HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Filmbarátok Podcast #30 (2013. Június) 179 perc

Beszélgetnek: Zoly, Gergő, freddyD

Téma:
-A nagy Gatsby
-Transz
-A.C.A.B. - Minden zsaru rohadék
-Indie Game: The movie
-REC 1+ REC 2
-A dolog (1982) + A dolog (2011)
-Szuper Haver
-Taxisofőr
-Insidious
-Adéle és a múmiák rejtélye

A felvétel itt letölthető mp3 formátumban ( 164 MB) 179 perc
Mediafire

MEGA

File Factory



Csatolmányok:


A játék, amit nem csak Drive fanoknak kötelező kipróbálniuk

Hotline Miami

A REC színész, akitől frászt kapsz

A fellépés, amit Jaden Smith majdnem elrontott:

Szerencsére itt nem szerepelt

Címkék: filmbarátok podcast

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr385362221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alerstorm Pirate 2013.06.15. 22:05:48

Tudom, hogy biztos velem van a gond de a taxisofőr kritikához fűznék néhány dolgot hozzá. Elöljáróban annyit fűznék hozzá, hogy ezt a filmet rengetegszer láttam és teljesen tisztában vagyok vele, hogy mi a mondani valója és mi miért történik.

Szóval az első dolog amiről feltétlenül írni szeretnék az az ismétlődő szakszofon játék. Monoton, unalmas és ismétlődő ebben teljesen igazatok van, DE pont ez a lényege. A szakszofon játék rendkívül jól tükrözi Travis lelkiállapotát, a monoton munkát és a világhoz való viszonyát. Ez alapján ezt kritizálni értelmetlen és felesleges.

A második dolog amit Zoly mondott, hogy nem látja milyen hatással vannak az utasok Travisre. Mindegyik utas hatással van rá és pontosan azért mert minden hova szállítja őket. Például Iris valószínű, hogy nem a Wall Streeten, nem Sohóban és nem az East Sideon strihel hanem Harlemben vagy más lepukkant környékeken. A másik példa a beszállt fickó aki a feleségét akarja megölni. Pontossan ő miatta veszi meg a 44-es magnumot.

A következő dolog ami kicsit fájó volt, hogy a manust aki beült és a feleségét megakarta ölni nem vettétek észre, hogy az Martin Scorsese volt. A másik taxis pedig Peter Boyle játszotta.

Zárásként igazából annyit amikor megakarta ölni az elnökjelöltet, mert csalódott benne. Ez abban a jelenetben derül ki amikor lerúgja a tv-jét.
Szóval lehet azt mondani, hogy ez a film unalmas és vontatott, de a negyedóra alatt több történik benne mint a Drive 100 perce alatt. ( és igen én sem szeretem a Driveot)

freddyD 2013.06.15. 22:16:36

@Alerstorm Pirate: Szerintem a zene különösen nem hatott a lelkivilágának ábrázolásában, arra ott volt egy csomó minden más. Biztosan igaz, amit mondasz, de nekem inkább csak negatívan tűnt már fel egy idő után.

Most hogy mondod, tényleg ismerős volt a fizető vendég, de mentségemre/mentségünkre, azért Scorsese anno kevésbé rendelkezett karakterisztikus fejjel, mint manapság. A szakáll is betorzított, illetve a 8 centi vastag szemüvegkerete is hiányzott, ami mára már a márkajele :P

Peter Boyle-t felismertem, de sajnos elég kis szerepe volt.

Az elnökjelöltben meg szerintem azért nem csalódhatott igazán, mert fogalma sem volt róla, hogy mit csinál, mi a programja. Egyszerűen csak megutálta, mert dühös volt a csajra és kiábrándult belőle. Így akart bosszút állni, illetve a csajnál valahogy még "bevágódni" a maga beteg módján.

Kerek Balázs 2013.06.16. 06:56:37

Van egyébként egy holland film is, ami rohamrendőrökről szól. De a címét nem tudom.

Viszont az ACAB-ről még egy kicsit... Általában a filmekben elmagyarázzák és megmutatják ki a rossz és kit kell utálni, illetve hogy az adott csoportok kivel vannak jóba vagy rosszba és milyen céljaik vannak. Na ez itt totális káosz. Csak mint a valóságban.

Nézzük meg mért is. Adottak a bevándorlók. Elveszik az egyik srác anyjának a lakását, semmit nem csinálnak, házat foglalnak, segélyen élnek, balhéznak. Ugyanakkor az egyik srác barátnője fekete és semmi baj nincs vele, szintén feltűnik a filmben egy arab srác akivel jóban vannak és segít nekik.

Aztán ott vannak a nácik-fasiszták. Mekkora arcok, bandáznak meg megverik a védtelen bevándorlókat. Na ez ám a megoldás. Rendőröket késelnek meg és balhéznak ők is. Az egyik jelenetben pedig a rendőrök elég keményen megszivatják őket, és szinte felnyalatnak velük egy egész parkot.

Tehát látható, hogy itt a film nem adja az ember szájába a különféle sztereotípiákat. Megmutatja, hogy van ilyen is meg olyan is, és az nem biztos hogy jó megoldás ha laposra verünk valakit. Ezt ugye többször is szemlélteti.

A rendőrök se jók vagy rosszak. Árnyaltak. Az egyik idősebb szereplő például nagyon szimpatikus, majd látjuk ahogy hamis tanúvallomást tesz, és egyébként egy mussolini kép lóg a nappalijában. Mégsem fasiszta, még sem rossz ember, még sem ellenség és mégsem egy korrupt disznó rendőr. Na ezt adjátok össze....

Lehet vannak benne klisék, de marha jók lettek a karakterek és a jelenetek is.

Capowne 2013.06.16. 06:57:18

Körülbelül még azzal egyidőben láttam először a Driveot, amikor Freddy először írt róla, hogy mennyire tetszett neki (lehet filmbarátokban beszélt róla, már nem emlékszem). Fel lelkesedtem, mert álltalában szoktam szeretni azokat a filmeket amiket Freddy ajánl, de őszintén megmondom, nagyot csalódtam a filmben... Egyáltalán nem tudtam ráérezni annó a stílusára annak a filmnek, és őszintén nem értettem hogyan lehet ezt szeretni.
Ezt az egészet csak azért írtam le, mert úgy másfél hónappal ezelött én is rábukkantam a Hotline Miami-ra, és valami kegyetlenül beszipantott. Évek óta nem volt már játék ami ennyire megfogott volna hangulatilag, és úgy az első végigjátszás után kezdtem el gondolkodni rajta hogy valamiért ez a játék hasonlít a Drivera, és hirtelen felindulásból újra néztem a filmet, és el kell mondjam hogy ilyen filmélményem még soha nem volt. Szinte mintha 2 külön filmet néztem volna, annyival sokkal jobban élveztem. Nem tudom hogy ez minek köszönhető, talán az első alkalommal más lelki állapotban voltam, vagy csak ennyivel jobban bele tudtam magam élni a film stílusába a Hotline Miami után, de komolyan mondom mindenkinek: aki teheti, próbálja ki a játékot, és ha tetszik, akkor porolja le a Drive dvd-t. nem fogja megbánni

Sakktanár 2013.06.17. 07:03:47

engem nem sokkol a hosszúság, sőt, mindig várom hogy még folytatódjon :D jó rajzolás közbe hallgatni

2013.06.18. 15:50:39

Vasárnapi utam során végighallgattam, de csak akkor fogom magam hősnek érezni, ha sikerült a mai vizsgám. Hogy visszatérjek a témára, csak azokról nyilatkozom, amiket láttam. A [REC] valóban egy iszonyatosan jó film. Egyszer láttam még csak, de nagyon megmaradt bennem. Messze a legjobb FF film, amit valaha láttam. A 82es Dolgot láttam csak, de nekem annyira nem jött be, hiába mondják klasszikusnak, pedig Carpentertől a Halloween nagyon tetszik akárki akármit mond.
Az Adéle-es beszélgetést végigröhögtem. :)

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.06.19. 15:46:14

Én végighallgattam ezt a röpke 3 órát. :) Titeket hallgatva amúgy repül az idő. A Szuper haver nekem nem igazán tetszett. A kritikák hatására én egy komolyabb filmet vártam volna, ehelyett egy kis túlzással persze, de olyan érzésem lett volna, mintha valamelyik kereskedelmi csatorna délelőtti matinéját néztem volna.

u.i.: Gergőnek üzenem, hogy nem csak egypetéjű ikrek léteznek. Én két ikerpárt is ismerek, de nem igazán hasonlítanak egymásra.

rammsteinfan 2013.06.20. 07:02:13

A dologgal kapcsolatosan annyit fűznék még hozzá hogy csináltak egy játékot is belőle PC-n PS2-n is megjelent.SPOILER!:Ott Mc Ready segített a végén kínyírni a főbosst (a helikoptert vezette) a néger csávó holtan feküdt ott ahol piáltak.

Van egy könyv is a dologból.SPOILER!Ott egy kutató/katonai csoport rájuk talál és elviszik őket egy bázisra,ahol megint csak elszabadul a valami.A néger palit egy csapó ajtón felhúzza egy szörny ,a legvégén MC Ready felrobbantja magát a szörnnyel.The End.

De én még mindig nem tudom a legvégén a filmnek kiben bújkál a valami valaki írja meg ,youtubon direkt megnéztem a végét de nem vágom. :D

Egyébként hatalmas film nagyon jó lenne Kurt Russellel egy uccsó rész, nekem a 'Remake" is tetszett.
Direkt elmentem moziba megnézni csak feliratos volt és a színe a feliratnak fehér volt.Alig láttam valamit a filmből főleg a havas részeknél.(feliratnál)
Egyébként semmi említés nincs hogy mi lett a csajjal a végén, elment valamerre gondolom.Talán megfagyott?

Miattatok újra megnézem a filmet. :D

Mr. Schreck 2013.06.21. 14:38:15

Én is úgy emlékeztem hogy Zoly méltatta a Trónok harcát, és tényleg: Filmbarátok 16 - 1:17:40. :D

pdpd 2013.06.23. 11:25:23

A taxisofőr végére amúgy van egy olyan magyarázat, hogy amikor leszámol mindenkivel, és lelövik, akkor ott meghal. Az az utolsó taxizgatós jelenet tulajdonképpen már csak a fejében játszódik le.
Amúgy a film szerintem is unalmas, nem mondanám jó filmnek. Azt a részét tartom érdekesnek, hogy láthatjuk a megőrülésének a folyamatát. Persze volt még 1-2 jó jelenet benne, de attól még nem lesz jó a film. (A drive-ról is ez a véleményem, hogy vannak jó jelenetek, de számomra nem nyútott semmi kiemelkedőt.)

SPOILER LEHET
Amúgy a rec -ben nem az volt, hogy a gyereken a kormány kísérletezet? Nekem valamiért az rémlik. Mert ugye megszált mindenkit az ördög, és azért lettek zombik. Ha jól emlékszem a gyerek volt az első, és a ház padlásán (vagy hol) rejtették el, ezért tört ki abban az épületben a járvány. Aztán lehet csak tök hülyeségeket írok, mert már én is rég láttam.

freddyD 2013.06.23. 11:31:10

@pdpd: Többen is írták ezt, hogy az csak a fejében történt, de erre hol van utalás? Semmi olyat nem találtam, ami alátámasztaná ezt a teóriát. Nem is illene ez a filmbe, tekintettel arra, hogy azelőtt sem álmodozott soha

pdpd 2013.06.23. 16:23:15

@freddyD: Hát ez is kb. olyasmi mint az eredet vége. Szóval most te eldöntheted, hogy mit is gondolsz igaznak (mondjuk az eredetnél elárulták mi a vége :P).

Ha megnézzük a film végét, akkor minden úgy alakul, ahogy szeretné, hogy alakuljon. Jodie Foster szabad lesz, normális életet él, iskolába jár, visszakerül a szüleihez. A nép hősként tekint De Niro-ra, és még az álmai nőjével is lehetősége lesz összejönni.

Továbbá itt a jogos kérdés. Miért nem csukták le? Még ha a nép hősként is tekint rá a végső ostrom miatt, (és azt el is nézik neki), akkor is megpróbált egy merényletet elkövetni az ellen, aki megnyerte a választást.

Utalást nem feltétlenül találnunk erre. Mivel a film Travis elmeállapotát, az ő szemszögét mutatja be, ezért a végső álmát is lehet valóságnak ábrázolni, elvégre ő sem tudja hogy képzelődik. (Egyébként a legvégső jeletben belenéz a taxi visszapillantójába, és egyik pillanatról a másikra eltűnik belőle. Hogy ez most csak véletlen, vagy jelet valamit, azt megint mindenki eldöntheti.)

Persze aztán lehet, hogy a készítő itt sem akart semmit csavarni, csak szimplán (mint az irodalomórákon) belemagyarázunk minden hülyeséget, és a film vége az, amit látunk. Travist hősként kezelik, és elnéznek neki mindent.

freddyD 2013.06.23. 16:24:17

@pdpd: Találtam egy ilyet IMDB FAQ részlegben:

Why was Travis not sent to jail?

Policing at the time when this was set is different from policing today. The fact that it was only pimps and lowlifes that were killed would be enough for most people to see the actions as just, and for the police to spin a self-defence type motive and not bother bringing any charges.

pdpd 2013.06.23. 19:10:35

@freddyD: Wikipédiára ezt írták:

"In the Laserdisc audio commentary, Scorsese acknowledged several critics' interpretation on the film's ending being Bickle's dying dream."

" Writer Paul Schrader confirms this in his commentary on the 30th anniversary DVD, stating that Travis "is not cured by the movie's end," and that, "he's not going to be a hero next time." "

Ez az audiokommentrá itt megtalálható:
www.youtube.com/watch?v=2U_flduhfss

Igaz nekem túl gyors, szóval nem értek belőle sokat. Amit értettem belőle abban pedig nem esik szó a végéről.

Szóval szerintem mindenki döntse el maga mit hisz/gondol.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.06.28. 08:10:14

Egy ideje már a megnézendő filmek listáján volt nálam az Insidious és ti adtátok meg a végső lökést ahhoz, hogy megnézzem. És sajnos azt kell mondanom, hogy csalódást okozott. Lehet azért, mert viszonylag jó véleménnyel voltatok mindhárman róla.

Ha érdekel valakit a bővebb véleményem, akkor olvassa el itt: warzoneonline.blog.hu/2013/06/27/insidious_2010_kritika_708

freddyD 2013.06.28. 08:11:08

@Powerful900: Azért Zolival annyira nem volt jó véleményünk róla, az utolsó harmad miatt. Nekem eléggé elrontotta az az összbenyomást. De az első kétharmada teljesen korrekt volt

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.07.09. 08:35:39

@freddyD: ja a taxisofőr végét valóban lehet így is értelmezni, mert ahhoz képest mennyire egy mocskos városban él, hirtelen minden úgy alakul ahogy szeretné, mennyi időnek kell eltelnie, hogy visszanőjjön a haja? meg ahogy ott lövi véres ujjal az agyát

mindenesetre engem annyira nem fogott meg, ha meghalt azt is leszarom :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.07.09. 08:35:41

azért Zoly, azért nem történik meg, mert miért érezne egyet a nővel aki megcsalta a férjét? engem is kurvára megdöbbent a társadalom álszentsége, az ha megölsz valakit bűn, oké, az ha meglopod az is nagyobb bűn egy ismeretlen, mint ha megcsalod azt, akinek esküdt tettél, nem a barátja, barátnője vagy, hanem a férje, felesége, (de ez a nyugati civilizációban teljesen rendben van, elfogadott tény, már már sportot lehet belőle űzni)

és Travis nem az emberi törvények szerint gondolkodik hanem egy felsőbb morális szinten, az a nő megérdemli hogy megdögöljön (néhány fejlett országban simán meg lehet fojtani az ilyesmiért)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.07.09. 08:35:44

bocs Zoly de már megint hülyeségeket beszélsz (és igen NEKED kell megvédeni azt a filmet amire azt mondod hogy szar :p)

egyrészt ha párhuzamot akarsz keresni, rögtön ott van a Bosszúvágy, de még a Piszkos Harry is, mert az összeomlásban Douglas karaktere nem igazságosztó, őnála eltörik valami és ennyi

Travis karaktere viszont annyira szánalmas, meg piti, e mégis akar valamit tenni hogy megtisztítsa a várost a szennytől

első terve, hogy rálő a képviselőre, azért vágatja le a haját punkra, mert azok voltak akkoriban a leginkább bűnözők, hogy ráirányítsa a figyelmet, hogy gond van velük

utána minthogy ez nem sikerül elhatározza hogy megmenti a prostit, aki egyébként kurvára nem akarja, hogy megmentsék, mert jó az neki úgy ahogy van és azt is olyan balfaszul viszi véghez hogy még az is lehet belehal :D

a randi meg megint tipikusan rá jellemző, ő nem egy szofisztikált lélek, csak szeretné megmutatni a maga egyszerű kis módján, hogy mit szeretne a nőtől

mi a faszt akarunk egy nőtől a kezdetektől fogva, akár moziba visszük, akár vacsorázni, = szaporodni vele, és Travis ennyire az ID szintjén működik, egyébként Zoly is az ID szintjén működik, úgyhogy nem is értem hogy pont ez a film nem tetszett neki, vagy még inkább magára ismert, és nem tetszett neki ez a kép :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.08.05. 14:47:14

nem értem ezt az Adele gyűlöletet

nem jó ha Anime, nem jó ha francia film, pedig szerintem simán le lehetett volna vágni, hogy képregényes, én közvetlenül a Tintin után néztem meg és mindkettő nagyon tetszett

idegesítő volt a nő? mert ilyen egy NŐ, nem egy férfiba bújtatott nő, nem egy szexuális célokkal ellátott nő, hanem egy tipikus nő

nekem nagyon bejött Blanc-Sec kár hogy azóta nem készült folytatás, és a főszereplő csajszi is nagyon jó volt szerepben, meg egyébként is, szerintem a mai francia színésznők közül kiemelkedik

és akkor ráadásul egyikőtöknek se tetszik, a sokat hivatkozott RottenTomatoeson 80%-on áll

szóval ebben az esetben szerintem nem a filmmel volt a gond, hanem a hozzáállással

egyébként szerintem pont ez az értelme a nép akaratának, hogy igenis nézzetek meg olyat is, amit magatoktól sose néznétek meg (és mi az hogy Zoly önkényesen kivonja ez alól magát) ergo csak ti ketten szenvedjetek, ő meg röhög a markába? nézze csak végig, ez már adott szó dolga

Mr. Schreck 2013.10.07. 22:36:55

Akinek kérdéses volt a '82-es Dolog vége, a légzést figyelje meg. Ezt egyébként Carpenter is nyilatkozta ha minden igaz.
süti beállítások módosítása