HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Filmbarátok Podcast #61 (2014. November) 185 perc

Beszélgetnek: Zoly, Blacksheep, Gergő, freddyD

Téma:

-Sírok között 00:33:47
-Ocean's Eleven – Tripla vagy semmi
-Halloween
-Panic Button
-The Babadook
-A paradicsom
-Csillagok között (SPOILERES) 01:34:45




A felvétel itt letölthető mp3 formátumban (169 MB) 185 perc


Honlap ahol rákereshetsz a kibeszélt filmekre: http://filmbaratok.blog.hu/

Facebook oldal

Csatolmányok:


Dario Argento fotó


Alien antológia 5 Blu Rayes kiadás

Címkék: filmbarátok podcast

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr196894353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sakktanár 2014.11.13. 19:42:21

Egyelőre csak a leírást olvastam el, de jól látom, hogy csak EGY film spoileres kibeszélése az egész podcast fele időben? :D

freddyD 2014.11.13. 19:44:37

@Sakktanár: Annyira nem durva, a végén azért egy jó 20 percet még beszélünk random hülyeségekről :)

Terrordrone 2014.11.14. 10:37:44

@freddyD: Az Oceans Twelve és Thirteen azokból a szempontokból, amit mondtál, sokkal jobb, izgalmasabb, remélem megnézed őket, és az első rész nem vette el a kedved ettől:D

Terrordrone 2014.11.14. 10:40:05

@Terrordrone: Végig hallgatva a mondandód, a mondtaom utolsó része nem érvényes:D

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2014.11.14. 23:10:12

A Kísértet Ház még a VHS korszakban volt a címe amikor megjelent a legendás Vico forgalmazásban, DVD-n már csak Hellraiserként fut.

Én általában minden műfajú filmet előítélet nélkül vagyok hajlandó megnézni, kivéve egy fajtát, de azt utálom: A kutyás-gyerekes családi filmek. Meg eleve a családi film, ha valakit mindenki számára nézhetővé élvezhetővé akarunk tenni akkor valószínűleg senkinek sem lesz az (maximum a legalacsonyabb korosztálynak, mert általában őket célozzák meg, ők meg úgy is csak szülőkkel tudják megnézni, bummm 1 jegy helyett rögtön 3-at adtunk el). Illetve a romantikus komédiákat sem szerettem (a Vince Vaughn filmektől a hideg kiráz), de itt hébe hóba jön egy-két ötletes, vicces darab. Igaz a maradék 99% hazug és csapnivaló. A kedvenceim amúgy a Fantasy (na a klasszikus fantasy az igazán alulprenzentált, manapság mozikba ilyen kizárólag a Tolkien/Jackson filmek pedig lenne bőven megfilmesíthető alapanyag), a Sci-Fi ( ebbe bele értve a filozofikus, illetve a könnyedebb fanatsy, űropera vonalat), a western és a thriller. A horrort is szerettem, abból leginkább a kreatív, hangulatos vagy éppen a fekete humorral jól megszórt darabokat keresem.

Sajnos való igaz a Sci-Fi filmek többsége manapság inkább sci-fi elemeket, külsőségeket használó kaland/akció filmek (ezekből viszont nincs hiány hisz pl. a legtöbb Marvel film ilyen). Az igazi sc-fi, ahol a filozófiai háttéren van a hangsúly az tényleg alul prezentált (az Interstellart annak tartom, de a Majmok Bolygója filmek is azok). Persze az ilyennek sosem voltak igazán tömegfilmek. Érdekesség a klasszikus sci-finek számító Star Trek sorozat is megbukott anno, csak az ismétlések során vált kultikussá. aztán jött a Star Wars azóta meg a sci-fi a legtöbbeknek az űrhajók/űrlények világa.

A Liam Neeson film érdekel (azóta, hogy az első előzetesét hang nélkül láttam a mozi előterébe), de annyi érdekes film megy a moziban, hogy lehet, hogy csak DVD-n lesz már csak megnézve.

Az Ocean 11 szerintem kifejezetten szórakoztató film, jó a hangulat, jók a színészek. Persze jó régen láttam utoljára, de élveztem. Könnyed kikapcsolódás, de nem is akar több lenni szerintem. Persze a Nagy Balhé klasszikusokkal van. Nekem amúgy az első 2 film meg van DVD-n, a popcorn menühöz adták (Pepsi díszdobozban) amikor a harmadik filmet néztük :D

Carpenter a kedvenc rendezőim között van, a Halloween nagyságát, jelentőségét elismerem. De maga film szerintem nem öregedett olyan jól és bár vannak jó pillanatai, ma már kissé lassú. Ez a vetítés amúgy botrányosnak hangzik. Az (Argento-s) Pokol amúgy egy nagyon hangulatos és baromi erős és nyomasztó atmoszférája van, de teljesen követhetetlen és logikátlan cselekmény.

The Babadookról már sok helyen olvastam jókat (az előzetest azonban nem láttam), biztos megnézem jövő halloweeni szezonba.

‎Interstellar‬:
Igazi régimódi sci-fi, nem pedig egy sci-fi köntösbe bújt akció kaland film amikből manapság olyan sok van. Az első fele a Spielberg sci-fikkel (3. típusú találkozások) a második pedig a 2001 Űrodüsszeia-val mutat rokonságot, ez utóbbival félelmetesen közelit. A látvány egész egyszerűen elképesztő. Ezt tényleg moziban (ha lehet IMAXben) kell látni. Hans Zimmer zenéje is tetszett, bár nem mászik annyira az előtérben és talán emiatt kissé kevésbé emlékezetes mint a korábbi zenéi, így is nagyon jó, a filmhez remekül passzol és végre valami újjal kísérletezett. A színészek teljesen jók (ilyen gárdától ez azért nem meglepő), de való igaz, hogy senki sem nyújtja élete alakítását. A szokásos sci-fis paradoxonokon meg olyan tudományos megoldásokon, amelyek a mai állás szerint lehetetlen, talán egy-két apró logikátlanság volt, de engem teljesen beszippantott a film, nem tudtam ezekkel foglalkozni. Lassú és hosszú film (mint a fent említettek), de engem teljesen lenyűgözött a monumentalitása, nem unatkoztam rajta cseppet sem. Egyértelműen ez Nolan eddigi legérzelmesebb filmje, aki eddig az érzelmek hiánya miatt kritizálta az most sírhat egy sort, vége már nagyon közel kerül a giccshez, de inkább csak -baromira- szentimentális. A színészekkel nekem nem volt gondom, M.M szerintem remek volt. Az viszont való igaz, hogy maguk a karakterek mélységükben annyira nem lettek kidolgozva, inkább csak archetipusok akik a történetet/filozofiai hátteret szolgálják hogy Számomra mindenképpen az év sci-fije és az év egyik legjobb filmje. (Viszont a Nolan - ahogyan az összes többi - fanboyok elég idegesítőek, akik már a megjelenés előtt beakarják szavazni az IMDB top 250-be az általuk még nem látott filmet). Az Interstellar egy emlékezetes és jó film, hogy lesz-e olyan maradandó mint a fentiek azt majd az idő dönti el. A vége lehet, hogy kiszámítható, láttunk már ilyet filmben és vannak nyomok amik alapján lehet következtetni, de mondom annyira lekötött a film, hogy nem értem rá azon filózni, hogy mi lesz majd 2 óra múlva. (mondjuk az az egyik logikátlanság, hogy miért jön rá arra hogy az-az apja)

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2014.11.14. 23:17:52

A Hobbit díjesőtől szerintem nem kell tartani, mert miután a Király Visszatér elvitte szinte az összes díjat. A Hobbitot (vizuális effektek, make up és díszlet) már csak 3 technikai kategoriában jelölték és a Hobbit 2-t (Hangkeverés, hangvágás, make-up) is. Ráadásul egyik sem vitt haza végül szobrot.

A Hobbit 3 kétlem, hogy annyival jobb lesz hogy vizuális effekteken, hangvágáson, sminken kívül komoly jelölést kapjon.

Az Interstellarnak szerintem (látványon, zenén kívül) a forgatókönyvben van esélye szerintem, mert bár a Holtodiglan biztos befutónak tűnik, az adaptált. Nolan filmje elviheti az eredetit.

A rendezésnél azonban én látatlanba is a Sráckor mellett raknám le a voksom, ugyanis a Gravity is részben Cuaron kitartása és odaadása miatt nyert, hogy mennyi ideig foglalkozott a filmmel ilyen alapon Linklater még esélyesebb a díjra.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2014.11.14. 23:41:07

Viszont mivel a Gravity tavaly tarolt, lehet, hogy idén nem akarnak megint egy űrfilmet agyon díjazni.

Mr. Schreck 2014.11.21. 14:48:25

Freddy, ha jut még neked az alien blu-rayekből megünnepelhetnétek valamikor egy alien különkiadás podcasttel. :P
Apropó rendelés, beszereztem hét elején a Gravitációt DVD-n. Érdekes extrák voltak rajta, többek között a nyelvkülönbséges jelenet másik résztvevője: www.youtube.com/watch?v=0zcYkuIzzy8

zso_cso 2014.11.21. 15:02:27

Az Oceans 11-nél teljesen egyetértek FreddyD-vel. Engem is kimondottan zavart, hogy milyen hihetetlenül oldották meg a problémáikat. Az Oceans 12 pedig az egyik legunalmasabb film, amit valaha láttam. Az a jelenet a legszörnyübb, ahol Julia Roberts eljátsza, hogy ő Julia Roberts.
süti beállítások módosítása