HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

15.
szeptember

Konyec

freddyD  |  20 komment

2011 nálam az „Adj esélyt magyar filmeknek” éve lehet, mert szerintem még életemben nem néztem annyi magyar filmet, mint idén. Ez nagyban köszönhető az „Indavideó film” kezdeményezésnek, de azon kívül is érdekességből megnézek honi alkotásokat.

 
DVD-n megnéztem a „Konyec” című filmet, amely már mozis korszakában felkeltette az érdeklődésemet, mert a története nem mindennapi.
Történetesen egy idős házaspár elkezd bankokat/postákat rabolni és a médiaszenzáció közepette a nyugdíjas korosztály hősként tiszteli őket.
 
Nos, a filmet megtekintve az egyik szemem sír, a másik nevet. Egyfelől örültem a filmnek, mert a „Halálkeringő”-höz hasonlóan végre nem blőd és megszokott témájú magyar produkciót láthattunk. Még ha a végeredmény (még) nem is az igazi, a kezdeményezés örvendetes. És úgy néz ki, hogy az utóbbi években azért körvanalozódik is egy trend az érdekesebb tematikák iránt. Maga a Konyec nézhető film, de sajnos semmi több.
 
Legnagyobb baj az az volt, hogy mint néző teljes érdektelenséget tanúsítottam MINDEN karakter iránt. A nyugdíjasok (bár helyesek voltak) nem tudtak maguk mellé állítani. Alig beszéltek egymással, már az is irritált, hogy magázták egymást. Tudom, korábban így volt a szokás, nekem akkor is idegen volt. Hozzá jött még egy teljesen felesleges (szerelmi) történetszál a nyomozókon belül, amivel szintén nem tudtam sokmindent kezdeni. A Bonnie & Clyde szenior ráadásul egy nagyon egyedi, őskomcsi luxusjárgánnyal járja az utakat és nehéz volt elhinni, hogy nem buknak le ezzel órák alatt. Úgy egyáltalán nagyon ügyetlenek voltak a rendőrök, nehéz volt hitelesnek tartani a látottakat.
 
Különösen cikis volt egy akciójelenet, ahol egy kb 40-el haladó kocsi nekimegy egy bulldózernek és a kocsi gyakorlatilag az ütközés első miliszekundumában fel is robban. Ehh... Ahogyan a film vége sem volt éppen kielégítő.
 
Összességében a Konyec egy film, amit meg lehet nézni, nem idegesíti fel különösebben a nézőt, de ha nem látja az ember, nem marad le semmiről. 5/10


szólj hozzá: Konyec - előzetes

Címkék: film

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr163228973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge96 2011.09.15. 11:30:42

Freddy, tudom, hogy nem nagyon adsz tök random emberkék ajánlására, de ha még nem láttad, megnézhetnéd a Hard Candy c. filmet. Nagyon érdekes, most leírnám, hogy miről szól, de úgyis rátudsz keresni. Szóval érdekelne a véleményed róla, és szerintem nem bánndá meg, ha megnéznéd.

algi 2011.09.15. 11:36:02

Ha magyar krimi, akkor A nyomozó. Talán a legjobb újkori magyar közönségfilm, amit láttam.

freddyD 2011.09.15. 12:17:02

@penge96: Azt a filmet láttam, mikor az Origo online tékájában ingyen lehetett nézni valamit pár napig. Nekem nem nagyon jött be a film. Ellen Page karaktere minden perccel idegesítőbb és unszimpatikusabb lett. Azért az ciki a film részéről, ha a végén a már a rossz embernek drukkol az ember a főhősnő helyett. A színészi játék jó volt, de a film nem.

@algi: Nyomozót is meg fogom hamarosan nézni. Már tervbe van véve.

penge96 2011.09.15. 12:19:37

@freddyD: Csak azért drukkoltál a "gonosznak", mivel a film nem mutatta be, hogy mitől is volt igazán "gonosz". Ha ez a valóságban történik meg, akkor nem hiszem, hogy neki drukkoltál volna :)

freddyD 2011.09.15. 12:21:44

@penge96: Lehet. De ez szerintem a film dolga lett volna világosan bemutatni a dramaturgiát. Nálam nem működött a film

algi 2011.09.15. 12:32:54

@penge96: @freddyD: Engem az idegesített a filmben, hogy összemosták a liliomtiprást a pedofíliával. Egy évvel később Ellen Page az X-Menben egy szexi csajszit játszott. (És ha elgondolkozunk ez utóbbi tényen, akkor eléggé felkavaró, hogy mit gondolhatnak a producerek a nézőkről.)

Pnoemi89 2011.09.15. 13:05:59

Szia!
Ha érdekelnek az elgondolkodtató filmek, akkor a Dorian Gray-t tudom ajánlani. :)

penge96 2011.09.15. 13:59:01

@freddyD: Hát az nálam se. De szerintem elég jó film, a kis költségvetéshez, és a 2 szereplős dologhoz képest főleg.

hptr 2011.09.15. 18:26:35

Én is ajánlanék neked egy magyar filmet FreddyD: Sátántangó.
Egy gondod lehet vele, nagyon hosszú. Nem tudom, hogy milyen a viszonyod a művésziesebb filmekkel, de ha pozitív, akkor egy próbát talán megérhet ez a film. Csak általában az embernek egyszerűen nincs szabad 7 és fél órája.
Egyébként neked melyik a kedvenc magyar filmed? Vagy a kedvenceid? És külföldi filmek közül milyen örök favoritjaid vannak?
Kíváncsi vagyok, mert tudom hogy járatos vagy a filmekben.

Clois 2011.09.15. 18:48:44

Szerintem aranyos kis film volt, bár tény hogy nem egy világszám. Ami mondjuk igazán zavart benne az 2 rendőr meg a köztük lévő kapcsolat. Kicsit a Karib Tenger Kalózaiban a Turner-Swann szálra emlékeztetett...az is igy idegesített. Meg az üldözős jelenet a hotelban volt még fura, amikor a rendőr -aki az elején bemutatta hogy 5 perc meghúzni egy táncosnőt - nem képes fél óra alatt (vagy mennyi) utolérni két nyugdíjast. Ezektől eltekintve viszont vicces kis film volt tényleg :)

freddyD 2011.09.15. 20:11:29

@ufig: Kedvenc magyar film? Hmmm... Talán a Kontroll. De a Macskafogó is elég nagy klasszikus. A "Tesó" is igen jó volt

hptr 2011.09.15. 20:19:18

@freddyD: Kontroll nekem is az egyik. Külföldi kedvenc filmed nincs? :)

freddyD 2011.09.15. 21:02:14

@ufig: Kedvenc filmem az "Ember a holdon"

penge96 2011.09.15. 21:53:09

Kontroll. Zseniális. Ennyi.

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.09.16. 00:28:57

Az én kedvenc "újkori" magyar filmem a Taxidermia. Kicsit elvont, kicsit beteg, de a miénk :)

penge96 2011.09.16. 09:43:00

@Mick Kramer: Helyesbítek: Nagyon elvont, nagyon beteg. :D

Gaben No.1 2011.09.16. 16:04:29

@algi: Ámen! A nyomozó tényleg hatalmas film! :D

Nem vagyok fideszes 2011.09.16. 17:15:09

Egyszerűen nem értem, hogy a Dögkeselyű miért ennyire kevéssé közismert, az a film egész egyszerűen odab#sz. Csak ajánlani tudom mindenkinek!

Mark32 2011.09.16. 21:22:40

Nyomozó hmm... Nem láttam, nem is szeretem a magyar filmeket de erről a Viharsziget jut eszembe, nem tudom miért :D Freddy láttad már a Viharszigetet? Sürgősen nézdd meg. A múltkori különkiadásodhoz is van hozzáfűznivalóm: tessék végigjátszani a War Traint is :D
süti beállítások módosítása