HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Mindig pocsék voltam matekból, így nem is igazán csoda, hogy gyerekként sosem értettem a harmadik Die Hard egyik rejtvényét. Most felnőttként szuperül koncentrálva végre rá akartam jönni, hogy hogyan hoznak össze 3 és 5 gallonos tárolóból négyet, de valahogy még mindig nem kielégítő a megoldás.

Ez igazából annak köszönhető, hogy a a készítők trükköztek, mert nincs valami jól levezetve a megfejtés. Vitatkoznak, meg megjegyzik, hogy pontos mérésekkel kell dolgozniuk. Aztán jön egy vágás és mire újra ott vagyunk, hirtelen már van két gallonjuk, amire nincs semmi magyarázat, hogy mégis hogy hozták össze :( Persze, utólag le lehet vezetni, de azért illett volna élőben is.

Furcsa, hogy beraknak egy ilyen fejtörőt a filmbe, de levezetni már ők sem tudják rendesen:D

Amúgy úgy látszik másokat is lenyűgözte ez a feladat, több videó is ennek szentelt figyelmet. Szóval itt egy (hosszú) megoldás

Címkék: film

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr54563964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2012.06.04. 08:50:35

Nos a filmet nem láttam, így különösebben nem tudok hozzá szólni, viszont az ilyen filmes érdekességek mindig is érdekeltek! :)
Ja és nem kukacoskodás de a videó felett levő sorban a furcsa szót úgy írtad, hogy furca. Csak gondoltam szólok! :)

sheela567 2012.06.04. 08:55:48

Ez tényleg "furca" ;)

freddyD 2012.06.04. 08:56:54

Oké, oké. Javítottam ;)

Nabopolasszar 2012.06.04. 12:18:30

Én a KotOR óta tudom :P, sőt ezzel szoktam lemérni esténként, hogy mennyire vagyok részeg. Ha levezetem akkor még ihatok.

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.06.04. 12:18:45

Egy darabig én sem értettem, de aztán elém került egy Safecracker című (egyébként nagyon jó) kalandjáték, ahol az egyik logikai feladat pontosan ugyanez volt, és miután azt sikerült megoldani, már nem nehéz:
- nagyot teletöltöd
- átöntesz annyit a kicsibe, hogy az tele legyen (vagyis 3 gallont, tehát marad a nagy flakonban 2 gallon)
- kiüríted a kicsit és átöntöd belé a maradék két gallont a nagyból, így az kiürül, a kicsiben pedig 1 gallon-nyi üres hely lesz
- újra teletöltöd a nagyot
- a nagyból addig töltesz a kicsibe, amíg az meg nem telik (vagyis az 1 gallon-nyi üres helyet feltöltöd, ergó a másikban 4 gallon marad)
- Kész, rárakhatod a bombára!

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2012.06.04. 15:08:51

freddyD, bocsi az OFFért de küldtem egy e-mailt. Ha lesz egy kis időd légyszíves írj vissza, hogy mit szólsz a dologhoz.

bioLarzen 2012.06.04. 15:08:59

@BlackSheep89: A Safecracker tényleg nagyon jó kis játék! Szerintem mindjárt elő is veszem és végigtolom újra :)

bio

Lapn'Look 2012.06.04. 15:09:01

A Runaway kalandjátékban én ezzel mennyit szívtam :)
Azért a végigjátszás kisegített.

freddyD 2012.06.04. 15:11:44

@BlackSheep89: Na, ennél jobban nem is lehet elmagyarázni :) Kösz

Én naív még azt hittem, hogy ez a fejtörő direkt a filmhez készült, de akkor ezek szerint nem :P

@Mick Kramer: Reggel kiraktam twitterre

algi 2012.06.04. 21:11:15

@freddyD: Ez egy nagyon régi szöveges matekfeladat, mondhatni klasszikus. Kb. mint a vonatos.

bioLarzen 2012.06.05. 17:06:37

@algi: Jaja,a vonatos is ókori klasszikus, még Arisztotelész egyik tanítványa használta először :D :D

bio

szemétpasi 2012.06.05. 17:06:45

Ezt én nem ismertem, vagy nem emlékeztem rá. Én úgy oldanám meg:
-Kicsit teletöltöd (3 gallon)
-Áttöltöd mindet a nagyba
-Kicsit újratöltöd
-Áttöltesz belőle még 2 gallont így a nagy tele lesz, a kicsiben pedig marad 1 gallon.
-A nagyot kiüríted, majd a kicsiből áttöltöd az 1 gallont.
(ugye most a nagyban van 1 gallon a kicsi meg üres)
-Kicsit teletöltöd, majd áttöltöd a nagyba
és voilá itt a 4 gallon a nagyban :)

algi 2012.06.09. 07:31:23

Megnéztem a videót, a filmben csaltak. A végén centizgették a vizet, pedig azt nem illik.
süti beállítások módosítása