HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Gondoltam élek az indavideó film lehetőségével, megint nézek egy magyar filmet és ez a Szélcsend nem tűnt rossznak. Kicsit olyasmi lehet, mint a Köntörfalak, amely nekem tetszett.

 A film három nő története, akik egy balatoni vitorlásklubból indulnak egy utolsó őszi vitorlázásra, kihasználva a jó időt. Ketten közülük testvérek, a harmadik pedig a fiatalabb lány barátnője. A dolog idillien indul, a tó közepén úgy döntenek, élvezik egy kicsit az őszi Balaton nyugalmát. Napozás közben pezsgőt bontanak.
Nagy nevetések közepette asszociációs játékot játszanak, de Anikó, az idősebb nővér egyre kevésbé tudja visszafogni gunyoros és keserű természetét. A játék egyre gonoszabbá válik, és a lepel, ami a valódi viszonyokat és problémákat takarja, időnként fellebben egy-egy dermesztő pillanatra.
Szép lassan feltárul előttünk a három lány zavaros kapcsolata, az elhallgatásokból, hazugságokból álló múltjuk. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a tragédia elkerülhetetlen. Ezen a gyönyörű napon mindnyájuk élete kilép eddigi medréből, és visszavonhatatlanul megváltozik.

Nem szokásom kapitulálni filmeknél (még a 99 forintosokat és végignéztem, pedig nagy kihívás volt) de itt feladtam. 35. percig bírtam elviselni ezt az alkotást, amely inkább agresszívvá teszi az embert, minthogy felépítse a feszültséget. Az egy dolog, hogy semmi sem történik, mert az még nem volna óriási probléma. A legnagyobb baj, hogy a karakterek (főleg a legidősebb nő) olyan szinten idegesítőek, hogy 20 perc után a Balatonba fojtanám őket...A dialógusok teljesen életszerűtlenek, kínszenvedés volt az egész. Lehet, hogy ennek a filmnek van a világ legjobb fináléja, így akkor sem lehet filmet felvezetni, mert kómába esik minden néző. Szörnyű 

Címkék: film

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr853023691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddyD 2011.06.29. 09:36:25

@Wrathe CN: Ha összevetem a két film első 35 percét, a Kivérezvét választanám, mert ott legalább tele volt bizarr jelenetekkel, ami valamiféle reakciót váltott ki belőlem. A Szélcsend képtelen volt akármire is, max negatívan

BigBeer96 · http://wwwplayformaone.blog.hu/ 2011.06.29. 14:37:10

Én végig néztem, és a negyvenhetedik percnél állítottam meg először a filmet. Amúgy a 78. percnél Anikó mögött,(nézzétek meg) még nincs felhő, és utána, amikor elkezd kiabálni, már van!! Csak mellékesen jegyzem meg az észrevételt:D

algi 2011.06.29. 14:37:25

Sas Tamás. Ő pont olyan ember, aki a "művészfilm" örve alatt ilyen Romana jellegű sztorikat csinál: öncélúan feszültséget kelt, öncélúan túldramatizál, illetve öncélú szexjelenetet tesz a filmjébe, ezzel a női közönséget megcélozva. És mivel nem akciófilmet, hanem női érzelemfilmeket csinál, ezért fenntartja az igényesség látszatát a sznob kritikusok körében, pedig semmivel sem igényesebb mint egy szexjelenettel fűszerezett akciófilm, csak más a témája. A "magyar művészkedőfilm" tipikus példája, ami miatt szerintem elfordultak a nézők a magyar filmektől.

Gaben No.1 2011.06.30. 18:35:35

Nah, örülök, hogy freddy-nek is tetszett a Köntörfalak :D Mi a véleméned az Utólérről? (mert azt már tudom, hogy Tesót szereted) Csak mert azt sokan szidják :S

freddyD 2011.06.30. 22:31:26

@Dj G@ben: Azt nem láttam.

A Köntörfalakról általában sok jót hallottam, bár meg tudom érteni, ha egyes embereknek nincs türelmük hozzá. Ha nincs a nagyszerű színészi játék, lehet nekem sem jött volna be.
Nem mondom, hogy óriási film, de jó és valami más a megszokottól

szkristof92 2011.06.30. 23:18:10

Semmi bajom a lassú filmekkel, sem az egyhelyszínes realista drámákkal, ahogy a művészfilmekkel sem. Viszont ezt a valamit félóra után dobtam...iszonyatosan nyögvenyelős baromságáradat, ami csak arra jó hogy megmutassa: Igen, lehet másfél órás, mindenféle értékelhető dramaturgia, koncepció, stílus és színészi játék nélküli értelmetlenségekről sztorizgatásokról szóló filmet készíteni.
Aki végig tudja ülni, fogadja gratulációmat.
@gatkobsky: Te meg is kapod, gratulálok!

hptr 2011.06.30. 23:31:13

Ha már magyar filmek... Innen tetszett valakinek a Taxidermia?

freddyD 2011.07.01. 07:40:04

@ufig: Nem láttam. Amit láttam belőle, elég bizarr és nagy esély van rá, hogy én abszolút nem tudnék vele mit kezdeni, de egy kicsit akkor is érdekel

sottonyai... 2011.07.01. 11:18:02

Az első 10 perc arról szól hogy egy kis vitorlában értelmetlen párbeszédek sorozata bombázza az agyamat !!!!!!!!

sottonyai... 2011.07.01. 13:23:20

Elhatároztam, hogy csak azért is megnézem ezt a filmet ! Könyörgöm másnak ne vegyen el az életéből 90 percet mert a büdös életbe NEM kapja vissza !!!!!!!!

Gaben No.1 2011.07.01. 19:59:02

@ufig: A Mechanikus narancsos profilképed alapján szerintem neked nagyonis XDDD

Gaben No.1 2011.07.01. 20:03:10

@freddyD: Mondjuk nekem speciel azért tetszett olyan nagyon a Köntörfalak, mert két nagy kedvencemet ötvözi. Történetben és színészi játékban a kedvenc kamarafilmemet a Visszajátszást, képi világban meg a Maradj!-ot. :D
Mindkettőt csak ajánlani tudom :D

BigBeer96 · http://wwwplayformaone.blog.hu/ 2011.07.06. 10:53:05

@szkristof92: köszönöm:D

Amúgy én a legunalmasabb F1-es futamokat is végig szoktam ülni, és általában érdeklődésemből nem veszítve feszülten nézem a képernyőt xD
süti beállítások módosítása