HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Filmbarátok Podcast #34 (2013. Augusztus) 96 perc

Beszélgetnek: Zoly, Gergő, freddyD

Téma:

-Elysium
-Csak isten bocsáthat meg (Only God Forgives)
-Pain & Gain
-Kolónia
-Túl a fenyvesen (The Place Beyond the Pines)
-Blue Valentine
-Aki legyőzte Al Caponét

-Cukorfalat

A felvétel itt letölthető mp3 formátumban ( 85 MB) 96 perc



Honlap ahol rákereshetsz a kibeszélt filmekre: http://filmbaratok.blog.hu/

Facebook oldal: https://www.facebook.com/pages/Filmbar%C3%A1tok-Podcast/368050469923908

Címkék: filmbarátok podcast

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr595463979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sakktanár 2013.08.16. 20:19:06

Az elejéhez egy kis hozzáfűzés: Én általában kétszer hallgatom meg a podcast-et, egyszer amikor még nem ismerem a filmeket, és meghozza a kedvemet hozzá, másodszor meg amikor már én is láttam a filmet, mert akkor újra hallgatva már teljesen meg is értem a dolgokat. Na, nekem ehez a második meghallgatáshoz lenne jó ha időpontosan ki lenne írva melyik filmről mikor van szó, de persze megértem ha ezt egyrészt macerás kikeresni, másrészt sokan csak átpörgetnének bizonyos filmeket.

Blade468 · http://film-mania.blog.hu/ 2013.08.16. 21:55:13

Életemben nem hittem volna, hogy beküldök egy filmet a Nép akaratába (nem is akartam, gondoltam soha nem kerülök sorra) erre a legelső alkalommal kihúzzátok a Cukorfalatot. Az pedig, hogy Zolynak még tetszett is, komolyan, nem történhet meg két ekkora lehetetlenség 2 adáson belül! :D

Nagyon örülök, hogy adásba került a film, mindenkinek ajánlom, aki egy kicsit az átlagosnál edzettebb lelki világgal rendelkezik. Egyébként Freddy kritikájával is egyetértettem, hogy nem lehetet eléggé utálni Wilson karakterét, viszont ekkor jutott eszembe, ami Zolynak is, hogy direkt fenthagyták a lehetőséget, hogy még sem olyan szörnyeteg az illető. Ám amit Zoly is említett, volt egy monológ ami ezt bizonyította, de még is egy bizonyos mondat hozta meg a végső ítéletet: SPOILER: "Vagy velem d*gsz, vagy a késsel."

Végezetül pedig azt azért elmondanám, hogy nem feltétlen a pedofil téma miatt küldtem be a filmet, hanem sokkal inkább Ellen Page fantasztikus alakítása és a szokatlan alapsztori miatt. Nekem egyértelműen a kedvenceim között van a film, a maga nemében.

freddyD 2013.08.16. 21:58:04

@Blade468: A podcastből kivágtam egy jó 3 perces részt a film kapcsán, mert utólag meghallgatva szerintem spoilereztünk, ami a filmélményt károsította volna azoknak, akik nem látták.

SPOILER

Szerintem úgy lett volna igazán jó a film, ha a végén Ellen Page is megjárja, pl hogy lebukott és letartóztatják.

kófic 2013.08.17. 06:00:44

Nekem Ellen Page még a Juno-val lopta be magát a szívembe, utána néztem meg a Cukorfalatot, és a mai napig az egyik kedvencem,szerintem bármikor újra tudom nézni.És persze itt végérvényesen meggyőzött Page kisasszony,hogy rendkívül jó színész.Egyébként én is pont ugyan ezt éreztem a film nézése közben, hogy egyszerűen nem tudod eldönteni, hogy ki a bűnös/gonosz ebben a filmben, de én kifejezetten élveztem ezt a morális ingatagságot, és ezt a kettősséget, hiszen pont ez volt benne a lényeg, hogy az utolsó pillanatig kétségben hagyjanak a döntéseddel kapcsolatban.
SPOILER
Szerintem hiába derült ki az igazság, egyszerüen nem volt meg az igazság érzeted a film végén, hogy a rossz megérdemelte a büntetését, a jó pedig túl élte mert egyszerűen nem volt "jó lelkületű" karakter a filmben.Csak két gonosz.

Egyébként pusztán jó indulatból mondom hogy már kicsit sok lesz Goslingból.Persze poén de egy idő után már kicsit fárasztó, főleg hogy most ennyi filmjével foglalkoztatok, a következő adásban mi lenne ha egyszer sem lenne meg említve?Sem a Drive.Biztos van másik színész is akinek ugyanúgy kedveled a filmjeit.

Blade468 · http://film-mania.blog.hu/ 2013.08.17. 06:00:54

@freddyD: SPOILER: Miért? Szerintem a film pontosan tudta, hogy a lényeg nem ekörül van, hanem hogy Hayley (Ellen Page karaktere) rávezesse Wilson karakterét a beismerésre, hogy mi is ő valójában. Akár úgy is lehet értelmezni Hayleyt, hogy Wilson lelkiismerete volt. A Piroska és farkas utalások is valami ilyesmit sejtettek a film során. Szóval én semmi ilyet nemn hiányoltam a filmből, szerintem tökéletesen lett lezárva.

dzsingiszkán1227 2013.08.17. 06:00:57

Freddy, komolyan nem hallottál a Salóról? Legendás film, Pasolinitől az egyik kedvencem. Egyesek szerint ennek a filmnek is köze volt a brutális meggyilkolásához!

Sir David, The nuclear guy 2013.08.19. 19:21:37

Az éjjel hirtelen ötlettől vezérelve, no meg mert sokat hallottam róla, de sose láttam még, abszolváltam a Salo, avagy Szodoma 120 napja c. filmalkotást.

Hát ez valami... ehh... nincsenek rá szavak. Azt hittem, engem filmmel meglepni, megdöbbenteni, megbotránkoztatni, undorítani nem lehet, lévén megedződtem és nem vagyok csöppet sem vaskalapos, de ennek sikerült. Nem kicsit, nagyon.

Ugye van a klasszikus vicc, melyben a XIX. végén ül két részeg orosz művész egy párizsi szalonban, amikor az egyik a könyökével oldalba böki a másikat, odahajol hozzá és azt mondja:
- Te! Mit szólnál, ha beleszarnék a zongorába? Mire a másik enerváltan legyint egyet és így válaszol:
- Áh! Nem értenék...

Nos, ez a film maga a beleszarás a zongorába, én pedig nem, nem értem.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.08.19. 19:22:18

Freddy nem trollkodásból vagy bántásból mondom, de az utóbbi hetekben olyan magasra tettétek a lécet a podcastekkel, hogy ezt az új adás már nem tudta megugrani. Ne érts félre, így is pokoli szórakoztató volt, de ez a Gosling-téma nem igazán tetszett. Oké, vicces, hogy Zoly-val osztjátok egymást, de szerintem túl sok volt most Gosling-ból egyszerre. Még egyszer mondom, így is egy jó podcast lett, csak kicsit leült az előzőekhez képest. Ettől függetlenül epekedve várom az új adást! :D

P. dictus Magister 2013.08.19. 19:22:24

Utána olvastam a Salónak, a leírás alapján kb. minden jellemzi ami távol tart a művészfilmektől :) Polgárpukkasztó nyíltan homokos fickó a rendező, akinek az apja fasiszta volt, elvileg a film brutális és perverz. Én speciell már az előzetest is csak lelkem megacélozása után tudtam végignézni. Kíváncsi vagyok mit fogtok majd nyilatkozni. Gergőnek is meg kell majd nézni a filmet, vagy ő megússza? :)

freddyD 2013.08.19. 19:25:10

@Powerful900: Igen, én is úgy éreztem, hogy nem hoztam ki a maximumot, amit ki lehetett volna. Pl az Only God Forgives véleményezésemmel nem voltam megelégedve, mert sok dolgot nem tudtam elmondani, amit szerettem volna (mentségemre, Zolival itt elég nehéz dolgom volt).

Az, hogy Gergő végül kipottyant a podcastből, szintén nem volt túl szerencsés, mert jó pár filmnél ő hozzá tudott volna tenni más meglátásokat is (elvégre néhány kitárgyalt filmet Ő rakta be a podcastbe)

Majd elvileg külön feltesszük majd az ő véleményét is így utólag. Ha már készült velük

ozymandias 2013.08.20. 08:44:10

Kár, hogy Gergőnek nem sikerült visszacsatlakoznia hozzátok, de az adás most is remek volt, mint mindig.
A Drive/Gosling-os megjegyzésekből szerintem sosem elég. (Pedig tetszett a Drive, Goslingot pedig remek színésznek tartom).
Azt furcsállom csak, hogy ennyi Gosling-filmet felsoroltál Freddy, de a Lars and the real girlről még egyszer sem ejtettetek szót, pedig szerintem az eddigi legnagyobb alakítása. Nem mellesleg egy remek dráma, de nem a romantikus fajtából. Igazi csemege, csak ajánlani tudom, Gosling fanoknak pedig kötelező darab.
Sajnálom, hogy a nép akarata az esetek 50%-ában befuccsol. Nem a Hard Candy-re értem, hanem arra az animés vagy arra a francia "filmre". Vagy mondjuk a Chicken runra. Az mondjuk jó film, de igazából ezek a filmek elveszik a lehetőséget, hogy bemutassatok egy igazán jó darabot, egy ismeretlen gyöngyszemet. A Little Children-t pl. miattatok néztem meg és nem bántam meg. De azt az animét, és most ezt a sodomát biztos kihagyom, és szerintem sok hallgató van még így ezzel. Én ezért is küldtem be 3 valóban jó filmet, amit alig ismernek az emberek, hogy mind ti, mind pedig a hallgatókhoz eljusson a minőségi alkotás. Sajnálom, hogy egyesek csak poénból küldik be a fszságokat. Úgy vártam pedig, hogy választotok egy másik filmet ahelyett amit most dobott a gép.
Nem akartok esetleg 2 filmet sorsolni adásonként?
Így nagyobb lenne az esély, hogy bekerül egy jobb film is az adásba.

freddyD 2013.08.20. 09:05:57

@ozymandias: Ezért olyan jó ötlet a Nép akarata. Sosem tudni, hogy mi sül ki belőle. Egyszer ismeretlen gyöngyszem, egyszer megbotránkoztató szar, egyszer meg egy mainstream klasszikus, amiről akár egyből is tudnánk beszélni. Nem mondom, hogy mindig örültem, hogy mit húztunk ki (pl most eléggé nem), de ez része a játéknak.

2 film az sok. Általában már így is épp elég hosszúak az adások.

A Plasztik Szerelmet meg egyszer elkaptam a tv-ben. Nem tűnt rossznak, de majd pótlom teljes egészében. Érdekes tematika, az biztos

Sakktanár 2013.08.20. 20:44:41

A Túl a fenyvesen tényleg nagyon jó. Hosszú, de gyakorlatilag 3 film az egyben.

Sakktanár 2013.08.21. 06:47:29

Túl a fenyvesen SPOILER

Nem igazán értettem, hogy miért cseszi szét az a bűntárs Gosling fekete motorját? Mi volt vele az indítéka?

freddyD 2013.08.21. 06:48:08

@Sakktanár: Hogy meggátolja, hogy elcsessze életét. Rossz előérzete volt

Sakktanár 2013.08.21. 14:31:33

@freddyD: De a teherautót meg odaadta neki előzőleg, mindegy, érdekes csapongás.

freddyD 2013.08.21. 14:32:10

@Sakktanár: Teherautóval azt akarta, hogy eltűnjön, hogy szétszedhesse az ő érdekében. Csak teherautóval nem tudta volna megoldani úgysem

2013.08.22. 07:10:15

Szép kis Ryan Gosling maraton ebben az adásban és még hol van a vége... Remélem hamarosan sikerül pótolnom a Túl a fenyvesent.

Mr. Schreck 2013.08.22. 19:47:07

Rég nem röhögtem annyit mint a mostani adás vége felé, mikor Zoly olvasta a szodomás film kulcsszavait, vagy a leendő kimagyarázást otthon...
Alig várom a beszámolót róla, ugyanakkor nem irigyellek titeket. :D

P. dictus Magister 2013.08.23. 06:45:08

Na sikerült két Gosling filmet is pótolnom az elmúlt napokban. Az egyik a már sokat emlegetett Drive volt. Tulajdonképpen most azért írok róla, mert ha nincs a podcast és a férfias véleménykülönbség Freddy és Zoli közt akkor minden bizonnyal elsiklottam volna eme igen ragyogó filmalkotás mellett. Kicsit lassú volt, kicsit sokat kussoltak, de összességében nekem nagyon bejött.

A másik az Only God forgives volt. Ez már nem jött be annyira, de kétségtelen, hogy érdemes volt megnézni. Mondjuk aki tarantinoi bárbeszédeket vár az nem jó filmet választott, sokkal nagyobb volt ugyanis a vizualitás jelentősége. Meglátásom szerint ez egy "szép" film volt.

A Salós beszámolót már én is nagyon várom. Kitartást kívánok hozzá.

@freddyD: Érdeklődnék, hogy láttad-e az augusztus 20.-án bemutatott Alföldi Róbert rendezésében színpadra állított István a királyt. Ha esetleg igen, akkor érdekelne a véleményed is.

freddyD 2013.08.23. 06:45:45

@P. dictus Magister: Na örülök ennek :)
István a királyt nem láttam. Nem vagyok egy színház/musical rajongó

Cs@tLós 2013.08.26. 18:39:01

A pain and gain egy érdekes jelenség. Mi úgy jöttünk ki a moziból, hogy ekkora szart még nem láttunk :D net meg tele van pozitív kritikákkal, mert végre vki mer ilyen gyomorforgató lenni, és ilyen poénokat használni. Aha, engem Adam Sandler produkcióira emlékeztetett az egész...nekem is ez volt a bajom az egész sztorival amit mondtál Freddy, és az egész indult a kölnivel...persze, egy db ember használja egész amerikában azt a kölnit, nem? Fárasztó. Meg amikor el karták tenni láb alól a gazdag palit, az már egyenesen kínos volt.
De képileg nagyon jól nézett ki a film, főleg amikor a monk emberke (én se tudom a nevét) kisétál a hotelből, alulról veszi a kamera, és nagyon durván közelről elmegy felette egy utasszállító, mindezt lassítva...

A másik amit nem értettem, az az idő volt. A 90esekben játszódik a film, de ennek annyira nem volt szerepe a sztoriban, hogy sztem felesleges volt azt az 1-2 dolgot belecsempészni ami mutatta hogy ez a 90-es évek (plö a tégla méretű mobil), mert csak összezavart, összességében sztem simán játszódhatott vna ma is és kész, ettől nem lett hitelesebb.

A másik, hogy végignéztem egy 2 órás filmet (túl hosszú is volt, 1,5 óra bőven elég lett vna ennek a sztorinak), aminek a végén egy ennyire sötét karakter szinte szóról szóra ugyanazt a szöveget mondja el, hogy ő odateszi magát, meg ő ettől különb blabla, mint az elején. Ennyi kreténkedés után sincs semmi karakterfejlődés...szerintem ez volt a leggázabb. Mindenesetre engem meglepett, hogy annyi pozitív kritikát láttam róla.

zso_cso 2013.08.27. 19:16:55

FreddyD érdekes, hogy ilyen Spring Breakers és Szodoma 120 napja szintü filmekre nem sajnálod az idődet, de a Watchment még nem láttad. Ami viszont egy jó film, képregény ide vagy oda. Nem az a tipikus szuperhős történet.
Megnéztem én is a Túl a fenyvesen c. filmet. Nem volt rossz, de szerintem túl hosszú és annyira azért nem mozgalmas. Goslinggal kapcsolatban viszont Zolyval kell egyetértenem. Ebben a filmben is ugyanazt láttam tőle, mint eddig. Semmi új.
Más téma de ismeritek a letterboxd.com filmes oldalt? Olyasmi mintha az imdb továbbfejlesztett változata lenne. Érdemes körülnézni rajta.

Sakktanár 2013.12.18. 06:20:16

A Pain & Gain számomra abból a szempontból volt különleges, hogy itt ennél a filmnél éreztem először a szándékos 90-es évek hangulatteremtést. Néhány vágás, azok a ruhák és kocsik, teljesen jól érzékeltették az akkori zenés videoklippek éráját, hangulatát. Lehet, hogy volt sok film már ezzel így, de nekem itt tűnt fel először. 70-es, 80-as korszakérzékeltető filmből rengeteg van, végre láttam egyet a 90-es évekből, amit szerettem.
süti beállítások módosítása