HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Bár e filmek nem szerepeltek a filmes szégyenlistámon, de mikor láttam 3000(!) forintért a 4 filmet egy kiadásban, csak rádöbbentem, hogy ezt akkor mégsem kéne kihagyni. Utólag kiderült, hogy az első részt szerintem egyszer már láttam, de a maradék hármat biztosan nem.

Igazából túl sokat nem lehet ezekről a filmekről mondani, mert mind a négy egy kaptafára készült. Ennek ellenére kijelenthetem, hogy rendkívül szórakoztató, igazi régimódi buddy-moviek, amelyek manapság már sajnos alig készülnek. A két karakter közötti kontraszt alig lehetne nagyobb (családapa, öreg zsaru és az enyhén vakmerő,enyhén pszicho társa), bár a negyedik résznél már Mel Gibson is ráébred, hogy már ő is túl öreg ehhez a szarsághoz.

A filmekben sok a humor,sok a robbanás/lövöldözés/akció és szerintem nem túl merész kijelentés, hogy az egész széria hasonló jó színvonalon maradt, ami négy résznél már nem kis szó.

Még simán összejöhetne egy ötödik rész, talán ez volna az egyetlen esély, amely megmenthetné Mel Gibson elcseszett karrierjét. Ő már nálam is leírta magát, de erre még be is fizetnék, hogy láthassam.

Én azt mondom, tegyetek vele egy próbát, nem fogjátok megbánni.

Amúgy ti tudnátok mondani értelmes Buddy Movie-kat úgy a 90-es évektől? Nekem most így csak a Bad Boys jutna eszembe, de ott messze nem volt olyan jók a karakterek, mint itt. Mintha a 80-as évekkel ez a zsáner kihalt volna

Címkék: film

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr344684425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Excalibur 2012.07.29. 10:39:29

Szubjektív, hogy kinek mennyire értelmes, de amik hirtelen eszembe jutottak:

- 48 óra / Megint 48 óra (a 2. rész már 90-es)
- Tango és Cash
- Csúcsformában
- Men in Black (?)
- Állj, vagy lő a mamám! (best buddy-evör trololo)

nandesz00 2012.07.29. 10:39:39

Nekem már gyerekkoromban is kedvencem volt a Halálos Fegyver sorozat első három része legalábbis. Nemrégen néztem én is újra őket és így felnőttebb fejjel is ütősek még. Mondjuk én amúgy is szeretem ezeket a 80-as 90-es évek akció filmjeit. Viszont ha jól emlékszem ez is olyan film amit többször is átszinkronizáltak, csak itt nem egyértelműen a régi a jobb.
Most rá is kerestem youtube-on a szinkron verziókra, már régen is az "új"-jal adták ezeket.

Rush Hour 1-3. Jackie Chan, Chris Tucker, talán beleillik a buddy-filmek közé.

prédikátor 2012.07.29. 10:39:49

A Hetedik (Morgan Freeman - Brad Pitt), meg talán a Sötét Zsaruk első része.

freddyD 2012.07.29. 10:47:00

@prédikátor: Hát, a Hetedik nem nevezhető szerintem Buddy movie-nak, ahhoz egy "csöppet" túl komoly. Talán a MIB első része tényleg oda sorolható

Citrom222 2012.07.29. 18:19:19

A Tango és Cash tényleg az egyik legjobb.
De az Állj vagy lő a mamám is poén. Talán még az Egyik kopó másik eb.

Balint_bacsi · http://energiaitaloka-z.blog.hu/ 2012.07.29. 18:19:24

Bár nem a 90' es évek, de a Hot Fuzz nagyon jó példa szerintem.
Igazából nem nevezhető kihaltnak, mert mostanába készült a Kèt Kopper, meg a Pancser Police is...Lehet, hogy nem olyan jók, de attól még műfajilag idesorolandók.
És nekem a nagykedvenc Pofa be! is beugrik, de az sem 90-es...
Lehet, hogy ezzel nem sokat segítettem, de a Hot Fuzz és a Pofa be is nagyon jók :D

MargieM 2012.07.29. 18:19:31

Ez a szett nekem is ott figyel a polcon ;) Én nem igazán tudnék mást mondani mint az előzők, a Rush Hour, az ami először eszembejutott, meg talán a Taxi filmek még beleférnek a kategóriába

Cs@tLós 2012.07.29. 18:19:36

@freddyD: Taxi 1-2? Sztem azok egyértelműen buddy movie-k, és nálam a legjobbak, bár a halálos fegyvert is szeretem. Amúgy ja, a MIB első része mindenképp, de sztem a kettes is ide sorolható még. Idegesít, hogy úgy érzem, hogy van 1 csomó még amit ismerek és szeretek, csak nem jutnak eszembe :S

mindenesetre a halálos fegyver 3 Sting és Eric Clapton által írt főcímzenéje nálam örökre oda van szegezve a top 10 zeneszámok közé:
www.youtube.com/watch?v=16IdYZWCypI

Wrathe CN · http://www.youtube.com/channel/UCyeYGrliSe3C7ab78ylvhIQ 2012.07.29. 18:19:45

Nekem a Halálos fegyver első része a kedvencek között van.Jó film sok humorral és meglepően komoly jelenetekkel.Például amikor

SPOILER Mel Gibson fejbe akarja lőni magát.SPOILER VÉGE

Goddamn90s 2012.07.29. 18:19:50

Tango & Cash egyertelmu, de a DIe Hardokat is idesorolnam vagy a Taxit!
Szamomra a legjobb megis a Hot Fuzz, igaz az nem a 90-es evekben keszult!

Goddamn90s 2012.07.29. 18:19:51

Tango & Cash egyertelmu, de pl Die Hardokat is idesorolnam vagy esetleg meg a Taxi!
Bar szerintem a legjobb a Hot Fuzz, igaz nem 90-es evek.

kakaparancsnok 2012.07.29. 18:19:53

Harley Davidson és a Marlboro Man

algi 2012.07.29. 18:19:56

Szerintem az első film jóval komolyabb hangvételű, mint a többi. Főleg, miután megérkezik Leo Getz. A minőség szupergeci. :)

Amúgy szinkronosan nézted? Mert ez szerintem azon esetek egyike, amikor a szinkronszöveg már-már klasszikussá vált.

tonyrulez 2012.07.29. 18:19:59

Az ötödik részt már bejelentették, de még évek kérdése mire egyáltalán elindul a forgatás
www.imdb.com/title/tt1823709/
Nem ide tartozik, de miután már rühelltem Joe Pesci szerepét a filmben, megnéztem főszereplőként mit szerepel, a Vinny az 1ügyű szerintem egy tökéletes film, minden perce élvezhető.

Wrathe CN · http://www.youtube.com/channel/UCyeYGrliSe3C7ab78ylvhIQ 2012.07.29. 18:20:00

Hallottál már a Clint Eastwood féle Piszkos Harryről?

freddyD 2012.07.29. 18:21:39

@algi:Leoról felemás a véleményem. Sokszor haláli, van amikor meg már idegesít a véget nem érő pofázása azon a sipítozó hangon. De nyilván ez is volt a szándék vele. A negyedik részben ugyanakkor a békás vallomása nagyon jó jelenet volt.

@Goddamn90s: Óóó, Die Hard 3!!! Hogy felejthettem el! Az is egy buddy-movie csillag volt

A Hülyék Pörölye 2012.07.29. 21:21:29

Nem olyan jók, de a Kutyám, Jerry Lee-k.

norbert93 2012.07.29. 21:22:44

@Wrathe CN:
Én is pont ezt akartam írni :D
Én nemrég szereztem be az összest részt, s habár azok nem annyira Buddy moviek, de nagyban megalapozták a későbbi zsarufilmeket.

Toto_652 2012.07.29. 22:11:56

Beverly Hills-i zsaru!

Wrathe CN · http://www.youtube.com/channel/UCyeYGrliSe3C7ab78ylvhIQ 2012.07.29. 22:12:04

@norbert93: Egyetértek:) Habár az első rész nekem nem annyira tettszett,azért egy egész tisztességes kis franchise.

westhammer · http://whufc.blog.nepsport.hu/ 2012.07.30. 07:16:49

Én egy zseniális sorozatit tudok, a Good Guys-t: egy évad, 20 rész, viszont árad belőle a feelgood :D

hu.wikipedia.org/wiki/The_Good_Guys
www.sorozatjunkie.hu/2010/06/08/pilot-mustra-the-good-guys-1x01/

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.07.30. 13:21:34

Szerintem mindegyik részről lehet külön írni, a négy film ugyan nagyon hasonló, de mégis annyira más. Az első az alapozás, ami a komoly és a humor vonalán egyensúlyoz, a második egy idő után átmegy komolyba. A harmadik az elejétől a végééig egy könnyed humorbomba némi akcióval, szerintem a franchise legjobbja. A negyedik pedig egy inkább egy tökéletes nosztalgia. Egyébként úgy rémlik, hogy a kedvenc filmes oldalad külön-külön írt róla.

A Tango és Cash nem 90-es évekbeli akciófilm.
Buddy movieket kell említeni vagy buddy akciófilmeket? Nem mindegy, mert ilyen alapon a Szomszéd nője mindig zöldebb is az:)
De ha az akció és a poén számít: Az utolsó cserkész, Csúcsformában, Dupla dinamit (dupla Van Damme:)), Zsarulesen 2 (Ezt is érdemes pótolni), Holtpont, esetleg még a Taxit is megemlíthetem. A Pénzvonat ugyan se nem klasszikus, se nem emlékezetes, de egynek azért elmegy.

Hozzátenném még: Haláli fegyver, a Halálos fegyver és a buddy movie-k paródiája.

Egyébként meg vitatkoznék: Igazán jó haverakciófilmekből a 80-as években sem volt sok. Talán ha egy tucat készült. Viszont ütős és emlékezetes akciófilmből rengeteg volt, akárcsak a 90-es években. Az ezredforduló után azonban nem sok jót tudnék felsorolni. Az utóbbi évek legjobbjai az Elrabolva és a Bourne Ultimatum volt. Idén volt egyáltalán kiemelkedő akció? Ha volt is, már nem jut eszembe. De jó ez az év:)

vazzegabi 2012.07.30. 16:23:01

Talán még a Két kopper is ide sorolható, az 2010-es film, bár nem egy nagy valami.

REACTOR · http://www.youtube.com/user/Reactor2studio 2012.07.30. 16:23:05

A Zöldfülű is egyik kedvenc volt az Eastwood-Sheen párossal.

norbert93 2012.07.30. 16:23:09

@Wrathe CN:
Nekem a 2. a nagy favorit. :D Az első tényleg kicsit fura, viszont az 5. az eléggé gyenge lett. Nem annyira méltó befejezés.

KongFan 2012.07.30. 21:56:29

Komolyabb buddy movie a Nehéz idők/Harsh Times. Christian Bale és Freddy Rodriguez főszereplésével. Két nagyon furcsa fickóról szól, az egyik munkakerülő, akit a haverja minden f*aszságra rátudja venni. Drogot lopnak a dílerektől, munka keresés helyett elmennek jól berúgni, meg lopott pisztolyt eladni.
Zseniális film!

KoviUbi 2012.08.29. 18:14:06

No igen, a "Halálos fegyver" filmek azon ritka filmsorozatok közé tartozik, ahol MINDEGYIK rész ugyanolyan jó, mint a másik. És egyik résznél sem érezni azt, hogy "na, látszik itt már kifogytak az ötletekből a készítők".
Hirtelen nem is tudok mondani más filmszériát mondani, ahol előbb vagy utóbb ne estek volna ebbe a hibába.
Pl. a Terminátor 1-2 zseniális, de a 3-mal már rendesen lerontották az összképet (nem azt mondom, hogy szörnyű, de közel sincs az előző két részhez)
Alien 1-4(-5, ha a Promét is ide vesszük). Az 1-2. rész zseniális, a 3. rész anno nagy kritikát kapott (bár az ehhez készült
magyar szinkron egyszerűen zseniális, párját ritkítja), a 4. rész még nagyobb lehúzást kapott (inkább érdekes, mint izgalmas volt számomra).

Ami most így eszembe jut, mint stílusát tekintve, mind az egyes részek szinvonalát, ami még megközelíti azt, amit a "Halálos fegyver" elért, az alábbi filmek jutnak eszembe:
- 48 óra / Megint 48 óra (a régi szinkronnal, az új az úgy szar, ahogy van)
- Beverly Hills-i zsaru 1-3. (szintén csak a régi szinkron, az új az bullshit)

Mostanság?... hááát... igazából most is vannak talán ilyenek, de számomra ezek már nem ütik meg a régiek szinvonalát.
süti beállítások módosítása