HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

05.
szeptember

Predators

freddyD  |  13 komment

bono: predators (2)

Spontán beszámolóm a filmről. Kérem figyelembe venni, hogy nem készültem fel rá, egyszerűen csak felvettem a headsetet és dumáltam.

Ezért néhol kicsit elkalandoztam, vagy nem tudtam hol tartottam az előbb ;)

Címkék: film

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr292273708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lavmitendor 2010.09.05. 20:28:13

AVP 2 alulmúlja az összes "feldolgozást." Egy percet se érdemes szánni ár. Képen köpi a teljes Predator, és Alien kultuszt.

algi 2010.09.05. 20:37:33

A hangodon is hallatszik, hogy már a végedet járod. :)

Egyébként szerintem a Predators nem adja vissza a Predator hangulatát. Az nem elég, hogy mindkettő dzsungelben játszódik. A Predatorban nem kamerarángatással akarták elérni az izgalmakat (amitől alig látni valamit az akcióból a Predatorsban), hanem éppen a mozdulatlan feszültséggel. Tipikus különbség, hogy a Predatorban nem mutatják, hogy mi lesz az indiánnal, míg a Predatorsban végignézzük a kardozást.

Amúgy a Predator egyáltalán nem volt szerintem one-man show. Olyan arcok szerepeltek abban a filmben, mint állat: Carl Weathers (ugye, a mocsok CIA-os, aki Rocky ellenfele volt), Jesse Ventura (a "Nagypapával", akiből egyébként szintén kormányzó lett, méghozzá függetlenként(!)), meg Mac se volt semmi (ő törte el a saját arcán a borotvát). Nem voltak kidolgozott karakterek, de jól felismerhető klisék voltak.

Ahogy a Predatorsban is jól felismerhető közhely a matróztrikós, nagydarab ruszki vagy a mesterlövész babe. Csak az a gáz, hogy nem 2 dimenziós közhelyekként viselkedtek, hanem úgy voltak irányítva a színészek, mintha realisztikus figurákat kellett volna játszaniuk. Szerintem ezért hangzott rosszul a szájukból azok a sablonmondatok, mert túl lazák voltak. Ha a játékuk is ilyen karikaturisztikusan elnagyolt lett volna, mint a Predatorban, akkor szerintem működött volna a dolog.

Egyébként pályáztál az Origo Ragadozók-folytatására? Én igen, és már alig várom az eredményhirdetést. :)

freddyD 2010.09.05. 20:51:53

SPOILER RIADÓ

@algi: Tényleg voltak frankó karakterek az eredetiben (sokkal jobbak, mint az újban), de szerintem Arnold messze kilógott a sorból. Ez köszönhető annak, hogy igazából már csak ő egymaga párbajozott a Predatorral a film utolsó harmadára(?) és ez rányomta a bélyegét az egészre és a legizgalmasabb részek szerintem ott voltak (sár powa)

Az új filmben sem Brody sem a csaj karaktere nem nyújtott olyat, ami miatt emlékeznünk kéne rájuk a későbbiekben. A többi karakter még csak ennyire sem volt feltűnő, az a dokis fordulat a végére meg marha felesleges volt, mondhatni már kínos. Ki akar ilyet egy ilyen filmnél?

Origo pályázatról nem tudok :(

algi 2010.09.05. 21:53:52

@freddyD: Akkor azt lekésted.

www.origo.hu/filmklub/blog/hir/20100825-folytasd-a-ragadozok-tortenetet-es-nyerj-antal-nimrod-altal-dedikalt.html

A dokis fordulat szerintem azért kellett, mert különben halálunalomban fulladt volna a film. Nem tudom, te hogy vagy vele, de én a régi Predator legvégén is már unatkoztam. Igen, szép képek voltak, de túl sok volt az ugrabugrálás. A zuhatagnál, meg amikor rájön a sárdologra, még nem, de amikor már mindent kidolgozott és ember a szörny ellen harcoltak, egyszerűen alig tudtam figyelni.

freddyD 2010.09.05. 21:59:08

@algi: Hát én nem tudom. Nálad annyit dobott az a fordulat? Szerintem inkább kínos volt, mintsem örvendetesen izgalmas. Francnak sem hiányzott, főként hogy megmondta, hogy az a méreg nem halálos, illetve a legutolsó hülye is tudta, hogy Brody még visszajön.

algi 2010.09.05. 22:14:20

@freddyD: Az azért túlzás, hogy katartikus élmény lett volna, de legalább történt valami. (Ráadásul olyasmi, ami a film erkölcsi mondandójából következett: hogy mindegyikük gyilkos, az emberiség ragadozója.) Az szerintem sokkal kínosabb volt, hogy úgy tett a film, mintha bárki is meglepődne azon, hogy Brody visszatér. Mivel egyáltalán nem volt meglepő és nem is lehetett meglepővé tenni, jobb lett volna, ha azt látjuk, hogy hogyan gondolja meg magát, azt meg lehetett volna erősre csinálni egy ilyen jó színésszel. (És cserébe azáltal, hogy nem látjuk, hogyan kínozza a doki a nőt a gödörben, sokkal szörnyűbb dolgokat képzelhettünk volna el.)

Szerintem amúgy sem attól izgalmas egy film, hogy nem tudjuk, hogy győz a jó (mert nyilván tudjuk), hanem attól, hogy milyen áron. Lehetett volna játszani azzal, hogy Brody miért is akar hazatérni a Földre, és miről mond le azáltal, hogy megfordul. De ez így nevetséges volt.

Ariza (törölt) 2010.09.05. 22:19:29

Hát nekem nagyon hiányzott Schwarci belőle. Brody maga, de a többi karakter se(!) adta vissza az eredeti hangulatát amit még én is kis szilvafa koromban láttam. A szereplők együtt nem olyan rosszak, de egyenként mindegyik annyit ér mint vak lovon a szemfedő. Az se tetszett még, hogy kicsit túl keménynek akar látszani, viszont a régi szintjét nem üti meg a film. Hát én még egyszer nem ülnék be rá, mert aki nem olyan nagy fan és látta az 1-et annak ez csalódás lesz szerintem. Vagy legalábbis nekem az volt, de nem akarok senkit se elrettenteni tőle. Hát a mozisoknak is meg kell élni valamiből:)

freddyD 2010.09.05. 23:27:14

Még egy dolog. Szerintem nagyon pofátlan dolog a trailert manipulálni úgy, hogy a filmben nem az volt.
Ti emlékeztek arra, mikor Brodyt "beméri" vagy 10 különböző Predator? Nos a filmben mindössze egy volt...

algi 2010.09.06. 00:03:41

@freddyD: Basszus, az olyan királyul nézett ki a trailerben, hogy a film elejétől azt vártam, mikor fog már jönni az a rész.

Amúgy nemcsak hogy manipulálták a trailert (sok filmnél a trailer előbb készül el, mint a film vágása, ezért kerülhet bele mindenféle), hanem azt a jelenetet külön csak a trailerhez forgatták le. Na, ez tiszta rosszindulat. Amúgy simán benne lehetett volna. Így kicsit volt egy olyan feeling, mint a régi kung-fu filmekben, hogy érdekes módon egyszerre mindig csak egy pred jön, a többi meg addig malmozik.

algi 2010.09.06. 00:05:31

ps. Én a héten tuti előveszem a Predator DVD-t.

"Les ránk valami. Tisztán érzem."

Victor 2010.09.06. 01:07:22

ezeket le lehet tölteni valahol, h megtudjam úgy hallgatni mint 1 hangoskönyvet?

freddyD 2010.09.06. 09:26:03

@Victor: Persze. Kattints rá jobboldalt hogy DivShare

Lámadmirális 2010.09.24. 20:54:26

7-8 évesen azt láttad ahogy egy kibelezett csöpögő hulla lóg lefele a fán?:D
Vagy hogy fejek robbannak fel?:D
Ejj =b
Én szerintem ez az új film eröltetett volt. A karakterek mindvégig erőltetettek voltak, a történet olyan sefüle se farka (Hivatalos predator fan vagyok, de ez annyira nem jött be)
Ezen felül kissé uncsi volt. Kicsit valami új kellett volna, több fordulat, esetleg több "csapda" a predatorok részéről... De ez saját vélemény, ettől függetlenül egyszer tökéletesen meg lehetett nézni egyszer.
Viszont ha ezt láttad, FELTÉTLENÜL nézd meg az Alien 1-et. De CSAK az egyet. Se a 3-mat, se a 4-et, a 2-őt még megnézheted, de az is olyan nahhh. Tényleg nézd meg az A1-et:d
süti beállítások módosítása