HTML

Blogolkodom, tehát vagyok

Ami eszembe jut, időhatárok, elvárások nélkül E-mail címem: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Friss topikok

Címkék

Filmbarátok Podcast #74 (2015. Május) 173 perc

Beszélgetnek: Blacksheep, Zoly, Gergő, freddyD

Téma:

-Mad Max – A harag útja (00:33:40)
-Ex Machina (01:29:30)
-Ha ölni kell
-Aki szelet vet
-Fegyvertársak
-Káposztaleves




A felvétel itt letölthető mp3 formátumban (157 MB) 173 perc


Honlap ahol rákereshetsz a kibeszélt filmekre: http://filmbaratok.blog.hu/

Facebook oldal

Címkék: filmbarátok podcast

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogolkodom.blog.hu/api/trackback/id/tr317488980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rico69 2015.05.26. 09:34:45

Jó volt ez is, teljesen függő vagyok, mindennap hallgatnám :P

Fegyvertársakat szeretem, tényleg jó film, a folyása, a hihető konfliktushelyzet. AMennyire tudom ez tényleg egy létező dolog volt, a birtokosok vs. szabadlegeltetők.Még Jerry is jól játszott benne az ER.ból :)Nagyon jó képek vannak benne, olyan OPen range tényleg.
Gergő kihagyta a látottakból az Unforgivent, mostanában nem bírom Puzsért, de azzal majdnem egyetértek, hogy az szinte az utolsó westernfilm.

Az egyébbként mikor "dumálnak a patak partján " bennem is megragadt. Klasszikus.:P

Olyan rossz hallani Louis de Funes ekézését, de sajnos én se bírtam soha. Imádom a francia filmművészetet, de ezzel a kis emberrel ki lehetett üldözni a világból, sajnos.
Biztos hogy meghatározó alakja a francia filmnek, csak nekem valamiért fizikai fájdalmat okoz.

Ja, ti szoktatok a név kiejtésre ügyelni, nem okoskodásból, engem ez nem zaklat fel, de a francik kb. "luidöfünesznek" ejtik.
Valószinűleg a spanyol származása okán, a nevében benne is van az 'e' fölött egy éles ékezet, az mindig nyílt 'e' hangot jelöl és valószinűleg emiatt zárt lesz a szótagvég, kiejtve az 'sz' t is.
Ebben nem vagyok biztos.

Pampalini13 2015.05.26. 18:37:51

Nem hallgattam meg még az egész adást de már most rögtön három társadalmilag érzékeny témát is érintetettek. A Rico69 kolléga által már előbb említett Puzsér Robival szemben viszont az a természetesség amivel hozzáálltatok a témához nagyon tetszik, én személy szerint bírom a Puzsért is, bár egy csomó dologban teljes mértékben más nézeteket vall. Míg ő a "köldöknéző értelmiségi", addig ti tényleg egyszeri filmrajongóként álltok a témához.

Igazándiból Zoli Saul fiás kirohanása késztetett arra, hogy most billentyűzetet ragadjak. Leszögezem, hogy én nem vagyok személyesen érintve a holokauszt tematikában, felmenőimet hála az égnek nem hurcolták el, és ők sem hurcoltak el senkit. Ilyetén módon engem is feszélyez amikor évente többször dörgölik az orrom alá, hogy a fasizmus bűneiért minden magyar felelős. Ugyanakkor megértem azt a pszichózist is amit akkor szerez egy ember vagy egy nép ha az állami gépezet ipari módszerekkel próbálja meg kiirtani. Szerény véleményem szerint sokkal jobban szolgálta volna a hosszútávú megbékélést, ha most Zoli egy kicsit finomabban fogalmazott volna. Be kell látni, hogy vannak filmek amik egyes csoportoknak plusz érzelmi töltet hordoznak, szerintem egy csomó ilyen holokauszt film van, ami nyilván hatásvadász, de ez egyfajta feldolgozása a történelmi traumának. Sajnos csak a magyarok közt divat, hogy nem mernek szembenézni a történelemi traumákkal, ezért süthetik rá akár Zolira is az antiszemitizmus vádját, holott nyilván nem ilyen szándékkal mondta amit mondott. Ugyanez a helyzet a Trianon kapcsán készült filmekkel és egyéb művészeti alkotásokkal. Ha például megérint egy ilyen alkotás akkor simán rám sütik, hogy "nagymagyar" vagyok, meg náci, holott erről szó sincs. Az például külön szarul esik, ha a határon túli magyarokat szlovákozzák, meg románozzák, szerintem valami hasonlót élhet át az is aki a "na már megint egy 12 egy tucat holokauszt film" felvetést hallja. Szóval szerintem ha csak a mi generációnk el tudná fogadni, hogy minden közösségnek vannak traumái és ezeket csak egy kicsit tapintatosabban kezelnénk, talán lehet a mi gyerekeink már egy jobb világban nőnének fel. (Azt a kutya betyár hatásvadász mindenit a végének :) A Cannes-i siker pedig miért ne lehetne magyar siker, ne legyünk kishitűek, attól, hogy a téma enyhén szólva is feldolgozott még készülhet jó film belőle.:)

Egyszer egyébként meghallgatnék egy olyan adást, amiben társadalmilag érzékeny témákat feldolgozó filmeket beszéltek ki. Tök érdekes lenne. Nem tudom Zoli egyébként szoktad-e olvasni a kommenteket, remélem igen, itt jelzem, hogy nem támadó, vagy kioktató szándékkal írtam amit írtam, meglévő problémát vetettél föl, talán én is felvetettem volna, de kicsit tapintatosabban.

Rico69 2015.05.26. 20:23:22

@Pampalini13:
Hali

Puzsérral kapcsolatban nem feltétlenül a régi (vagy újabb) filmes megnyilvánulásaival van bajom.
Az egyik legprogresszivabb médiaszemélyiség akit ismerek,mindent meghallgattam tőle és 80% -ával maradéktalanul egyetértek,csak mostanában kiakasztott, hogy pár dolgot nem ereszt, mint kutya a koncot, illetve olyan dolgok felett tör orditva pálcát, amiket láthatóan nem ért. A srác egyébbként, akivel vezet most műsort, baromi rokonszenves, nem derogált neki válaszolni a fbookon pld.
Hozzáteszem, Puzsér előtt le a kalappal a szélmalomharc miatt, amit azzal a tv-2 ős gyökérrel vív. Annyi van, mostanában kiakasztott pár dolga :)

Szerintem aholokausztos dologban mindenki egyet fog érteni veled. Egyrészt, ha egy film egy "kifutott trendet követ" akkor nem követ trendet. Másrészt ez egy igencsak meghatározó korszak, Európa majd minden országának még mindig fekély a kollektiv lelkiismeretén, a zsidóságról ne is beszéljünk.
AZ, hogy hollywood milyen témákat kap fel egy évben, nem igazán releváns, előtte és utána is készültek ilyen témájú, vagy ezt bemutató filmek.
Azonkivül, mégha tényleg egy trendet kövt is , attól még lehet jó egy film.
A harmadik meg az, hogy ha egy rendezőnek van egy jó története, ami ebben az érában játszódna, de vagy nem meséli el emiatt a "trend" dolog miatt, vagy áthelyezi más időpontba, az ugyanolyan megkötő dolog, mintha üzleti érdekből tenné ugyanezt.

De Zoly-t is meg lehet érteni, nehéz feldolgozni, mikor egy Oscaron az összes film "rabszolgafilm"
Nekem ilyen, mikor két nagy stúdió is azonos témájú filmet hoz ki, volt pld mikor a Fehér házat kellett elfoglalni minden filmben.
Vagy régebben, mikor kijott egy blockbuster és utána ugyanaz a sztori, de full, Lorenzo Lamassal :)
Konkrét példa, az amúgy már gyenge Seagal film (amiben meghal az első 10 percben) Kurt Russellel, mint a bornyú lestem a tv-ben a b (?) változatot ami a szereplőkben különbözött, meg F 117 helyett SR 71 volt benne. AMi szerintem még hihetőbb is volt :)

Mr. Schreck 2015.05.26. 22:26:42

Aki még hiányolná a Mad Max gitáros részeit, annak itt egy kis csemege: www.youtube.com/watch?v=ouZVe41ZDso
Ezt kifejezetten veszélyes lehet autóvezetés közben hallgatni.

Kolonel 2015.05.27. 13:15:54

Beszéljetek az Őslakóról, támogatom az ötletet!

Amúgy (biztos vagyok benne, hogy ezt már más is mondta, de ha esetleg mégsem:) ha ennyire nem szereti Zolit a Skype, akkor esetleg áttérhettek teamspeakre. Valamelyikőtök megcsinálja a szervert, aztán a többiek csatlakoznak. Én is átéltem ezt, hogy folyton leszakadt egyvalaki a skype-os konferenciahívásról, de a teamspeakkel nincs ilyen probléma. És minőségingadozás sem.

Pampalini13 2015.05.27. 22:31:15

@Kolonel: Ja ez a teamspeak szerintem sem lenne egy elrugaszkodott gondolat, tudtommal más podkesztek is használják

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.05.27. 23:19:38

reméltem hogy hamar hallgathatok megint filmbarátokat :D komolyan mondom ilyen tömény mennyiségben darálva, kb. mintha már rokonok lennétek :D

azért erre az adásra is jutott pár igazi csemege :D

Zoly kirohanása még a legkevesebb, nem is értem mit hőzöng, egyáltalán látta a filmet? épp azért nyertek vele mert megreformálta az unalomig ismert egykaptafára épülő holokauszt filmeket

nem mindegy, hogy mivel nyertünk, a lényeg, hogy nyertünk :D inkább mi mint más remélem az Oscar is már készül masírozni, és Cannes csak a nyitófesztivál szerintem igazi diadalút áll előtte

én a helyedben Freddy egy az egyben kivágtam volna ezt a méltatlankodást, mert Zoly - bár biztos vagyok benne nem szándékosan - de léggé lejáratta magát ezzel, totál gáz volt hogy érvelés nélkül támadja mert holokauszt film, saját érdekében elmehetett volna a skypeja :D

ellenben ez a De Funes ekézés :D ahogy Zoly előadja magát, hogy mennyire nem ismerték el már a saját korában sem??? komolyan azt hiszi, hogy hiteles tud lenni azok után, hogy azt nem tudta, hogy a Nyomorultak nem egy képregény volt?

Funesnek épphogy még életében hatalmas kultusza volt, - kb mint nálunk Hofinak - folyamatosan játsszák a filmjeit, ráadásul hasonlóan háklis volt a magánéletben, amikor a Szárnyát vagy Combját forgatták Coluche szó szerint be volt fosva, hogy ezzel az emberrel forgat filmet, mert a legnagyobbak közt emlegették a Horgász a pácban óta, nem is értem hogy pont arról nem beszéltek, onnantól kezdve szinte minden filmje híres lett, bár az tény, hogy vannak gyengébbek is

ugyanakkor nem tartom gyengének a Káposztalevest, a gyenge filmje pl a Lányok pórázon, a Káposztaleves egy bődületesen szar film, emlékszem hasonlóan meg voltam rökönyödve mikor először láttam, mert én imádom Funnes humorát (az Oscar pl. ezerszer jobb vele mint a ripacs Stallonnével). Viszont nem tudom tudjátok e, de kb Funnes utolsó szerepéről beszélünk, nagyon a halálán volt mikor már ezt játszotta, és EZÉRT olyan elnézőek ezzel a filmmel mindenhol, mert még egyszer utoljára láthatták a kedvencüket, ráadásul ha megnézitek, a legtöbb nagy színész hajlamos valami kurva gáz dologban szerepelni élete alkonyán pl. Sean Connery is hogy búcsúzott, meg De Niro miket művel manapság

Viszont ez a hozzáállás amivel itt a négyből hárman illetik Funnest azért ez kritikán aluli. Főleg Gergő. Semmi rálátása a filmes kultúrára ha kijön a képregényes csőből, vagy Tarantinoról - igen a Django az aztán nagy western - és meg se próbálja tágítani a látókörét, jó ez neki így ahogy van, hagy ossza az észt, sokan meg lehet már emiatt nem néznek majd Funnest. Mert hát a podban is azt mondták a filmbarátok.

A westernes beköpését megint nem tudom hova tenni. Tehát megnézte a világ két legjobb westernjét, és ez nemhogy nem arra sarkallta volna, hogy újabb remek filmeket lásson ebből az érából... azonnal felhagyott az egésszel. Ebből arra következtetek, hogy ez a két film se tetszett neki... és csak azért nem mondta, mert az már tényleg gáz lett volna.

A Mad Max első két része tényleg furcsa. mert aki nem akkor látta a Mad Maxet amikor vetítették annak általában nem szokott tetszeni, míg a másodiknak legalább van hangulata DE története bizony annak se sok. De az kb olyan jó folytatás, mint az Alien Aliens, Terminator Terminator 2 esetében. Kíváncsi leszek erre az új filmre, már már riasztó, hogy mind a négyőtöknek tetszik.

Viszont ez a műsorvezetős felállás nekem tetszett, Zolynak jobban megy a koordinálás, moderálás mint a véleményalkotás, szóval én meg is szavaznám örökös műsorvezetőnek.

FaKe.beL1eVe 2015.05.28. 22:37:20

Ilya Nailshuller Hardcore-ja lehet még zseniális akciófilm:
vimeo.com/110573490

Tele kaszkadőr mutatványokkal, POV stílusban, ütős akciókkal és Sharlto Copley-val.
Eszeveszett várom!
süti beállítások módosítása