HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

 

Itt letölthető mp3-ként (110 MB)

LEGJOBB FILM

The Artist – A némafilmes
Éjfélkor Párizsban
Az élet fája
Hadak útján
A leleményes Hugo
Pénzcsináló
Rém hangosan és irtó közel
A segítség
Utódok

Címkék: filmbarátok podcast

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr104200106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vektor. (törölt) 2012.02.25. 11:49:09

freddyD: Jessica Chastain jelölése nagyban annak is köszönhető, hogy egyedülálló módon három kiemelkedő alakítása is volt az évben, a The Help-ben, a The Tree of Life-ban és a Take Shelterben. Közülük szerintem a leggyengébbet választotta ki az Akadémia, amit a Help iránti szeretettel lehet magyarázni. Ha van rá lehetőséget, pótold a Take Sheltert, mert abban Chastain és Michael Shannon is díjat érdemlő alakítást nyújtott. Sajnálatos módon a Take Shelter elfelejtődött, kiszorították az Oscar-mozik.

lagzilajcsiforever 2012.02.25. 12:02:43

Egyébként Woody Allen jó film rendező ezt a filmet nem láttam de a többi filmje nagyon jó pl: fogd a pénzt és fuss

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.02.25. 12:16:58

Jó lett:)

The Artist – A némafilmes

Nem rossz, de kissé túlértékelt. Maga a történet nem mond semmi újat, egyedül a megvalósítás (illetve annak merészsége) és a rengeteg kikacsintás értékelhető benne. Bevallom én egy idő után egyszerűen untam.

Az élet fája

Na ennek csak az első felét láttam, aztán inkább abba hagytam. Szép, szép, de nem szól semmiről és baromi vontatott.

A leleményes Hugo

Nagy kár, hogy ti még nem láttátok, ugyanis érthető, hogy miért kapott 11 jelölést. Ez is egy nagy "tisztelgés" Hollywood előtt. Giccses és elég gyenge.

A segítség

Nekem is tetszett, kellemes film.

Utódok

Úgy szintén "jópofa".

Éjfélkor Párizsban

Na ezzel viszont nagyon nem értek egyet. Az külön fájó számomra, hogy nem ismeritek Woody Allen munkásságát, hiszen egy 3 Oscar-díjas emberről beszélünk, akit csak forgatókönyvírásért 15-ször (!) jelöltek. Szóval mint filmbarát, kötelező pótolni a hiányosságokat:)

Egyébként meg maga a film kellemes és én bírtam a humorát. Bár tény, hogy "egy W.A. filmjei közül", de nem igazán értem, hogy mire fel ez a nagy ellenszenv. Még valami: a mondanivaló egyébként pont nem az, hogy "régen minden jobb volt", hanem pont, hogy nem szabad a múltban élni, minden kornak megvan a maga értéke. Továbbá nem tudom mennyire vagy "művészet barát", de nekem öröm volt ennyi nagy nevet egy filmben látni, mármint a karaktereiket:)

Amiket kihagytam, azokat még nem láttam.

Az Amerikai szépség pedig abszolút nem veszett a feledés homályában, sőt, aktívan benne van a pop-kultúrában. Pl. rengeteg filmben/sorozatban kifigurázzák a zacskós jelenetet.

freddyD 2012.02.25. 12:25:06

@purga: Lehet, hogy Woody Alennek vannak jobb filmjei is ennél, de ez az aktuális filmje oly módon elrettentő hatású volt számomra, hogy akkor inkább maradok műveletlen, de többet nem kérek belőle. Borzasztó film szerintem, amivel egyszerűen nem tudtam mit kezdeni. Csak halálra untatott

@Vektor.: Biztos van igazság abban, amit mondasz, de akkor jelöljék másra, de itt ez nem volt túl szerencsés. Jól játszott, nem azt mondom, de alig szerepel benne. Mellék-mellék szereplő

Vektor. (törölt) 2012.02.25. 13:36:16

A legjobb filmre bármit lehet jelölni, ami nem számít rövidfilmnek. Akár idegen nyelvű film, vagy dokumentumfilm is szerepelhetne a főkategóriában, mint az animációsok, csak egyszerűen nem érik el azt a támogatottsági szintet a szavazóknál, amivel bekerülhetnének a legjobbak közé, ezért is kreáltak nekik külön kategóriákat.

hptr 2012.02.25. 13:38:35

@purga: Egyetértek az értékeléseiddel, de az nem igaz, hogy a tree of life nem szól semmiről. De tényleg nagyon vontatott, emiatt nekem se tetszett nagyon.

ddonnie 2012.02.25. 13:59:19

az eddigi podcastekben az esetek jelentős részében egyetértettem veled/veletek de most többször is nagyokat néztem, hogy így vélekedtek egy filmről

The Artist

itt nagyjából egyezett a véleményünk, szerintem is remek film, remek tisztelgés, ha oda kell adni valakinek a díjat, akkor adják oda neki

Éjfélkor Párizsban

na itt óriási a különbség. szerintem a tavalyi év egyik legjobb filmje, úgy néztem meg, hogy az elmúlt évek Woody Allen filmjei óriási csalódások voltak(Vicky Christina Barcelona, Férfit látok álmaidban) de ez, annak ellenére, hogy rühellem Owen Wilsont, szerintem fantasztikus, igaz, hogy a kedvenceim közé tartozik a 20-30-as évek, ami biztos elősegítette ezt a filmélményt, de a film hangulata, varázsa szerintem magával ragadó... én imádtam

Az élet fája

jóóóó... de azért ennyi idő után Terrence Malicktól valami jobbra számítottam, ami után órákig nem tudok felállni a székből... itt is megvolt az elgondolkodás, hogy magamba szálltam a film után, de olyan nagy nyomot nem hagyott bennem, mint mondjuk Az őrület határán

Hadak útján

szerintem sem érdemli meg itt a helyét, de azért hogy "rossz film" azt nem mondanám rá... szerintem nem úgy kell nézni hogy "na megérdemli-e hogy jelölték legjobb filmre" vagy "na nézzük meg Spielberg tud-e még olyat csinálni mint a Ryan közlegény megmentése" hanem csak megnézni egy filmet, szerintem is borzasztó giccses és halálra untam magam, de ti úgy beszéltetek róla, mintha a Rubber-rel lenne egy szinten:D

A leleményes Hugo

hát sajnálom hogy egyikőtök se látta, mert kiváncsi lennék a véleményetekre, személy szerint az év legjobb filmjének gondolom, fura volt Scorsese-től egy kvázi mesét nézni, de a filmek iránti szeretet, az operatőri munka, a zene, a színészek egytől egyig 10/10esek nálam

Pénzcsináló

Brad Pittnek én ezért simán odaadnám az Oscart, de maga mint film annyira nem fogott meg

A segítség

számomra ez túl-amerikai volt, minden fekete jó, minden fehér rossz-kivéve két embert... tényleg szörnyülködve néztem végig, hogy bántak a feketékkel, de nekem olyan volt, mintha minden színész minden mondata és mozdulata azt sugallta volna hogy "oscar-díj" és egy filmnek nem ezt a hatást kéne keltenie

Utódok

Alexander Payne munkái nagyon kedvesek számomra, mindig felüdülök rajtuk, miközben azért el is gondolkodtatnak, szerintem ez sikerült a leggyengébbre... a Schmidt története és a Kerülőutak szerintem 100-szor jobbak voltak, igaz nem volt bennük George Clooney...

a Rém hangosan és irtó közel-t még nem volt szerencsém látni, ja és amiket én nagyon hiányolok a legjobb filmek közül: Warrior, Kezdők, Drive, Shame

egyébként élmény volt hallgatni benneteket, néha kívánom hogy lennének olyan emberek a közelemben akikkel órákon keresztül tudok filmekről beszélni:)

freddyD 2012.02.25. 15:12:32

@ddonnie: Azt nem mondanám a Hadak útjánról, hogy Rubber szinten van, de az Éjfélkor Párizsbanról már igen. Komolyan nem értem, miért tetszett nektek :D Mi pluszt adott nektek? De így van ez így rendjén, ti meg nem értitek, hogy én miért utáltam.

Abban egyetértek, hogy a Segítség könyörög az Oscarért, ugyanakkor nem tudtam miatta haragudni, mert egy klassz történetet mesélt el és amúgy is szinte minden más magas színvonalú volt. Király Beszéde is hasonló katagória, ami szinten jó film (még ha talán a tavalyi szobrocskák száma kicsit túlzás is). Mindig vannak ilyen filmek, de nem mindegyikre lehet haragudni emiatt

Amúgy örülök, hogy tetszett neked :) És hogy ilyen hosszú kommentet írtál te is

Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2012.02.25. 15:37:32

Artist:
jó film, de nem olyan jó, mint amennyire el vannak szállva a kritikusok. ettől függetlenül meg fogja kapni a legjobb filmet, rendezést és férfi föcit. ez van.

Utódok:
jó film, talán ennek adnám az Oscart a jelöltek közül.

Az élet fája:
jó film, de minimum 20 perccel hosszabb a kelleténél. a gyerekszínészek nagyon jók, Jessica Chastain és Brad Pitt úgyszintén. a képi világ remek.

Hadak útján:
GICCS

Pénzcsináló:
örültem, hogy Brad Pittet végre nem egy tőle megszokott, minimum 2 és félórás drámában láthattuk. a végére kicsit elfáradt a film.

Leleményes Hugó:
holnapi program.

A segítség:
nem tudok nyilatkozni, sajnos egyáltalán nem érdekel.

Éjfélkor Párizsban:
a filmmel kapcsolatban ambivalens érzéseim vannak. oké, Woody Allen rendezés és forgatókönyv, de nem igaz, hogy ennyire erőltetett és szájbarágó. ráadásul ez a művészettörténeti korszak közel áll a szívemhez és így rettenetesen idegesített a karakterábrázolás, Dalit fel sem ismertem volna, ha nem mutatkozik be, sétapálca ide vagy oda. szörnyű. simán beférne a Málnások közé is, pedig örülök neki, hogy kultúrmissziót folytat a film.

Maxipocak87 2012.02.25. 17:55:33

@ddonnie: Woody Whatever Works c. filmjét láttad már? Ha nem, akkor mindenképpen ajánlom, mert szerintem zseniális.

77muf 2012.02.25. 18:29:59

Igazából a nominált filmek közül eggyiket sem készültem megnézni... nemtudom, de nekem valahogy nemtűntek érdekesnek sem a trailerek, sem a filmek alap történetei(amelyekről már régebben olvastam), de most, a podcast után talán mégis megnézem az Utódokat(a Hawaii csövesek miatt :D)a Hugot, és az Éjfélkor Párizsban c filmet biztosan nem fogom kihagyni, főleg azokután amit itt a blogon olvastam a filmről. Na megnézem a filmet és majd írok, hogy jó-e vagy rossz :)

GeniallGull 2012.02.25. 20:01:56

Woody Allen-t nem ismeritek?? Hmm nem szép dolog. Scorsee meg minden munkája szerintem mestermű. Amúgy Jessica Chastian-t meg miért, nem az Élet Fája miatt jelölték? Simán megérdemelné, ahogy Ronney Mara is a Tetovált lány miatt az Oscart.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.02.25. 20:25:46

@freddyD: a Jessica Chainstan kiakadásodra: Anthony Hopkins a Bárányok hallgatnak-ban csupán 20 percnyit szerepelt, mégis főszereplésért kapott Oscart:) Teszem hozzá, megérdemelten.

Azért adj Woody Allen-nek még egy esélyt:) Tudom ajánlani a Holly Woody történetet, amiben szerintem elég ütős poénok vannak:)

Rookie15 2012.02.25. 20:56:10

freddyD megkérdezhetem hogy raboltak ki majdnem?

freddyD 2012.02.25. 21:02:58

@Rookie15: Megpróbált az ajtóban a táskából kipakolni, majd mikor észrevettük, úgy tett mintha elvesztette az egyensúlyát és megigazította a cipőfűzőjét. Elég béna volt. Mindenesetre az volt az utolsó csepp a pohárban, hogy miért volt az a város inkább unszimpatikus, mint kedves

ddonnie 2012.02.25. 21:16:21

@Maxipocak87: sajnos még nem, de már tervezem, úgyhogy az ajánlásod után valószínűleg a közeljövőben sort kerítek rá

Prodge 2012.02.26. 11:21:47

Én személy szerint 1-2 film helyett inkább jelöltem volna a J. Edgar-t vagy a Hatalom Árnyékában-t.

Andrews 2012.02.26. 14:19:35

Oscaros mp3 adásokat kreáltam. A 0. még nem olyan jó minőség, mert kísérleti volt de a téma lényeges az elmúlt 6 év Oscar baklövései és a kérdés az Oscar miért ennyire konzervatív?
A 2. hosszabb, filmzenékkel tarkított adás végigveszi az idei Oscar esélyeseit. Tippelgetek, hogy ki lehet a nyertes és elmondom a végén a filmekről röviden a véleményemet, közte az idei Oscar jelölt filmekből hallhatóak zenék. Találjátok ki melyik filmzene, melyik filmből van. :D

data.hu/get/4765360/Mozix_radio_0._kiserleti_adas.mp3
data.hu/get/4765390/Mozix_radio_1._adas.mp3

Beillesztem akkor ide, mert Fredy3D úgy kívánta. :)

Már töltöm is az mp3-at.

Andrews 2012.02.26. 14:59:36

Nekem is nagyon bejött a Segítség sokan mondták, hogy Oscarra ment, én ritkán éreztem ezt. A legjobb női színészgárdája e filmnek volt tavaly.

Rookie15 2012.02.27. 15:41:04

@freddyD: De legalább észre vettétek időben :)
Sajnálom hogy így leírta magát az a város a szemedben pedig sok jót mesélnek róla nem értem :/

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.02.28. 15:12:08

Közben eszembe jutott még első világháborús filmek:

Kubrick: A dicsőség ösvényei

Hosszú jegyesség

A Fekete Vipera utolsó évada:)

77muf 2012.02.28. 19:16:23

Éppen megnézem az Éjfélkor Párizsban c. filmet, és szerintem jogos volt az oscarra jelölése. A film jó, nagyon jó, az év eggyik legjobb filme, és az a 7,8/10es pontozás az IMDBn is korrekt.. (nálam 7,5). Az igaz hogy a film nem mindenkivel tudja szerettetni magát, például aki nemhallott Hemingwayről és a többi megemlített íróról.. vagy aki nemismeri Picassót és Dalít, az lehet hogy elveszik a filmben, és unalmasnak fogja tartani. Én nagyon jól szórakoztam, figyelmesen néztem, és szintén érdekesnek találtam a történetet is, az ötleteket is és magát a megvalósítását is. Úgyszintén az az ember aki jól ismeri pl. Dalí életét és műveit, sokmindenre rájöhet a filmen, sok összefüggést találhat- orszarvúk, Owen Wilson orra(ami ténleg több Dalí műben is megtalálható)... és szintén úgy van ez Picassoval is...és maga a sürrealizmus is a tigrisekkel és a sok állattal nagyon jól van ábrázolva. Azt is megkell említenem, hogy a szereplők kiválasztása is nagyon jól sikerült (énszerintem), a történelmi személyiségek hasonlítanak, az írók is és a festők is (pl. Adrien Brody kiköpött Dalí(nem úgymint Robert Pattinson a Little Ashesben)és a Picassót alakító srác is jobbra sikerült mint Anthony Hopkins a Picassoban). Vissza a történethez - nagyon jó, érdekes, ilyesmit még nem is nagyon láttam és még szép, hogy szobrocskát kapott az originalitásáért...Nem is hosszú, és ad azért valamit az embernek. Én megvagyok a filmel elégedve :)

Andrews 2012.02.29. 22:08:36

A héten új Mozix rádióval próbálok jelentkezni. Ha továbbra sincs Vox rádió amit szoktam hallgatni régebben amíg volt gyakran vagy nem lesz újabb Blogolkodom Filmbarátok adás!

Oscar utózengés lesz picit, meg az idei várt filmekről salala és 3-4 nemrég látott filmről ömlengés. :D S persze megint sok-sok filmzene dallamocska.

Robb20 2012.03.01. 17:03:22

@freddyD: Freddy, ha jó Woody Allen filmet akarsz látni, akkor nézd meg a Match Point-ot. Jó történet, jó színészek és a főszereplő Jonathan Rhys-Meyers sztem hatalmasat alakít, csak ajánlani tudom.
süti beállítások módosítása