HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Zoly és Peti társaságában a következő filmekről dumáltunk

A Sötét Lovag Felemelkedés*

Dobogó Kövek

TimeScapes

Életrevalók

Trónok Harca

*a podcast végén spoileresen is beszélünk róla, de aki nem látta, az majd az elbúcsúzás után kapcsolja ki

A felvétel itt letölthető mp3 formátumban (120 MB) 117 perc

Címkék: filmbarátok podcast

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr534696330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddyD 2012.08.05. 10:01:45

Most ide elvileg már lehet kommentelni

freddyD 2012.08.05. 10:23:52

Újra kiraktam a bejegyzést, az előzőnél valahogy blokkolódtak a kommentárok. Elvileg már hozzá lehet szólni

Drakeamarth 2012.08.05. 17:20:33

Nagyon szeretem ezeket a Filmbarátok adásokat (meg úgy a podcasteket általában), köszönöm hogy ilyen megbízhatóan és szorgalmasan csináljátok. Kicsit a VOX rádióra emlékeztet, az is jó pár évig ment. Szerintem az a kulcsa hogy szimpatikus, közlékeny, beszélni tudó de azért a témához értő emberek dumálnak. Nem túl bonyolult recept, de valahogy mégis működik.

Szóval csak így tovább!

gunny · http://gunny.blog.hu/ 2012.08.05. 17:20:52

Én olvasom a könyveket ami alapján a Trónok harca készült.Nagyon könnyű olvasni,minden fejezet egy másik szereplő szemszögéből készült.Vannak ún. POV(Point of View) karakterek ilyenek például:Sansa,Eddard,Tyrion,Catelyn,Jon,Arya,de második könyvben már van néhány új POV karakter.Amúgy a Trónok harca magának az első könyvnek a címe a 2.-é Királyok Csatája a 3. Kardok Vihara stb...A sorozat rendes címe Tűz és jég dala.Ja és a sorozat nem kezdi utolérni a könyvsorozatot,mivel még csak a második könyvnél jár maga a TV sorozat,könyvből eddig pedig 5 van(és még 2 lesz,amik állítólag 1500 oldalasak lesznek),ráadásul a 3. évad a 3. könyv első feléből fog készülni,mivel a könyvek általában 900-1000 oldalasak vagy hosszabbak.Ha az HBO végig akarja csinálni akkor sokba fog kerülni.7 könyvből akár 10 évad is készülhet mivel a könyvsorozat haladtával egyre hosszabbak a könyvek.
Kb. ennyit érdmes tudni a könyvekről azon kívűl,hogy sokszor eltér a sorozattól,de ez a könyvadaptációknál természetes,ráadásul nem megy a TV sorozat kárára,mivel az még így is zseniális,úgy ahogy a könyv.

Excalibur 2012.08.05. 17:21:11

Változó, hogy hogyan írják a Bane alatti kántálást:

Deshi, Deshi, Basara, Basara! /vagy/ Deshay, Deshay, Basara, Basara! ~ He rises ~

Amit Zoly mondott - Nightwing egy egykori Robin, aki már kinőtte azt a szerepet és új nevet és kinézetett vett fel. A Batman: Rebornban pedig ő veszi fel a bőregér szerepét miután mindenki azt hitte hogy meghalt.

A film alapjául szolgáló Knightfall-ban pedig egy Azrael nevű fickó öltött magára egy felturbózott Batman felszerelést, de ő is "Batmanként" tevékenykedett.

/geekeskedés

deminem 2012.08.05. 17:21:22

Nekem nagyon tetszett a Batman, bár ami a spoileres részben hallható Bane-ről, nekem is furcsa volt...Amúgy jól érzem, hogy ebben a filmben Neked Bane volt az úgymond kedvenc? :D

Kolonel 2012.08.05. 17:22:01

Túl nagy elvárások:
Tényleg van ilyen, és abból adódik, hogy a nagy fanok annyira megszeretik a sikeres részt, hogy bebeszélik maguknak, hogy annak minden másodperce tökéletes - vagy ami hiba van is benne, az pont jó, hogy ott van.

Ha leülnek a folytatás elé, centire ugyanazt az élményt várják, és ha bármi is nem olyan, mint ahogy megszokták, belekötnek.
Ha viszont a készítők erre számolnak, és nem újítanak sokat, akkor meg az a kritika éri őket (ugyanazoktól az emberektől persze, akik a változás ellenzői), hogy nincs semmi kreativitásuk és csak lehúztak még egy bőrt a rókáról.
(Néha van, hogy a két ellentétes panaszt egyszerre kapja egy film.)

Több infó:
tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/UnpleasableFanbase

mOOnLight 2012.08.05. 17:22:39

A dobogó kövekkel kapcsolatban:

SPOILER

A film mellékszálai többségében egy kritikaként szolgált a magyar média ellen. Pl: A nyelvtani hibák kijavítása. A tehetségkutató műsor, ahol szerintem a legszebben, nagyon finoman de mégis hatásosan bemutatták, hogy miért korcsosult el a magyar média, amikor a srác tök jól énekelt, de a zsűri inkább az imidzsére volt kíváncsi, a tetkójára meg hogy van e haja.
Persze voltak mellékszálak, amik nem vezettek sehová pl. Géza gatyába sz*rós jelenete valóban csak a humort szolgálta. De pl hogy elvitette magát a kocsival a csaj, az egy karakterfelépítés volt, és a karakter kétszínűsége újra előjött, mikor el kellett lopnia a jegyzetfüzetet.

SPOILER

A színészkedés valóban nem volt Hollywood-i, főleg az egyik karakter meleg főnöke volt iszonyatos, de ezen kívül amatőrökhöz képest nagyon jó volt és nekem sose volt zavaró. Volt egy csomó olyan jelenet, amikor nem tudtam volna megmondani, hogy most improvizálnak vagy nem.

A Johnny Gold, ami a csapat websorozata már egy kevésbé rejtett kritika a médiára, ami ezen okból nekem kevésbé is tetszett.

Zoly-nak pedig erősen ajálom, hogy olvasson már el pár képregényt és utána ítéljen, hogy a filmek mennyire mások :)

Woody- · http://szaguldocirkusz.blog.hu/ 2012.08.05. 17:23:29

Ha látod ezt a kommentet, akkor gyakorlatilag is.

VITOBRAND 2012.08.05. 17:23:31

Hello. Jó volt podcast sok érdekes dolgot hallottam, új dolgokat (főként csak a Batman-es részt hallgattam) de van amit ti is kérdőjeleztetek arra talán megtudom adni a választ vagy inkább a magyarázatot legalábbis ahogy én gondolom. Bane halála: Roppant egyszerű volt ahogy ti is mondtátok hogy simán be jött a macskanő és lelőtte. Lehet hogy ez volt épp a cél.. az egyszerűsítés?? vagy csak simán összecsapták?? Nos ez marad Nolan fejében hogy hogy is van ez. De most őszintén.. nem is várhattuk hogy a lelövés után újra látjuk hiszen a macskanő egy olyan fegyverrel lőtte le amivel az utat robbantotta ahogy Zoli is elmondta és itt főként a realitás volt Nolan elmélete.. tehát egy ember volt azért Bane.. harcos, de ember szóval szem előtt kellett ezt is tartani. Bane álarca: Tény hogy nekem is hiányzott hogy nem látjuk az arcát viszont én azt tévesnek ítéltem meg amit mondtatok hogy az álarc tartja életben. Ez nem teljesen így van. Mivel a filmben mikor Thalia-t még gyerek korábban segített megmenekülni a lyukból akkor az az orosz orvos segített Bane-nek az arcát rendbe hozni. A film végi visszatekintésben mutatták is és ott csak egy ronggyal volt eltakarva a sérült arcrész + Bruce-nak is mondta az aki ápolta hogy az álarc csak abban segít Bane-nek hogy a fájdalmát enyhítse. Hogy hogyan az jó kérdés de sajna erre sem kaptunk választ (legalábbis én nem vettem észre vagy nem láttam). A bomba blokkolója: Igen az igaz hogy beszélhettek volna Gordon és Fox erről a blokkolóról de hogy felesleges lett volna az biztos mert Fox odaadta Bruce-nak a Bat-et így nem tudták hol van így nem is tudták volna kivenni csak miután Bruce vissza tért. Közben ugyan beszéltek a bombáról de nem a blokkolóról hanem csak arról hogy talán segíthet ha a magot vissza rakják. Hogy hogyan jutott vissza Bruce a városba nos hát jó kérdés... tudjuk be azzal hogy még is ő Batman árnyak ligájának volt tagja megoldotta..
Kicsit hosszúra sikeredet így nagyjából ennyi kérdőjeles mondatot hallottam ha esetleg még valami kimaradt majd lehet megírom válaszként..

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.08.06. 08:57:39

Csak annyi, hogy úgy jutott vissza a kívül-belül lezárt városba, hogy ő Batman. Enyhén rosszul kellett volna végeznie a dolgát ennyi éven át ahhoz, hogy ne tudjon bármikor ki-be mászkálni a városban.

kófic 2012.08.07. 07:21:26

azt hiszem Dancsó Peti szájából hangzott el a kijelentés, h - nem szószerint, de - a filmnek a látványról kell szólnia és nem a dialógusokról.Nekem totál ellenpélda Kevin Smith első Shop-stopja amiben a dialógusok viszik hátán az egész filmet, valami elképesztő eszmefuttatások után jön ki csak a poén, de ahhoz kell hogy végig kövesd az egész filmet.nálam külön plusz pont h Jay magyarhangja volt Alföldi Róbert,azóta se tudta lefölözni senki... A többi Smith filmről persze már nem lenne ennyire stabil véleményem, de szerintem dialógusokban a Clerks - nem csak fan körökben - verhetetlen... (megjegyzésként nem összekeverendő más stílusú jay és némabob filmekkel, a célzott és a szájbarágós alpáriság között van különbség szerintem)

Lennox 2012.08.07. 07:23:34

Trónok harca sorozat: kiváló, a könyvek: zseniálisak. Most olvasom a 3. kötetet, már csak pár száz oldal van belőle. Ilyen kegyetlen könyvet én még nem olvastam. :) Kár, hogy a 3. évadot két részre bontják, egyszerűen nem tudom elképzelni sorozatnál ezt a fajta módszert.

A Sötét lovaghoz is szólnék pár szót. :) Nekem az volt az első benyomásom, hogy ez egy kiváló film, vannak benne súlytalan dolgok...tény, de a film 100%-osan kielégítette az elvárásaimat, és tökéletesen lezárta Mr. Nolan a Batman trilógiáját.
SPOILER
A Robin\Nightwing szálat jól megpendítették, de Blake szimplán továbbviszi Bruce Wayne örökségét. Ő lesz Batman, és pont. Ezt leginkább az a 2 dolog erősíti meg, hogy Gordon, amikor felmegy a tetőre, akkor ott van a Batman reflektor + Bruce-szal folytatott beszélgetés a kocsiban, amikor arról mesél Bruce, hogy bárki lehet Batman.

Bane halálán én is kiakadtam a premier vetítésen, másodszorra már nem esett annyira rosszul. Leginkább azért, mert ha belegondolunk, akkor tudjuk, hogy Batmannek egy fő elve van: nem öl. Ha ölne, akkor a 2. részben Joker a film közepén meghalt volna, úgy nekimegy a Batpodjával Batman. Remek húzás volt, hogy Selina öli meg, viszont AHOGY megöli...nos, azt én sem tudom megemészteni sajnos. Majd a forgatókönyvet kell elolvasni, merem állítani, hogy lesz ott még valami Bane-nel kapcsolatban.

Az India-Gotham útvonalra, és a Gothambe bejutásra annyit mondanák, amit Blacksheep is: ő Batman. Mindenki emlékszik azokra a kisebb motívumokra, amikor Batman és Gordon beszélgetnek, aztán Batman csak úgy eltűnik lehetetlen módon a beszélgetés közepén.

Nolan Batmanjei nekem nagyon sokat segítettek, jelentenek, úgyhogy számomra egytől egyig zseniálisak, és a Rises utolsó 10 perce csodálatos.
(Bane kabátot télire beszerzek. :-D )

Wrathe CN · http://www.youtube.com/channel/UCyeYGrliSe3C7ab78ylvhIQ 2012.08.07. 09:07:19

Nekem is valahogy úgy tetszett a Batman mint Zolynak. Egyszerűen nem tudok rosszat mondani róla.

bbbarniii 2012.08.09. 15:55:03

A kántálás szövege "Deshay Deshay Passara Passara", azaz "He He Rises Rises". :)

Dolfin 2012.08.10. 08:32:32

@freddyD: Üdv Freddy! Nem tudom mennyire ismered, de mi a véleményed a Once Upon A Time sorozatról?
Én most kezdtem nézni és annyit mondhatok hogy nagyon jó. Az ötlet egyedi, a színészi alakítások nagyok, a megvalósítás is kitűnő. Egy ilyen akció-thriller-fantasy sorozat, érdemes megnézni már a Pilot-ja is felkelti az érdeklődést és az izgalmak csak fokozódnak.
A folyamatos konfliktusok és az "ultimate fight" a jó és rossz között, de itt semmi sem fekete és fehér...
Ennyi elég is legyen, mindenkinek érdemes belenéznie aki szereti ezt a műfajt.

algi 2012.08.17. 07:30:20

Ilyen, amikor Bane játszik a Slenderrel:

youtu.be/WOXCdSMaNeE

bfrenk 2012.08.20. 05:44:56

Az Akadémia (bocsánat a kifejezésért) hülye. Amit most az új Batman-nel műveltek, már elmondtátok ti. További példákat hoznék.
A legutóbbi Oscar legjobb film díját a Drive c. filmnek kellett volna megnyernie. Ehelyett mit ért el? Nem is jelölték. Aztán. 2 évvel ezelőtt A király beszéde nyert. Kétszer kezdtem el, de nem tudtam végignézni. Ott volt az Eredet (aminek nyerni kellett volna, megjegyzés az Eredet 14. IMDb-n, a nyertes pedig 152.), a The Warrior vagy A félszemű amik szerintem simán elverik.
Lehetne még a példákat hozni tonnaszámra, az Akadémia átment komolyba, sajnos a szerintünk és több ezer ember szerint "jó filmek" már nem nyerhetnek.

freddyD 2012.08.20. 05:50:14

@bfrenk: Drive-nak egy jelölése volt, persze egyetértünk, hogy kellett volna lennie ott többnek is.

Warriornak speciel én sem adtam volna jelölést sem. Jó film volt, de nem kevés kivetnivalót találtam benne ( ha érdekel: blogolkodom.blog.hu/2012/08/20/filmbaratok_expressz_warrior )

Félszeműtől én sem voltam elájulva. Nem volt persze rossz, de a kiscsajt emelnél csak ki.

Hogy azért védjem is a Király Beszédét, szerintem egy jó és fontos film, egy fantasztikus Colin Firth-el, de annyi díjat tányleg nem érdemelt meg. Pl legjobb rendezést biztosan nem. Nem nyújtott az semmi kimagaslót. De véleményem szerint hiba lett volna nem díjazni abban az évben, csak nem annyiért amennyit kapott.

bfrenk 2012.08.20. 21:42:27

@freddyD: Elnézést, rosszul fejeztem ki magam, nem azt akartam ezzel mondani, hogy egy Oscar-t se kapjon A király beszéde, úgy értettem, hogy a legjobb filmért járó szobrot toronymagasan az Eredetnek kellett volna elvinnie.

Kíváncsi vagyok az idei évre kiket jelölnek majd.
süti beállítások módosítása