HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Van néhány régió 1-es DVD lemezem (amerikai), amelyeket szeretnék újra megnézni, de amióta Blu-Ray lejátszóra váltottam, ez már nem jön össze. Régi DVD lejátszómat régiómentesítettem kódokkal, de a mostani típusomra az istenért sem találok ilyet (Philips azt mondja, hogy fizikailag nem is fog menni. Ez lehet magyarázat arra, hogy miért nem találok erre kódokat, de ugyanakkor mi mást írnának?).

Már arra gondoltam, hogy laptopomon lemásolom, de ott is korlátozva van a hozzáférés (konkrétan négyszer váltogathatok) és ha régió 1-es módban másolom le a DVD-t, akkor a másolat ugyanúgy régió 1-es maradna,nem?

Végső ötletem az volna, hogy régió 1-be váltok, lekonvertálom az összes dolgot avi-ba (összes extrástul) aztán utána visszaváltok régió 2-be. De elvégre dvd-t akarok nézni és nem egy fájl gyűjteményt így nem adom fel a reményt, hogy van-e esetleg valami ötletetek (szoftver pl?) amivel ezt az idióta problémát valahogy megoldhatnám elegánsan (azaz a másolt dvd ugyanolyan legyen, mint az eredeti, csak régió 2-ben).

Ez a régióskodás lehet korábban még nem volt felesleges, de már jó pár éve az és igazán kiadhatnának régiómentes lejátszókat...

Köszönöm előre is az ötleteket

Címkék: személyes

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr775077154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2013.02.12. 19:29:21

Rendelj USA-ból egy DVD-lejátszót! :)

Vagy válts 1-es régióra a PC-den, és hagyd úgy! Nézd ott az 1-es régiójú DVD-ket. Szerintem előbb kell új gépet venned, minthogy újra váltanod kelljen.

Freedy23 2013.02.12. 20:35:39

AnyDVD a megoldás PC-n.

nandesz00 2013.02.12. 20:35:41

Kösd össze a laptopot a TV-vel, ha megoldható.

-Hantaboy- 2013.02.13. 20:49:43

www.webmaster442.hu/dvd-regio-kod-es-egyeb-tiltasok-kijatszasa/

Ezt lesd meg, valószínűleg ezzel megoldható a régió függetlenítés. A rippeléshez pedig nem feltétlen kell régió kódot váltani a laptop-on. Régió független lejátszó van amúgy, csak nem a márkás fajtákból...

Sanosuke 2013.02.13. 20:49:46

nekem VHS-en nincsenek régiókódos problémáim :D

Sakktanár 2013.02.13. 20:49:52

Akkor lehet összekötni a laptopot a TV-vel, ha van HDMI kimenet a laptopon ( pcworld.hu/apix/0607/hdmi3.jpg ) Ekkor kell venni egy HDMI kábelt, és az okos FullHD TV felismeri, bár ez az újabb fajta laptopokon szokott csak lenni.

bioLarzen 2013.02.13. 20:50:00

@algi: Azt hallottam, hogy a legolcsóbb kínai DVD-lejátszók, amiket a kínai piacokon kapsz párezerért, általában simán lejátszanak mindenféle régiókódos DVD-t, mert eleve úgy csinálják őket, hogy bárhol el lehessen adni...

Nem tudom, mennyire igaz a dolog, mindenesetre olyantól hallottam, akinek megbízom a véleményében.

bio

bioLarzen 2013.02.13. 20:50:03

Tévén szeretnéd nézni a filmeket, vagy jó gépen is?

bio

hungromit · http://napigarfield.blog.hu 2013.02.14. 06:53:02

hát ilyen esetben bizony nem lehetetlen, hogy a legegyszerűbb megoldás a kérdéses filek letorrentezése. bár nem tudom mennyire ritkaságszámba menő filmekről van szó és/vagy van e egyáltalán hozzáférésed az itthoni nagyobb oldalakhoz, de ez mindenképp a legkényelmesebb útnak tűnik.
vagy esetleg még kikölcsönözheted a filmeket az odeontól és lemásolhatod azokat, úgy már tuti nem lesz gubanc a régióval (mondjuk azt se tudom odeon létezik e még)

HGIceman 2013.02.14. 06:53:03

Én régen a DVD Shrink nevű progit használtam. Régió-függetlenít és ha akarod még a felesleges hangsávokat is kiszedheted. Ráadásnak ingyenes, csak már öreg egy kicsit.

danim1130 2013.02.14. 21:53:40

Nem tudom, mennyire segít ez, de a VLC (www.videolan.org/vlc/) bármilyen régiójú filmet le tud játszani.

freddyD 2013.02.14. 21:54:18

@danim1130: Nem, VLC nem csinál vele semmit :( Még hibaüzenetet sem ír ki, csak egyszerűen nem olvassa be

danim1130 2013.02.15. 06:56:08

@freddyD: Érdekes, én most direkt kipróbáltam, és amit a WMP nem tudott lejátszani, azt a VLC 2.0.4 probléma nélkül megnyitott. Esetleg próbáld meg frissíteni, hátha segít.
Ha nem, és nem akarod más programmal lerippelni a filmet, akkor ki lehet szedni a négyszeri változtatási korlátot:
www.digital-digest.com/articles/region_page1.html
Én magam még nem csináltam ilyet, de egy próbát megérhet

algi 2013.02.15. 13:04:48

@bioLarzen: Érdekes. Mondjuk abba inkább csak biztonsági másolatokat tennék be, nehogy kárt okozzon az eredeti lemezben.

Puzzleman · http://puzzleprojector.blogspot.com/ 2013.02.15. 21:33:43

A dvdidle progi feloldja a régióvédelmet, de a vlc playerrel is frankón működnek az egyéb régiójú lemezek.

Freedy23 2013.02.15. 21:33:53

Basszus, második kommentben írtam a tökéletes megoldást.
Fel kell telepíteni az Any DVD-t és az kiiktatja a régiókódot és bármilyen dvd lejátszó programmal simán megy a film.

Van egy USA-ból származó hatodik érzék digipak kiadásom, és ezzel simán le tudtam játszani.

bioLarzen 2013.02.15. 21:33:54

@-Hantaboy-: "Régió független lejátszó van amúgy, csak nem a márkás fajtákból..."

Látom, hasonlót hallottunk :)

bio

freddyD 2013.02.16. 06:42:25

@Freedy23: Már felraktam, ma ki fogom próbálni

freddyD 2013.02.16. 07:28:06

@Freedy23: Any DVD sem tudta olvasni :( Felraktam friss VLC, azzal szintén nem jutottam előbbre

Freedy23 2013.02.16. 13:21:47

Na felrakom most megint, kipróbálom, mostmár nem hagy nyugodni ez a hüyle régiókódos dolog :D

Atek66 2013.02.16. 13:29:28

Szia FreddyD!
Már valaki fent is említette a DVD Shrink-et. Én is azt tudom ajánlani, hogy próbáld ki.
www.letoltokozpont.hu/letoltes_programok_reszletes.php?a=3324&k=15
Itt egy tutorial videó is a progiról:
www.youtube.com/watch?v=zHisUc0pdkM
1:46-nál látszik, hogy a DVD Region a Backup DVD menüjében van és ott tudod majd átállítani.

Freedy23 2013.02.16. 14:56:18

@freddyD: Hát ez kész vicc... kipróbáltam laptopon, és egyszerűen ment. Beraktam olcsó orion asztali lejátszóba, az is vitte a filmet.

Megnéztem amazonon a kiadást amim van, és aszerint is R1-es, meg régi asztali gépem az csak any dvd-vel vitte... szóval fogalmam sincs, hogy most meg miért megy :S

danim1130 2013.02.16. 14:56:37

Ezt találtam a VLC oldalán:

"Does VLC support DVDs from all regions?
This mostly depends on your DVD drive. Testing it is usually the quickest way to find out. The problem is that a lot of newer drives are RPC2 drives these days. Some of these drives don't allow raw access to the drive untill the drive firmware has done a regioncheck. VLC uses libdvdcss and it needs raw access to the DVD drive to crack the encryption key. So with those drives it is impossible to circumvent the region protection. (This goes for all software. You will need to flash your drives firmware, but sometimes there is no alternate firmware available for your drive). On other RPC2 drives that do allow raw access, it might take VLC a long time to crack the key. So just pop the disc in your drive and try it out, while you get a coffee. RPC1 drives should 'always' work regardless of the regioncode."

Valószínűleg akkor viszonylag új a dvd lejátszód, és azon van már egy beépített hardveres ellenőrzés, akkor viszont, ha jól gondolom, semmilyen program nem fogja tudni megkerülni ezt a régiós dolgot, amíg nem állítod át a lejátszón. Szóval vagy beszerelsz egy régebbi dvd lejátszót, esetleg rákötsz egy külső lejátszót, vagy megpróbálod flashelni, ami kivenné ezt a limitet.

freddyD 2013.02.16. 15:07:26

@danim1130: Igen, akkor ez lesz az. A régi lejátszóm sajnos már nincs meg :/ Mindegy, akkor megoldom majd valahogy

@Atek66: Kösz, kipróbálom. Meglátom mi lesz

freddyD 2013.02.16. 21:39:13

DVD Shrink bevált. Végül csak régiót kellett cserélnem, de már át tudtam másolni régió nélkül. És a lejátszó már tudta olvasni a másolatot. Kicsit gáz, hogy legális lemezeimet gyengébb másolatban kell megnéznem, de legalább valahogy. Köszönöm a tanácsokat

bioLarzen 2013.02.16. 21:39:39

@algi: DVD-lejátszót gyártani manapság azért már nagyon nem rocket science. Egy ilyen kínai ócó cucc szerintem nem sokkal nagyobb rizikó, mint egy márkásabb kütyü - nekem például egy Samsung lejátszóban robbant föl egy játékcédém...

bio

algi 2013.02.18. 20:35:48

@bioLarzen: Na, jó, de a Samsung az szar. Eddig egy jó Samsung termékhez sem volt szerencsém.

Robb20 2013.02.19. 18:06:42

@algi: Én épp egy Samsung monitort bámulva gépelek egy Samsung billentyűzeten, Samsung egérrel és hifitoronnyal, szóval gyakorlatilag minden kiegészítő cuccos a gépemhez Samsung és soha nem volt velük probléma :)

bioLarzen 2013.02.19. 18:06:44

@algi: Nekem még nem volt gondom a Samsung cuccaimmal - akkor én jussak a te logikáddal arra a következtetésre, hogy a legszuperebb márka? ;)

bio

DjBigman 2013.02.23. 11:16:25

javasolnám a slysoft cég termékei közül a anydvd-t

Csődör Johnny 2013.02.28. 18:54:12

Európában PAL videókódolást alkalmaznak, míg Amerikában NTSC-t. Ezért vannak a régiók is kiosztva. Egy európai piacra tervezett tv nem fogja tudni lejátszani az amerikai piacra tervezett, másik kódolású (eltérő frame rate, aspect ratio, pixel szám, pixel méret, színtartomány stb) videókat. De egy számítógépnek nem kéne, hogy gondja legyen vele (max ha microsoft windows-s programmal próbálod megnyitni, mert az mindig tolvajnak/kalóznak néz...).

A kódolás miatt értelmetlen lenne lemásolgatni, így az nem fog működni. Max ha átkódolod valami szoftverrel és úgy írod ki. Hatékonyabb megoldás lenne pl egy hdmi kimenetes gép+megfelelő szoftver. DVD lejátszóktól meg nem várnék sokat, mert ha még ki is adná a videójelet a DVD lejátszó, a tv-d (ha nem ilyen okosabb fajta) nem fogja tudni lejátszani az NTSC anyagot, mert egyszerűen nem implementálták bele azt a kódolást.
süti beállítások módosítása