HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Mivel még tervezek Filmbarátok Oscar felvezető különkiadást  (gyanítom majd ismét a díjátadó hetében), nem akarok itt nagyban elemezni, tippelgetni. Sok értelme nem is volna, hiszen a legtöbb filmet pont februárban mutatják majd be nálunk is és igyekszem minél többet megnézni közülük.

Elnézve a jelölteket ugyanakkor egy dolog miatt nagyon morcos vagyok: Szinte teljesen ignorálták a Drive-ot... Legalább filmzenére kötelező lett volna már most odaadni, de mint utólag olvastam, kizárták a versenyből. Így maradt egy "Legjobb hangvágás" jelölés... Kis érdekesség, de ugyanígy járt anno a Harcosok Klubja is... (Aeon Flux kommentjei között olvastam ezt a triviát)

Cserébe ott van meglepő módon két jelöléssel is a "Koszorúslányok", amely bár egész korrekt volt, mégsem tudom megérteni, hogy mit keres ez itt.

Na mindegy, bővebben majd februárban, lesz miről beszélni, az szent. Idén is lesz majd élő eseménynapló a blogon, remélem idén még többen hajnaloznak majd velem :)

Címkék: film elmélkedés

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr183744799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2012.01.24. 18:41:55

A Drive azért nem jelölhető filmzenére, mert létező számok lettek beválogatva hasonlóan, ahogy Tarantinónál volt. Egyébként nekem fogalmam sincs, mit jelent a hangvágás, és hogyan lehet két filmet hangvágás alapján összehasonlítani. A Drive nem azért volt olyan szuper film, mert jó volt a hangvágása, hanem mert jól volt rendezve. Refn szerintem simán megérdemelne egy jelölést.

gorre126 2012.01.24. 18:49:42

Persze vasárnap hajnalra kell tenni...

freddyD 2012.01.24. 18:51:27

@gorre126: Mindig vasárnap hajnalban van

@algi: Tudtommal a filme írták a zenét :S Lehet, hogy akkor rosszul hallottam valahol?
Mindegy, olyan király, hogy még így is ő kéne hogy kapja ;)

Rendezés mellett egy legjobb főszereplő is minimum járt volna

stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2012.01.24. 18:57:33

A Bridesmaids az minden volt, csak nem korrekt. Egy elképesztően rossz film, és nem tudom megérteni, hogy kerül be folyamatosan a kritikusok elismert filmjei közé, meg még ide is. Talán a cast lefeküdt a kritikusokkal? Mást nem tudok elképzelni...
A Drive mellőzés tényleg szomorú.

freddyD 2012.01.24. 19:01:37

@stargatelost: A Koszorúslányok szerintem meglepően vicces, főszereplő csaj nagyon jó volt, de ugyanakkor valóban kirívóan picsogós, sznob amerikai is. Már nekem volt kínos, hogy mindenre egy gigapartit rendeznek, és még az esküvő sehol sem volt

algi 2012.01.24. 19:08:36

@freddyD: Ha ezt jól értelmezem: en.wikipedia.org/wiki/Drive_(2011_film)#Music_and_soundtrack , akkor vegyesen voltak benne eredeti számok és kölcsönzött számok. A legfeltűnőbbek (a főcím és a csúcspont alatt szóló) az kölcsönzött volt, úgyhogy tényleg nem lett volna fair ezek alapján díjazni az eredeti zenét.

A Bronson alapján én úgy vélem, hogy bár a jó színészi játékhoz kell egy jó színész, de a filmen belül sztárt szerintem Refn jó színészrendezése csinált mindkét filmben a főszereplőből. Viszont az is igaz, hogy a Drive - tudtommal - eredendően Gosling filmje, és Refnt "csak" felbérelték rá.

Bele se merek gondolni, milyen lett volna, ha egy kommerszebb rendezőt találnak helyette.

Dehát az Oscar az csak egy idióta díj, és valójában semmi köze nincs a valódi teljesítményhez, úgyhogy tök mindegy.

Feiertag Erik · http://fastfoodcentral.blog.hu 2012.01.24. 19:49:05

Én még azon lepődtem meg, hogy a Tintin nem kapott animációs jelölést. Sebaj, így viszont sokkal esélyesebb a Rango :)

Drive-nak tényleg kellett volna legalább egy legjobb film jelölés ha nem is kapja meg. Rém hangosan és irtó közel helyett mondjuk. Hugo meglepően sokat kapott, kis kárpótlás a Paramountnak a gyenge szereplésért.

Remélem tavalyhoz hasonlóan megint tarolnak Weinstein-ék. De ha idén nem is, jövőre Tarantino-val valószínűleg megint elhozzák a legjobb filmet, rendezést, forgatókönyvet - és íme egy újabb rendező, aki (valószínűleg) nem a mesterművéért kapja a szobrot. Bár lehet hogy nagyon jó lesz az a kis southern.

blady 2012.01.24. 19:56:57

nem értem, mit keres egy csajos vígjáték a jelöltek között, míg egy J. Edgar, vagy Warrior sehol nincs..finom legyek, ne legyek finom? áh.. elmennek ezek a p**ába

vazzegabi 2012.01.24. 20:00:37

Kár, hogy nálunk csak az HBO adja, pedig szívesen megnézném. Na sebaj majd akkor itt a blogon figyelem :)

blady 2012.01.24. 20:05:00

@vazzegabi: tuti megint lesz vhol online közvetítés, én tavaly neten néztem.. de az ideinél vhogy nem érzem, h érdemes lenne fent maradnom

shanus 2012.01.24. 20:27:09

Warrior-t bezzeg nem tették bele. Nick Nolte alakítása valami elképesztő volt, hát igen itt is a pénz és az ismeretség játszik közben. Amúgy Drive-ot én is sajnálom. Korrekt film volt. :)

freddyD 2012.01.24. 20:41:36

@blady: Most per pillanat én is úgy érzem, hogy nincs "tétje" fenn maradni. De mivel februárban látom csak a sokat jelölteket, remélem még változni fog ez

MichaelKnight 2012.01.24. 20:51:42

A filmzenével nagyon szigorúak az Oscaron, a Keresztapát például anno kizárták, mert kiderült, hogy még korábban Nino Rota, a zeneszerző egy korábbi filmjében használt olyan részeket, amiket a Keresztapában is. Vagy a Gyűrűk Ura 2, amit szintén kizártak, mert használt zenét a Gyűrű Szövetségéből, na de sebaj, a Király Visszatér újra nyert :)

blady 2012.01.24. 20:53:05

@freddyD: no igen, egyedül ez zökkenthet ki a jelenlegi álláspontomból engem is :)
így is van kinek, minek szurkolni, de azért jobb lenne átlátni az egész felhozatalt..

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.01.24. 21:12:35

A Drive-ot én is sajnálom, bár mondjuk olyan sok díjat én se adnék neki, pl. a főszereplő szerintem nem volt valami meggyőző, végig faarca volt.
A Hugora már kíváncsi vagyok, hogy mégis milyen film az, ami óriásit bukott a pénztáraknál, a kritikusok meg agyba-főbe dicsérik...
A némafilmes is kissé túlértékelt, voltaképpen egy Chaplin sztori 2012-es szemmel nézve szokatlan tálalásban. Bár tény, hogy van valami megfoghatatlan bája, amiért azért érdemel pár díjat.

Nabopolasszar 2012.01.24. 21:51:14

@purga: pl. a főszereplő szerintem nem volt valami meggyőző, végig faarca volt - hát nem tudo te melyik Drive-ot láttad de Ryan Gosling arca minden volt csak nem fa. A mozdulataiból minden érzését le lehetett olvasni.

The Cube 2012.01.24. 23:02:37

Vannak meglepő kimaradók és bekerülők az idei listában is. Azért valóban érdekes, hogy sokszor úgy éreztem, hogy az Oscar nagyon sznob módon válogat filmet, sok film a műfaja vagy témája miatt marad ki, mert pl. képregényfilm nem lehet oscar-díjas (javítsatok ki ha tévedek, de én így látom). Erre meg egy "csajos vígjáték" jelölést, kap... Tavaly engem a Tron elmaradása lepett meg a legjobb zene jelöltjei közül, az miért nem lett jelölve, tudtommal a Daftpunk tisztán hozzá készítette a soundtracket. A Tintin is fura nekem, eddigi hallottak és látottak alapján nagy esélyes lehetett volna.

KongFan 2012.01.24. 23:04:40

Őszintén szólva, engem már teljesen hidegen hagy ez a díjátadó. Évek óta csak bambulok a díjazottakon, és méginkább azokon, akik még csak jelölést sem kapnak.

Tsirke 2012.01.25. 17:46:32

Csak nekem akadt fent a szemem a Pina 3D című filmen? :D

Nabopolasszar 2012.01.25. 18:08:41

@The Cube: Ugyan nem a legjobb film kategóriában (arra nem is lett jelölve), de a Sötét lovag 2 szobrocskát is bezsebelt.

Robb20 2012.01.26. 12:42:07

@Tsirke: Nemcsak neked :D De "csak" egy táncos dokumentumfilmről van szó. A cím meg Pina Bausch nevéből van.
süti beállítások módosítása