HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Nos, hát elérkeztünk a III. epizódhoz is, amely érdekes módon most másodjára megnézve jobban tetszett, mint anno a moziban.


Emlékszem akkor a film elején nagyon felhúztam magam, mert az első kb 20 percben olyan szintű CGI-überbuzulás látható, hogy ez nekem sok volt. Egy pillanatig nem volt Star Wars fílingje az egésznek és a nagyon látványosnak szánt bevezetés szerintem az új trilógia leggyengébb pillanatai közé sorolnám. Nem volt unalmas vagy ilyesmi, de prímán jelképezte, hogy mitől nem olyan jó az I-III, mint a IV-VI.


Nos, DVD-n újra megnézve hasonló a véleményem, de talán nem forrt bennem olyan düh, mint akkor. Talán mert már tudtam, hogy mi vár rám.
 
Na nem mintha a III. rész olyan felejthetetlen filmélmény volna, de azt kell mondjam, jelen pillanatban talán még azt is mondanám, hogy az új trilógia legjobb része (szorosan versenyben az elsővel).


Pedig nem mentes ez sem a kliséktől és idétlen jelenetektől. Anakin átállása a sötét oldalra egyfelől ügyesen meg lett oldva (szerelme miatt adta be a derekát), ugyanakkor a csere röhejesen hirtelenre sikeredett. Egyik percben még undorodott magától, hogy elárulja azt, amire képezték, pár perccel később meg már megölte Samuel L Jacksont, akinek a filmes nevét egyszerűen képtelen vagyok megjegyezni. Valamivel több belső vívódást nyugodtan bele lehetett volna még vinni, legkésőbb amikor a Jedi utánpótlást gyilkolja le, azért mutathatott volna valami megosztottságot.


A szerelmi szál valamivel elviselhetőbb volt, mint a második részben, de valahogy itt sem volt az igazi. Padme halálvíziójáról amennyit beszéltek előre, olyan jelentéktelen lett a film végére. Ha már film vége, szerintem az is össze lett csapva, mert már szenzációsan kultikus, ahogyan Lucas rohamtempóban megpróbálta kb 1 perc alatt valahogy a régi trilógia látványvilágát (irányítóközpont) felidézni, ami csak azt eredményezte, hogy a pillanatok alatt lebutult a technológia és hülyén hat az egész. Még ennél is kultikusabb valószínüleg Darth Vader „Nooooooooooooooo”-ja, amellyel Lucasék nem tettek nagy szívességet maguknak. Ritka röhejes jelenet.
 
De a kritikák ellenére meg kell jegyeznem, hogy a film nagyjából végig szórakoztató és bár sok szempontból nem éppen tökéletes a két trilógia összeillesztése, azért igyekeztek. A film legjobb része a klónsereg átállása, amely kicsit már nyomasztó is volt. Micsoda kontraszt mondjuk az első résszel! Az a köhögő(!), négy karú droid is elég jó volt, szerepelhetett volna többet is.
 
Összességében a III. résznek köszönhető, hogy az új trilógia nem lett a közröhej tárgya, mert őszintén szólva, ha ez a rész olyan minőségű lenne, mint a második, akkor nem sokan álltak volna ki mellette. Most sem túl jó a hírneve, de szerintem a legtöbben elfogadják és úgy tekintenek rá, mint egy prímusz kissé ügyetlen tesójára. 

7/10
 
UI: Nem teljesen értem, hogy mintha a IV. résznél azt mondanák, hogy a jedik csak egy mítosz, ezek után gyakorlatilag 20 év telt csak el. Nem hinném, hogy ennyi idő alatt ne lett volna elég túlélő, aki megerősíti a mendemondát...?

Címkék: film

47 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr213302191

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vállalta magát a legnépesebb "Vállald, hogy Jedi vagy..." jellegű oldal indítója 2011.10.15. 09:58:52

 Ezt kellett a Tominak tennie. Végre vállalta önmagát. Tehát, hogy ő a legnépesebb Jedi oldal indítója. Már sokkal hamarabb meg kellett volna tennie, és nem csak másokat erre ösztönözni. Mert ez onnantól egyértelmű átverés, amikor a magukat Jedi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zeneszerzo 2011.10.14. 10:33:06

csupán pár megjegyzés:
Mace Windu :) a to wind szó elvileg jelzi a nevében, hogy gyanakszik palpatine-ra és anakinra is.

Grievous tényleg jó arc, de ő amúgy kiborg, nem droid :P és bár jól mutat a 4 fénykard a karjaiban, azért elég ügyetlenül használja őket. :D

és valóban, az erőben nem mindenki hisz az új trilógiában, itt logikai bukfenc van.

Szerintem a harmadik rész erőssége egyértelműen a zene. jó dolog, hogy john williams a duel of fates óta rájött, mennyi erő van a kórusban a filmek alatt :)

Gykrizsi 2011.10.14. 11:01:25

Abban igazad van amit az Ui.-ban írtál, de végül is az a pár megmaradt Jedi elbujkált, halottnak tetette magát, a császár (Palpatine, Sidius) meg próbálta az emberekkel elfeledtetni ezt az egészet.
Egyébként nekem Grievous sosem jött be nagyon. Sunyi, menekülős, kétbalkezes volt. (bár nekem Dooku gróf is ellenszenves volt)
Egyébként teljesen igazad van. A régi trilógia sokkal jobb. Én 16 éves vagyok, nagyon nem akkor éltem amikor készültek a régi részek (bár 3 évesen mindig a Star Wars-ot néztem). De szerintem az új trilógia is egész jó. Mondjuk a szereplők sosem nőttek úgy a szívemhez mint Luke, Han, Leia és Chewbacca (plusz még egy halom szereplő).

Ui.: valaki olvasta a Thrawn trilógiát. Szerintem nagyon jó, tök jól veszi fel a fonalat.

algi 2011.10.14. 12:17:52

A kislány nevelkedjen királyi udvarnál, a fiú meg a rokonainál a farmon, és ne változtassuk meg a nevét se! Kb. Vader hülyének nézése. (Azt gondoltam, nyilvánvaló, hogy Vader tud arról, hogy van gyereke, ezért kellett kirakatba tenni Luke-ot neki, csak arról nem tudott, hogy ikrek.)

Nekem óriási csalódás volt ez az epizód, amikor először láttam. Az első rész kalandos volt, a második rész látványos, ez meg bár látványos volt, de szerintem totál elszúrták Anakin átállását. Először is miért esküszik hűséget Mr. Szörnypofának? Aztán, amikor a következő pillanatban kiderül, hogy átbaszta, nem is tudja, hogyan kell megmenteni Padmét, akkor miért nem pattan föl azzal, hogy "Kabbe, nem ez volt a megállapodás!"? Átverték, neki meg ciki volt kihátrálni utólag, vagy mi? Ez teljesen elrontotta nekem az élményt. Úgy vártam, hogy milyen drámai lesz, amikor átáll a sötét oldalra, órákon át győzködik, aztán ripsz-ropsz átáll, és hajlandó gyerekeket lemészárolni. Totál hiteltelen volt.

Aztán vártam, hogyan fog ez kapcsolódni a régi trilógiához, erre kiderült, hogy sehogy. Semmi köze a film végének ahhoz, amiket mondtak a régi trilógiában. Persze, fizikailag mindenki oda került, ahonnan aztán elindultak, de ez kb. olyan, mintha véletlenül jártak volna arra.

Grievous is nagy csalódás volt. Be volt hype-olva nagyon, tök jó szerepet kapott pl. a rajzfilmsorozatban (a Gendy Tartakowsky féle zseniális Clone Warsban, aminek pár perces epizódjai voltak), erre ilyen kis semmi szerepet kapott a filmben. Szerintem tényleg az egyik legizgalmasabb figura volt, lévén előrevetíti, mivé fog válni Darth Vader. Simán lehetett volna ő az aktuális főgonosz, erre a film felénél lelövi Obi-Wan.

algi 2011.10.14. 12:21:16

Zenében viszont talán a legerősebb az új trilgóiából. Amikor lezuhannak a film elején az űrhajóval, akkor John Williams összehozza az új trilógia akciótémáját a klasszikus trilógia akciótémájával, és a moziban leesett állal hallgattam (és eltaláltam, hogy itt melyik szóban hány l van! :)), hogy "Ja, hogy ez így lett előre kitalálva? Direkt így lett megírva az új trilógia témája, hogy passzoljanak?"

algi 2011.10.14. 12:43:22

Berlioz Fantasztikus szimfóniájából is merít:

youtu.be/IrezpUWIY98?t=3m23s

(Szerintem az Obi-Wan—Anakin párbaj zenéjét ez ihlette, de valaki biztos nem fog egyetérteni.)

freddyD 2011.10.14. 12:59:51

@algi: "Először is miért esküszik hűséget Mr. Szörnypofának? Aztán, amikor a következő pillanatban kiderül, hogy átbaszta, nem is tudja, hogyan kell megmenteni Padmét, akkor miért nem pattan föl azzal, hogy "Kabbe, nem ez volt a megállapodás!"? Átverték, neki meg ciki volt kihátrálni utólag, vagy mi? "

Abszolút igaz. Ez a rész teljesen el lett hanyagolva a film végére.

Gykrizsi 2011.10.14. 13:02:21

Szerintem ez nem ilyen könnyű. Persze csak történet meg minden, de ha most komolyan vesszük, akkor ez az egész át állok a sötét oldalra dolog nem teljesen választható dolog. Az erő ural minket. Ha csak eldöntheti mi legyen, akkor a VI. részben mért vívódik Vader ennyit, hogy megölje Luke-t vagy ne. Ennyi erővel azt is mondhatta volna a Császárnak hogy "bocs de nem szeretném megölni a fiam" és beülnek Luke-val egy kocsmába sörözni.

sheela567 2011.10.14. 13:16:44

Lehet már valaki írta, csak átfutottam a kommenteket.
Szóval Padme a szülésbe halt be ugye, viszont Leia azt mondja Luke-nak, hogy nem nagyon emlékszik az anyjukra, de tudja hogy szép volt... na most, vagy a nevelőjére emlékszik( de az nem az anyja) vagy olyan jedi memoriája van, hogy képes volt megjegyezni anyját újszülött korában? :P

VAGY, nem jól emlékszem erre a beszélgetésre, valaki világosítson fel.

algi 2011.10.14. 13:39:33

@Gykrizsi: Nekem a klasszikus trilógiában az volt az elképzelésem Vaderről és a sötét oldalról, hogy tulajdonképpen racionálisan, materialista felfogással önző célokra használják fel az Erőt, sőt, minden mást is: a hatalmat, a technológiát. Palpatine egy olyan vénember volt, aki az Erővel tartotta életben magát (szemben a jedikkel, akik elfogadták a halált, és halálukban váltak hatalmassá), Vader pedig technológiával tartotta életben magát. Nem igazán volt választásuk. Ha Palpatine felhagy az Erő sötét felhasználásával, meghal. Vader is hasonlóan volt, bár őt nem közvetlenül az Erő tartotta életben, hanem a gépek. Ha Vader visszaállt volna az önzetlen oldalra, neki is fel kell adnia a kétségbeesett ragaszkodást ahhoz, hogy életben maradjon, és tisztességgel el kellene távoznia. Másrészt ezzel nemcsak az életüket kapták, hanem rengeteg hatalmat. Gyakorlatilag minden úgy volt, ahogy ők akarták, Vadernek egyedül a Császártól kellett félnie, de az hű szövetségeseként kezelte egész addig, amíg meg nem jelent a hamvas kis Anakin, akinek a se… akarom mondani a benne lakozó Erő sokkal több lehetőséggel kecsegtetett, mint az eléggé elhasználódott Vader.

Szóval ez Palpatine-nak és Vadernek _emberileg_ rendkívül jól működött, nem kell ehhez az, hogy az Erő megfertőzze az elméjüket, az ilyen mértékű hatalom és az öröklét ígérete a valóságban is ugyanígy megrészegítené az embereket. Sőt, Vadernek még Palpatine "árulása" után sem állt érdekében az, hogy kilépjen a dologból, még azt is el tudom képzelni, hogy a Császár rendszeresen próbára tette Vader képességeit, ő meg biztos volt abban, hogy fél kézzel elbánik a kis mitugrász Luke-kal (ahogy Bespinen tette). Egyedül a fia iránti szeretet menti meg a lelkét.

@sheela567: Remekül emlékszel. Luke azzal győzi meg Leiát arról, hogy a testvére, hogy egyikük az apára, másikuk az anyára emlékszik (nagyjából - de lehet, hogy az apa rész nem pontos). Ha most tényleg úgy volt, ahogy a prequelben, akkor Luke kvázi átverte Leiát, és annak a jelenetnek a Jediben semmi jelentősége sincs. Ennyit a drámaiságról, kapjátok be, nézők! Sőt, a film gyakorlatilag átverte a nézőket. Ki csinál ilyet? Ki csinál olyan filmet, ami hazudik a nézőknek? Szerintem viszont nem hazudott a Jedi visszatér, hanem a prequel téved. Valószínűleg Vader nem tudott arról, hogy ikrek születtek, és Leiát elvitte magával Padmé, Luke-ot pedig odarakták Anakin családjához kirakatba, nehogy Vader keresni kezdje, mert akkor még megtalálná Leiával együtt. Nagyon nehéz döntés lehetett Padménak eldönteni, melyik gyerekét válassza. Kár, hogy ehelyett azt kaptuk, ahogy Jimmy Smits odaveti a félfogáról minden együttérzés nélkül egy mondatban, hogy Leiát majd felnevelik ők, Luke meg túrjon homokot az élete végéig.

algi 2011.10.14. 13:44:51

@algi: Mármint "hamvas kis Luke", sorry.

sheela567 2011.10.14. 14:06:07

@algi: Na jólvan akkor, nem én vagyok a "hülye" :)

"Jimmy Smits odaveti a félfogáról minden együttérzés nélkül egy mondatban, hogy Leiát majd felnevelik ők, Luke meg túrjon homokot az élete végéig. "

Igen igen, ez is elég érdekes jelenet volt.
Megaztán Padme-t egyáltalán megpróbálták újraéleszteni vagy ilyesmi?

algi 2011.10.14. 15:00:37

@sheela567: Nem, a technológia megvan arra, hogy miután egy egész éjszakán át fagypont alatt volt a test, azt egy napon belül helyrehozzák, ahhoz is megvan a technológia, hogy halálos sérülteket életben tartsanak, sőt, élethűen kinéző és mozgó robotkezet tudnak készíteni, de ha komplikáció akad a szülésnél, akkor az anya menthetetlen.

Ja, bocs, most jut eszembe: Anakin látomása tévedett, mert nem a szülésbe halt bele, hanem a szomorúságba. Talán mégse kellett volna lelketlen sorozatgyilkossá válni egy ilyen megbízhatatlan látomás miatt. Szívás. :)

Gykrizsi 2011.10.14. 15:14:04

Na szerintem zárjuk le a vitát. Vannak hibái, elismerem, de végül is mind a hat részt nézve ez a ööö...hexológia ( létezik ilyen szó, vagy dubtrilógia, mindegy)maga nemében páratlan. Nekem mindig is ez lesz a kedvencem.

Ui.: Egyikünk se Jedi vagy Sith, vagyis fogalmunk sincs mi játszódik le a fejükben (vagy lehet hogy algi egy Sith lovag akinek a célja , hogy megfúrja a filmet és zűrzavart keltsen a erőben).

Blaine 2011.10.14. 16:50:44

Nekem mivel 93-ban születtem az előzmény trilógia volt az első Star Wars élményem.Természetesen imádtam, gyerekként az első rész elég szórakoztató és még Jar Jar sem tűnt annyira idegesítőnek.(De nem nevettem a poénjain!!!) A második rész kétharmada (a Anakinos Padmes rész) állati lassú és nyálas volt de a vége kárpótolt plusz az Obi Van-os nyomozás és Jango Fett is ütött.A harmadik rész talán a legjobb volt. Az egyetlen amit nem értek ,hogy az első és második rész között miért nem öregedett Padme?
A többi kérdésre meg kapunk ilyen mondvacsinált válaszokat(például,hogy Luke azért kerül a Tatooine-ra mert ez az erő akarata stb)Aki szeretne tovább bosszankodni annak itt van ez www.dorkly.com/article/16319/the-dorklyst-six-ways-the-expanded-universe-ruined-star-wars

algi 2011.10.14. 17:10:37

@Blaine: Hát, mondjuk a prequel trilógia nem expanded universe, hanem kőkemény kánon. Egyébként az expanded universe ott lett elszúrva, hogy a fanboyok mindenképp elvárják a konzisztens világot. Innen kezdve azt hazudják, hogy az X-Wing játékokban nem A-szárnyúak vannak, a Dark Forcesban a Dark Trooperek nem Dark Trooperek, a szupercsillagromboló pedig nem szupercsillagromboló, hanem dreadnought. Minden szórakozást ki akarnak ölni a játékaimból azért, hogy a kis fantáziaviláguk ne bomoljon meg.

algi 2011.10.14. 17:13:31

@Gykrizsi: Jaj, légyszi ne gyere azzal, hogy mi, földi halandók nem érthetjük meg és nem láthatjuk át a Star Wars eseményeit! George Lucas nem egy felsőbb létsíkon élő Teremtő, a Star Wars pedig csak egy emberi film. A klasszikus trilógiát mindenki tökéletesen értette, érdekes módon csak a prequelekről érvelnek azzal, hogy olyan bonyolultságú, hogy senki fel se foghatja.

TharBael 2011.10.14. 17:50:50

Én is csak a feléig futottam át a kommenteket, de én más szemszögből fognám meg a Padme anya és egész vonalat. van egy regény. már nem is emlékszem melyik. a lényeg, hogy Luke egy nap találkozik valami nővel aki híreket tud az anyjáról, ismerte és ott úgy marad a regény végére előrevetítve hogy Luke ANYJA ÉL! namármost... ez eléggé kiakasztott mert a második kötetet nem találtam sehol magyarországon, és épp ezért elég kíváncsi vagyok hogy ez hogy is van e. egyébként a III epizód simán látvány és kultfilm, nem pedig műalkotás. a vége összecsapott de egy későbbi kommentben kifejtem miért felejtették el a klónokat és a jediket laza 2O év alatt. vagyis mire vélekedem inkább :D

Gykrizsi 2011.10.14. 18:03:23

@algi: Bocs ezt poénra akartam venni, nem komolyan, tudom hogy csak film, (de azért beleélhetjük magunkat).

algi 2011.10.14. 18:07:14

"Nem teljesen értem, hogy mintha a IV. résznél azt mondanák, hogy a jedik csak egy mítosz, ezek után gyakorlatilag 20 év telt csak el. Nem hinném, hogy ennyi idő alatt ne lett volna elég túlélő, aki megerősíti a mendemondát...?"

A Wikipédia szerint (en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_denial#History_and_development_after_World_War_II) második világháború után az SS tisztek propagandájának köszönhetően 1961-re kialakult a modern holokauszttagadás. És ők ezt nem az állami szervek segítségével tették, pusztán aknamunkával.

Vagyis 20 év bőven elég (főleg egy fantasy világban) ahhoz, hogy az állami infrastruktúrán keresztül elhintsék azt, hogy az egész jedidolog humbug volt. Ráadásul a Star Warsban egy birodalmi tiszt mondta ezt, aki minden bizonnyal meggyőződéssel vallja a Birodalom hivatalos álláspontját. Szerintem kicsit túlbuzgó volt, lévén az Erő létét is tagadta, amit a sithek is használnak, úgy látszik, nem volt ideológiailag eléggé képzett. :)

algi 2011.10.14. 18:08:01

@Gykrizsi: Bocs, hogy félreértettem. És én is szeretem magam beleélni.

Nabopolasszar 2011.10.14. 18:27:45

"Először is miért esküszik hűséget Mr. Szörnypofának? Aztán, amikor a következő pillanatban kiderül, hogy átbaszta, nem is tudja, hogyan kell megmenteni Padmét, akkor miért nem pattan föl azzal, hogy "Kabbe, nem ez volt a megállapodás!"? Átverték, neki meg ciki volt kihátrálni utólag, vagy mi? "

-Itt Sidius csak azt mondja hogy együtt megtalálják a módját hogy visszahozhassák a halálból, és így már érthető miért nem fakadt ki annyira Vader

"Nagyon nehéz döntés lehetett Padménak eldönteni, melyik gyerekét válassza."

-Padme akkorra már halott volt, a gyerekek felnevelését Obi-Wan, és egy Bail Organa (ismerős a vezetéknév?) nevű jedi-szimpatizáns szenátor vállalta, és ő azért vitte el Leia-t mert a feleségével régóta akartak már egy kislányt

"Szóval Padme a szülésbe halt be ugye, viszont Leia azt mondja Luke-nak, hogy nem nagyon emlékszik az anyjukra, de tudja hogy szép volt..."

-Pont fordítva történt mert Leia emlékszik a Padméra, és egy olyan fantáziavilágban ahol az emberek vissza tudnak jönni a halálból az Erő segítségével szellem képében, miért ne maradhatna meg néhány emléke.

"ez az egész át állok a sötét oldalra dolog nem teljesen választható dolog"

-Az Erő csak útmutatást ad, de a tetteit mindenki maga választja

algi 2011.10.14. 19:40:52

@Nabopolasszar: "Padme akkorra már halott volt"

Kár, hogy nem olvasod el a kommentet, amire válaszolsz:

"Szerintem viszont nem hazudott a Jedi visszatér, hanem a prequel téved. Valószínűleg [ez és ez történt]"

zeneszerzo 2011.10.14. 22:06:26

@Gykrizsi: szextológia :)

@algi: elég sok példát lehetne hozni arra, hogy john williams mit honnan merített. de inkább nem teszem, jobb abban az illúzióban lenni, hogy ő találta ki a motívumait :)

algi 2011.10.14. 22:23:55

@zeneszerzo: Én úgy vagyok vele, inkább merítsen valaki valahonnan, minthogy dallamtalanul harsogtassa a leghangosabb hangszereket, hátha attól monumentális lesz, mint a 2009-es Star Treknek a zenéje. (Nem viccelek: van egy három hangból álló alaptéma, de akciójelentek alatt azt is hanyagolják, és egyetlen hangon harsog az összes hangszer.)

zeneszerzo 2011.10.14. 22:35:18

@algi: persze :D én nagyon kedvelem a star wars zenét :) zenekarral is játszuk hamarosan :)

Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2011.10.14. 22:56:19

Szembetűnő, hogy a film próbál terjedelmesebb expozícióval operálni, azonban ez teljesen értelmét veszti, mert ahogy landolnak a Coruscanton, egyből felpörögnek az események, ezért:
"Valamivel több belső vívódást nyugodtan bele lehetett volna még vinni..." Konkrétan a 2. rész 2/3-a arról szól, hogy Anakin mennyire undorodik magától - KI NEM? -, hogy haragszik a mesterére meg irtja a buckalakókat és neki nem lenne szabad szerelmesnek lenni, Amidalába meg pláne és sajnáltatta magát, ment a nyáladzás. Tulajdonképpen Lucas a 2. részben elintézte, hogy a 3. részben muszáj legyen felgyorsítani az eseményeket, mert gyakorlatilag a fő szállal, az Anakin - Amidalanak csak annyi köze volt hozzá, hogy szerelmesek voltak egymásba, plusz Obi-Wannak, hogy a mestere volt, tehát jó prédává váltak(Amidala=a cél, Obi-Wan=a bűnbak) ahhoz, hogy a másik főszereplő, Darth Sidius áttérítse a sötét oldalra Anakint - történetét bemutató cselekménysorral annyit tököltek a második részben, hogy az tébolyító és kra felesleges volt. Az egész 2. film történetét 1 órában le lehetett volna zavarni, ha még hozzáadják a 3. rész történetének első felét, vagy harmadát, negyedét - és még talán így is unalmas lett volna, de a 3. részből lehetett volna egy igazán jó filmet készíteni.
Így aztán totál nincs idő arra, hogy az eredeti, igazi, utánozhatatlan Star Wars trilógiával normálisan összekapcsolódjon az előzménytrilógia. Örültem volna annak - és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan -, ha egy kicsit jobban belemennek ebbe az átalakulásba. Nem csak az Anakin-Vader mutációra gondolok(konkrétan azon a NOOOOOOOOOOO felkiáltáson kívül semmilyen reakció nem volt arra, hogy Vader szerelme meghalt), hanem a Köztársaság-Birodalom dologra is.

algi 2011.10.15. 05:53:45

@zeneszerzo: Azta! Milyen alkalomból?

VIDEACITY5 (törölt) 2011.10.15. 11:40:27

Szerintem arról is írhattál volna, hogy Dooku meglehetősen gyorsan halt meg. Lucas mindig ezt csinálja. Először megmutatja a nézőnek, hogy hú de erős ez az ember.. aztán egyszerűen csak meghalnak.
Dookut én még simán életben hagytam volna legalább a film közepéig, akkor sokkal hitelesebb lett volna a halála.
Grievous amúgy azért köhög, mert Windu (gyengébbek kedvéért Samuel L. Jackson) széttörte a tüdejét még a klónok háborújában.
Kérem szépen, összesen két Jedi maradt életben: Obi-Wan, aki Ben Kenobinak nevezve magát, elbújt a Tatooeen-on, a másik pedig Yoda, aki a Dagobahon bújt el. Nem hiszem, hogy ők ketten meg tudták volna erősíteni a "mendemondát".

bbbarniii 2011.10.15. 12:36:14

@VIDEACITY5: "Szerintem arról is írhattál volna, hogy Dooku meglehetősen gyorsan halt meg. Lucas mindig ezt csinálja. Először megmutatja a nézőnek, hogy hú de erős ez az ember.. aztán egyszerűen csak meghalnak."

Egyetértek. Dooku az egyik legérdekesebb karakter volt a második prequelben, erre öt perc alatt fejnélkülivé tették a harmadikban. Még azt is el tudtam volna képzelni, hogy végül ő állítja át Anakin-t a sötét oldalra, aztán később, mikor Anakin már megrögzött Sith, aki mindennél jobban akarja a hatalmat, végez vele, ezzel is bizonyítva Sidiousnak a hűségét.

Számomra bazi nagy csalódás volt, mikor először láttam, bár másodjára, DVD-n, már nézhetőbb volt. A legnagyobb problémám az egésszel, hogy Lucasék túl sok eseményt akartak egybevasalni, túl sok kérdésre akartak választ adni, amelyekre azonban simán meg lett volna a lehetőségük az előző prequelekben.

Továbbá rejtély számomra Padmé hajviselete is. Vajon külön használatba vett egy fodrász-droidot?

@algi: A Tartakowsky féle Clone Wars szerintem is nagyon ütős volt. Abban a sorozatban külön azért is tetszett Grievous karaktere, mert egyszer sem szólalt meg. Már az arcáról leolvashattad, hogy "Igen, baszdmeg, most halott leszel!". Állati volt.

Mellesleg FreddyD. Szerintem az emlegetett Póember-trilógiáról is írhatnál egy bejegyzést. Sokunk kíváncsi lenne rá. :-)

bbbarniii 2011.10.15. 12:37:38

@Barnileonidasz: *Pókember. (Helyesírás: elégtelen.)

freddyD 2011.10.15. 14:25:20

@VIDEACITY5: Igazad van, Dooku zavaróan gyorsan meghalt, de azt kell mondjam, az a karakter engem nem hozott lázba. Volt benne valami érdekes jellem, hogy se nem jó, se nem kifejezetten gonosz, de túl keveset szerepeltették. Így egy hatodrangú akárki lett, akit a második végén csak úgy bepaszíroztak, a harmadik elején meg kinyírtak. Érthetetlen.

@Barnileonidasz: Pókemberről most nem írnék egyhamar, mert 1-2 éve megnéztük a trilógiát és annyira most nem kezdenék neki újra

Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2011.10.15. 18:32:00

@freddyD: szerintem az X-Men filmekről írhatnál:) Vagy valami másik nagy képregényfilmes franchise-ról.

algi 2011.10.15. 20:53:47

@Barnileonidasz: Most így belegondolva aki azt a rajzfilmet nem látta, nem igazán érthette a 3. epizód elejét. Különösen, amikor Grieveous megmutatta a fénykardgyűjteményét. A rajzfilmben gyakorlatilag jedik legyilkolására specializálódott. A filmben ebből semmi nem maradt meg. Igazán mutathatták volna legalább, hogy kinyír pár jedit.

Na, most kerestem a Youtube-on egy jelenetet: youtu.be/DXQx_QLY8XM

Látszik, hogy nagyon ért ahhoz, hogy mit hogyan kell megmutatni és mit nem kell megmutatni. Tele van szörnyű tragikus halállal ez a jelenet, mégsem kell közvetlen közelről mutatni, ahogy feldarabolják őket. Igazából ha Tartakovsky rendezte volna a prequeleket, akkor szerintem brutál jók lettek volna (még úgy is, hogy a mostani forgatókönyvvel).

algi 2011.10.15. 21:09:30

Ez a fénykardpárbaj nagyon odaver:

youtu.be/3VB_vjVxcic

Nem csoda, hogy csalódás volt az ep3, ha ilyen magasra tette a mércét ez a rajzfilm. Újra meg kéne néznem, kicsit érettebb szemmel.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2011.10.15. 21:24:55

@VIDEACITY5: Hát marhára nem csak ketten élték túl. Voltak még jó néhányan akik túl élték, szét széledtek és elbújtak a galaxisban. A legtöbbjüket aztán Vader vadászta le.

VIDEACITY5 (törölt) 2011.10.15. 21:38:19

@Rainse: Na és kik lennének azok a "jó néhányan, akik túlélték"?
Legtöbbjüket a klónok és Vader ölte meg, aztán ugye a Force Unleashed-ben megölték Shaak Ti-t, meg Rahm Kotat... Nem, tényleg nem tudom, ki élte volna még túl rajtuk kívül. És ha már elbújtak, hogyan tudták volna továbbvinni a... történetüket?

bbbarniii 2011.10.15. 22:19:29

@algi: Szerintem nem fogsz sokat vele sokat veszíteni, sőt. (Számomra egyébként igazi messiás a mostani Clone Wars-hoz képest.)

Nabopolasszar 2011.10.16. 16:51:40

@Barnileonidasz: Mind a két Clone Wars sorozatban vannak baromságok de nekem az új sorozat jobban bejön az ilyen részek miatt www.megavideo.com/?d=DT3CAHD5 (érdemes megnézni) csak az a baj hogy nem nagyon erőltetik őket

algi 2011.10.16. 19:59:55

@Nabopolasszar: LOL, a geonózisi erőd sziluettje a Walt Disney kastély! XD

algi 2011.10.16. 20:06:44

@Nabopolasszar: Nekem annyi a gondom az új sorozattal, hogy túlzottan hasonlít a stílusa a filmekére. Ugyanolyan lapos kameraállások, a legapróbb robbanásnak is monumentálisnak kell lennie. A régi sorozat sokkal filmszerűbb volt, aki készítette, jobban ismerte a filmes kliséket, egyetlen képpel rengeteg információt tudott közölni (ahogy az eredeti trilógia is). Mondjuk az új sorozatot is élveztem, csak a készítői nem olyan bátrak – talán, mert több pénzt fektettek bele.

Egyébként érdekes, hogy a régi Clone Wars sorozat 3. évadát már maga Lucas írta, és ott már 20 perces epizódok voltak, és az egész történet valahogy furán ellaposodott. Talán, mert ott a koncepció szerves része volt, hogy csak pár perces egy epizód.

Robb20 2011.10.18. 14:59:24

@VIDEACITY5: Most komolyan a Force Unleashed-el jössz??!! Ne viccelj már, a FU 1-2 az egy alternatív történet! Az eredeti SW univerzumban Vadernek sosem volt tanítványa, aki ráadásul helyette vadászta volna le a túlélő jediket, aztán még ki is nyírta volna, hogy a helyébe lépjen :S Ilyet felhozni érvnek elég nevetséges :/

Azok a jónéhányan, akik túlélték, azok pedig sosem voltak név szerint megemlítve, szóval erre a kérdésre a filmek alapján nincs válasz, feltenni se volt túl sok értelme :/

bbbarniii 2011.10.18. 16:25:16

FreddyD! Tudom, ez nem a legjobb hely a reklámozásra, sőt, spamelheted is amit írok, de a Star Wars bejegyzéseid hatására rászántam magam egy Star Wars paródia elkészítésére, ha gondolod, megnézheted itt:

youtu.be/KNAOlo8A1r0

vegzetur0327 2011.11.07. 14:38:01

Az SW3 vége azért lett annyira rossz, mert vagy fél órát levágtak belőle (a teljes filmből 1,5 órát)
Nemtom hol megnéztem azokat a jeleneteket, és rohadt jók

algi 2011.11.07. 15:42:38

@vegzetur0327: Ez nem úgy működik, mint a matekban az összeadás, hogy összeadjunk az egyes jelenetek minőségét, és ha elég sok jó jelenet van, akkor a film is jó lesz. Bármilyen jól csinálták volna meg a meglévő jeleneteket, nem lehet belőlük jó filmet csinálni.

Vagy egy kész alternatív film jött ki a hiányzó jelenetekből? Mondjuk Bail Organa főszereplésével? Az izgalmas lett volna.

vegzetur0327 2011.11.10. 14:39:29

@algi: nem egészen ez a lényeg, a gúnyolódás pedig fölösleges.
A film szar jeleneteit képzeld el máshogy és kicsit hosszabban.Nem így volt ez eredetileg összerakva.
És ezek által igenis úgy ment mint matekban az összeadás.
És bár összevágva tényleg kijött volna egy másik film is, nem volt alternatív.
Ja, és én a film végéről beszéltem.

algi 2011.11.10. 17:04:04

@vegzetur0327: Ettől még nem lesz jó film egy szar filmből. A sztorit kellene átírni ahhoz.
süti beállítások módosítása