, nos a google-el gyorsan ment, a mintázat olyan mint a fején, legalábbis a felsőtestén, már csak a többi nem látható testrész maradt tisztázatlan :D

www.collectiondx.com/system/files/DarthMaul01.jpg

Témához hozzászólva, nekem tetszett a film, a sok hülyeség ellenére is, de meg kell hagyni sok helyen bele lehet kötni a filmbe, ami hirtelen eszembe jut az az, hogy Amidala valahogy mindig a tűzharc elején van, az emberei sosem védik, mind mögötte futkos, milyen alattvalók ezek? :P

balazs_88 · http://civiltulkapas.blog.hu/ 2011.09.23. 20:42:19

C-3PO memóriáját törlik a 3. rész végén

penge96 2011.09.23. 20:55:26

Nekem a kedvenc Star Wars részem, mindig is az volt, az egész epikus, nekem tökéletes.

algi 2011.09.23. 22:31:43

Számomra nagyon ambivalens élmény volt. Rég nem láttam olyan izgalmas filmet, és ebbe közrejátszott, hogy rég nem láttam Star Warst. Viszont tele volt csalódásokkal a film. Az értelmetlen tettek, az unalmas jelenetek, az érzelemmentes kardpárbajok… Ezek mind csalódást okoztak, miközben elszórakoztatott a látvány.

Egy biztos: nem fogom megvenni. Nekem nem elég, ha egy film elszórakoztat. Arra ott vannak a játékok.

algi 2011.09.23. 22:34:13

@freddyD: Én el tudom árulni, miért van sisak rajtuk. A csávó, aki tervezte a kinézetet (nemtom, talán art designer vagy mi?) azt olvasta a Star Wars forgatókönyvben, hogy átszállnak egyik űrhajóról a másikra. De akkor valahogy kapniuk kell levegőt is. Ezért tervezett zárt öltözéket Vadernek és a rohamosztagosoknak is. Tehát az igazából szkafander.

dvd_94 2011.09.23. 22:52:55

Én sem találom annyira rossznak a filmet mint amennyit fikázzák. Először gyerekkoromban láttam, mint az összes Star Wars filmet (fene egye meg hogy későn születtem és nem láthattam moziban őket...) és igazából nagyon is élveztem. Mai fejjel újranézve tényleg megvannak a hibái, sokszor vontatott, és nagyon bugyuta, és ahogy mondtad ebben a részben nem sikerültek olyan jol az eredeti trilógiával való összekötések. Viszont sokat emel a film minőségén a végén lévő fénykard párbaj, és úgy az utolsó fél óra szerintem hibátlan. Igazából egy egész jó film ez, de ettől függetlenül azok a jó filmek közé tartozik amelyeknek egyes elemeit végtelenségig lehet fikázni.

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.09.23. 22:57:39

Én szeretem. Lehet, hogy azért, mert ezt láttam legelőször a Star Sars filmek közül.

Egyébként logikátlan lépések majdnem minden filmben vannak, de aki ezekkel nem bír megbarátkozni az nézzen természet- és dokumentumfilmeket :)

Nem vagyok fideszes 2011.09.24. 00:41:26

@Excalibur:

Én meg Freddynének azt üzenem, hogy pont így nézett ki a matektanárnőm gimiben és az exfőnököm a legutóbbi munkahelyemen, addig örüljön, amíg nem lát többet ilyesmiből. :-)

zeneszerzo 2011.09.24. 00:53:15

@freddyD: én pl kifejezetten szeretem jar-jart :D gyakran idézünk tőle a haverokkal.

tudtommal yoda egyébként az új 3 résznél már szgépes animáció volt, csak a régi trilógiában használtak bábot - egyébként zseniális megoldás szerintem.

Egyébként Freddy, mit gondolsz a mindenféle mitologikus és egyéb utalásokról, amely a szextológiában szerepel? észrevetted őket filmnézés közben?
Az első részben pl nyilvánvaló utalás van Anakin és Jézus közti kapcsolatra: az anyja Schmi mondja, hogy Anakinnak nem volt apja (ahogy Jézusnak sem). és elvileg Schmi név szerepel a bibliában is, ha jól emlékszem valami messiásra várót jelent. anno a hócipőben jelent meg egy részletes cikk az ilyen utalásokról, van néhány egészen meghökkentő, rejtett dolog.

algi 2011.09.24. 01:48:43

@freddyD: Én kíváncsi vagyok a Pókember 3-ra. Mármint láttam moziban, de halk volt, és untam. És volt egy ilyen gyanúm, hogy talán azért untam, mert nem volt elég hangos. Amúgy nekem a 3-asban az tetszett a legjobban, ami a legtöbbek utálnak, amikor emóssá válik, és az utcán csettintget a lányoknak. Már a 2. rész is azzal a jelenettel vett meg, amikor szólt a Raindrops Falling on My Head. Engem a 3. részben az zavar mérhettlenül, hogy a gonoszok nagyon esetlegesek voltak. Most tényleg higgyem el, hogy a csávó véletlenül egy olyan tudományos kísérlet kellős közepébe szalad bele, amiről szó se volt addig a filmben? Az első két részben is voltak tudományos kísérletek, de azok fel voltak vezetve. A Venom meg szimplán a hangra érzékeny? És erre tök véletlenül jön rá? Az első két részben volt valamilyen drámai feszültség, pl. amikor a plafonon rejtőzik Osborn papa elől. Itt meg tök véletlenül rájön, hogy a hang a gyenge pontja? Nem veszem be. Ráadásul azt a ziccert is kihagyták, hogy volt egy űrhajós a filmben, aki lehozhatta volna Venomot az űrből. Nekem az úgy fura, hogy beraknak egy űrhajóst a filmbe + egy meteoritot, amivel érkezik egy földön kívüli, de a kettő nem találkozik egymással. Mi ebben a logika? Miért került bele az űrhajós? Vagy ha van űrhajós, miért kellett meteorit?

freddyD 2011.09.24. 06:37:59

@zeneszerzo: Nem, Yoda az epizód 1-ben bábú volt.

@algi: Tény, hogy a Pókember 3-ban túl sokat akartak egyszerre.Ez még működhetett is volna, ha kivágnak pár részt és plusz adnak hozzá fél órát

shanus 2011.09.24. 08:52:55

Szerintem ezzel most mellé fogtál freddy. Jó film , de ez a filmkritika nem sikerült valami jól. Sok mindenben nincs igazad :) Ezt nem azért mondom , mert Star Wars fun vagyok hanem , mert egyszerűen kicsit elragadtattad magad :) Sajnálom , hogy negatív kritikát kellett írnom :)

vazzegabi 2011.09.24. 11:11:54

Tény, hogy vannak hibái a filmnek, de én annyira megszerettem még kiskoromban a star wars-t, hogy nálam még most is mindegyik rész 10/10-es. Meg is vettem a blu-ray kiadást, és eszméletlen nagy élmény volt úgy újranézni az összes részt plusz a rengeteg extra-t. Ewan McGregor-t is itt láttam először, és azóta a kedvenc színészem :) Freddy, a többi részről is várható ilyen kritika? Vagy ha nem akkor leírnád nekem, hogy a többi rész az nálad hány pontos? Előre is köszi.

Galzra 2011.09.24. 13:59:14

Igazából, én szeretem ezt a filmet. Még a megjelenése előtt jött ki PC-re a lucasarts-tól a film játék verziója (szerintem a mai napig a legjobb Star Wars játék), ami előre is nagyon felkeltette az érdeklődésemet így a moziba is úgy mentem hogy jó lesz és nem is csalódtam olyan nagyot benne. Főleg miután megjelent a 2. és később a 3. rész. Azokhoz képest zseniális. A 2. még elmegy ha épp azt adják a TV-ben és nincs más műsor de a harmadik, Ne már...

Tehát összességében nem mérhető össze a klasszikus trilogiával de van benne egy két egészen jó ötlet, pl. a fogatverseny ami fantasztikus vagy a víz alatti város ami a Gungan-ak idétlen beszéde ellenére is nagyon tetszett.

Ami pedig a Pókember 3-at illeti, nem vagyok egy nagy Pókember fan, a 2-3. rész ki is maradt de valamelyik nap láttam a 3. részt a TV-ben, igazából csak 1 rész tetszett belőle nagyon és egy kis keresgélés után megtaláltam hogy nem csak egyszer szerepel az illető Marvel filmekben: www.youtube.com/watch?v=hvdHMY96hlo&feature=related

Aki nem ismerné az úr Stan Lee, a Pókember, az X-men, Hulk stb. megalkotója.

nemecsek ernő áruló 2011.09.24. 16:33:12

@Galzra: Mi baj a harmadikkal? Szerintem az, és a Birodalom a két legeslegjobb SW epizód!

FuckYeahCetli 2011.09.24. 17:34:49

@nemecsek ernő áruló: Egyetértek, nekem a 3-as a kedvencem a 6 rész közül.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.09.24. 20:54:08

@Hoymatesi: horrormirror.blog.hu keresgélj.

Jó magam csak a IV.-V.VI.-ot kedvelem. Bár az is igaz, hogy csak Darth Vader miatt:D Na meg Yoda,megrágnám a fülét :D

vikkendtelek 2011.09.25. 00:25:19

Nekem az 5. rész a Best.A siklók, a birodalmi lépegetők :)

Amúgy a filmeket nem szabad ám 100% osan komolyan venni, a könyvek sokkal mérvadóbbak.
Ami pl a 3. részbe felháborított hogy a 5 Jedi Mester közül Palpatine 2 őt azonnal megölt.. Nem mondom tényleg gyorsan végzett a könyv szerint is, de a filmbe azt érzékeltette hogy a legerősebb Jedik közül is 2 őt 1 mp alatt megölt.Pl Kit Fiso egész sokáig bírta a könyvben. a 2. 3. részben lévő szerelmi vívódással se tudtam mit kezdeni, az meg hogy a föderáció robotjait tök hülyének állítják be az is megér 1 OMG ot. A 3. rész elején a csata sokkal epikusabb, nem zajlik le ilyen gyorsan miután a Jedik felértek a hajóra 2x is beszél a tábornok a klónokkal, tűzszünetet is elrendelnek. Az meg hogy Amidala, és Organa titkos szövetséget kötnek hogy megbuktassák a szenátort már teljesen ki is maradt.

Tudom hogy nagyon hosszú filmek lettek volna ezekkel de tényleg mind1 ik film 100% ba kigondoltak voltak. Ha a filmekre nem is de a könyvekre megy a 10/10 :D

Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2011.09.25. 02:39:34

@vikkendtelek: A könyvek a filmek alapján készültek. Komolyan, kit érdekel a SW esetében, hogy milyen lett a film könyvváltozata? Az a fontos itt, hogy a film milyen, mert ez olyan egészen különleges sorozat, ami nem adaptáció, hanem ezt írták meg könyvben, illetve ezen film univerzumára alapoztak könyvsorozatokat. Nem vagyok olvasás ellenes, sőt, újságírótanoncként szégyen is lenne, vagy minimum paradox, de a legtöbb SW fan leszrja a könyveket, méghozzá jogosan.

Galzra 2011.09.25. 11:53:32

@nemecsek ernő áruló: Először is csak hogy tisztázzuk, nem a klasszik trilogia 3. részére gondoltam hanem a Sithek Bosszúja-ra.
Ami, persze látványos, nagyon modern meg minden de egyszerűen nekem nem illik bele a képbe, egyrészt, teljesen átalakult a film felfogása, jelenetei, pl. nekem sokkal jobban tetszik a 4. részben Obi-wan és Vader harca mint a 3-ban Anakin (akkor már Vader) és Obi-wan össze vissza ugrándozós hipermodern párbaja. Sok mindent tudnék még sorolni de nem akarok túl hosszan írni ezért csak egy példát említettem.

nemecsek ernő áruló 2011.09.25. 11:55:19

@Galzra: Én is a Sithek bosszújáról beszéltem. Meg a Birodalom visszavág című epizódról. Meg arról, hogy a 6 részből ez a kettő a legjobban eltalált.

nemecsek ernő áruló 2011.09.25. 11:59:05

@Twix: Nem. A könyvek az első változatú forgatókönyv, és Lucas jegyzetei alapján készültek - kivéve ugye az első (Új remény) könyvet, amit Lucas maga írt.

Ilyen szempontból a Sithek bosszúja regény-változatát nagyon ajánlott elolvasni! Rengeteg dolgot megmagyaráz, és helyére tesz. Talán elég, ha annyit mondok, hogy az írója politikai krimikkel kezdte a pályáját. A "sötét oldal" sem egészen így van hivatkozva a regényben, és a motivációk egymásnak feszülése nagyon komolyan fel van építve.

Kolonel 2011.09.25. 13:08:44

Én szerintem semmivel nem rosszabb, mint az eredeti trilógia részei.
Epikus történet, hibátlan következetesség, (oké, pár hülye jelenetet leszámítva, de messze nem vészes) nagyszerű látványvilág, egyedi jelenetek (pl. fogatverseny), remek szereplők (nekem Qui-Gon az egyik kedvenc karakterem az egész SW univerzumból, de Darth Maul is jó, kár, hogy alig beszél) és az eredeti trilógiára is jellemző mozaikfaktor is meg van benne: bármi, ami szerepet kap, akár csak egy jelenet erejéig (legyen az Sebulba, a szenátus vagy épp a fénykardok színe), részletesen ki van dolgozva, érezni rajta, hogy történet és kreativitás van mögötte.

Szerintem meg van a Baljós Árnyakban is minden, ami a IV-VI részeket klasszikussá tette, és iszonyúan idegesítő, hogy sokan leszólják csak azért, mert divat szidni, és indokként pedig teljesen jelentéktelen, szubjektív dolgokat hoznak fel. (pl. Jar-jar? És akkor 3PO miért nem volt idegesítő? Ugyanaz a karakter (comic relief) mind a kettő...)

Kolonel 2011.09.25. 13:13:09

Mindezt valószínűleg azért, mert a nagy és hosszú várakozás miatt olyan elvárásai lettek egyeseknek, amit semmi (még az eredeti trilógia sem) lenne képes kielégíteni.

(Bocs a dupla hsz-ért.)

Walcott 4 ever 2011.09.25. 19:39:47

Szerintem (saját vélemény) az egész film sorozatból ez tetszett a legkevésbé mert nagyon idegesített Anakin kisgyerekként na meg
Qui-Gonn hülye bölcselései na meg a 4. 5. sőt a 6. részben sem volt szó róla Obi mindig azt mondta ,hogy ő maga vállalta Anakin kiképzését nem azt mondom ,hogy kár volt de nem hiányozan Qui-Gonn! Bár akkor mosz nem lenne mit írnom :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.09.25. 21:16:18

A Fanboys utolsó jelenete ugrik be, amikor a rajongók végre beülnek az első rész vetítésére, majd az egyik megkérdi: Mi van, ha rossz lesz?
Az elsőként kijött trilógia nekem nagy kedvenc volt, nagyon vártam a Baljós árnyakat, de csalódás volt. Nem volt meg a varázs, érezhető volt, hogy Lucast inkább a pénz érdekelte.

BábityKrisztián 2011.09.27. 20:42:19

Én Star Wars fanatikusként nem mondok és nem is gondolok semmi rosszat az első részről. (Gyakorlatilag 3 éves korom óta nézek star warst, egyszerűen nem tudok kritikusan hozzáállni...) Annyit mondhatok viszont, ha star-wars nézős kedvemben vagyok, akkor tuti hogy a 3. rész és a régi részek egyikét nézem meg, és nem a baljós árnyakat vagy a klónok támadását. Viszont ha rövidebb időn belül leülök megnézni mind a hat részt, természetesen ez a kettő sem maradhat ki.
Posthoz konkrétan: Az, hogy egy 6-7-8 éves gyerek szerelőzseni szerintem nem olyan gáz. Mozart(és egyébként szinte az összes nagy zeneszerző) már 4-5-6 évesen zongoravirtuóz volt, akkor egy ilyen Star Wars világban miért ne lehetne - egy midikloriánok nemzette(:D) - kölök szerelőzseni? Viszont az, hogy ilyen fogatversenyben részt vesz, tényleg kicsit nonszensz. Én 6 évesen láttam először az első részt, Jar-Jaron ezért értelemszerűen szétröhögtem magam, emiatt azóta sincs vele semmi bajom. Yoda meg rosszul néz ki? Szerintem nem. :D

BábityKrisztián 2011.09.27. 20:48:37

Amúgy a Star-wars sagát nem is tudom filmként értékelni, Inception zseniális Sci-Fi, District 9 zseniális sci-fi, Mátrix zseniális sci-fi, de a Star Wars számomra valami egészen más, valami sokkal nagyobb és több. :)

vikkendtelek 2011.09.27. 23:45:55

Amúgy az eredeti szinkron sokkal jobb a 4-5-6 os részben mint a felújítottban, pl Darth Vader sokkal lassabban beszél ami azért realisztikusabb 1 olyantól aki vastüdővel nyomul :D

Jah és az új SW részekben Lucas beismert 1 nagyon fontos hibát: fénykardal (NEM lézer) nem lehet szúrni! :D Ha megnézitek a régi részeket soha nem szúrtak vele, mert ha szúrsz felrobban a kard a kezedben :D

VIDEACITY5 (törölt) 2011.09.28. 14:08:52

Valóban, Jar Jar eléggé lelassítja a film menetét, és lehet, hogy ez nem tűnt fel nektek, de az első és második epizód között oltári nagy különbség van. Például a fénykardok az egyesben tisztára úgy néznek ki, mint az eredeti trilógiában. A kettesben meg már úgy vannak megcsinálva, mint a hármasban...
Meg Yoda is változik a két rész között.
Azzal, hogy hülyén van összekötve a történet, nem értek egyet. Szerintem nagyon jók az összefüggések, azért mégiscsak könyv íródott ebből az egészből.
És azoknak, akik támadják ezt a filmet, bele kéne gondolniuk, hogy inkább ezt nézik meg a clone wars szánalom helyett
Szerintem inkább 7/10-est, vagy 8/10-est érdemel

VaLaKy 2011.09.29. 14:20:43

Lehet csak én vagyok az egyetlen de én a pod raceres résznél halálra untam magam és abbahagytam a film nézését...

algi 2011.09.29. 15:34:17

@VaLaKy: Nem te vagy az egyetlen.

turoci3333 2011.10.26. 18:48:41

FreddyD!

Nem tudom, érdekel-e miért volt olyan gagyi az 1. részben yoda ellenben a régi trilógiával. A régi trilógiában a bábú egy díszletben volt, emiatt nem tűnt ki, Viszont a baljós árnyakban CGI-környezetben volt a bábú, ami elég szarra sikerült... Ezért a 2.,3. részben már Yoda is CGI volt.

algi 2011.10.27. 07:35:23

@turoci3333: Mondjuk érdekelne, hogy az ep1-ben hogyan mozgatták, mert a régi filmekben a díszlet magasított volt, Frank Oz a díszlet alatt volt, és onnan mozgatta Yodát. És ez olyan jól sikerült, hogy a bábunak adták az instrukciókat, nem neki.

(Persze tudjuk, milyen instrukciók voltak azok: "Faster, more intense!" :D )

freddyD 2011.10.27. 09:58:36

@turoci3333: Hmm, ebben lehet valami

@algi: Extrák között láttam, ugyanúgy magasítva volt

Puzzleman · http://puzzleprojector.blogspot.com/ 2012.02.10. 17:51:26

Én a midichlorian-dologgal kapcsolatban vagyok mindig tanácstalan. Nem volt róla szó az eredeti trilógiában, és ha jól emlékszem, a többi részeben sem került szóba ez a téma újra. Persze, lehet, hogy tévedek. :D
süti beállítások módosítása