HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Születésnapomra megkaptam a Resident Evil 4-et PS2-re (ez a konzol most nálam a RPCJS megszűnése óta azóta is nem hogy reneszánszát éli, de kb 4x annyi játékom van már rá, mint akkor volt). A RE nálam nem volt nagy fogalom, az első részével játszottam aztán igazából ennyi. Nem követtem a széria pályafutását, így amiket negatívumként irkálok, az lehet hogy az egész sorozatra is érvényes.
 
Maga a játék kifejezetten tetszett, végig lekötött, még ha történetnél elég gyorsan el is vesztettem a fonalat. Az elején még becsületesen meghallgattam a párbeszédeket és telefonálásokat, sőt még a leveleket is átnéztem. Egy idő után azonban egyre zavarosabb lett az egész, aztán úgy döntöttem, hogy igazából tök felesleges, maga a játékélményhez nem kell értenem, hogy mitől is nő egy oktopusz a lelőtt fejekből...
 
Az ilyen jellegű játéknál kifejezetten örültem neki, hogy többé-kevésbé lineáris a játékmenet, ugyanis egyszer sem akadtam el annyira, hogy segítséget kellett volna keresnem a neten. Ennek ellenére azért pár dolgot jobban is jelezhetett volna, pl mikor ilyen óriás dögök ellen kellett harcolni és az egy időre látványosan összeesik, egyáltalán nem volt számomra evidens, hogy ott közel kell mennem hozzá és egy animációt aktiválva rá kelljen másznom. Mégis miért akarnák direkt odalépni egy olyan behemóthoz, amelynek a heréje nagyobb lehet nálam, ahelyett hogy távolról telepumpálnám ólommal?
 
A kolostoros pályákat élveztem leginkább, volt ott néhány parás rész, mikor ott hirtelen a semmiből ott volt mögöttem pár zombi(?) szerzetes. Ugyanakkor félelmetesnek így sem nevezném a Resident Evil négyet, max a ládákban váratlanul rám ugró kígyók ijesztettek meg párszor. A fegyverekkel nem volt gond, igazából lőszerből is mindig volt éppen annyi amennyi kell, ahogyan ez a medikitről is elmondható. Be kellett osztani őket, de ez így volt pont jó. A töltési idő is klassz volt, PS2 bekapcsolásától számítva szerintem egy 2 perc alatt már játszhatsz is.
 
Ugyanakkor az, hogy a felvett dolgokat ki kellett tetriseznem a tárolt batyumban, viszont marha idegesítő volt. Ha már marha idegesítő dolgok, volt ezekből azért bőven:
 
-Térkép elfért volna a bal alsó sarokban. Állandóan a Startból navigálni baromi frusztráló volt. Ez igaz a fegyverek kiválasztására is. Igazán lehetett volna erre egy gyors gomb (pl R3).
-Azért az durva, hogy mozgás közben nem lehet utántölteni, vagy célozni/lőni. Ezt mégis hogy gondolták?
-Pár karakter repertoárja lehetett volna szélesebb. Az árusok ugyanazt mondogatták újra meg újra. Egy kiadósabb vásárlás után legalább egy tucatszor meghallgathattad ugyanazt a marhaságot. Ugyanez igaz Ashley-re is. LEOOOONNN!!!!
-A reakciós akciógombok ötletesek, de túl gyakran kellett használni őket. Főleg akkor volt idegesítő, mikor késsel támadnál, és pont mikor megsebeznéd, hirtelen előjön, hogy nyomjam meg fél másodperc alatt a négyzet+iksz kombót. Végig hátráltatott ezzel, mikor az ugribugri régi ismerősömet kellett eltenni láb alól
-Headshot szinte semmit sem ért
-Kameranézet elég zavaró tud lenni és nagyon elmozdítani sem lehetett
-Motorcsónakos és Jet Ski-s pálya egy rémálom volt
 
Szóval nem éppen egy hibátlan játék (van olyan?), de ezek ellenére jól eljátszottam vele és ahogy láttam, extra pályákkal/tulajdonságokkal hálálta meg a végigjátszást. Szóval még nem ért véget a RE4 kalandom.

Címkék: játék

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr714953987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2012.12.08. 10:50:41

Én a 3-assal játszottam, mert az volt olcsó, és kíváncsi voltam rá. Annyit tudtam róla, hogy túlélőhorror, úgyhogy féltem, hogy parás lesz. Erre mit kaptam? Egy kalandjátékot, ahol a harc kb. olyan, mint az Alone in the Dark, csak több benne a kalandjáték elem. Tárgyak megtalálása, kombinálása, gombok megnyomása stb.

Egyszer végigjátszottam, és többet elő se vettem, pedig vannak benne különböző játékmódok, meg ruhákat lehet váltogatni, meg ilyesmik.

nandesz00 2012.12.08. 10:51:05

Igen, igaz amit írtál. A leírt negatívumok a RE sorozat "védjegyei". :)
Nekem csak nem rég sikerült kipróbálni az első részét (pontosabban a remake-elt változatát), és igazat kell adjak mindenkinek aki azt mondja, hogy az egyik leghangulatosabb rész. Az 1. és a 2. rész abszolút viszi a pálmát (prímet?). Mindegyik két sztorit tartalmaz (sőt, ha úgy vesszük, a 2. rész négyet), plusz szerintem a környezet is ezekben volt a legjobb ("elhagyatott" kastély, Raccoon City). Ha van rá lehetőség, mindenképpen érdemes kipróbálni a RE Zero-t, Code Veronica-t, RE 5-öt is. Nekem ezek jöttek be a legjobban.
Egyébként, ha valaki PC-n akarja a 4. részt játszani, akkor mindenképpen használjon hozzá mod-okat. Az alapverzióból szégyen, amit kihoztak, mind grafikailag, mind irányítás szempontból.

FaKe.beL1eVe 2012.12.08. 13:25:08

A modernizált RE játékok közül ez a legjobb rész szerintem. Nekem is Ps2-n van meg és már nehezebb fokozatokon is végig toltam. Mondjuk az egy helyben való célzás az engem is kicsit irritált, de egy idő után hozzá tudtam szokni. De maga az egész játék kifejezetten hangulatos, a történet, a látvány, a sok boss-fight, meg a fegyverek tuningolási rendszere nagyon tetszett.
Amúgy nálam az első 3 RE játék az igazi etalon, főleg a 2. az szerintem egy mestermű.

(u.i.: Szégyen szemre eddig még nem játszottam a Doom 3-mal, de nemrég kezdtem el játszani vele magyar szinkronnal, már elég a vége fele járok és mikor az egyik karakter megszólal Freddy hangján azon nagyon meglepődtem és hatalmasat röhögtem, de amúgy mind a szinkronmunka, mind a játék nagyon jók..)

BarmyArmy 2012.12.08. 13:25:27

FreddyD az elején ugye lelőtted a varjakat van amelyk plusz töltényt ad :D?! Jaj de nagy kedvencem ez a gamma,a végén lehet menni vörös hajú csajjal.Azoknál a nagy hegyi trolloknál :D egy csomószor meghaltam úgy félre nyomkodtam a gombokat,sztem a töltés az nem zavaró,inkább a célzás volt zavaró pc-n.Tehát nekem csak a pc-s portolás nem tetszett igazán minden más +.

V1p3R 2012.12.08. 19:21:15

a ps2 egyik legnagyobb gyöngyszeme ez a játék, játékmenet szempontjából szerintem a legjobb RE bár történetben nálam az első 2 jobb volt, vannak hibái de mindenképpen szerethető alkotás, nagyon bele tud merülni az ember és elég jellegzetes ahhoz,hogy ne merüljön a feledés homályába, az egyik kedvencem jelenetem amikor visszajön a farkas a játék elejéről segiteni a boss ellen, vagy a láthatatlan "pattanások" a szörnyeken amiket el kell találni :)

conellus 2012.12.09. 06:16:43

Az RE4-et sokan minden idők egyik legjobb akciójátékának tartják, még ha azt a nem sok hibát is hozzászámoljuk. Amiket felsoroltál negatívumoknak az mind az RE játékok védjegyei.
Anno 2005-ben nagyon jól szórakoztam vele !Gamecube-on!, akkor még mások voltak az elvárások szemben a mai casualabb játékokkal, ahol némely "gamerek" már a normal fokozaton is megbotlanak.

szantochris 2012.12.10. 21:56:08

Mindenképp megéri újra végigtolni, főleg hogy kap az ember egy teljesen új kampányt (Separate Ways)

Ha végeztél vele, ajánlom az alábbit:

www.youtube.com/watch?v=cjE4e2BKelk

Cs@tLós 2012.12.11. 07:33:20

Mi most vettünk wii-t,úgyhogy második gyerekkoromat élem. Anno sonic-os voltam, aztán ps1-2 korszakban crash játékok, jak & daxter, okami, (nameg gta-k :D) és most a wii. Mario galaxy 1-2, zeldák, rayman origins, és persze az überelhetetlen donkey kong country returns, ami pont olyan mocsokszemétnehéz, mint a régiek voltak :D
Igazából arra jöttem rá, hogy amikor nagyon nehéz kezd lenni egy játék, akkor frusztrálódok, és kikapcsolódni akarok, nem még több frusztrációt a meló meg a valódi problémák mellé, így sokkal jobban élvezek egy mario galaxy-t, ami ugyan könnyű, de atom szórakoztató. A donkey kongot is ritkán veszem elő, mert az az igazi klasszik kontroller földhöz/falhoz/tvhez csapkodós élmény :p

Merchan91 2012.12.11. 15:51:17

A legjobb részt kaptad freddy.
Az újabb részek már közel sincs olyan jók, mint ez.
A késpárbaj-t imádtam benne(krauser).
"It's been a long time comrade".

Merchan91 2012.12.11. 15:51:35

A ps2-verzió már csak azért is jobb mint a Gamecube verzió mert van benne bónusz anyag(ada).
Amúgy az 5-6 rész, a 4-nek az alapkoncepciójára épít, de már közel sem olyan jó mint ez.
A legjobb részt kaptad freddy.
Kedvenc részem a krauser elleni kés párbaj: "ist's been long time, comrade".

szantochris 2012.12.11. 22:17:53

@Cs@tLós: Hát akkor te vagy a legjobb helyzetbe, mert a Resident Evil 4 Wii-n a legjobb (a hd változatok mellett ) , próbáld ki mindenképp!
süti beállítások módosítása