HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Mint köztudott az Indexvideónak hála magyar filmeket lehet INGYEN megnézni és ha már van erre lehetőség, éljünk is vele. Főleg, ha a film még jó is. Egyik kedvenc magyar filmem (A Kontroll mellett) a "Tesó" című film, amelynek 2 DVD-s kiadása is megvan és komolyan mondom, az egyik legjobban összerakott DVD-m a gyűjteményemből. Direkt a nézővel dumáló menük, csomó jó extra, szuper audiókommentár. Mindez egy elsőrendezős filmnél. Nem semmi.

A "Tesó" első fele nagyon erős, igazi budapesti panelfíling (én is laktam panelházban), talán a végére kicsit visszavesz a humor, de aranyos befejezése van. Mindenképp ajánlom, nem is hosszú. A nyitó képkocka kicsit hatásvadászra sikeredett, de ezt már megszokhattuk Indexeseknél. Igen, vannak benne dudák is. Hallatlan. 

Címkék: film

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr232669671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Monster king · http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Steve_McQueen.png 2011.02.18. 09:13:52

:D Ez jó volt, bár én szerintem az Üvegtigris még mindig üti a magyar filmeket.

sheela567 2011.02.18. 09:56:29

@Monster king: nem sok magyar filmet láttál eddig, igaz? :P

Dynamo 2011.02.18. 10:34:45

Szerintem meg az "A Tanú" üt mindent. :D

Setemény 2011.02.18. 11:08:12

A magyar filmek közül én Tarr Béla filmjeit szeretem a legjobban, de a Kontroll is nagy kedvenc.

szabolaci10 2011.02.18. 11:20:33

Lehet hogy meg nézem,
Megéri meg nézni ?

nemecsek ernő áruló 2011.02.18. 11:55:18

Ez egy nagyon jó film, magam is mindenkinek csak ajánlani tudom!

BigBeer96 · http://wwwplayformaone.blog.hu/ 2011.02.18. 13:37:31

Azt a mindenit, de jó film!!!
Nagyon egyedi hangulata van.
Jah és @szabolaci10: természetesen:D

G.Axel 2011.02.18. 14:58:33

Freddy ez nagyon nagy film

eraserhead 2011.02.18. 15:44:26

Melegen ajánlom a Taxidermiát. Az magyar film, a szó legteljesebb értelmében.

szabolaci10 2011.02.18. 16:13:26

Nah akkor lehet hogy megnézem eszt a filmet :D

Gaben No.1 2011.02.18. 18:04:51

Ez szerintem a magyar Harcosok Klubja :D
Eddig a kedvenc magyar filmeimnek a Kontrollt, a Tanút, a Moszkva-teret és az Argót tartottam(a Taxidermiát is meg akartam nézni, de sok szidást hallottam róla), de ez most nagyon rájuk vert (legalábbis az első fél óra) :D
Kössz freddy! :D

szabolaci10 2011.02.18. 18:19:45

Jó film,De magyar filmeket nem nagyon szoktam nézni

jürgen baromartz 2011.02.18. 20:21:01

már megnéztem, a végén csak ültem mint szar a fűben és bámultam ki a fejemből. na nem azért, mert akkora "csattanóval" zárul a film, hanem mert a második fele annyira pofátlanul ellaposodik az első fél órához képest (a gagyista mézes-mázas befejezés maga volt a rémálom).

ha megmarad az első felének a lendülete, akkor a film csillagos ötös lenne, így viszont csak hármas alá, az óriási csalódás miatt.

Gaben No.1 2011.02.18. 20:33:03

@jürgen baromartz: Szerintem az a szint tarthatatlan lett volna. Mert az egy dolog, hogy még több jobbnál jobb dumákat és hasonlatokat kellett volna kitalálni, de a sok kitérő poénjelenetekkel és hip-hop montázsokkal rengeteg pénzt emésztett volna fel a film. Mert hát így 5ször annyi dolga lett volna a vágónak, több a felvett anyag, több jelenet, több megtanulandó szöveg stb.
Én arra tippelek, hogy az a pénz amennyiből gazdálkodtak, észre vették hogy nagyon fogy és rengeteg lenne a további meló a filmmel. Szóval inkább a takarékosabb utat választották. Bár önmagában a második fele is nagyon jó, de az első olyan szintet állít fel, hogy nem lesz értékelhető :(

Mondjuk azért a forgatókönyvíró, a vágó és Welker Gábor is megérdemelne egy vállveregetést e műért ;)

Setemény 2011.02.18. 20:36:52

Sikerült felcsigáznotok, majd meglesem ezt a filmet.
Többen említettétek a Taxidermiát. Tetszett a film, de Pálfinak az első filmje a Hukkle és a pár éve készített Nem vagyok a barátod sokkal jobb.

jürgen baromartz 2011.02.18. 20:51:39

@Dj G@ben:

"így 5ször annyi dolga lett volna a vágónak, több a felvett anyag, több jelenet, több megtanulandó szöveg stb."

akkor egy évvel később került volna a nézők elé egy mestermű - így viszont egy évvel korábban került a nézők elé egy középszerű film -> elkapkodták a forgatást, többet kellett volna agyalni a szkripten, mielőtt belevágnak.

nem vagyok se forgatókönyvíró, se filmkritikus, de én úgy gondolom, az ütős szövegekhez és a nézőkkel való mesteri szintű kommunikációhoz (ami a film első felére valóban jellemző) nem elsősorban pénz kell, hanem ötlet. az meg - ha tényleg tehetséges emberrel állunk szemben - jön magától, csak idő kérdése.

szabolaci10 2011.02.18. 22:07:29

Én akkor néztem nagyot amikor az "Én a kém" cimü filment láttam,Mert észrevettem hogy ez Budapest-en játszódik :D

nandude (törölt) 2011.02.18. 23:38:12

Nem rossz film. A befejezés nekem se tetszett annyira különösen, de vannak benne jó mozzanatok, lekötött. Magyarul tessék megnézni :D

szabolaci10 2011.02.19. 07:31:34

Sok magyar filmet nem láttam csak a üveg tigris 1-2-3
Meg a Pál utcai fiukat

Monster king · http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Steve_McQueen.png 2011.02.19. 10:03:36

@szabolaci10: Nem hagytál ki semmit, ha az Üvegtigrist láttad, jobb magyar filmet nem fogsz látni. :D

szabolaci10 2011.02.19. 10:38:29

akkor oks :D
De mivel kíváncsi vagyok eszt is megnézem :D

Gaben No.1 2011.02.19. 11:39:42

@jürgen baromartz: Ötlet szerintem volt, mivel aki ilyen jól meg tudja csinálni az első harmincöt percet biztos ki tudott volna találni továbbit is. Szerintem meg pont, hogy a pénz volt a gond, mert ez a rengeteg felvett jelenet mind azért nem kevés pénzbe kerül és mint tudjuk a magyar filmek nem a nagy költségvetésről híresek, pláne nem egy első filmes rendező esetén.

"akkor egy évvel később került volna a nézők elé egy mestermű - így viszont egy évvel korábban került a nézők elé egy középszerű film "

Azért ez semmilyen körülménynek nem nevezhető középszerűnek, mert hát a második fele is azért szórja a hasonlókat, csak ritkábban. Ha az egész film olyan lenne, mint a második fele, akkor is egy jó film lenne. Csak az első olyan magas szintet nyújt, hogy eltörpül a második.

hptr 2011.02.19. 22:20:53

Megmondom őszintén, nekem már az első fele sem tetszett.
Túlságosan is Guy Ritchie filmjeire emlékeztetett. (Blöff, Spíler, A Ravasz az Agy...) Máskor meg Harcosok Klubja szerű volt.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én valamiért ki nem állhatom, ha egy film másoktól koppint. Főleg, ha gyengébb kivitelezésben. Persze azért voltak benne jó jelenetek is, vannak ennél sokkal rosszabb magyar filmek.
Nálam 5,5/10

Gaben No.1 2011.02.20. 10:24:41

@ufig: Hát azért ez nem nevezhető koppintásnak, habár a stilusuk nagyon hasonló.

Ennyi erővel minden film, amiben snorricam vagy hip-hop montázs van, az meg Rekviem egy álomértot koopintja?

algi 2011.02.22. 03:00:05

@Dj G@ben: Valószínűleg igen. Úgy működik a dolog, hogy jön valaki, aki egy népszerű filmben alkalmaz egy már régóta létező technikai eszközt. Ez sokak számára nagyon tetszetős, és kikiáltják technológiailag forradalminak a filmet. Később ennek köszönhetően csomó filmes ellesi, és alkalmazni kezdi ugyanezt a trükköt ugyanolyan kontextusban. Nevezhetjük divatnak vagy koppintásnak is. Pl. a lassított akciójelenetet már Kubrick is alkalmazta, de a Mátrix csinált belőle divatot. Azóta, ha egy filmben látok egy lassított akciójelenetet, akkor nem azt feltételezem naivan, hogy az ártatlan filmkészítő úgy gondolta, hogy lassított felvétel illik ide (netán azt, hogy Kubrickra utal vele), hanem azt fogom feltételezni, hogy ez is a Mátrix farvizén lovagol. És valószínűleg igaz is lesz.

AR5T7 2011.03.04. 13:13:59

Dear visitor! sadly, indavideo film is only avalaible for people in Hungary.

Ezt sem fogom ma megnezni s:

AR5T7 2011.03.04. 13:16:19

@eraserhead: Lattam. Nemreg adtak sbs-en, angol felirattal, eredeti, magyar hangon. Elkezdtem nezni, es percenkent sikoltoztam hogy :mi a faaasz???...de szepen nezve a filmet azert rajottem a lenyegere. bar jo filmnek nem neveznem. semmifele keppen. mely nyomokat hagy az amberben, valoigaz, de MILYENEKET? brrrrr.....

eraserhead 2011.03.05. 00:03:21

@AR5T7: hát a való élet se különb sokszor. nem ez a művészet? :)
süti beállítások módosítása