HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Filmbarátok Podcast #89 (2015 December) 253 perc

 

Beszélgetnek: Szöllőskei Gábor, Gergő, Zoly, Blacksheep, freddyD

 

Téma:

-Star Wars VII – Az ébredő erő *SPOILERES (00:07:20)

-2015-ös filmév (02:07:00)

 

A felvétel itt letölthető mp3 formátumban (231 MB) perc

 

 

Honlap ahol rákereshetsz a kibeszélt filmekre: http://filmbaratok.blog.hu/

 

Facebook oldal

 

Csatolmányok:

 

VOX Rádió archívum

 

Címkék: filmbarátok podcast

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr968206158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rico69 2015.12.28. 17:13:34

Ok.
Elvetemült SW rajongó vagyok, lesz itt posztom most bőven.
A malacos dumáját Freddy-nek átugrom, mert azóta folyamatosan káromkodom japánul (pedig nem is tudok) :P

Előkerült pár dolog viszont (és még a felénél se járok :)
És előljáróban, az igaz, hogy egy filmnek úgy kell lecsapódnia, hogy ne kelljen utánaolvasni, de egy SW film azért más. Itt mindig is az univerzum elég nagyrészét ezek a magyarázatok, továbbgondolások tették ki.

SPOILER JÖN !!!

(bár aki meghallgatta, az már látta is szerintem)

Rey-t ekézi egy csoport a neten, amiatt amit Gergő mond, hogy miért tud Kylo felé kerekedni és azzal érvelnek, hogy bezzeg az OT-ben...elmondanám, Luke-nak pattint egyet a karikásostorral Obi Van és vödörrel a fején fénysebességgű lövedékeket véd ki. Erről ennyit, mert aki ergyázni akar, az úgyis talál okot, de csak gratulálni tudok ezeknek, mert egy mesén kérik számon a való világ realitását. Bár ezeknek javasolnám, nézzenek utána az Ősrobbanásnak. Ha az megtörtént, minden megtörténhet.

Keresztkard: szintén nem derül ki a filmből, egyébbként nem is kell, de a régi és az új EU szerint is létezett ez a forma, de itt talán nem is ez a fontos, hanem Kylo karakterét épiti, ugyanis ő a nagyapa fétise miatt épitett kardot, viszont a jedik letüntével (gondolom) a kard magját képező kristályok se lelhetőek fel olyan könnyen, a háttér könyv szerint Kylo gányolt kardjában egy törött kristáy van, ezért olyan furcsa, vibrálós a kard, mert nem stabil. Bár a könyv magát az oldal sugarakat a kristály fókuszával magyarázza, de nekem ez jobban tetszik :P Szóval a penge furcsasága a törött kristályé, a forma az ősi kardoké,a malachori háborúk idejéből.

Artu ébredése: e felett a film tényleg átsiklik, bár ad utalást rá. Ez a könyvből és Abramsék nyilatkozataiból derül ki igazán. Tehát Vader és a Császár szrogalmasan vadászta le a jediket, semmisitették meg az ősi jedi szent helyeket.
Igy a birodalmi adattárban ezek megvoltak (ezt mondja is Kylo, hogy nekik megvan a térkép, csak a kis részlet nincs, hol van Luke) R2 mikor a Halálcsillagon voltak a New Hope-ban (utálom ezt a cimet, nekem az a SW) letöltötte az adatbázist és abban benne volt ez a térkép. Luke xx évvel utána el kezdte keresni z első Jedi templomot (ez is benne van a filmben) és ezt a térképet használta, de aztán ide is vonult erre a részre (talán a templom bolygójára )száműzetésbe. Max vON Sydow karaktere. Lor San Tekka, egy olyan csoprt bezetője, vagy vallásé, aki hisznek az Erőben és abban , hogy a Jedik hozzák az egyensúlyt a Galaxisban. A Solo/Skywalker családdal kapcsolatban volt (ez kiderül a filmből ugyancsak)igy valószinűleg Luke adta neki meg a tartózkodási helyét.
A lényeg, Artu nincs kikapcsolva, hibernálva van (nem tudni Luke utasitáse-e, vagy magától) de észleli a külvilág eseményeit, csak nem reagál (egy nyilatkozat szerint a memóriája még neki nem volt törölve, igy gigantikus anyagot tárol, igy közben ezeket rendszerezi, javitja is magát). Második alkalommal BB 8 emliti neki a téképet, ezért aktivizálja magát.

Ez most a hivatalos magyarázat, könyvből és az irók nyilatkozatából. A filmből nem jön le, de nem is kell, nem akkora plot hole, hogy eldobjuk az agyunkat tőle. :)

Rey-Solo.
Akár lehet apa-lánya, van HF játékában olyan szerintem is, ami erre utalhat és a végén (ezen most megy a vita az Indexen) Leia gyászában Rey-t öleli meg.
Kiben ébredne az Erő, ha nem egy Skywalkerben ? A PT nincs kukázva, csak elegánsan hagyták a midi klorian vonalat a fenébe.De attól még Anakin fogant az Erőben, az Egyensúly is vele érkezett el (vagyis a jó oldal évszázados uralmát átbillentették az ellenkezőjébe, aztán Luke-al lett status quo.) ,ost Luke eltűnésével megint a sötét oldal került fölénybe, melyik vérvonal lenne alkalmas az ide oda bbillegtetésre, mint a Skywalker ?

Blacksheepnek

Egy Kyle Katan, X wing alliance film, vagy egy KOTOR (annak isteni sztorija volt, és még a háttere is, mekkora hogy az ezer évvel a SW előtt játszódó KOTORban bemutatják a Korribanon fellelhető még ősibb sith sirokat, hozzá micsoda sith karakterekkel ! De a lényeg, sajnos a hivatalos univerzumnak a 7 film/könyv és CW rajzfilmek meg pár könyv része,jellemzően már disney kiadások, a többit a Disney áttette a SW legendsbe.

Rico69 2015.12.28. 18:08:06

Ok, következő kérdés Freddy-hez meg Blacksheephez, ti melyik verziót néztétek ? :p

Mert amit én láttam, abban ugyan a Starkiller árkában voltak lövegek, de mikor Poe berepül az oszcillátorba, ott már nincs egy se. Azonkivül minimum egyet lelőnek ennél a repülésnél.Méghozzá az easter egges Ello Asty-t.

screenrant.com/star-wars-7-force-awakens-easter-eggs-spoilers/?view=all

A másik, a föld egyáltalán nem akkor nyilik meg mikor levágná Rey Kylo-t, tudnillik akkor Rey már leeresztett karddal áll és nézi. A filmből is lejön,a könyv is irja, hogy az utolsó csörtében, miután megnyilik az Erőnek, megszólitja a Sötét oldal is ( a gyűlölet, harag etc.) és emiatt áll le a végén (gyakorlatilag ezt oldja fel a szakadék, egyébbként közben is keletkeztek köröttük ilyenek)

gonzales777 2015.12.29. 18:51:46

Nekem az öcsém mondott egy elméletet Rey-ről. Han Solo azért csodálkozik rá Rey-re amikor először találkoznak mert talán Han volt az egyetlen aki tudja hogy Rey valójában egy Skywalker és valószinüleg Luke lánya. De ez csak elmélet! :D

Jahhh és freddy egy kérdés mi lesz a Rizkió összacsapással az otherworld ellen?

freddyD 2015.12.29. 20:07:23

@gonzales777: Ez sajnos lehet, hogy befuccsol, mert egy Windows frissítés óta nem indul már el a gépemen, akármit is próbálok...

Rico69 2015.12.29. 20:39:22

@gonzales777:
Ez másoknak is eszébe jutott, köztük nekem is.
Mikor Rey olyasmit mond, hogy: Nem hiitem volna, hogy létezik ennyi zöld az Univerzumban, akkor is elég furán néz.

Az első találkozásnál azért valószinűtlen, hogy felismeri, kb 5-6 éves lehetett mikor otthagyták a Jakkun.

gonzales777 2015.12.29. 20:41:52

@freddyD:

ohhh pedig jó ötlet volt! :D

gonzales777 2015.12.29. 20:43:17

@Rico69:

Igen tudom csak találgattunk mi is! ;)

Mr. Schreck 2015.12.29. 23:08:25

Alighanem nagyobb név a Star Wars, és nagyobb promót is kaphatott mint a Mad Max, de én szomorúan láttam hogy mekkora különbség volt a két film bevétele között. Remélem Rey nem lesz Skywalker egyébként, mert oké hogy a családi vonal fontos volt az eredeti trilógiában, de azért már gáznak érezném hogy egy galaktikus konfliktus teljesen egy családi perpatvar körül forog.
Ha már felmerült a gameplay, én szívesen látnék egy-két Hotline Miami pályát a szívatósabbakból. :D

Capowne 2015.12.30. 21:58:18

Nekem tetszett az új terminátor, olyan kár hogy ezzel egyedül vagyok.

Rico69 2015.12.31. 12:23:19

@Capowne:
Nem teljesen, mert én se utáltam.
Arnoldot nagyon birtam benne.

A podcastes srácoknak és minden hallgatónak is Boldog Újesztendőt kivánok.

Rico69 2015.12.31. 12:28:37

@Rico69: Na még valamit, elfelejtettem a múltkor, ez a SW-os kép valami fenomenális. Kalap emel a srác/lány előtt aki csinálta.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2016.01.04. 11:38:08

Na, akkor jöjjön a Star Wars Wall of Text :D

Alapvetően én is a - mérsékelten- rajongók táborát erősítem. A nosztalgiával szerintem helyenként is túlzásba estek (a sakktábla tényleg erőltetett volt). Viszont a hangulat tényleg működött. A sztori valóban egy EP IV remake (megspékelve néhány későbbi elemmel), de igazából csak a halálcsillag volt számomra „azért kitalálhattak volna valami mást is már” élmény.

Többször vicceltek ti is, hogy majd a spinofokból kiderül. Viszont ez szerintem a film egyik kritikuspontja. Hiszen - még annak fényében is, hogy ellenben az Új Reménnyel, ami önmagában kerek ez már direkt úgy épül fel, hogy biztosan lesz még 2 folytatása - túl sok dolgon siklanak át, és a cselekményben sincsen minden eléggé kifejtve (persze lesznek amik a folytatásokban magyarázatot kapnak, de nem minden). Azért korántsem olyan vészes, mint a Terminátor Genysys, ahol a főkonfliktus kiváltó okát nem magyarázzák meg.

A Han Solo csúcsjelenet, bár hatásos volt, de ez is inkább a nosztalgia miatt mert pont az ő és Kylo kapcsolata volt a legkevésbé kidolgozva. Utóbbi karakter kezdetben nekem is fura volt, sokan a maszk és az eltorzított hang miatt egy Vader 2.0-át vártak, és csalódtak, amikor nem azt kaptak. Kritizálják, hogy nem egy komolyan vehető sith lord, hanem egy hisztis kamasz. Na, de pont ez a figura lényege, egy önmagában, a múltjával hadban álló vívódó karakter. Adam Driver meg szerintem remek ebben, bár ú játszotta volna Anakin-t, sokat dobott volna az előzményeken. Azért remélhetőleg a folytatásban mélyítik a karaktert és megtudjuk, hogy mitől állt át.

Amúgy meg pont az új karakterek miatt működik a film, úgy igazán (és miattuk több, mint mondjuk egy JW féle öncélú nosztalgia-tripp). Én mindegyiküket bírtam. Rey és Finn között remek a kémia, és remélem a folytatásban Poe is nagyobb szerephez jut. (Meg Phasma is kap egy normális szálat, mert amúgy az ő karakterével méltatlanul elbántak és a film egyik legnagyobb kihagyott ziccere, meg azt sem teljesen értem, hogy Max Von Sydow minek szerepelt benne)

Illetve baromi pörgős, vicces és megvan benne a klasszikus SW hangulat. A Disney feladata alapvetően most az volt, hogy lemossa az előzmények után maradt keserű szájízt és megágyazzon egy új történetnek, ezt pedig amúgy sikerült is szerintem. (Mivel szerintem az eredeti trilógia kerek-egész, és a VI. rész olyan szépen van lezárva, hogy teljesen indokolatlan mindenféle folytatás, erre is inkább úgy tekintek, mint egy új sztori elejére)

Fun Fact: Snoke azért lett CGI, mert a forgatás végéig nem lett eldöntve, hogy miként is nézzen ki. Illetve - bár ebben nem vagyok biztos - úgy emlékszem, hogy olvastam, amint egy maszkmester/látványtervező/CGI szaki nyilatkozta, hogy ezt a dizájnt máshogy nem is lehetett volna. Amúgy nekem annyira nem tűnt vészesnek a CGI, mint sokan mondják.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2016.01.05. 23:48:59

2015-el kapcsolatban, - ahogy legtöbbször - leginkább Blacksheep-pel értek egyetek. Alapvetően nem volt ez rossz év, de a tavalyit egy icipicit erősebbnek éreztem. (A Macbeth is ugyanazért csúszott le, a listámról mint neki) Megnézve a blogján a listáját, talán az övé az áll a legközelebb az enyémhez (leszámítva talán az Ultron korát, amit bár élveztem nekem a Top 15-ben sincs benne)

Az én listám amúgy így néz ki:

1, Mad Max
2, Beasts of no Nation
3, Birdman
4, Ex Machina
5, Hétköznapi vámpírok

(aki érdekel 6.-15ig, plusz az indoklás, az az állábi linken találja a teljes évértékelőm:
filmespolc.kulton.hu/2016/01/05/ez-volt-2015-evertekelo-es-a-15-legjobb-film/ )

Bár az én listámra nem került fel, azért köszönöm Freddy-nek a Sahun a bárány ajánlását. Hiszen magamtól nem biztos, hogy megnéztem volna (a Wallace és Gromitot imádom, de a Shaunt TVben sem néztem soha), de egy baromi vicces és - stop motion tekintetben - látványos film volt. Kicsit sem bántam meg, sőt éppen ellenkezőleg marha jól szórakoztam rajta. Az ajándék tényleg az év egyik legnagyobb meglepetése. A Jurrasic World nálam totális középszer, amit igazából csak a kikacsintások/utalások tesznek egyszer nézhetővé, a Terminátor Genisys-nek még ennyi érdeme sincs. Na az nézi hülyének a nézőjét, rögtön azzal, hogy arra nem hajlandó, hogy megmagyarázza a film főkonfliktusát elindító cselekedetet (ki és miért küldte vissza Arnie-t az első rész ideje elé), és nem az egyetlen hatalmas logikátlanság benne. Ráadásul a 2 főszereplő (mi a faszért kerül ez a Jai Courtney ilyen sorozatokba?) is baromi gyenge, és még akciók se igazán kreatívak vagy látványosak. A Jupiter Ascending is hasonlóan rossz, de annak van egy abszurd szarfilmes bája, ami miatt élvezetesebb egy fokkal. A Pixel-el azonban baromira egyetértek Zoly-val: primitív, sztereotip film (mondjuk a látvány elemek jók). A Tomorowland, a Chappie és a Bioborhegy hármas nálam is a nem volt rossz, de lehetett volna sokkal jobb is. A Fantasztikus 4-es tényleg nem jó, bár látszik rajta, hogy lehetett volna ebből valami igazán eredeti, de tökmindegy, hiszen egy dögunalmas film lett a végeredmény. A legnagyobb csalódásom, azonban a Tenger szívében lett, amit a fantasztikus Rush miatt nagyon vártam, de azzal ellentétben ez csupán egy szép, de üres film.

Szöllőskei úrral (aki amúgy nyugodtan szerepelhetne többet, ha ideje is engedi) ellentétben a Hangok nekem éppen, hogy csalódás volt. Maga az ötlet jó és Ryan Reynolds is, de a kivitelezés inkább egy kihagyott ziccer benyomását kelti. (Igaz nekem rontott az élményen, hogy szinkronnal néztem, és hogy pont egy igen idegesítő párral néztem a moziban. Pedig, ha valamire erre azt hittem, hogy Hétfőn 16.40-kor a Sugárban biztos csak én leszek kíváncsi, sajnos tévedtem)

Amúgy, ha már szóba kerültek a dokumentumfilmek is: Az év egyik legmegrázóbb moziélménye az A csend képe volt. Letaglózó, megrázó film, nagyon ajánlom mindenkinek - Freddynek a dokumentum filmek iránti rajongása miatt pedig különösen. (érdekes volt még amúgy a Weng Weng nyomában is, de az egy szimpla beszélőfejes film, ami akkor lesz valakinek izgalmas, ha érdekli a filmvilág egy-egy eldugott/kevésbé ismert szegmense (ez esetben a Fülöp szigetek elég erősen B kategóriás filmgyártása).

És, köszönöm a 2015. évi podcasteket, és kívánok jó filmekben gazdag 2016-t minden filmbarátnak.

Rico69 2016.01.08. 03:14:51

@The Man Who Laughs:
Hali
" . A sztori valóban egy EP IV remake (megspékelve néhány későbbi elemmel), de igazából csak a halálcsillag volt számomra „azért kitalálhattak volna valami mást is már” élmény. "

Tudod miért ? Mert a többi, a szegénylegény/leány aki egymagában van a világ ellen amég..., a bölcs varázsló, a vagány segitő, sötét varázsló. a történet felépitése (találkozás, utazás,végső küzdelem) inkább a zsáner épitőelemei, mint utánzás. Ha külön zsánernek vesszük a SW-t (űrmese) akkor meg ha lop is, magától lop, azért tűnik elcsépeltnek, mert azóta kb. 1000 film épül erre a sémára.

Ez a Starkiller base nekem se jött be,bár az ILM (annak ellenére, hogy dögivel volt pénz a látványban, de Abrams nagyon visszafogott volt és belesimitotta a filmbe)azért ott villantott pár fantasztikusat. A végén baromi volt, ahogy a bolygó átalakul nappá, és vörösből fehérr vált.

Magával mint fegyverrel is volt gondom,kicsit túl pontos, nincs kiemelve, hogy a hipertéren át lő, igy csak lestem mint Juliska az angol wc-én, hogy-hogy ezek mind egy rendszerben vannak ? Persze utánaolvasva kiderült, hogy a SK az ismeretlen területeken van, a Hospian a Belső magban, az Iridium rendszer meg a Külső gyűrűben. Ami logikus, mert a Mag a Köztársaság, a Külső gyűrűben dekkol az Ellenállás, az első rend meg kihúzódott a felderitetlen vidékekre. Csakhogy ezt honnan szopjam ki, az ujjamból ? Pár mondat nem ártott volna.

Új karakterekkel is egyetértek, de ha sokszor megnézed a filmet rájössz, hogy nagyon ügyesen elinditottak egy csomó olyan szálat, amiből a folytatások remekül épitkezhetnek (maga Kylo karaktere-aki nem is sith, Rey és a múltja, jövője Luke-al, Finn -akinek én most nem látom a normális szerepét, de itt várakozáson felül működött, az Első rend vs. Republic libikóka megint átbillent azzal, hogy megsemmisült a fél flotta, a Hosnian Prime és az egész államaparátus a hadvezetéssel- a filmből ez nem jön le sajnos, igy most ők uralják megint a terepet, Snoke kicsoda-micsoda és sok új szereplő is be fog lépni.)

Igen, harmadszr is egyetértek, ez egy trilógia inditása.

Snoke CGI-át nem értem miért ergyázzák, egyrészt ILM= alfa -omega a szakmában) másrészt hologram volt. A kinézettel lehet vitatkozni, nekem se jött be, tényleg hasonlit Golamra. A másik CG lény, Maz, fura volt, mert a maszkos lények tökéletes CG ként eladhatók voltak, ő meg úgy nézett ki hellyel-közel, mint egy '77 es maszk, az eredeti filmből.

Ő nem tetszett nagyon, felesleges karakter, de én Yodát is utáltam világ életemben, főleg hogy a prequelekkel Lucas világossá tette mekkora farok. Az ugat Luke-nak, hogy nem való jedinek, mert türelmetlen, meggondolatlan, akinek a fején ült egy sith lord 1x évig és sikeresen kinyirta neki a Rendet, a Köztársaságot meg a galaxist ? :)
süti beállítások módosítása